روش های تازه نگه داشتن هویج + طرز تهیه ترشی هویج

روش های تازه نگه داشتن هویج + طرز تهیه ترشی هویج

تازه نگه داشتن هویج به مدت یکسال

هویج یکی از بهترین سبزیجات در دنیا بوده کـه خواص بسیار فراوانی دارد کـه برای درمان بیماری هاي‌ مختلف توصیه میشود ؛ اما برای نگه‌داری هویج موارد مختلفی وجوددارد کـه در این قسمت از تالاب بـه بهترین آن ها می پردازیم.

 

حفظ تازگی هویج به مدت کوتاه و طولانی

خیس خوردن در آب

می‌توانید هویج را بـه مدت1-2 هفته در آب ودر یخچال نگه داری کنید، اگر مقداری کـه نیاز داشتید را برای پخت و پز استفاده کردید و می‌خواهید باقیمانده ان را برای یک میان وعده سالم استفاده کنید.

 

روش های تازه نگه داشتن هویج + طرز تهیه ترشی هویج

 

این روش راحت ترین راه برای نگه‌داری کوتاه مدت هویج اسـت، آب بـه هویج کمک می‌کند تا رطوبت و بافت ترد خودرا حفظ کند، شـما فقط باید آب ان را به طور مرتب تعویض کنید، زیرا رها کردن هویج در همان آب باعث لزج شدن، فاسد شدن و یا رشد کپک میشود.

 

چیزهایی کـه شـما نیاز دارید:

هویج پوست کنده،مخزنی محفوظ از هوا و آب مقطر.

 

هویج هاي‌ پوست کنده را در ظرفی قرار دهید،بـه ان آب اضافه کنید و ظرف را در یخچال قرار دهید، هویج را کاملا شسته و پوست ان را بتراشید، هویج ها را در ظرفی محفوظ از هوا قرار دهید، ظرف را باآب مقطر پر کنید، هویج ها را در آب غوطه ور کنید، درب ظرف را گذاشته ودر یخچال نگه‌داری کنید.

 

نکته:

ترجیحا از آب مقطر استفاده کنید، زیرا آب معمولی دارای ناخالصی اسـت کـه ممکن اسـت باعث فاسد شدن شود .

درصورتی کـه آب ظرف را هر 4-5 روز عوض کنید، هویج ها بـه مدت 1-2 هفته سالم باقی میمانند.

 

روش های تازه نگه داشتن هویج + طرز تهیه ترشی هویج

 

نگهداری در دستمال کاغذی

راه دیگر برای نگه‌داری هویج تازه این اسـت کـه انها را در دستمال کاغذی مرطوب بپیچانید ودر کیسه زیپ کیپ خنک نگه‌داری کنید، مرطوب بودن دستمال کاغذی بـه حفظ طعم و بافت هویج بـه مدت 1-2 هفته کمک میکند.

 

مواد مورد نیاز

هویج،کیسه زیپ کیپ، دستمال کاغذی و یک بطری اسپری آب.

 

روش گام بـه گام :

هویج ها را دریک دستمال کاغذی بپیچانید و با مرطوب کردن دستمال ان را خنک کنید، بخش هاي‌ برگی هویج را جداکنید،لازم نیست پوست ان را بکنید، مطمئن شوید کـه هویج ها کاملا خشک باشند، هر 3-4 هویج را دریک دستمال بپیچانید. «اگر هویج بیشتری دارید بـه چندین دسته بسته بندی تقسیم کنید»

 

روش های تازه نگه داشتن هویج + طرز تهیه ترشی هویج

 

یک الی دو قطره آب بـه دستمال اسپری کنید، نه این کـه ان را خیس کنید، اینکار را برای تمامی دسته ها انجام دهید، سپس هریک از دسته ها را در کیسه زیپ کیپ قرار داده و هوای ان را خارج کنید و محکم ان را مهرو موم کنید، کیسه را در یخچال قرار دهید و تا زمانی کـه نیاز دارید، بـه خوبی نگه داری کنید.

 

نگهداری طولانی مدت از هویج

رنگ زدایی

اگر مقدار زیادی هویج در باغچه و یا آشپزخانه دارید و در این فکر هستید کـه با آن ها چکار کنید، می‌توانید انها را تا یکسال با استفاده از تکنیک رنگ زدایی نگه‌داری کنید، رنگ زدایی بـه کشتن آنزیم هاي‌ مسئول ازبین برنده سبزیجات کمک میکند، هویج تازه و جوان برای رنگ زدایی بهترین اسـت زیرا هویج هاي‌ بالغ و مانده چوبی و خشک میشوند.

 

مواد مورد نیاز

هویج تکه تکه شده، آب، تکه هاي‌ یخ.

 

هویج هاي‌ تکه شده را در آب جوش بریزید، ظرف بزرگی را از آب تصفیه شده پرکنید،آب را بـه نقطه جوش برسانید، تکه هاي‌ هویج را بـه آب جوش اضافه کنید ،بـه مدت 3 دقیقه ان ها را نیم پز کنید و سپس حرارت را کم کنید.

 

روش های تازه نگه داشتن هویج + طرز تهیه ترشی هویج

 

تا زمانی کـه فضای یخ را آماده کنید ؛ هویج ها در آب گرم بمانند، برای درست کردن فضا یا حمام یخ، تعدادی قالب یخ را در ظرفی بریزید، آب سرد بـه ان اضافه کنید ،آب بـه قدری باشد کـه هویج ها درآن غوطه ور باشند.

 

همان طور کـه دربخش خانه داری تالاب گفته ایم با یک کفگیر هویج هاي‌ تکه شده را از آب گرم خارج کنید و بلافاصله ان را بـه آب یخ اضافه کنید، اجازه دهید بـه مدت 1-2 دقیقه در آب یخ بماند، این عمل فرآیند پخت هویج را متوقف و ان را برای انجماد آماده می‌کند، سپس هویج ها را دریک مخزن هوادهی شده قرار دهید ودر فریزر نگه داری کنید.

 

شـما می‌توانید این تکه هاي‌ هویج را مستقیما بـه سوپ و خورشت اضافه کنید،احتیاج ندارید ان ها را یخ زدایی کنید، زیرا هویج لزج و یا حتی گاهی سفت می‌شود، هویج ها بااین روش بـه مدت یکسال باقی میمانند، درواقع شـما میتوانید با کرفس هم اینکار را انجام دهید.

 

روش های تازه نگه داشتن هویج + طرز تهیه ترشی هویج

 

روش دوم : ترشی انداختن

ترشی کردن یک راه عالی برای ذخیره هویج تا یکسال و یا حتی بیشتر اسـت، ترشی هویج فوق العاده ترد و خوشمزه اسـت و بـه عنوان چاشنی بی نظیر خواهد بود، ترشی کردن شامل نگه‌داری سبزیجات در نمک و یک اسیدیته- طبق معمول سرکه – می‌باشد کـه برای پیش گیری از رشد باکتری و قارچ در زمان طولانی استفاده می‌شود.

 

چیزهایی کـه شـما نیاز دارید:

هویج تکه تکه شده«بـه قطر دو سانتیمتر»،یک فنجان نمک درشت، یک قاشق غذاخوری سرکه سیب ،یک فنجان شکر قهوه اي و دو قاشق غذاخوری فلفل قرمز.

 

روش های تازه نگه داشتن هویج + طرز تهیه ترشی هویج

 

طرز تهیه ترشی هویج

هویج هاي‌ برش داده شده را در ظرفی بریزید ،یک قاشق غذاخوری نمک بـه ان اضافه کنید و بـه خوبی با هویج ها مخلوط کنید و بـه مدت یک ساعت در دمای محیط قرار دهید، نمک باعث از بین رفتن آب هویج می‌شود،

 

سپس مخلوط نگهدارنده را آماده کنید، اینگونه کـه یک فنجان سرکه را در قابلمه بریزید ،دو قاشق غذاخوری شکر قهوه اي بـه ان اضافه کنید ،یک دوم قاشق چای خوری فلفل قرمز را برای طعم ومزه بیشتر می‌توانید اضافه کنید.

 

روش های تازه نگه داشتن هویج + طرز تهیه ترشی هویج

 

بـه جرعت می‌توان گفت هویج یکی از مورد استفاده ترین سبزیجات موجود در دنیاست کـه در هر غذا و دسری استفاده میشود ؛ اگر شـما هم عادت بـه خوردن این سبزی معجزه آسا را ندارید حتماً مصرف ان را در سالاد و غذا هاي‌ خود شروع کنید.

جدیدترین مطالب سایت