فوایدهای خواندنی و خارق العاده نوشیدن آب

مجموعه : تغذیه سالم
فوایدهای خواندنی و خارق العاده نوشیدن آب

خواص خوردن آب

نوشیدن آب میتواند بر روی هزاران سرطان و مریضی نتیجه درست بگذارد در ادامه می توانید با فوایدهای خواندنی و خارق العاده نوشیدن آب ما را دنبال نمایید.

 

بدن انسان – هر سلول، بافت، و اندام – برای بقا و ارائه عملکرد درست به آب وابسته هست. آب یک نوع درمان برای بهبود سلامت را ارائه می‌کند ودر حفظ زندگی انسان نقش دارد. مایع حیات به طور قابل توجهی در عملکردهای بدن و حفظ شرایط مفید سلامت تاثیرگذار هست.

 

به گزارش تالاب به نقل از “لایف هک”، هنگامی که آب همچون تنها نوشیدنی اصلی شما مصرف شود، اتفاقات دیدنی توجهی رخ میدهند. دنبال کردن یک رژیم مخصوصاً آبی برای بعضی افراد به سهولت امکان پذیر نیست، اما پیامدهای مثبت آن حقیقی میباشند. بدون این‌که تغییری در رژیم خوراکی یا روتین ورزشی خود ایجاد کنید، در ادامه با اتفاقاتی هست که به سبب نوشیدن آب برای 30 روز رخ دهند، اکثر آشنا میشویم.

 

خلاقیت و عملکرد روانی شما تقویت خواهد شد

زمانی که برای 30 روز تنها نوشیدنی شما آب باشد، مغز سریعتر واکنش نشان می‌دهد. از آنجایی که مغز به مقدار بسیار زیادی اکسیژن نیاز دارد تا عملکردی بهینه ارائه کند، و آب یکی از برترین منابع برای آن محسوب میشود، قدرت مغزی شما تقویت خواهد شد. نوشیدن آب به تفکر و تمرکز بهتر کمک می‌کند. همینطور، اینکار شما را مشتاق، باهوش و سریع می سازد. مطالعات نشان داده اند که نوشیدن هشت تا 10 لیوان آب در روز میتواند به بهبود عملکرد شناختی تا 30 درصد منتج شود.

 

نسبت به همسالان خود با آهنگی کندتر پیر میشوید

نوشیدن آب در کاهش سرعت روند پیری به سبب فراهم سازی آب مورد نیاز پوست نقش دارد. آب پوست شما را مرطوب می‌کند، و آن را سالم، نرم، درخشان، جوان و بدون چروک نگه می دارد. آب به حفظ بافت عضلانی نیز کمک میکند. برای بهره‌مندی از این فواید باید آب خالص بنوشید.

 

سیستم ایمنی بدن شما تقویت خواهد شد

یک ضرب المثل اسلواکی می‌گوید: «آب خالص اولین و اصلی‌ترین دارو در دنیا هست.»

 

این ضرب المثل عمده هم اغراق آمیز نیست! آب همچون یک کاتالیزور برای نوسازی کارکردهای بدن عمل میکند. نوشیدن آب به میزان کافی از عملکرد بهینه کبد و کلیه ها پشتیبانی می‌کند. این اندام ها مواد سمی، مواد زائد و نمک را ازبدن دفع می‌کنند.

 

نوشیدن آب به میزان کافی خنثی سازی سطوح pH، تقویت سیستم ایمنی در برابر سنگ هاي کلیه و دیگر مریضی ها، و همینطور کمک به مدیریت درد را سبب میشود.

 

فوایدهای خواندنی و خارق العاده نوشیدن آب

فواید نوشیدن آب

 

قلب قویتری خواهید داشت

آب به شما در بهره‌مندی از قلبی سالم‌تر کمک میکند. نوشیدن آب به میزان کافی با جلوگیري از افزایش غلظت خون، و کاهش فشار خون خطر حمله قلبی را کاهش میدهد. گفته شده هست، نوشیدن یک لیوان آب یک ساعت پیش از خواب از بروز حمله قلبی یا سکته مغزی جلوگیری می‌کند. نوشیدن آب کار قلب برای ارسال خون اکسیژن‌دار تازه به اندام هاي دیگر بدن را تسهیل میکند. نتایج یک مطالعه شش ساله که در نشریه American Journal of Epidemiology منتشر شد، نشان داد، افرادی که بیش از پنج لیوان آب در روز مصرف میکردند، نسبت به آنهایی که کمتر از دو لیوان آب در روز می نوشیدند، 41 درصد احتمال کمتری داشت به سبب سکته قلبی جان خودرا از دست بدهند.

 

استخوان هاي شما تقویت خواهند شد

آب به بازسازی غضروف هاي جاذب شوک کمک میکند، از این رو مفاصل می‌توانند به نرمی حرکت کرده و آسیب هاي مفصلی ناشی از تنش کاهش یابند. شواهد نشان میدهند که تساهل پذیری مفصل با مصرف آب به میزان کافی افزایش می یابد.

 

چربی از دست خواهید داد

هنگامی که به مدت 30 روز تنها نوشیدنی شما آب باشد، بدن سموم و مواد زائد محرک و زیان آور را از اندام هاي حیاتی دفع میکند. این شرایط بدن را پاکسازی کرده و به کاهش چربی شکم کمک می‌کند.

 

در ابتدا، اگر بدن پیش از سازگاری با افزایش آب مصرفی اقدام به حفظ آن در بدن کند، افزایش وزن میتواند سبب نگرانی شود. با این وجود، همچون یک منکوب کننده اشتها، آب به کمک شما می‌آید. شما در مدت زمانی کوتاه کالری کمتری مصرف خواهید کرد، وزن از دست خواهید داد، و وزن خودرا حفظ میکنید، زیرا آب از سیستم شما خارج می‌شود، بدن را پاکسازی میکند و گرسنگی را کاهش می‌دهد.

 

نوشیدن یک یا دو لیوان آب پیش از یک وعده خوراکی میتواند به طور طبیعی احساس سیری را در شما ایجاد کرده و از این رو کمتر غذا بخورید. مصرف آب در فواصل منظم به مدیریت وزن کمک خواهد کرد.

 

سوخت و ساز شما بهبود خواهد یافت

مطالعات نشان داده اند که نوشیدن آب به طور پیوسته در طول روز بدون در نظر گرفتن رژیم خوراکی، تحریک سوخت و سازی پویاتر را سبب میشود. نوشیدن 16 اونس «473 میلی لیتر» آب پس از بیدار شدن از خواب در صبح می‌تواند سوخت و ساز را تا 24 درصد افزایش دهد.

 

جدیدترین مطالب سایت