چرا از میز کار ایستاده استفاده کنیم ؟

چرا از میز کار ایستاده استفاده کنیم ؟

خاصیت های خواندنی برای استفاده از میز کار ایستاده 

 

میز کار ایستاده یکی از جدید ترین مخترع هاي دنیا هست که افزون بر خواص و فواید زیادی که دارد شکل و شمایل جالبی هم دارد .

 

تردیدی وجود ندارد که نشستن بیش از اندازه برای سلامت انسان بد هست. اما افرادی که دریک کمپانی یا اداره کار میکنند، بطور متداول انتخاب اي به جز نشستن برای چندین ساعت در طول روز را ندارند.

 

چرا از میز کار ایستاده استفاده کنیم ؟

 

به گزارش تالاب نتایج مطالعه اي که درسال 2012 توسط انجمن روانشناسی بریتانیا انجام شد، نشان داد که مردم دریک هفته کاری عادی هر روز بطور میانگین 5 ساعت و 41 دقیقه را در حالت نشسته سپری میکنند و هفت ساعت در شب می‌خوابند.

 

همینطور، این مطالعه دریافت افرادی که مدت دوران بیشتری را در محل کار به صورت نشسته سپری میکنند، احتمال بیشتری دارد تا خارج از محل کار نیز دوران بیشتری را در این حالت سپری کنند، و مدت دوران نشستن اکثر در محل کار با کاهش بهزیستی روانی نیز در تماس بود.

 

با دقت به پیامدهای منفی نشستن بیش از اندازه، کارشناسان سلامت به کارمندان ادارات پیشنهاد میکنند هر از چند گاهی از جای خود بلند شده و مدت کوتاهی قدم بزنند. با این وجود، انجام پیاده‌روی هنگامیکه مشغول انجام وظایف خود هستید، همواره آسان نیست.

 

یک راه حل مفید بهرهگیری از میز کار ایستاده هست، که با دقت به افزایش آگاهی عمومی درمورد هزینه هاي ناشی از یک سبک زندگی کم تحرک، محبوبیت آن ها بین کارمندان و مدیران رو به افزایش هست. یک میز کار ایستاده نوعی میز هست که امکان انجام کارهای گوناگون مثل نوشتن، مطالعه، یا کار با رایانه را در حالت ایستاده فراهم میکند.

 

بهرهگیری از یک میز ایستاده به کاهش مدت زمانی که طی روز کاری در حالت نشسته سپری میکنید، کمک می‌کند. بدن شما نیز از این اقدام سپاسگذار خواهد بود. در ادامه با بعضی از فواید کلیدی بهرهگیری از یک میز کار ایستاده اکثر آشنا میشویم.

 

پیشگیری از چاقی

بر زمینه مطالعه صورت گرفته، ایستادن بیش از نشستن به سوزاندن کالری در طول روز کمک میکند. سوزاندن کالری اکثر از آنچه دریافت می‌کنید، یکی از رازهای بهره‌مندی از وزن بدن سالم هست.

 

بر همین زمینه هست که کارشناسان سلامت بهرهگیری از یک میز کار ایستاده بجای میز و صندلی معمولی را پیشنهاد می‌کنند. هرچه مدت دوران بیشتری را در حالت نشسته سپری کنید، احتمال ابتلا به چاقی و مریضی متابولیک نیز افزایش می یابد.

 

کاهش خطر ابتلا به سرطان

کمبود فعالیت جسمانی می‌تواند خطر ابتلا به انواع گوناگون سرطان را افزایش دهد. این‌که چرا نشستن خطر ابتلا به سرطان را افزایش میدهد، همان‌ گونه بطور کامل روشن نیست، اما احتمال افزایش سطح پروتئین واکنشی C به سبب نشستن طولانی مدت مقدور هست علت این چالش باشد.

 

افزایش طول عمر

اگر از جمله افرادی هستید که هر روز چندین ساعت را در حالت نشسته سپری میکنند، به این مضمون دقت داشته باشید که ایستادن مقدور هست به افزایش طول عمر شما کمک کند. ایستادن سبب میشود تا بدن درگیر بعضی فعالیت هاي جسمانی شود، که به نوبه خود خطر ابتلا به انواع گوناگون مریضی ها از جمله دیابت و مریضی قلبی عروقی را کاهش می‌دهد.

 

تجزیه و تحلیلی که درسال 2016 در نشریه American Journal of Preventative Medicineتوزیع شد، به بررسی 54 تحقیق درمورد مدت دوران نشستن پرداخت و نشان داد که نشستن برای بیش از سه ساعت در روز مسئول 3.8 درصد از کل دلایل مرگ و میر «حدود 433 هزار مرگ دریک سال» بین 54 کشور دنیا بوده هست.

 

پژوهشگران اینگونه نتیجه گیری کردند که کاهش مدت دوران نشستن و ترویج یک سبک زندگی فعال میتواند به پیشگیري از مرگ زودرس کمک کند.

 

چرا از میز کار ایستاده استفاده کنیم ؟

میزهای استفاده ایستاده 

 

تنظیم سطوح قندخون

همواره به خاطر داشته باشید که سبک زندگی کم تحرک با خطر اکثر ابتلا به دیابت نوع 2 پیوند خورده هست. با بهرهگیری از یک میز کار ایستاده شما بهتر از زمانی که در حالت نشسته قرار دارید میتوانید به پاکسازی قند از خون کمک کنید. در حقایق، این روشی ساده برای پیشگیری از افزایش ناگهانی سطوح قندخون پس از وعده هاي خوراکی هست، که برای سلامت شما زیان آور هست.

 

بهبود وضع اندامی و مبارزه با درد

نشستن پشت میز برای مدت زمانی طولانی میتواند وضع اندامی ضعیف و همینطور درد در نواحی گردن و کمر رابه دوست داشته باشد. برای بهبود وضع اندامی و کاهش درد بهرهگیری از یک میز کار ایستاده بسیار موثر هست.

 

عمل ساده ایستادن سبب افزایش قدرت مرکزی شما میشود، که به نوبه خود به وضع اندامی بهتر منتهی میشود. همینطور، اگر از یک میز کار ایستاده بهرهگیری میکنید و نمایشگر رایانه خودرا بالای سطح استراحت چشم قرار داده اید دیگر نیازی به خم شدن برای کار با رایانه ندارید.

 

افزایش بهره‌وری

بنابر نتایج مطالعه اي که درسال 2016 انجام شد، یک میز کار ایستاده میتواند بهره‌وری شما در کار را نیز افزایش دهد. در این مطالعه بهره‌وری هدفمند بین گروهی از کارمندان که از میز کار ایستاده بهرهگیری میکردند و گروه بازرسی نشسته دریک بنگاه تماس تلفنی برای شش ماه مورد قیاس قرار گرفت.

 

پس از شش ماه، مشخص شد بهره‌وری کارمندانی که هر روز از میز کار ایستاده بهرهگیری کرده بودند حدود 45 درصد اکثر از گروه نشسته بوده هست.

 

نکانی برای به حداکثر رساندن فواید میز کار ایستاده

تغییر را آرام شروع کنید تا بدن با آن سازگار شود. اگر به ناگاه از شرایطی که تمام طول روز را در حالت نشسته سپری می‌کردید به حالت ایستاده تغییر حالات دهید، احتمال رنج بردن از درد در قسمت هاي کمر و پا وجود دارد. اگر تا پیش از این شش ساعت از روز را در حالت نشسته سپری می‌کردید، آن رابه پنج ساعت کاهش داده و تدریجی مدت دوران نشستن را هرچه اکثر کاهش دهید.

 

در شرایطی که نشستن بیش از اندازه برای بدن انسان بد هست، ایستادن بیش از اندازه نیز می‌تواند فشار مضاعفی را بر پاها وارد کند. از این رو، برای هر یک ساعت در حالت نشسته بهتر هست مدت زمانی نمونه را در حالت ایستاده سپری کنید.

 

هنگامیکه از یک میز کار ایستاده بهرهگیری می‌کنید، باید میز و نمایشگر رایانه را بر زمینه قد خود تنظیم کنید. اینکار از سهولت در کار و پیشگیری از وارد شدن فشار بر چشم ها و کمر خاطرجمعی حاصل میکند.

 

برای رسیدگی به خستگی ناشی از ایستادن، بهرهگیری از مت ضد خستگی را مد نظر قرار دهید. مت هاي ضد خستگی حرکات ظریف عضلات پاها به منظور جریان خون مناسب را امکانپذیر میکنند.

 

اگر از یک رایانه روی میز کار ایستاده خود بهرهگیری میکنید، مکان صفحه کلید و ماوس را تغییر دهید تا فشار روی مچ دست ها کاهش یابد. همینطور، بهرهگیری از یک پشتیبان دست برای کمک به کاهش فشار روی مچ هنگام کار با ماوس را مد نظر قرار دهید.

 

حتی اگر از یک میز کار ایستاده بهرهگیری می‌کنید، به خاطر داشته باشید که دوران هاي استراحت منظم برای حرکت بدن و انجام حرکات کششی ضروری میباشند. این اقدام به سر و چشم هاي شما نیز مهلت استراحت میدهد.

 

اگر ایستادن برای انجام کار بیش از اندازه سبب حواس پرتی شما می‌شود، از دوران هاي نشستن خود برای مواقعی که به تمرکز بسیار بالا در کار نیاز دارید، بهرهگیری کنید.

 

موقع بهرهگیری از یک میز کار ایستاده، کفش هایي راحت به پا کنید.

 

جدیدترین مطالب سایت