فواید استفاده از خمیر دندان

فواید استفاده از خمیر دندان

خواص خمیردندان 

خمیر دندان اضافه بر این که بسیار بینظیر برای دندانهای شما هست بسیار میتواند روی سوختگی پوست اثر مثبتی بگذارد در ادامه با فواید اکثر خمیردندان آشنا می شویم .

 

1 – گزش حشرات روی پوست بدن به طور معمول موجب خارش هاي شدید میشود. ذره اي از خمیردندان تحریک هاي ناشی از گزش حشرات را از بین می‌برد و با خشک کردن زخم ها و تاول ها پوست را التیام می بخشد. اضافه بر آن موجب بهبودی سریع تر محل گزش میشود.

 

2 – خاصیت خنک کنندگی خمیردندان می‌تواند سوختگی هاي جزئی پوستی را تسکین دهد. زمانی که پوست تان دچار سوختگی شد، مقداری خمیردندان روی محل سوختگی بگذارید. گرچه فراموش نکنید این یک درمان موقت هست و اگر میزان سوختگی و سوزش محل آسیب دیده چندان هست، باید به سرعت خود را به مراکز درمانی برسانید.

 

3 – اگر در قسمتی از بدن تان زخم یا لکه اي دیدید می‌توانید خمیردندان را برای برطرف کردن آن امتحان کنید. به این ترتیب گذشته از این که بخوابید مقداری خمیردندان روی محل آسیب دیده بمالید و وقتی بیدار شدید آن را بشویید.

 

4 – ترکیبات موجود در خمیر دندان، پاک کننده بسیار مناسبی برای دندان هایي که از جنس مینا میباشند به شمار میرود. بنابراین میتوانید از آن بعنوان پاک کننده اي برای ناخن هایتان هم بهرهگیری کنید. شما می‌توانید با بهرهگیری از یک مسواک قدیمی و خمیردندان، ناخن هایتان را بشویید و پس از مدتی می‌بینید ناخن هاي شما زیباتر و محکم تر شده هست.

 

5 – اگر می‌خواهید از شر مه گرفتگی لنز عینک طبی یا عینک شنای تان خلاص شوید، باید کمی خمیردندان به لنزهای انها زده و سپس آبکشی کنید.

 

6 – کار مداوم در آشپزخانه همواره اثراتی بر پوست و بدن ما میگذارد. مثل پوسته شدن پوست دست ها بر اثر بهرهگیری چندان از مایع ظرفشویی، رنگی شدن انگشتان به علت به کارنبردن دستکش در زمان پوست کندن مواد خوراکی رنگدار مثل بادنجان، هویج و خیلی موارد دیگر اما کاری که از دست خمیردندان برمی آید این هست که بوی بد به جا  مانده از مواد خوراکی مثل پیاز، سیر و ماهی را از بین میبرد.

 

 

کافی هست بعد از اتمام کار، کمی خمیردندان به دست تان بزنید و بعد از چند دقیقه بشویید.

فواید استفاده از خمیر دندان

7 – گاهی پیش می‌آید لباس یا فرش خانه شما لک شود و شما تصور کنید آن لکه ها هرگز پاک نمی‌شوند اما باید بدانید اگر به سرعت وارد عمل شوید و کمی خیردندان روی محل تازه لک شده بگذارید، میتوانید امیدوار باشید که لکه از بین می‌رود. بعد از این که خمیردندان را به خوبی روی سطح لکه زدید، به سرعت آن را بشویید.

 

8 – یکی دیگر از خواص خمیردندان تمیز کردن کفش هاي چرمی و همینطور بهبود خراش هاي ایجادشده روی آنهاست. با بررسی نرم خمیر را روی قسمت آسیب دیده بکشید.

 

9 – پاک کردن نقاشی بچه ها نینز از روی دیوار با بهرهگیری از خمیردندان راحت تر هست.

 

10 – برای درخشان کردن تمامی جواهرآلات خود به غیر از مرواریدها، روی انها خمیردندان بمالید و بعد از گذشت یک شب تا صبح آن ها را با دستمالی تمیز پاک کنید و سپس بشوید.

 

11 – برای ازبین بردن خراش هاي سطحی سی دی ها و دی وی دی ها لایه نازکی از خمیردندان را چندین بار به آرامی روی آن ها بکشید و بعد بشویید.

 

12 – خمیردندان یکی از برترین پاک کننده ها برای کلیدهای پیانو هست. یک پارچه بدون پرز و مرطوب و کمی خمیردندان به راحتی آلودگی هاي روی کلیدها را از بین می‌برد.

 

13 – سیلیکای خمیردندان قادر هست زنگ زدگی پدید آورده در وسایل آهنی خانه تان را از بین ببرد.

جدیدترین مطالب سایت