چند ماسک که برای آلودگی هوا مناسب است

چند ماسک که برای آلودگی هوا مناسب است

در آلودگی هوا چه ماسکی را استفاده کنیم  ؟ 

 

استفاده از ماسک در هنگام آلودگی بسیار واجب است متاسفانه چند روزی هست که هوای پایتخت بسیار نامناسب شده است و شهر های دیگر ایران هم این آلودگی دچار شدند . 

 

به گزارش تالاب ماسک‌ها به دو دسته تقسیم می شوند؛ نخست ماسک‌هاي ساده هستند که بیشتر در اتاق‌هاي جراحی یا از پزشکان در مطب‌ها مورد استفاده قرار میگیرند.

 

در روزهایی که هوا آلوده است تنها کاری که از پس این ماسک‌ها بر می آید پیش گیری از رسوب مواد معلق بزرگ در هواست، اما از ورود ذرات معلق کوچک پیشگیری نمی کنند.

چند ماسک که برای آلودگی هوا مناسب است

به گزارش تالاب این ذرات با ابعاد کوچک به‌سهولت میتوانند وارد سیستم دستگاه تنفسی افراد شوند و مشکلات متعددی رابه‌وجود آورند. اما دراین موارد استفاده از ماسک فیلتردار یعنی ماسک ۹۵ N میتواند نقش موثری در تضمین سلامت شما داشته باشد.

 

اما فراموش نکنید که این ماسک‌ها هم نیاز به تعویض دارند.به‌عنوان مثال اگر فردی هستید که روزانه ساعات زیادی را در هوای آزاد سپری میکنید، بهتر است ماسک خود رابه‌طور روزانه تعویض کنید و از ماسک جدید استفاده کنید، اما اگر بانو خانه‌داری هستید و بیشترین ساعتی که در بیرون از خانه سپری می کنید حدود یک ساعت است، می توانید هردو روز یکبار ماسک فیلتردار خودرا تعویض کنید.

 

جدیدترین مطالب سایت