نکاتی برای متوجه شدن از کمبود اکسیژن در خون

نکاتی برای متوجه شدن از کمبود اکسیژن در خون

کمبود اکسیژن در خون

 

برای متوجه شدن از کمبود اکسیژن در خون در ادامه میتوانید وب سایت تالاب را دنبال نمایید. 

 

نکاتی برای متوجه شدن از کمبود اکسیژن در خون , عضلات میتوانند برای مدت دوران محدودی بدون اکسیژن به سوزاندن سوخت ادامه دهند، اما سطوح اکسیژن پایین اگر حالت مزمن بخود بگیرد سبب ضعف عضلانی می‌شود. همینطور، مواجهه با تنگی نفس دور از انتظار نیست.

 

تنفس فعالیتی غیر ارادی هست که بدن انسان چه آگاه باشیم و چه نباشیم آنرا انجام میدهد. بدن انسان برای بقا به اکسیژن نیاز دارد تا نه تنها روال تنفس را حفظ کند، بلکه گردش اکسیژن توسط خون که سبب انتقال اکسیژن به تمام اندام هاي حیاتی، سلول ها و بافت ها در بدن میشود، صورت بگیرد.

 

شرایطی که بدن به میزان کافی اکسیژن در اختیار ندارد به نام هیپوکسمی شناخته می‌شود. هیپوکسمی میتواند حاد بوده، و به ناگاه در نتیجه وضعیتی اضطراری رخ دهد، یا مزمن باشد که با گذشت دوران به علت شرایطی مثل مریضی مزمن انسدادی ریه «COPD» شکل بگیرد. در ادامه با بعضی از مهم ترین نشانه هاي کمبود اکسیژن در بدن بیشتر آشنا می‌شویم.

 

 

نکاتی برای متوجه شدن از کمبود اکسیژن در خون

بدن انسان برای بقا به اکسیژن نیاز دارد تا روال تنفس را حفظ کند

 

ضعف یا سرگیجه

یکی از نشانه هاي رایج سطوح پایین اکسیژن در خون انسان احساس ضعف یا سرگیجه سریعا‌تر از شرایط عادی هست. بعضی افراد زمانی که به ناگاه از جای خود بلند میشوند، سرگیجه یا تاری دید موقت را سنجیدن میکنند. اما افرادی که به میزان کافی در خون خود اکسیژن ندارند، غالباً هرروز با هر سطح از فعالیت سبک یا سنگین این شرایط را سنجیدن می‌کنند.

 

عضلات میتوانند برای مدت دوران محدودی بدون اکسیژن به سوزاندن سوخت ادامه دهند، اما سطوح اکسیژن پایین اگر حالت مزمن بخود بگیرد سبب ضعف عضلانی می‌شود. همینطور، مواجهه با تنگی نفس دور از انتظار نیست.

 

از آنجایی که خون اکسیژن رابه سراسر بدن انتقال میدهد، احساس ضعف یا سرگیجه سریعا یکی از نشانه هاي عدم حمل اکسیژن کافی به بخش هایي هست که به آن نیاز دارند.

 

خستگی

خستگی مزمن یکی از نشانه هاي اصلی سطوح پایین اکسیژن در بدن هست. خستگی مربوط با هیپوکسمی حالت مزمن و بی پایان دارد.

 

به گزارش تالاب بدون تبادل مناسب گازها، بدن نمی‌تواند اکسیژن مورد نیاز خودرا دریافت کند. با گذشت دوران، سطوح پایین اکسیژن خون را سنجیدن خواهید کرد. زمانی که بدن با سطوح پایین اکسیژن روبه‌رو هست، احساس خستگی در شما شکل می‌گیرد.

 

هنگامیکه ریه ها نمی‌توانند هوا رابه درستی فرو برده و به بیرون دهند، خستگی سریعا‌تر شکل میگیرد. این در شرایطی هست که خواب کافی نیز کمکی به التیام شرایط نمی‌کند.

 

تپش یا ضربان سریعا قلب

احساس اضطراب غالباً با ضربان سریعا قلب همراه هست. این نشان می‌دهد که قلب به سختی در تلاش هست تا اکسیژن رابه بخش هاي نیازمند ارسال کند، زیرا به میزان کافی اکسیژن دریافت نمیکنند. اگر با اضطراب و اضطراب روبه‌رو نیستید، اما افزایش ضربان قلب خودرا سنجیدن میکنید، این شرایط می‌تواند نشانه اي از کمبود اکسیژن در خون باشد.

 

نکاتی برای متوجه شدن از کمبود اکسیژن در خون

یکی از نشانه هاي رایج سطوح پایین اکسیژن در خون انسان احساس ضعف هست

 

تنگی نفس

کمبود اکسیژن به معنای این هست که در تنفس با دشواری روبه‌رو خواهید شد. هنگامیکه در تنفس با مشکل روبه‌رو بوده و تشنه دریافت اکسیژن هستید، این می‌تواند نشانه اي از کمبود اکسیژن در خون باشد. افرادی که با کمبود اکسیژن در خون خود روبه‌رو میباشند، تنگی نفس بدون این‌که در حال انجام فعالیتی سنگین باشند را نیز گزارش می‌کنند.

 

سردرد و گیجی

همه ی ما در طول زندگی خود سردرد را سنجیدن می‌کنیم و غالباً آنرا نشانه اي نگران کننده از کمبود اکسیژن در خون درنظر نمیگیریم. اما سردرد همراه با گیجی، سرگیجه، و عدم هماهنگی میتواند نشانه اي از کمبود اکسیژن مورد نیاز بدن در خون باشد.

 

مغز برای عرضه عملکرد درست خود به میزان مشخصی از جریان خون و اکسیژن نیاز دارد و اگر این مکانیزم گریبانگیر آسیب شود، مغز تحت تاثیر قرار می‌گیرد. هنگامیکه با کمبود اکسیژن روبه‌رو هستید، تمرکز و هماهنگی بدن دشوار می‌شود که به سردرد و گیجی منتهی می‌شود.

 

بدون اکسیژن کافی در ریه ها، اندام ها نمیتوانند به درستی عمل کنند. در نتیجه، سموم در جریان خون جمع می‌شوند و سردردهای عروقی شکل میگیرند.

 

کمبود اکسیژن در خون میتواند عاملی نگران کننده باشد، زیرا غالباً سبب شکل‌گیری مریضی ها و ناخوشی هاي دیگر میشود. با مراجعه به دکتر میتوانید برترین روش درمان را برای این شرایط برنامه ریزی کنید.

 

جدیدترین مطالب سایت