چگونه جای سوختگی ناشی از اتو روی پارچه و لباس را رفع کنیم؟

چگونه جای سوختگی ناشی از اتو روی پارچه و لباس را رفع کنیم؟

چگونه درست و اصولی اتو بکشیم تا پارچه لباس اسیب نبیند | ترفند رفع سوختگی از روی لباس

دراین مطلب از سایت تالاب می‌خواهیم بـه چگونگی اتو کردن درست و صحیح بپردازیم تا پارچه لباس دچار سوختگی نشود و بـه معرفی روش هایي برای رفع جای سوختگی لباس ها ناشی از اتو می پردازیم کـه یکی از دغدغهای بیشتر افراد اسـت . همراه سایت تالاب باشید.

 

وقتی کـه روی لباس خود لکه اتو را دیدید باید خیلی سریع بـه فکر راهی موثر برای رفع کردن آسیب جای سوختگی اتو باشید. بـه همین جهت در ادامه ترفند هایي برای از بین بردن جای سوختگی را بـه شـما آموزش می‌دهیم.

 

امکان این‌که حواس شـما نباشد ودر موقع اتو کشیدن برای شـما پیش بیاد مثلاً جای دیگری بروید یا غذای شـما بسوزد و یا تلفن زنگ بخورد و بدون این‌که بـه اتو کردن توجه داشته باشید، اتو را در همان حالت روی لباس رها کنید. وقتی کـه برگشتید حتماً جای سوختگی لباس را مشاهده خواهید کرد. دراین حالت نباید مضطرب باشید و نگران نشوید زیرا راه حل هایي وجوددارد کـه میتوان جای سوختگی اتو را رفع کرد و لباس را مرمت کرد. در ادامه ترفند هاي‌ خاص برای رفع جای جای سوختگی را بـه شـما آموزش می‌دهیم.

 

چگونه جای سوختگی ناشی از اتو روی پارچه و لباس را رفع کنیم؟

ترفند های اتو کشیدن به روش اصولی

 

آموزش قدم به قدم رفع جای سوختگی ناشی از اتو از روی پارچه و لباس

سوزاندن ناخواسته لباس اشتباهی اسـت کـه ممکن اسـت برای شـما رخ دهد ولی می‌توانید پیشگیری کنید. در پارچه هاي‌ دارای پلی استر، با اثر سطحی قابل جبران و تعمیر هستند کـه اگر بافت پارچه در موقع اتو کردن ذوب و جمع شود قابل تعمیر نیست.

 

موقع اتو کشیدن بعضی مواقع پیش می‌آید کـه بـه دلیل بی احتیاطی یا اتوی خراب، حرارت زیادی بـه لباس وارد می‌شود و می سوزد و جای اتو روی لباس باقی میماند کـه برای این مشکل، اگر سوراخ نشده باشد می‌توانید کارهایی کنید. اگر پارگی رخ دهد باید لباس را دور بیندازید و یا از روشی دیگر برای تعمیر و یا وصله زدن استفاده کنید. چنانچه جای سوختگی اتو در حد لکه تیره بـه شکل برق افتادگی روی لباس خودرا نشان دهد می‌توان گفت جای نگرانی نیست و قابل حل اسـت. روش هاي‌ متفاوتی وجوددارد کـه جای اثر سوختگی اتو را رفع میکند و از بین میبرد.

 

وقتی کـه الیاف پارچه بسوزد باید دقت داشته باشید کـه لکه هایش از بین نخواهد رفت و اگر تغییر رنگ دهد دیگر امیدی بـه بازگشت ان وجود ندارد، بعضی از الیاف نسبت بـه دیگر لباس ها سریعتر می سوزند و حساس تر هستند ولی اگر جای لکه سوختگی کم باشد و جنس لباس پارچه از کتان و یا نخ باشد با انجام دادن مراحل زیر جای سوختگی اتو رفع میشود.

چگونه جای سوختگی ناشی از اتو روی پارچه و لباس را رفع کنیم؟

در هنگام پاک کردن جای سوختگی اتو باید خیلی سریع عمل کنید.

اتو کردن را متوقف کنید و خیلی فوری اتو را برداشته و خاموش نمایید.

 

بلافاصله محل ایجاد لکه رابا آب ولرم آبکشی کنید.

با اینکار مواد چسبنده اضافه از سطح پارچه پاک می‌شود.

 

توجه نمایید کـه هر چه سریعتر عمل کنید نتیجه بهتری می‌گیرید.

ابتدا برچسب مراقبت روی لباس را بخوانید تا خاطرجمعی پیدا کنید کـه این روش درستی برای پاک کردن جای لک اسـت و بـه لباس آسیبی نمیزند.

 

اگر امکان استفاده از مایع سفید کننده برای این لباس وجوددارد کمی از مایع رابا آب رقیق کنید و لباس را تا یک ربع داخل ان بخیسانید. این راه برای تمیز شدن بهترین گزینه بوده بـه شرطی کـه درصد سفید کننده و آب درست زده شود.

میتوانید برای انجام این مرحله از دستکش استفاده نمایید.

 

حواس تان باشد کـه مایع سفیدکننده گاز هایي دارد کـه برای تنفس مضر بوده پس موقع استفاده زدن ماسک را فراموش نکنید و از ورود کودکان بـه ان منطقه خودداری کنید.

بـه جای استفاده از سفید کننده می‌توانید از یک مایع لکه بر قوی استفاده نمایید تا لباس آسیب نبیند.

 

اکنون می‌توانید لباس را در داخل خودرو لباسشویی بی اندازید و از پودر رختشویی قوی برحسب جنس لباس استفاده نمایید.

حالا با دمای آب و سرعت چرخش اتومبیل با توضیحات درج شده روی برچسب مراقبتی لباس گزینه را انتخاب کنید.

 

اگر از سفیدکننده در مرحله قبلی استفاده کرده‌اید باید ان را بـه تنهایی بشویید و یا فقط لباس هاي‌ سفیدی کـه وایتکس روی ان ها اثر ندارد را با هم در لباسشویی بی اندازید.

پس شستشو کامل لباس را چک کرده تا جای سوختگی اتو رفع شده باشد و از بین برود.

 

حالا ان را در جلو آفتاب پهن کرده بـه طوری کـه آفتاب اثر روشن کنندگی داشته باشد برای کم رنگ شدن لک عالی اسـت.

برای نتیجه گیری بهتر لازم اسـت این فرآیند را دوباره تکرار کنید.

 

چگونه جای سوختگی ناشی از اتو روی پارچه و لباس را رفع کنیم؟

 

رفع جای سوختگی ناشی از  اتو روی پارچه

جای لک سوختگی اگر بزرگ و زیاد باشد کـه الیاف پارچه از بین برود با این روش هایي کـه در بالا گفتیم از بین نمیرود. این اتفاق نمیتواند باعث شود کـه لباس را دور بیندازید. میتوانید محل سوختگی رابا کمی تغییر و یا خلاقیت بازهم استفاده کنید. مثلاً اگر پیراهن مردانه از قسمت شانه سوخته میتوانید ان را بـه دامن کوتاه و زیبایی تبدیل کنید.

 

چگونه جای سوختگی ناشی از اتو روی پارچه و لباس را رفع کنیم؟

 

برای حذف اثر و رد سوختگی روی پارچه و لباس باید چه کاری کنیم؟

چنانچه موقع اتو کشیدن نکات ایمنی را رعایت کنید هیچ موقع با جای سوختگی لباس برخورد نمیکنید پس باید گفت پیشگیری بهتر از درمان اسـت. ولی امکان این‌که در موقع اتو کشیدن لباس حواس تان پرت شود و لباس بسوزد وجوددارد. اثر ماندن سوختگی بـه رنگ زرد و یا قهوه اي در می‌آید کـه با راهکارهای مفید می‌توان ان ر رفع کرد.

 

رفع اثر سوختگی اتو با آب لیموی تازه ممکن اسـت. برای اینکار نیاز اسـت کـه یک لیمو تازه را برش دهید ودر قسمت سوخته شده لباس فشار دهید تا آب ان محل سوختگی را خیس کند. سپس قسمت لکه دار را درون آب گرم قرار دهید و بگذارید کـه تا نیسم ساعت بماند. سپس لباس را از ظرف خارج کنید و مانند شست و شوی معمولی ان را بشویید و خشک کنید.

 

شستن با سرکه سفید هم یکی از ترفندها اسـت کـه برای از بین بردن سوختگی پارچه یا لباس کاربرد دارد. استفاده کردن از یک دستمال نرم و یا اسفنج کـه در سرکه خیسانده شده را روی محل قرار دهید. بگذارید کـه تا 15 دقیقه بماند ودر آخر با آب سرد بشویید و بگذارید کـه خشک شود.

 

چگونه جای سوختگی ناشی از اتو روی پارچه و لباس را رفع کنیم؟

 

نکات قابل ذکری  که باید انها را رعایت کنید

از این روش استفاده از لیمو برای لباس هاي‌ از جنس ابریشم و پشم استفاده نکنید زیرا ممکن اسـت کـه پارچه دچار آسيب شود. با این‌که آب لیمو در مقایسه با سفید کننده هاي‌ تجاری ضعیف تر اسـت.

دقت کنید کـه فقط از سرکه سفید استفاده کنید. دیگر سرکه ها میتوانند روی لباس لکه ایجاد کنند و خود باعث مشکل شوند.

 

سوال و جواب هایی درباره نحوه اتوکشی 

چگونه جای سوختگی ناشی از اتو روی پارچه و لباس را رفع کنیم؟

 

چگونه از برق افتادن لباس هنگام اتوکشی جلوگیری کنیم؟

گاهی اوقات هنگام اتوکشی بر روی شلوار یا لباس هاي‌ اتو شده برق میوفتد ؛ برای پیشگیري از برق افتادن اتو بر روی لباس نکات زیر را رعایت کنید.

1. برای پیشگیری از برق افتادن لباس هنگام اتو کشیدن مقداری آب بـه همراه سرکه بـه محلی کـه می‌خواهید اتو بکشید بپاشید .

2. اتو را مستقیم روی لباس نگذارید و حتماً یک پارچه کتانی روی ان قرار دهید.

3. لباس را آرام و از قسمت داخلی اتو کنید.

 

چگونه جای سوختگی ناشی از اتو روی پارچه و لباس را رفع کنیم؟

 

4. پارچه اي نخی و نمدار روی لباس بیاندازید و اتوکشی را انجام دهید.

5. اگر لباستان دارای الیاف مصنوعی مانند پلی استر، آکریلیک و… اسـت، بـه علت ذوب شدن فیبرها بر روی ان هنگام اتو کشی برق میوفتد و کاری از دست شـما ساخته نیست.

6. برای از بین بردن برق افتادگی روی لباس هاي‌ تیره یک حوله نخی را بـه مقداری سرکه داغ شده آغشته کنید و خوب بچلانید و سپس محکم روی قسمتی از لباس کـه برق افتاده اسـت بکشید.

7. برای از بین بردن برق اتوی لباس هاي‌ ابریشمی یک اسفنج تمیز را در مخلوط نصف قاشق غذاخوری آمونیاک و چهار قاشق غذاخوری الکل فرو ببرید و روی محل برق افتادگی لباس بـه آرامی بمالی تا برق لباس از بین برود.

8. برای از بین بردن برق لباسهایی کـه الیاف مصنوعی دارند نیم لیتر آب و یک و نیم قاشق آمونیاک رابا هم مخلوط کرده و سپس از جهت طول پارچه در محل برق افتادگی بمالید.

 

چگونه جای سوختگی ناشی از اتو روی پارچه و لباس را رفع کنیم؟

 

چگونه از چسبیدن اتو به لباس جلوگیری کنیم ؟ 

اگر احساس کردید اتو بـه پارچه شـما می‌خواهد بچسبد برای پیشگیري از چسبیدن اتو از این روش استفاده کنید:

1. مقداری صابون خشک را بـه کف اتوی داغ بمالید وبعد ان یک روزنامه یا مجله رابا ان اتو بزنید.

2. یک روزنامه بردارید ؛ بخار اتو را خاموش کنید و روزنامه را اتو بزنید تا چسبندگی ان از بین برود .

3. برای از بین رفتن چسبندگی اتو بر روی روزنامه مقداری نمک بپاشید و اتو بکشید.همچنین می‌توانید روی یک شماره فویل آلومینیومی مقداری نمک روی ان ریخته و سپس شروع بـه اتو کشیدن آلومینیوم کنید .

4.یک پارچه آغشته بـه آمونیاک را بـه سطح اتوی خاموش اما داغ بکشید.

5.مقداری خمیر دندان را روی سطح زیرین اتو سرد بمالید و سپس با دستمال تمیزی سطح اتو را پاک کنید.

6.تکه اي پارچه را بـه محلول آب گرم و مواد شوینده یا الکل صنعتی آغشته کنید و بـه کف اتو بکشید.

7.از ترکیب نمک و سرکه برای تمیز شدن کف اتو استفاده کنید.

8.از ترکیب جوش شیرین و آب برای تمیز شدن سطح اتو و نچسبیدن ان بـه لباس استفاده کنید، مقداری آب و جوش شیرین رابا هم مخلوط کنید تا خمیری شود سپس با یک پارچه نرم خمیر بـه دست آمده را بـه کف اتو بمالید، هنگامی کـه خمیر خشک شد، ان رابا یک پارچه تمیز پاک کنید

 

جدیدترین مطالب سایت