اگر بیماری قلبی دارید ورزش را از خود دور نکنید !

اگر بیماری قلبی دارید ورزش را از خود دور نکنید !

اگر بیماری قلبی دارید ورزش را از خود دور نکنید !

شاید فکر کنید افرادی که بیماری قلبی دارند نباید ورزش کنند اما سلامتی همیشه در ورزش هست در ادامه با اگر بیماری قلبی دارید ورزش را از خود دور نکنید ! سایت تالاب را دنبال کنید.

 

با ورزش کردن می توان سلامت کامل بدن را به دست آورد و قلب که مهم ترین عضو در خون رسانی است نیز سالم تر باقی خواهد ماند. ورزش راهی مناسب برای جلوگیری از بیماری‌های قلبی است. زندگی ساکن خطر نارسایی قلبی را به همراه دارد. در صورتی که بدن ورزیده‌تر باشد اکسیژن‌رسانی از طریق قلب به ارگان‌های مختلف بهتر انجام می‌شود.نکات زیر می‌تواند به شما کمک کند تا به وسیله ورزش راحت‌تر از بیماری‌های قلبی جلوگیری کنید:

 

۱- با پزشک خود مشورت کنید: 

قبل از اینکه برنامه ورزشی را آغاز کنید، با پزشک خود مشورت کنید تا از محدودیت‌های جسمی خود آگاهی پیدا کنید. از انجام ورزش‌هایی که برای شما مضر است خودداری کنید.

 

۲- ورزش‌هایی که از آن‌ها لذت می‌برید  را پیدا کنید: 

ورزش‌های زیادی برای افزایش ضربان قلب وجود دارد. شنا، رقص، دوچرخه‌سواری، زومبا و… همگی ضربان قلب را افزایش می‌دهد. ورزشی را انتخاب کنید که از آن لذت می‌برید و می‌توانید ۳ تا ۵ ساعت در هفته آن را انجام دهید.

 

۳- پیاده‌روی کنید: 

همه باید حداقل ۳۰ دقیقه در روز پیاده‌روی کنند. می‌توانید این میزان پیاده‌روی را ۳ بار به مدت ۱۰ دقیقه یا دوبار به مدت ۱۵ دقیقه انجام دهید.

 

۴- فواید ورزش را به یاد داشته باشید: 

ورزش فواید زیادی برای بدن دارد. فعالیت ورزشی بیشتر از سیگار کشیدن و مصرف شکلات استرس را کاهش می‌دهد.توجه به این فواید می‌تواند انگیزه زیادی برای شما ایجاد کند.

 

۵- ورزش را در برنامه خود بگنجانید: 

ورزشی را انتخاب کنید که می‌توانید آن را در برنامه خود بگنجانید.

 

۶- قدم‌های کوچک می‌تواند مفید باشد: 

حتما نباید ورزش بسیار حرفه‌ای انجام دهید. می‌توانید با انجام ورزش‌های ساده شروع کنید. برای مثال به جای آسانسور از پله استفاده کنید.

 

۷- با دیگران همراه شوید. 

به صورت خانوادگی یا با دوستان خود ورزش کنید. ورزش در صورتی که با دیگران انجام شود لذت‌بخش‌تر خواهد بود.

 

۸- بدانید که فواید ورزش پایدار نیست: 

ورزش در صورتی که متوقف شود تاثیر آن نیز از بین می‌رود. باید به صورت مداوم ورزش کنید تا از فواید ورزش بهره‌مند شوید.

 

۹- افراد لاغر نیز به ورزش احتیاج دارند: 

افرادی که اضافه وزن ندارند غالبا در برابر ورزش کردن مقاومت می‌کنند. اگر چربی نداشته باشید به این معنا نیست که نباید ورزش کنید. همه افراد نیازمند ورزش و افزایش آمادگی جسمانی هستند.

 

۱۰- ورزش فقط برای افزایش اعتماد به نفس و زیبایی نیست: 

بسیاری از افراد تنها ورزش را راهی برای افزایش تناسب اندام می‌دانند. باید بدانید که ورزش یک راه برای جلوگیری از بیماری‌هاست و طول عمر شما را افزایش می‌دهد.

 

جدیدترین مطالب سایت