چرا باید از تصفیه آب استفاده کنیم ؟

چرا باید از تصفیه آب استفاده کنیم ؟

دلیل استفاده از تصفیه اب 

متاسفانه ایران  دارای آب هاي گچ دار هست که میتواند خیلی ها را اذیت کند .

به علت اهمیت سالم بودن آب امروزه در تعداد زیادی از کشور های جهان یک سیستم تصفیه آب در خانه نصب می کنند تا از سلامت آب مصرفی خود مطمئن شوند.

خریدن و نصب کردن دستگاهی استاندارد برای تصفیه آب نه تنها هزینه نیست بلکه یک سرمایه‌گذاری هست که نتیجه‌اش سلامت شماست.

در این مقاله ۷ علت بهرهگیری از دستگاه تصفیه آب خانگی را ذکر می کنیم که هر کدام از این دلایل خودش به تنهایی می تواند برای نصب یک دستگاه تصفیه آب استاندارد کافی باشد.

چرا باید از تصفیه آب استفاده کنیم ؟

۱- سلامتی خودتان و خانواده‌تان

همان طور که میدانید ۸۰ درصد بدن انسان را آب تشکیل می دهد. همین علت کافیست برای این که بدانیم آب حیاتی‌ترین عنصر برای سلامتی بدن هست.

بارها در مقالات علمی شنیده‌اید که پزشکان پیشنهاد میکنند در روز حداقل ۸ لیوان آب بنوشید، یا پیشنهاد می شود به ازای هر ۱۰ کیلوگرم از وزن بدنتان هرروز ۱ لیوان آب بنوشید.

بنابراین هرچقدر آبی که در طول روز مصرف می کنید سالم‌تر، خالص‌تر و با کیفیت‌تر باشد سرزندگی، سلامتی و عملکرد مفید اندام‌هاي بدنتان را در پی خواهند داشت.

 

۲- کاهش خطر ابتلا به مشکلات تنفسی، مریضی‌هاي قلبی و سرطان

برای از بین بردن باکتری‌ها، انگل‌ها، ویروس‌ها و بسیاری دیگر از میکروارگانیزم‌هاي خطرناک و مریضی‌زا به آب لوله‌کشی کلر میزنند. این روش بعنوان مؤثرترین روش‌ و برترین روش مقابله با میکروارگانیزم‌هاي داخل آب در سراسر جهان شناخته میشود.

 

اما خود کلر نیز بدون عوارض نبوده و کارشناسان معتقدند اگر کلر را از آب آشامیدنی خود حذف کنیم خطر ابتلا به مشکلات تنفسی، مریضی‌هاي قلبی و سرطان را تا حد قابل توجهی کاهش خواهیم داد. دستگاه‌هاي تصفیه آب خانگی اینکار را برای شما انجام می دهد.

 

آن‌ها قادرند کلر موجود در آب را در همان لحظه که میخواهید آب بنوشید، از آب حذف کنند و آبی که مینوشید عاری از هرگونه آلودگی و ناخالصی باشد.

 

۳- کاهش احتمال ابتلا به آلزایمر

در تحقیقاتی که انجام شده، نشان داده شده هست که یون‌هاي آلومینیوم موجود در آب احتمال ابتلا به آلزایمر را افزایش می دهد. دفع آلومینوم از بدن دشوار بوده و می تواند به راحتی در مغز انسان رسوب کرده و اختلالاتی از جمله آلزایمر را پدید آورد.

 

آب تصفیه‌کن‌هاي خانگی قادرند همۀ فلزهای سنگین موجود در آب را با بهرهگیری ازفن‌آوری اسمز معکوس و ممبران RO از آب آشامیدنی حذف کنند. بعضی از فلزهای سنگین و خطرناک موجود در آب عبارتند از آلومینیوم، سرب، جیوه، کادمیوم و …

 

۴- لوله‌هاي پوسیده و زنگ‌زده

در کشور ما در تعداد زیادی از مناطق و شهرها لوله‌هاي کار گذاشته شده فرسوده و قدیمی شده‌اند و عمر آن‌ها حداقل ۵۰ یا ۶۰ سال هست.

 

مسلما در طی این سالها لوله‌هاي آب، پوسیده و زنگ‌زده شده‌اند. همین امر باعث می شود که ذرات حاصل از زنگ‌زدگی و فرسودگی لوله‌ها وارد آب مصرفی ما شوند و سلامت ما را تهدید کنند. برترین راه برای خلاص شدن از این ذرات مریضی‌زا بهرهگیری از دستگاه تصفیه آب خانگی هست.

چرا باید از تصفیه آب استفاده کنیم ؟

۵- بهبود طعم چای، قهوه و حتی غذا

بهرهگیری از آب آلوده برای درست کردن غذا و دم کردن چای و موارد دیگر باعث میشود که بر روی طعم آن‌ها تأثیر بگذارد. اما شما می توانید با بهرهگیری از دستگاه تصفیه آب خانگی آبی سالم و گوارا و عاری از هرگونه ماده شیمیایی و ناخالصی در اختیار داشته باشید و از آن برای پخت و پز، شستشوی میوه‌ها و سبزیجات، دم کردن چای، درست کردن قهوه و حتی آبیاری گیاهان خانگی خود بهرهگیری کنید

 

و تفاوت این آب گوارا را با آب تصفیه نشده حس کنید. در بهرهگیری از این آب گوارا و سالم که با آب تصفیه‌کن‌هاي خانگی به دست می آید هیچ محدودیتی ندارید.

 

۶- صرفه‌جویی در هزینه و وقت

ما معتقدیم تصفیه کردن آب نه تنها هزینه نیست بلکه سرمایه گذاری بلندمدت هست که سود آن را خیلی زود متوجه خواهید شد. آیا به قیمت‌هاي بالای آب معدنی دقت کرده‌اید؟ می دانید اگربخواهید برای آشامیدن و یا پخت و پز از آب معدنی بهرهگیری کنید در ماه چه هزینه‌ زیادی را باید برای اینکار اختصاص دهید؟

 

اضافه بر هزینه در تعداد زیادی از این موارد کیفیت آب‌هاي معدنی نه تنها از آب لوله‌کشی بهتر نیست بلکه بدتر از آن نیز هست. مسلما پولی که برای آب معدنی پرداخت می کنید اکثر برای هزینه‌هاي بسته‌بندی آن هست.

چیزی که در نهایت به سطل آشغال منتقل می شود. دستگاه تصفیه آب خانگی کارخانه‌اي کوچک برای ساخت آب سالم و بهداشتی در آشپزخانه خانه شماست و میتوانید با نظارت و نظارت خودتان آبی سالم و بهداشتی برای خانواده خود ساخت کنید.

 

نکته مهم دیگر در بهرهگیری از آب سالم و بهداشتی این هست که نوشیدن این آب‌ها شما را از تعداد زیادی از مریضی‌ها مصون نگه می‌دارد و باعث بهبود عملکرد اندام‌هاي داخلی بدنتان میشود.

نوشیدن آب سالم همین طور خستگی و بی‌حوصلگی را از شما دور میکند و شما را سرزنده و شاداب نگه می‌دارد.

 

تجربه اثبات کرده هست که بهرهگیری طولانی مدت از آب تصفیه شده هزینه‌هاي پزشکی و درمانی خانواده را کاهش میدهد. به همین دلایل هست که می گوییم خرید دستگاه تصفیه آب باعث کاهش هزینه‌ها شده و یک سرمایه‌گذاری پرسود هست.

 

۷- حفاظت از محیط زیست

شما با خرید یک دستگاه تصفیه آب یک کارخانه کوچک تصفیه آب در خانه خود دارید. با بهرهگیری از آب تصفیه شده مصرف آب معدنی‌ها را کاهش داده و در نتیجه از بطری‌هاي آب معدنی کمتری بهرهگیری میکنید.

 

همانگونه که میدانید تجزیه بطری‌هاي پلاستیکی در طبیعت و ورود آن‌ها به چرخه طبیعت صدها سال به طول می‌انجامد. با بهرهگیری از دستگاه‌هاي تصفیه آب شما زباله کمتری را وارد طبیعت می کنید و در نتیجه به پاکیزگی محیط زیست کمک خواهد کرد.

جدیدترین مطالب سایت