جدیدترین مدل های کارت دعوت عروس سال 1403

جدیدترین مدل های کارت دعوت عروس سال 1403

کارت عروسی از قدیم و ندیم برای اطلاع میهمانان از تاریخ عروسی و مکان جشن و دعوت آن ها مورد استفاده قرار گرفته و یکی از جذاب ترین و زیباترین انتخاب‌هاي‌ عروس و داماد اسـت. ما دراین قسمت از مجله تفریحی تالاب برای شـما همراهان عزیز گلچینی از شیک ترین مدل ها کارت عروسی را منتشر کرده ام.

 

کارت عروسی چیست؟

کارت عروسی چیست؟

خرید کارت عروسی و طراحی کارت عروسی از دسته کارهای جذاب و هیجان انگیز اسـت کـه در روزهای نزدیک بـه جشن عروسی بایستی انجام شود.

 

کارت عروسی همان کارت دعوت اسـت کـه در ان؛ متنی از شعر و یا چیزی کـه عروس و داماد دوستش دارند، درج میشود و همچنین دربخش پایین کارت هم اطلاعات مربوط بـه تاریخ عروسی، روز و مکان و همچنین ساعت جشن در ان گنجانده می شود. این کارت بـه نوعی کارت تشریفات اسـت کـه از میهمانان بـه صورت رسمی دعوت میشود تا در جشن حضور داشته باشند.

 

نکات ضروری برای نوشتن متن کارت عروسی

نکات ضروری برای نوشتن متن کارت عروسی

کلاسیک یا فانتزی یودن کارت را کنار بگذارید و بـه مواردی توجه داشته باشید کـه باید در نوشتن و نگارش متن کارت دعوت بـه ان ها توجه زیادی داشته باشید. مهم‌ترین مواردی کـه دراین مورد باید بـه ان ها توجه داشته باشید عبارتند از:

  • متنی زیبا در خصوص مقدس بودن پیوند زناشویی
  • متن دعوتی محترمانه برای تقاضای از مهمانان جهت حضور در مراسم
  • اسم عروس و داماد
  • تاریخ برگزاری مراسم عروسی
  • زمان شروع و پایان مراسم عروسی
  • آدرس و مکان برگزاری مراسم

 

ناگفته نماند کـه بسیاری از عروس و دامادها دوست دارند کـه کارت دعوت ان ها خاص و تک باشد و بـه همین خاطر با ایده گرفتن از متن کارت عروسی کشور های دیگر سعی میکنند کـه برای میهمان هاي‌ خود تم لباس هم انتخاب کنند و از ان ها در خواست می‌کنند کـه برای حضور یا عدم حضور خود اطلاع رسانی داشته باشند.

 

کارت عروسی شامل چه نکاتی میشود ؟

کارت عروسی شامل چه نکاتی میشود ؟

در ادامه مقاله ویژگی هاي‌ کارت عروسی قابل ذکر اسـت، اگر بـه کارتهای عروسی دوستان و آشنایان کـه قبل از شـما مراسم خودرا برگزار کرده اند، نگاهی بیندازید . خواهید دید کـه هر کارت دعوت عروسی شامل بخش هاي‌ مختلفی اسـت کـه اینبخش هاي‌ مختلف هرچند در تمامی کارت ها یکسان هستند مثل نام عروس و داماد، نام میزبان، محل مراسم و زمان مراسم. ولی نوشتن متن هاي‌ هر کدام از این بخشها با یک دیگر متفاوت اسـت و بـه نوعی بستگی بـه نوع سلیقه و ذوق عروس و داماد دارد

 

شروع کارت

شروع کارت

متن آغازین کارت همیشه با نام خداوند بزرگ آغار میشود تا نشان دهنده این باشد کـه شـما زندگی و شروع کارهای خودرا بـه رسم عقاید دینی و آیین هاي‌ ما با نام خدا شروع کرده‌اید ولی این شروع می‌تواند متن هاي‌ مختلفی را شامل شود ؛ این متن می‌تواند بـه نام خدا ؛ بـه نام آفریده هاي‌ خوبی ها ؛ بـه نام یکتای مهربان و … باشد . نگران نباشید چیزی را برای شروع انتخاب کنید کـه بـه شـما حس خوبی بدهد و مطمئن باشید کـه انتخاب درستی را خواهید داشت

 

نام و نام خانوادگی عروس و داماد

نام و نام خانوادگی عروس و داماد

یکیدیگر از نکاتی کـه در مقاله ویژگی هاي‌ کارت عروسی قابل ذکر اسـت نوشت نام و نام خانوادگی عروس خانم و آقا داماد اسـت . هر چند کـه ممکن اسـت بگویید نوشتن این نام ها چه فایده دارد همه ی مهمانها بـه نوعی عروس و داماد را میشناسند و می‌دانند نام انها چیست ؟

 

باید بگوییم این نام ها بـه دو علت نوشته میشود ؛ علت اول آنکه نوشتن این نام نشان دهنده این اسـت کـه این کارت مربوط بـه جشن عروسی کدام عروس و داماد اسـت و علت دوم این کـه ممکن اسـت برخی از خانواده ها و یا دوستان و آشنایان شـما را برای نخستین بار دراین مراسم ببینند و فامیل شـما را ندانند . نوشتن نام ها بـه این دسته از مهمانها کمک خواهد کرد کـه شـما را بشناسند .

 

متن دعوت کارت عروسی

متن دعوت کارت عروسی

اینبخش جزو بخش هایي اسـت کـه عروس خانم ها و آقا دامادها در انتخاب ان حساسیت زیادی را بـه خرج می دهند . متن هاي‌ کارت عروسی بسیار زیاد اسـت .

 

هنگام مراجعه بـه فروشگاه هایي کـه کارت عروسی و نمونه هاي‌ ان را دارند ودر هنگام انتخاب برای این کـه بتوانید گزینه هاي‌ خودرا راحت تر انتخاب کنید بـه شـما نمونه متن هاي‌ آماده اي را ارائه می دهند کـه می توانید از میان انها گزینه و موردی را کـه دوست دارید و بـه نظر شـما برای کارت دعوت عروسی شـما مناسب اسـت انتخاب کنید .

 

هر چند برخی از عروس خانم ها و آقا دامادها دوست دارند متنی خاص داشته باشند و خودشان در نوشتن این متن سلیقه بـه خرج داده و متن اناخابی را برای چاپ می‌دهند .

 

به سایز و فونت نوشته ها دقت کنید

به سایز و فونت نوشته ها دقت کنید

اگر بـه دنبال پاسخ بـه این سوال هستید کـه کارت عروسی چه ویژگی هایي دارد ؟ بـه سایز و فونت نوشته ها در کارت دقت کنید این یک مورد ساده ودر عین حال مهم اسـت . حتماً در کارت هاي‌ عروسی بـه فونت و سایز نوشته ها دقت کنید . کارتهای عروسی دارای فونت ها و ابعاد و اشکال مختلفی در نوع نوشتار هستند . پس نخستین نکته اي کـه باید در ان توجه نشان دهید این اسـت کـه نوشته هاي‌ بگونه اي باشد کـه برای هم خوانا باشد.

 

از نوشتن متن کارت با رنگ هاي غیر اصولی خودداری کنید یعنی هرگز روی کارتی با رنگ روشن از رنگ روشن و یا در کارتی با رنگ تیره از متنی با رنگ تیره استفاده نکنید این باعث میشود متن و سلیقه شـما در انتخاب متن در بین رنگ هاي غیر اصولی و یا نوع فونت هاي‌ غیر خوانا و عجیب گم شود و کسی کـه کارت را مبیند حوصله اي برای خواندن متنی کـه ان همه ی در انتخاب ان زحمت کشیده اید و و وقت گذاشته اید بـه خرج ندهد و حتی کارت را بـه دور بیندازد .

 

پس بهتر اسـت هنگام انتخاب فونت متن هاي‌ روی کارت عروسی ؛ برای همه ی نوشته‌هاي‌ از یک فونت خاص و خوانا استفاده کنید.

 

فراموش نکنید کـه بـه کار بردن فونت‌هاي‌ مختلف، یا برجسته کردن و کج کردن برخی از حروف یا نوشته‌ها، کارت دعوت را شلوغ می کند و نوعی بی نظمی را بـه ذهن بیننده تلقین خواهد کرد هرچند کـه همین نکته در مورد آدرس و زمان عروسی صدق نمیکند و اتفاقا بهتر اسـت کـه فونت این جزئیات، با فونت باقی نوشته‌ها متفاوت باشد تا این تفاوت باعث ماندگاری موضع در ذهن مخاطب گردد

 

رنگی که دوست دارید را انتخاب کنید

رنگی که دوست دارید را انتخاب کنید

انتخاب رنگ و طرح در کارت دعوت عروسی کاملا اختیاری اسـت و اجباری در ان نیست . یعنی وادار نیستید کـه حتماً از رنگ هاي روشنی مثل کرم ؛ شیری و یا سفید در انتخاب خود استفاده کنید . بهتر اسـت رنک کارت عروسی شـما بـه نوعی با تم برگزاری مراسم شـما یکی باشد .

 

می توانید از رنگ هاي شاد مثل سبز ؛ زعفرانی ؛ صورتی ؛ طلایی ؛ بنفش و …. برای کارت عروسی خود استفاده کنید و نکته گفته شده در بالا را هم در نوع رنگ انتخابی در نوشته رعایت کنید و خواهید دید کـه کارتی زیبا و جذاب را دارید

 

در انتخاب کارت به نوع مراسم خود هم دقت کیند

در انتخاب کارت به نوع مراسم خود هم دقت کیند

شاید کمی تعجب کرده باشید کـه منظور ما از این نکته چیست ؟ ما در ادامه ؛ مقاله ویژگی هاي‌ کارت عروسی میخواهیم بیان کنیم کـه ممکن اسـت شـما مراسمی ساده یا باشکوه داشت باشید ویا ممکن اسـت مراسم شـما مدرن و یا کلاسیک باشد وحتی ممکن اسـت مراسم شـما دوستانه و خودمانی باشد و یا حتی ممکن اسـت مراسم شـما روستیگ یا یک مهمانی در خانه باشد .

 

در همه ی این موارد شـما باید بدانید کـه متناسب با نوع مراسم خود باید کارت دعوت را نیز انتخاب کنید . مثلاً یه کارت فانتزی با متنی خودمانی و دوستانه برای مراسمی کـه به‌ صورت کلاسیک و یا مدرن برگزار میشود گزینه مناسبی نخواهد بود . پس این نکته کلیدی و طلایی را حتماً در انتخاب نوع کارت و متن نوشته شده در ان مورد توجه قرار دهید .

 

آیا جنس کارت مهم است ؟

آیا جنس کارت مهم است ؟

در صورتی کـه کارت انتخابی شـما بـه نوعی کاغذی باشد این مورد اهمیت خودرا نمایان میکند . چرا کـه برخی از کارت هاي‌ عروسی چوبی و یا بـه نوعی فانتزی هستند و جنس و کیفیت کاغذ در ان ها اهمیتی ندارد ولی در مورد کارتهای دعوتی کـه کاغذی هستند حتماً باید بـه جنس و نوع کاغذ بـه کار برده شده در ان دقت داشت .

 

انتخاب کاغد مرغوب و با کیفیت هرچند باعث افزایش هزینه هاي‌ کارت دعوت شـما میشود ولی در ماندگاری و جلوه کارت شـما تاثیر بسیار زیادی دارد . در صورتی کـه کاغذ کارت شـما کیفیت مناسبی نداشته باشد ممکن اسـت جوهر در ان پخش شده و زیبایی نداشته باشد . پس حتماً بـه جنس کارت خود دقت لازم را داشته باشید .

 

جدیدترین مدل های کارت عروس 2024

 

جدیدترین مدل های کارت عروس 2024

 

جدیدترین مدل های کارت عروس 2024

 

جدیدترین مدل های کارت عروس 2024

 

مدل های کارت عروسی لاکچری

 

مدل های کارت عروسی لاکچری

 

مدل های کارت عروسی لاکچری

 

مدل های کارت عروسی لاکچری

 

مدل های خاص و شیک کارت عروسی 

 

مدل های خاص و شیک کارت عروسی 

 

مدل های خاص و شیک کارت عروسی 

 

مدل های خاص و شیک کارت عروسی 

 

مدل های متفاوت کارت عروسی 

 

مدل های متفاوت کارت عروسی 

 

مدل های متفاوت کارت عروسی 

 

مدل های متفاوت کارت عروسی 

 

مدل کارت دعوت عروسی سال جدید

 

مدل کارت دعوت عروسی سال جدید

 

مدل کارت دعوت عروسی سال جدید

 

در پایان

در هنگام انتخاب کارت عروسی خود، بهترین و زیباترینش را در نظر بگیرید، چرا کـه بسیاری از میهمانان ممکن اسـت کارت دعوت شـما را همیشه بـه یادگار نزد خود نگاه دارند. از این رو شیک ترین کارت عروسی را انتخاب کنید.

جدیدترین مطالب سایت