روش سریع و آسان برای رفع گرفتگی توالت

روش سریع و آسان برای رفع گرفتگی توالت

روش خانگی آسان برای رفع گرفتگی چاه دستشویی

گرفتگی و مسدود شدن راه دستشويي هاي‌ ایرانی برای دفع مدفوع اتفاق بسیار ناخوشایند اسـت کـه طبق معمولً خود افراد می توانند ان گرفتگی را برطرف کنند و دست بـه دامن افرادی میشوند کـه با روش هاي‌ خیلی ساده اینکار را انجام می‌دهند

 

روش هاي‌ برای از بین بردن گرفتگی ها و خلاص شدن از شر گرفتگی دستشويي ایرانی و فرنگی وجوددارد کـه با استفاده از انها بـه اسانی میتوانید خودتان گرفتگی دستشويي را برطرف کنید.

 

روش سریع و آسان برای رفع گرفتگی توالت

 

علت های مسدود شدن چاه دستشویی

مسدود شدن دستشويي ایرانی و فرنگی بـه دلیل عوامل مختلفی هم چون مدفوع، سلفون، حوله کاغذی، مو و پد بهداشتی و… ایجاد میشود.

 

روش هایي برای خلاص شدن از شر گرفتگی دستشويي ایرانی و فرنگی
برای خلاص شدن از شر گرفتگی دستشويي ایرانی و فرنگی روش هاي‌ زیر کارآمد اسـت:

 

رفع گرفتگی توالت با مایع ظرفشویی

برای باز کردن دستشويي فرنگی بدون لوله بازکن، می‌توانید از مایع ظرف شویی استفاده کنید تا بقایای باقیمانده آسان تر بـه پایین سر بخورد. حدود نصف فنجان مایع ظرفشویی را داخل دستشويي فرنگی بریزید. اگرمایع ظرفشویی ندارید، یک صابون را بـه تکه هاي‌ کوچک خرد کنید و تکه ها را داخل دستشويي بریزید.

 

روش سریع و آسان برای رفع گرفتگی توالت

استفاده از فنر

برای از بین بردن گرفتگی دستشويي و لوله هاي‌ فاضلاب می‌توانید از فنر لوله بازکن استفاده نمایید. اگر دستشويي شـما با مو و نوار بهداشتی و … گرفته باشد، باید یا این موارد از لوله دستشويي خارج شوند و یا بـه وسیله ي فنرهای مخصوص بـه سمت جلو و فاضلاب هدایت شوند.

 

استفاده از آویز لباس

برای رفع گرفتگی دستشويي فرنگی بـه آویز لباس نیاز دارید. گیره آویز لباس را بـه خوبی باز کرده و سر ان را شبیه قلاب کنید و با یک تکه پارچه محکم بپوشانید و بـه داخل لوله فاضلاب بفرستید و ان را بـه جهات مختلف بـه دیواره لوله فاضلاب منتقل کنید.

تکه پارچه را باید محکم ببندید تا پارچه از سیم جدا نشود و داخل لوله گیر نکند. با سیم چند ضربه بـه لوله دستشويي بزنید.

 

روش سریع و آسان برای رفع گرفتگی توالت

 

سپس شیر آب رابا فشار زیاد باز کنید یا فلاش مخزن یا سیفون را بزنید تا گرفتگی دستشويي فرنگی را از بین ببرد. این روش مانند روش استفاده از فنر اسـت.

 

باز شدن توالت با آب داغ

اگر مایع ظرفشویی بـه تنهایی کاری از پیش نبرد، افزودن آب گرم ممکن اسـت کمک کننده باشد. یک سطل رابا آب گرم پر کنید «آب جوش ممکن اسـت باعث ترک خوردن دستشويي چینی شود» و داخل دستشويي بریزید. نیروی آب میتواند بقایایی کـه باعث انسداد میشود را از بین ببرد.

 

سیم زدن

برای باز کردن انسدادهای شدیدتر می‌توانید از سیم استفاده کنید، برای اینکار سیم را بـه قسمت مسدود شده فشار دهید تا بقایای مانده را تحریک و آزاد کنید.

 

روش سریع و آسان برای رفع گرفتگی توالت

 

استفاده از سلفون ، چسب و نایلون

برای باز کردن گرفتگی دستشويي فرنگی، روی دهانه ي دستشويي فرنگی رابا یک نایلون دسته دار بزرگ بـه صورت دو لا کاملا بپوشانید و اضافه هاي‌ نایلون رابا کاتر برش زده و دور تا دور نایلون اطراف کاسه ي دستشويي فرنگی رابا چسب 3یا5 سانتی بپوشانید و چند چسب هم روی نایلون بـه صورت بـه علاوه بزنید تا هیچ هوایی از دستشويي داخل و خارج نشود.

 

سپس دکمه ي مخزن دستشويي فرنگی را بزنید. با زدن دکمه نایلون باد می‌کند، حالا کف دستتان را روی نایلون گذاشته و بـه پایین فشار دهید و اینکار را تکرار کنید تا راه دستشويي فرنگی باز شود، سپس داخل دستشويي رابا آب بشویید.

 

درصورت باد نکردن نایلون یعنی از قسمتی از ان هوا رد و بدل می‌شود، پس ان جا را حتماً چسب بزنید و یا ان قسمت را باز کنید و با دستمال خشک کنید و باز بچسبانید.اینکار رابا سلفون نیز میتوانید انجام دهید.

 

استفاده از جوش شیرین برای رفع گرفتگی چاه

بـه عنوان جای گزین مایع ظرفشویی، این محلول کاملاً طبیعی را امتحان کنید. یک فنجان جوش شیرین و دو فنجان سرکه را ترکیب کنید ودر دستشويي بریزید. بگذارید نیم ساعت بماند و اگر گرفتگی از بین نرفت، ترفندهای دیگر را امتحان کنید.

 

روش سریع و آسان برای رفع گرفتگی توالت

 

بطری پلاستیک

با حذف هرچه بیشتر آب از کاسه دستشويي فرنگی شروع کنید. می‌توانید اینکار رابا پر کردن مکرر یک ظرف کوچک از آب دستشويي و ریختن آب دریک سطل انجام دهید. بعد، یک بطری بزرگ پلاستیکی رابا آب گرم پر کنید.

 

انگشت شست خودرا روی بالای بطری قرار دهید و بطری را در خروجی پایین دستشويي قرار دهید. «برای این مرحله دستکش بپوشید.» انگشت شست خودرا برداشته و بطری را فشار دهید تا آب داخل ان بـه لوله بریزد و فشار زیاد انسداد را از بین ببرد.

 

برس دستشویی

این ممکن اسـت کمی ناخوشایند بـه نظر برسد، اما اگر واقعاً ناچار هستید و راه دیگری ندارید، یک برس دستشويي را داخل لوله بالا و پایین کنیدتا انسداد در مدت زمان کوتاهی رفع شود.

 

روش سریع و آسان برای رفع گرفتگی توالت

 

استفاده از اسید قوی

اگر دستشويي شـما با فنر و روش هاي‌ دیگر باز نشد، از مقداری اسید استفاده کنید. باز کردن لوله ي دستشويي، مضراتی مانند آسیب دیدن شیر و اتصالات چسب هاي‌ نشت گیری اطراف دستشويي، آسیب بـه ریه ها و پوست، انتشار گازهای اسید در هوا و آسیب بـه اتصالات لوله هاي‌ فاضلاب را بـه همراه دارد پس هنگام استفاده از اسید مراقب باشید.

 

استفاده از پمپ

برای رفع گرفتگی دستشويي از پمپ، کمک بگیرید. آب را در چاه بریزید و شروع بـه پمپاژ نمایید. پمپ بـه سیفون فشار وارد کرده و با هل دادن فاضلاب داخل ان انسداد را برطرف میکند.

 

پمپاژ توالت

شـما می‌توانید برای رفع گرفتگی دستشويي از بـه سراغ دستگاه فشرده سازی هوا بروید. این دستگاه قابلیت تنظیم فشار را دارد پس با این دستگاه با فشار زیاد میتوان هوای داخل مخزن را تخلیه و انسداد را باز نمود.

 

روش سریع و آسان برای رفع گرفتگی توالت

 

روش هایي کـه بالاتر برای تان گفتیم روش هاي‌ کاملا تضمینی و ۱۰۰% تست شده اسـت و شـما بدون هیچ هزینه اضافی بـه صورت خانگی می‌توانید انسداد و گرفتگی چاه تان را برطرف بکنید

جدیدترین مطالب سایت