روش هایی برای متوجه شدن کم آبی در بدنمان

روش هایی برای متوجه شدن کم آبی در بدنمان

چگونه بفهمیم بدن کم آبی داریم ؟ 

 

بدن کم آب میتواند سفیدی و زردی پوست بوجود بیاورد برای سالم ماندن و جوان شدن لازم است که به اندازه کافی آب میل کنیم در ادامه میتوانید با روش هایي برای متوجه شدن کم آبی در بدنمان تالاب را دنبال نمایید .

 

کم شدن آب به دلیل از دست دادن آب بدن است. این حالت زمانی اتفاق می‌افتد که ما مقدار زیادی مایعات از دست میدهیم و به میزان کافی، آن مقدارِ از دست رفته را جبران نمی کنیم.

 

به گزارش تالاب ، هنگامیکه بدن با کم آبی روبه‌رو می شود علائمی بروز میکنند که دانستن انها می تواند بشما کمک کند تا سریعتر درمان را شروع کنید.

 

 از دست دادن آب می تواند دلیل هاي گوناگونی داشته باشد:

– تعرق شدید «گرمای طاقت فرسا، فعالیت شدید جسمی در گرما و…».

-مصرف داروهای مدرر و ملین.

– بعضی بیماری ها مثل دیابت نیز میتوانند کم آب شدن بدن رابا خود به همراه داشته باشند.

– در آب و هوای معمولی، از دست دادن مایعات باعث بروز احساس تشنگی می شود. فردی که تشنه شده، برای جبران این کم آبی، آب خواهد نوشید و بنابر این کم آبی بدن بسیار گذرا و کوتاه مدت خواهد بود.

روش هایی برای متوجه شدن کم آبی در بدنمان

کم شدن آب بدن برای بعضی افراد خطرناک است

با این همه ی چیز برای افراد حساس تر، به این سادگی ها نیست. بطور مثال درمیان بعضی افراد سال خورده، احساس تشنگی کمتر بروز پیدا می کند و بهمین دلیل میزان دریافت آبشان کافی نخواهد بود. شیرخواران، بطور طبیعی نمیتوانند احساس تشنگی خود رابه صورت واضح بیان کنند… و این در حالی است که آنها نیز در معرض خطر هستند.

سایت تالاب : بهمین دلیل است که شناسایی بسیار سریع نشانه هاي کم آبی بدن از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است.

 

چگونه کم آب شدن را تشخیص بدهیم؟

نخستین نشانه هاي کم آبی بدن، دربخش تشنگی بسیار مخفیانه است. بطور کلی یکسری نشانه ها از جمله، ناآرامی، گود شدن چشم ها و احساس خشکی لب ها ذکر شده اند.

روش هایی برای متوجه شدن کم آبی در بدنمان

کم آبی شدید علائم بیشتری دارد:

– پوستِ خشک و سرد که انعطاف و نرمی اش را از دست داده است «زمانی که پوست به آهستگی توسط دو انگشت گرفته شود، شکل چروک بخود می گیرد ودر این حالت میماند».
– سردرد، سرگیجه، کسالت و بی‌حالی.
– افزایش ضربان قلب.
– ضعف یا بی حسی و یا بر عکس ناآرامی.

 

در بین نوزادان، این علائم نیز مشاهده می ‌شود:

– نوزاد کم فعالیت تر شده و به سختی از خواب بیدار میشود.
– گودی و کبودی زیر چشم ها.
– تنفس سریع.
– گودی ملاج.

 

در موارد کم آب شدن بدن، چه باید کرد؟

اگر کم آبی بدن متعادل باشد، فقط باید به شیوۀ طبیعی مایعات از دست رفته رابا چندین بار دادن مایعات شامل املاح معدنی جبران کرد:

بهتر است محلول هاي مخصوص راکه در داروخانه فروخته میشوند برای جبران آب از دست رفته، تهیه کنید. در غیر این صورت میتوانید از آبی که احتمالاٌ شیرین شده و یا دم کردۀ گیاهان استفاده کنید.اگر از دست دادن آب با گرما در تماس است، به خنک کردن فرد نیز فکر کنید، مثلاًٌ می توانید وی را درون وان آب قرار دهید.

 

با این حال، درصورت مشاهدۀ نخستین نشانه هاي از دست دادن شدید آب، مراجعه به دکتر و یا حتی تماس با اورژانس بسیار مهم است.در واقع، کم آبی بدن میتواند خیلی سریع اذيت دهنده شود و اختلال ایجاد کند، خصوصاً در بین افراد حساس.

روش هایی برای متوجه شدن کم آبی در بدنمان

چه طور میتوان از کم آبی بدن جلوگیري کرد؟

به گزارش تالاب : بنابر این، بطور منظم آب بنوشید. در مورد افراد مسن تر، آنها باید قبل از بروز احساس تشنگی، بطور مرتب از نوشیدنیها استفاده کنند. در رابطه با نوزادن نیز، تا زمانی که هنوز نوزاد فقط شیر مادرش را می خورد، بطری آب را در اختیارش بگذارید یا به او شیر بدهید.

محلول هاي آب رسانی را، برای واکنش سریع در موارد اسهال و استفراغ در معرض داشته باشید.در دوره هاي زمانی حساس، «بیماری، گرمای شدید، مسمومیت خوراکی و…» مراقب افراد در معرض خطر باشید.

 

جدیدترین مطالب سایت