برطرف کردن سوختگی لباس با اتو

برطرف کردن سوختگی لباس با اتو

رفع کردن سوختگی لباس

هیچ چیز بدتر سوختگی لباس نیست ؛ مخصوصا لباسی کـه بسیار بـه ان علاقمند هستین و ناخواسته دچار آثار سطحی میشودو قابل تعمیر و جبران نیست ؛ دراین پست قصد داریم تا تکنیک هایي را بـه شـما آموزش دهیم کـه بـه حالت طبیعی بر میگردانند.

 

برطرف کردن سوختگی لباس با اتو

 

راه پیشگیری از برق انداختن اتو بر روی لباس

برای پیشگیري از برق افتادن روی لباس هاي‌ تیره، هنگام اتوکشی ؛ یک پارچه رنگ روشن روی لباس تیره تان قرار دهید و سپس بـه اتوکشی اقدام کنید. از این روش می‌توانید برای اتوکشی پارچه هاي‌ حساس و ظریف هم استفاده کنید.

 

با مقداری پراکسید هیدروژن میتوان جای اتو، سوختگی یا برق افتادگی را از بین برد . در پارچه هایي با الیاف طبیعی کـه برق افتادگی در ان ها رخ داده اسـت، استفاده از بخار یا سرکه در محل مورد نظر میتواند بـه بازیابی فیبرهای پارچه بـه حالت طبیعی و صاف شدن ان ها کمک کند.

 

برطرف کردن سوختگی لباس با اتو

 

1- تشخیص نوع لباس

شـما ابتدا باید نوع پارچه لباس خودرا تشخیص دهید . در پارچه هایي با الیاف طبیعی مانند پنبه در مقایسه با الیاف مصنوعی مانند پلی استر ؛ احتمال از بین بردن جای اتو و برق افتادگی بیشتر اسـت.

 

اگر الیاف مصنوعی بـه دلیل قرار گیری در دسترس حرارت زیاد ذوب شده باشند ؛ احتمال از بین بردن کم تر اسـت.

 

برطرف کردن سوختگی لباس با اتو

2- استفاده از بخار اتو

این یکی از سریع ترین راه ها برای خنثی کردن لکه در سریع ترین حالت ایجاد شده اسـت ؛ بدون این‌که اجازه دهید اتو با پارچه برخورد داشته باشد، اول بخار اتو را اعمال کنید و ان را بـه محلی بزنید کـه لکه افتاده اسـت .

 

اینکار باعث میشود کـه پارچه کمی شل شود و همچنین میتوانید لباس را آویزان کنید و از ویژگی اتو بخار بـه شکل عمودی استفاده کنید . همچنین میتوانید از براش یا فرچه مخصوص لباس یا یک حوله خشک برای شل کردن بافت لباس و خارج کردن ان ها از حالت کمپرس و فشرده استفاده کنید.

 

برطرف کردن سوختگی لباس با اتو

 

اگر احساس کردید کـه اتو وضعیت را خراب تر کرده اسـت ؛ اول فهرست مربوط بـه اتو بخار هاي‌ تست شده و امتحان شده برای مصارف خانگی را بررسی کنید . از خروجی نیرومند بخار از اتو بهترین نتیجه را خواهید دید .

 

3- خیس خوردن در آب

این روش برای از بین بردن برق افتادگی پارچه موثر اسـت . بدین منظور هر زمان کـه متوجه چنین علائمی شدید، لباس را بـه مدت 24 ساعت در آب سرد بخیسانید و سپس ان را آبکشی کرده و اجازه دهید خشک شود.

اینکار باعث نرم شدن الیاف پارچه شده و می‌تواند ان ها را بـه حالت طبیعی خود نیز برگرداند.

 

برطرف کردن سوختگی لباس با اتو

 

4- شستشو مجدد لباس

اگر شاهد جمع شدگی یا برق افتادگی لباس بودید ؛ میتوانید ان رابا مقدار کمی سرکه بـه همراه ماده شوینده بشویید . بهتر اسـت مقدار سرکه نصف میزان ماده شوینده باشد.

 

5- شستن توسط پارچه ای ترکیب با سرکه

این روش دیگری برای رفع برق افتادگی پارچه می باشد . یک تکه پارچه تمیز را بـه سرکه آغشته کنید و ان را روی قسمت براق لباس بکشید و سپس با یک تکه پارچه کـه با آب مرطوب شده پاک کنید . اینکار را چند بار و بـه طور متناوب تکرار کنید تا اثر برق افتادگی از بین برود.

 

برطرف کردن سوختگی لباس با اتو

 

6- استفاده از پراکسید هیدروژن جهت رفع سوختگی

یک پارچه سفید تمیز را در پراکسید هیدروژن 3 درصد بخیسانید و سپس ان را روی قسمت برق افتاده پارچه پهن کنید و اتو بزنید  بعد ؛ تکه پارچه را از روی لباس بردارید و اینکار را تا از بین رفتن کامل لکه براق تکرار کنید.

 

خواهید دید کـه علائم سوختگی بر روی پارچه سفید شروع بـه کمرنگ شدن کرده و تبدیل بـه زرد کمرنگ میشود . بسته بـه شدت سوختگی، ممکن اسـت لازم باشد این روند را چند بار تکرار کنید.

 

پراکسید هیدروژن در اکثر داروخانه ها موجود اسـت و لازم اسـت محلول 3 درصد ان را خریداری کنید. بهتر اسـت اینکار را روی پارچه هاي‌ سفید انجام دهید زیرا پراکسید هیدروژن دارای اثر سفید کنندگی ملایم اسـت.

 

برطرف کردن سوختگی لباس با اتو

 

برای لباس هاي‌ سیاه یا رنگی، ابتدا کمی از پراکسید هیدروژن را روی درز داخلی ان امتحان کنید تا مطمئئن شوید رنگ ان تغییر نمی‌کند. در نهایت پس از اتمام کار ؛ لباس را بـه حالت عادی بشویید و خشک کنید.

 

7- کمک گرفتن از یک برس برای بلند کردن الیاف

در عده اي از پارچه هایي کـه الیاف ان ها جمع شده اسـت ؛ ممکن اسـت لازم باشد از یک برس برای بلند کردن الیاف ان ها کمک بگیرید.

 

برای پارچه هاي‌ جین و ضخیم‌تر می‌توانید از برسی نسبتا سفت استفاده کنید و کمی فشار را حین کشیدن ان روی پارچه اعمال کنید . برای پارچه هاي‌ نازک تر میتوانید از یک مسواک نرم کمک بگیرید.

 

برطرف کردن سوختگی لباس با اتو

 

اگر بخواهیم جمع بندی داشته باشیم ؛ نگه داری و مراقبت از لباس ها برای هر کدام از ما از اهمیت بسیار خاصی برخورد دار اسـت در نکات بالاتر کـه برای تان گفته ایم میتوانید این مهم را بسیار بهتر انجام دهید.

جدیدترین مطالب سایت