چگونه از شر مورچه ها خلاص شویم؟

چگونه از شر مورچه ها خلاص شویم؟

آیا میخواهید بدانید چگونه از شر مورچه خلاص شوید؟ شـما جای درست آمده اید. مطمئناً؛ ممکن اسـت کوچک باشند، اما اگر یکی وجود داشته باشد، احتمالاً صدها مورد دیگر وجوددارد. و اگر چه انها طبق معمولً مضر نیستند، اما بیشتر انواع آن ها اذيت دهنده هستند، بـه خصوص اگر هنگام تلاش برای استراحت در خارج از منزل، تعداد زیادی پرسه بزنید.

 

اگر آن ها وارد خانه شـما شوند، بـه دلیل تعداد زیاد آن ها دریک زمان، می‌توانند دردناک باشند. با این حال، اگر مورچه هاي‌ نجار دارید، ممکن اسـت مشکل بزرگتری روی دستان خود داشته باشید. دلیلش این اسـت کـه داخل چوب تونل و لانه می سازند. 

 

مسئله این اسـت کـه با مورچه ها، شـما هرگز واقعاً از شر آن ها خلاص نمیشوید مگر این کـه مورچه ملکه را ریشه کن کنید. این ملکه مورچه مسئول تخم گذاری اسـت ودر کلنی هاي‌ مورچه ها بیشتر زیر زمین زندگی میکند «یا در مورد مورچه هاي‌ نجار، در چوب هایي کـه رطوبت ان نزدیک اسـت».

 

مورچه هاي‌ “کارگر” آنهایی هستند کـه میبینید در حال راهپیمایی روی لیموناد یا ناهار خود هستند، زیرا انها مسئول بیرون رفتن برای گرد آوری غذا و محافظت از خانه خود هستند. بنابر این اگر با مشکل بزرگ مورچه ها روبه‌رو هستید، باید منبع را از بین ببرید.

 

با این حال، اگر فقط می خواهید از خزیدن رد پای مورچه ها در فضای باز در پاسیو یا ایوان خود پیش گیری کنید، ممکن اسـت بخواهید اقدامات شدید کمتری برای پیشگیري از آن ها انجام دهید. بـه هرحال مورچه ها بخش مهمی از اکوسیستم هستند، بنابر این اگر هیچ آسیبی بـه انها وارد نشود، ممکن اسـت از بین بردن انها غیر ضروری بـه نظر برسد.

 

در هر صورت، ما نکات و ترفندهایی را کـه در مورد چگونگی خلاص شدن از شر مورچه ها نیاز دارید را در زیر آورده ایم، از بیرون بردن کلنی گرفته تا تشویق انها بـه رفتن بـه جای دیگر.

 

بیشتر بخوانید: آیا می دانید مورچه ها هم سرویس بهداشتی دارند !

چگونه مورچه ها را از بین ببریم

1. اسانس ها را امتحان کنید

چگونه از شر مورچه ها خلاص شویم؟

روغن‌هاي‌ ضروری زیادی وجود دارند کـه مورچه‌ها ان‌ها را دوست ندارند، بنابر این اگر می خواهید بدانید چگونه بـه طور طبیعی از شر مورچه خلاص شوید، آن ها انتخاب خوبی هستند.

 

روغن نعناع و درخت چای را می‌توان با آب رقیق کرد تا اسپری درست شود و بـه سادگی در اطراف قاب پنجره ها و تخته هاي‌ پایه بپاشید. برای نعناع، ​​آن ها پیشنهاد می کنند 10-20 قطره رابا دو فنجان آب مخلوط کنید، برای درخت چای «کـه می تواند مورچه ها را بکشد و بـه سادگی انها را دفع کند»؛ 5-10 قطره رابا دو فنجان آب مصرف کنید.

 

روغن اکالیپتوس لیمو، اسانس برگ دارچین «کـه می تواند مورچه ها را نیز بکشد» و روغن چریش نیز بـه عنوان موثر شناخته شده اند. سعی کنید گلوله‌هاي‌ پشم پنبه را اشباع کنید و ان‌ها را در اطراف مناطقی کـه مورچه‌ها را خال‌دار کرده اید بچرخانید. اگر حیوانات خانگی دارید مراقب باشید، زیرا روغن هاي‌ ضروری میتوانند برای آن ها مضر باشند.

 

2. دنباله های آنها را با سرکه رقیق پاک کنید

چگونه از شر مورچه ها خلاص شویم؟

آیا تا بـه حال دقت کرده اید کـه مورچه ها چگونه در مسیرها حرکت می کنند؟ این بـه خاطر خط فرمونی اسـت کـه آن ها از خود خارج می کنند، کـه بـه مورچه‌هاي‌ کارگر دیگر امکان می دهد تا برای رسیدن بـه منابع غذایی از کلنی خود بـه دنبال ان‌ها بروند.

 

اگر مسیرهای خوشبو آن ها را پاک کنید، دیگر چیزی برای آن ها وجود ندارد کـه دنبال کنند، بنابر این آن ها را از مسیرهای معمول خود در باغ یا حیاط خود یا داخل آشپزخانه خود منصرف خواهید کرد. یکی از راه هاي‌ انجام اینکار، پاک کردن یا پاشیدن سطوح سخت با سرکه رقیق شده با آب اسـت.

 

سرکه بـه طور طبیعی از مورچه ها پیش گیری میکند. بعلاوه، انها هنوز هم می‌توانند مدت طولانی پس از این کـه بتوانید ان را بو کنید «طبق معمولً پس از خشک شدن برای انسان محو می‌شود». بنابر این، برای دفع این حشرات مزاحم، نیازی بـه نگرانی در مورد این نخواهید داشت کـه خانه خودرا بویی شبیه بـه چیپس فروشی نگه دارید.

 

3. دنباله های آنها را با صابون دست پاک کنید

آیا تمایلی بـه استفاده از سرکه ندارید؟ سپس برخی میگویند کـه آب صابون بـه همان اندازه برای از بین بردن ردپاهای شیمیایی کـه مورچه ها برای کار باهم استفاده می کنند مفید اسـت. بـه سادگی یک اسفنج را خیس کنید یا یک بطری اسپری را پر کنید و پله در، قاب پنجره یا هر جای دیگری را کـه مشاهده کرده اید بـه عنوان بزرگراه معمولی مورچه استفاده میشود را تمیز کنید.

 

4. غذای خود را ببندید

چگونه از شر مورچه ها خلاص شویم؟

تقریبا ناگفته نماند کـه یکی از بهترین راه ها برای مقابله با مورچه ها این اسـت کـه در وهله اول از ابتلا بـه مورچه ها پیشگیری کنید. و از آنجایی کـه مورچه ها در حال ماموریت برای غذا هستند، این بـه این معنی اسـت کـه مطمئن شوید هیچ کسی در اطراف نیست کـه آن ها را جذب کند.

 

وسایل آشپزخانه داخلی و خارجی را بعد از پختن پاک کنید، از گذاشتن مواد غذایی بدون مهر و موم در کمدها یا کناره ها خودداری کنید و پس از یک شب ناهار خوری زیر ستاره ها، لیوان هاي‌ خالی شراب یا کاسه هاي‌ میان وعده را بیرون نگذارید. غذای حیوانات خانگی نیز میتواند مورچه‌ها را جذب کند، بنابر این از بیرون گذاشتن کاسه‌هاي‌ سگ یا گربه پس از پایان غذای حیوانات خانگی خودداری کنید.

 

5. آنها را با تفاله قهوه دفع کنید

چگونه از شر مورچه ها خلاص شویم؟

تفاله هاي‌ قهوه باقی مانده پس از دم کردن، دافع طبیعی مورچه ها اسـت. سعی کنید آن ها را روی سطوح یک‌بار مصرف بپاشید، بـه یادداشت هاي‌ چسبناک یا کارت هاي‌ فلش فکر کنید، و آن ها را در مناطقی کـه مورچه ها را مشاهده کرده اید یا روی طاقچه ها بگذارید.

 

6. آنها را با فلفل دفع کنید

بـه عنوان جایگزینی برای قهوه، میتوانید فلفل را امتحان کنید تا مورچه هاي‌ مزاحم را از خود دور کنید. یا مشکی یا کاین کار را انجام می دهد. کافی اسـت ان را در امتداد قرنیزها و پشت لوازم خانگی گردگیری کنید تا مورچه ها را دور کنید.

 

7. روی لانه شان آب جوش بریزید

چگونه از شر مورچه ها خلاص شویم؟

ممکن اسـت کمی تهاجمی بـه نظر برسد، اما اگر مورچه ها شـما را از دیوار بالا میبرند، می‌توانید سعی کنید آب جوش را روی لانه آن ها بریزید.

 

ان را مستقیماً در سوراخ ها بریزید، کـه تعداد زیادی از مورچه هاي‌ داخل ان را می‌کشد. با این حال، عده اي از کلنی هاي‌ مورچه ها بسیار عمیق هستند، بنابر این بعید اسـت کـه این روش کل کلنی را دریک حرکت از بین ببرد. پافشاری کنید، اما اگر همان‌ گونه مشکل اسـت، ممکن اسـت لازم باشد از روش طعمه استفاده کنید، یا یک متخصص را استخدام کنید.

 

8. از طعمه مورچه استفاده کنید

چگونه از شر مورچه ها خلاص شویم؟

اگر در مورد گرفتن یک لانه واقعی مورچه جدی هستید، پس باید مسیر طعمه هاي‌ مورچه ها را دنبال نمایید. این ها را می‌توان بـه صورت تجاری خریداری کرد.اساساً طعمه مورچه سمی اسـت کـه بـه عنوان غذا پنهان شده اسـت، بنابر این مورچه‌هاي‌ جستجوگر ان را بـه کلنی بازمی‌گردانند.

 

سپس زهر، مورچه هاي‌ ملکه و بقیه لانه را از بین می‌برد. بـه طور کلی چند روز طول می‌کشد تا این اتفاق بیفتد و اگر هنوز مورچه ها را می‌بینید، باید ایستگاه هاي‌ طعمه را دوباره پر کنید.

 

بـه یاد داشته باشید کـه اگر از این روش استفاده میکنید از تمیز کردن مسیرها اجتناب کنید چراکه مورچه ها باید بـه خانه بروند.حتماً دستورالعمل ها را بـه دقت بخوانید ودر هنگام برخورد با آفت کش ها تمام احتیاط هاي‌ لازم را انجام دهید و از مصرف ان در اطراف کودکان یا حیوانات خانگی خودداری کنید.

 

بیشتر بخوانید: مورچه های بخیه زن را می شناسید؟ «عکس»

 

آیا مورچه ها گاز می گیرند؟

چگونه از شر مورچه ها خلاص شویم؟

از نظر فنی بله، مورچه ها می‌توانند گاز بگیرند، با این حال بیشتر گونه ها برای حمله بـه انسانها آماده نیستند مگر این کـه احساس خطر کنند. بـه علاوه، آن قدر کوچک هستند کـه حتی اگر گاز بگیرند، ممکن اسـت حتی ان را احساس نکنید. مورچه هاي‌ آتشین یکی از استثناها هستند کـه بیشتر در ایالت هاي‌ جنوبی ایالات متحده یافت می‌شوند.

 

نیش انها اغلب منجر بـه برآمدگی هاي‌ دردناک و خارش دار میشود. عده اي از افراد ممکن اسـت واکنش هاي‌ آلرژیک بـه این موارد داشته باشند. نیش مورچه نجار بـه دلیل اندازه بزرگ‌تر و اسید فرمیکی کـه روی پوست شـما می‌گذارد می تواند دردناک باشد. مورچه هاي‌ قرمز نیز میتوانند گاز بگیرند، اما بـه طور کلی درد کمتری دارند.

 

بیشتر بخوانید: تصاویری دیدنی از زندگی مورچه ها

 

آیا مورچه ها برای محیط زیست مهم هستند؟

چگونه از شر مورچه ها خلاص شویم؟

مطمئناً؛ مورچه ها می‌توانند دردناک باشند، اما مگر این کـه تبدیل بـه یک مشکل واقعی شوند، بهتر اسـت بـه جای کشتن آن ها، از آن ها پیشگیري کنید. این بـه این دلیل اسـت کـه آن ها بـه دلایل مختلف مفید هستند.

 

اولاً؛ هنگامی کـه خانه هاي‌ خودرا در زیر زمین می سازند، خاک را هوادهی می کنند، کـه خبر خوبی برای زهکشی و جذب مواد مغذی گیاهان اسـت. مورچه ها همچنین یکی از پاک کننده هاي‌ طبیعت هستند – آن ها از حیوانات مرده، غذا هاي دور ریخته شده و گیاهان پوسیده تغذیه می کنند – بنابر این برای پاک‌سازی محیط مفید هستند.

 

علاوه بر این، اگر بـه دنبال کاشت همراه برای مقابله با شته ها بوده اید، ممکن اسـت دوست داشته باشید کـه بدانید مورچه ها همچنین میتوانند برای دور نگه داشتن آن ها مفید باشند، زیرا آن ها را شکار می کنند.

 

در نهایت، مورچه ها بخش مهمی از زنجیره غذایی هستند و توسط پرندگان و سایر حشرات خورده میشوند. بنابر این، اگر بـه این فکر می‌کنید کـه چگونه پرندگان را بـه باغ خود جذب کنید، قبل از این کـه مورچه هاي‌ ساکن خودرا از بین ببرید دو بار فکر کنید.

جدیدترین مطالب سایت