آشنایی با موادغذايى تنظيم فشار خون

آشنایی با موادغذايى تنظيم فشار خون

شناخت موادغذايى تنظيم کننده ی فشار خون

سروان محمود الورفلی فرمانده نیروهای ویژه ارتش لیبی، چند روز پیش، اقدام به اعدام شماری از اعضای گروه گروه تروریستی داعش کرد. فشارخون بالا یکی از مریضی هاي هست که تعداد زیادی از افراد به آن مبتلا میباشند، اگر شما نیز جزو آن دسته از افراد هستید که از این مریضی رنج می‌برید باید بعضی موادغذایی را حذف و بعضی را در رژیمتان قرار دهید.

 

فشارخون بالا يكى از بيمارى هاى شايع قرن اخير به دنبال زندگى مدرن و ماشينى هست كه خطر بيمارى هاى قلبى، عروقى و سكته مغزى و قلبى و مرگ را به دنبال دارد.

 

افرادى كه از بيمارى فشارخون رنج مى برند بايد رژيم غذايی سالم و مناسب مصرف كنند تا از خطر ابتلا به بيمارى هاى قلبى، سكته ها و مرگ پيشگيرى كنند.
مواد خوراکی حاوى فیبر بالا مثل سبزیجات، میوه ها و دانه ها پايه و زمینه هر رژیم خوراکی سالم میباشند.

 

موادغذايى كه فشارتان را مثل دارو تنظيم مى كند

غذا هاي حاوی پتاسیم بالا يكى لازمه هاى رژيم غذايی در افراد مبتلا به فشارخون بالا هست و اگر شما در زمره آن دسته از افرادى هستيد كه بيمارى فشار خون دارند حتما در برنامه غذايى خود غذاهاى حاوى پتاسيم مثل موز، خربزه و آووکادو را بگنجانيد زیرا پتاسیم اثر سدیم يا به عبارتى نمك را كم كرده و فشار خون بالا را کاهش می‌دهد.

 

معجزه امگا ٣ در كاهش فشار خون

امگا ٣ ماده غذايى بسيار مفيد و موثر در كاهش فشار خون هست اين ماده در مواد خوراکی مثل دانه هاي کتان، گوشت گاو، ماهی قزل آل غنی از اسیدهاى امگا ٣ میباشند و در صورتى كه مبتلا به فشارخون بالا هستيد مصرف اين موادغذايى حاوى امگا ٣ را ف راموش نكنيد.

 

شكلات خوراكى محبوبى كه فشارخونتان را كم مى كند

شکلات تلخ كه حاوی حداقل 200 میلی گرم فنول کاکائو باشد بعنوان يك ماده غذايى مفيد و موثر در كاهش فشار خون شناخته مى شود و بعنوان يك خوراكى محبوب بر خلاف باور بسيارى كه شكلات را براى خود زیان آور مى دانند شكلات تلخ در بسيارى بيمارى ها مثل فشارخون مفيد هست.

 

نمك را از سر سفره تان برداريد

غذا هاي کم سدیم يا به عبارتى كم نمك يكى از لازمه هاى رژيم غذايى در افراد ميتلا به فشارخون بالا هست و كسانى كه از اين بيمارى رنج مى برند نبايد در روز بیش از 1500-2000 میلی گرم نمک مصرف كنند زيرا بهرهگیری بيش از اين مقدار نمك خطر افزايش خون را به دنبال دارد.

 

رژیم خوراکی برای افراد فشارخون بالا, غذای بیماران فشارخون بالا

افرادى كه از بيمارى فشارخون رنج مى برند بايد رژيم غذايی سالم و مناسب مصرف كنند

غذاهاى كنسروى فشارخونتان را بالا مى برد

كسانى كه از فشارخون بالا رنج مى برند بايد برخى موادغذايي را از رژيم خود حذف كنند برخى مواد غذايى به دليل افزودنى و نمك بالا براى مبتلايان به فشارخون مثل سم بوده و براى آنها خطرناك هست .

برخى موادغذايى مثل زیتون، غذا هاي کنسرو شده، غذا هاي فرآوری شده با نمك بالا، ترشی ها و غذاهاى نمك سود عامل افزايش فشارخون محسوب شده و بايد از مصرف انها در رژيم غذايي اجتناب كنيد.

 

چاى و قهوه با فشارتان بازى مى كند

کافئین ماده اي هست كه مصرف بیش از حد آن می‌تواند باعث افزایش فشار خون شود برخى افراد اعتياد به مصرف قهوه و چاى به ميزان زياد دارند و اين عادت براى سلامتى بسيار زیان آور و خطرناك هست .

 

سمى كه مرگ را خبر مى كند

الکل يكى از مواد بسيار زیان آور هست كه حركت خون در شريان ها را مختل می‌کند و م تواند فشار خون را افزايش دهد و تهديد كننده بزرگ براى سلامت بدن و جان افراد محسوب مى شود.

 

اگر فشارخونتان بالاست اين گوشت ها را نخوريد

چربی هاي ترانس و چربی هاي امگا 6 در افزايش فشار خون موثر میباشند و به همين از مصرف غذا هاي بسته بندی شده و گوشت هاي آماده در سوپرماركت ما مثل همبرگرها و ساندويج ها اجتناب کنید زیرا باعث افزایش التهاب در بدن و فشار خون می‌شود.

 

غذاهاى شيرين ممنوع

شکر و قند عامل ابتلا به بسيارى بيمارى ها مثل ديابت و چاقى محسوب مصرف قند بالا در رژيم غذايى با فشار خون بالا ارتباط مستقيم دارد به همين دليل از مصرف موادغذايى حاوى شكر و قند بالا مثل شيرينى ها چرب خوددارى كنيد.

 

جدیدترین مطالب سایت