طرز تهیه خوشبو کننده هوا (11 ایده جالب)

طرز تهیه خوشبو کننده هوا (11 ایده جالب)

با تهیه خوشبو کننده طبیعی هوای محیط منزل یا محل کار خودرا آرامش بخش کنید. در اینجا بـه شـما عزیزان 11 ایده جالب برای طرز تهیه خوشبو کننده هوا را کـه بـه سادگی میتوانید در منزل تهیه نمایید را آموزش داده ایم.

 

خوشبو کننده های خانگی و معطر

ما روشی مقرون بـه صرفه، برای تهیه خوشبو کننده هوا با 11 ایده جالب آموزش خواهیم داد.

 

1. زمین های قهوه

زمین های قهوه

طرز تهیه خوشبو کننده هوا

پس از خرابی فریزر از شر بوی غذای فاسد خلاص شوید. چند کاسه رابا تفاله قهوه استفاده شده یا تازه پر کنید و آن ها را یک شب در فریزر قرار دهید. برای داشتن رایحه قهوه اي طعم دار، چند قطره وانیل بـه تفاله ها اضافه کنید.

 


مطالب مشابه: ایده هایی کاربردی برای خوشبو نگه داشتن خانه


 

2. توپ های پنبه ای

توپ های پنبه ای

یک توپ پنبه اي رابا یکی از عطرهای مورد علاقه خود اشباع کنید. از چیزهایی مانند ادکلن مورد علاقه خود، روغن ضروری مانند اسطوخودوس، آب لیمو یا عصاره وانیل استفاده کنید. سعی کنید یک جاروبرقی را در جاروبرقی خود قرار دهید تا در حین تمیز کردن، عطر در تمام اتاق پخش شود. همچنین میتوانید یک پنبه خیس را در قفسه اي در یخچال خود قرار دهید تا بـه عنوان یک خوشبو کننده عمل کند. 

 

3. ورق های نرم کننده پارچه

ورق های نرم کننده پارچه

پولی را کـه بـه سختی بـه دست آورده اید را برای خوشبو کننده هاي‌ هوا خرج نکنید. کافی اسـت چند ورق نرم کننده پارچه خشک کن را در کمدها، کشوهای کمد، پشت پرده ها و زیر صندلی ها قرار دهید.

 

4. لیمو

لیمو

لیمو را میتوان در سرتاسر خانه استفاده کرد تا بـه رفع بو کمک کند. اگر بوی دفن زباله شـما کمی زیاد اسـت، پوست لیمو را پایین بیاورید تا از شر ان خلاص شوید. اگر می‌خواهید کل آشپزخانه شـما بوی لیمو داشته باشد و نه فقط سینک ظرفشویی، یک لیمو را از وسط نصف کنید و ان را «سمت بریده شده بـه سمت بالا» دریک کاسه آب قرار دهید و بگذارید بنشیند.

 

لیموها همچنین کمک بزرگی برای آتش شـما هستند. مقداری پوست لیمو را مستقیماً داخل شعله بریزید تا بوی تازه اي بـه آتش شـما بدهد. یا اگر اجاق هیزمی دارید، یک قابلمه یا کاسه چدنی لعابی شده را روی ان قرار دهید، با آب پر کنید و پوست لیمو و/یا پرتقال، چوب دارچین، میخک و پوست سیب را اضافه کنید. بخاری هیزمی ندارید؟ بـه جای ان از اجاق گاز خود استفاده کنید و فقط آب را بـه صورت دوره اي بجوشانید. 

 

5. پرتقال ها

پرتقال ها

پرتقال را میتوان بـه همان روشی کـه لیمو برای خوشبو کردن خانه استفاده می‌کند استفاده کرد. انها همچنین میتوانند با میخک برای درست کردن پوماندر باشند. قرن هاست کـه پوماندر برای پرکردن فضاهای کوچک با عطری دلپذیر و همچنین برای مبارزه با پروانه ها مورد استفاده قرار می گرفته اسـت.

 

درست کردن ان‌ها نیز فوق‌العاده آسان اسـت: یک دسته میخک بردارید و ان‌ها را بـه پرتقال بچسبانید و تمام سطح را بپوشانید. خودشه. خیلی ساده، ها؟ حالا پوماندر خودرا با استفاده از یک تکه نخ، ریسمان یا نخ ماهیگیری تک رشته اي در داخل کمد یا کمد آویزان کنید تا سال‌ها بوی طراوت فضا را حفظ کنید. 

 


مطالب مشابه: همه‌جا را بوی مواد شوینده پر كرده!


 

6. نمک

نمک

آیا بوی نامطبوعی از دفن زباله شـما می پیچد؟ ان رابا نمک تازه کنید. فقط 1/2 فنجان نمک بریزید، آب سرد را اجرا کنید و شروع بـه دفع کنید. نمک زباله هاي‌ گیر کرده را از بین میبرد و بوها را خنثی می‌کند.

 

7. ادویه ها

ادویه ها

چه چیزی می‌تواند خوشایندتر از بوی یک غذای خوب باشد؟ بـه جای استفاده از خوشبو کننده هاي‌ هوای تجاری، بـه سادگی یک مشت میخک کامل یا یک چوب دارچین را دریک قابلمه آب بریزید و ان را بـه مدت نیم ساعت روی اجاق گاز بجوشانید.

 

یا یک یا دو قاشق چای خوری از ادویه هاي‌ آسیاب شده را روی یک صفحه بیسکویت قرار دهید و ان را در فری با دمای 200 درجه فارن هایت «93 درجه سانتیگراد» با در باز بـه مدت 30 دقیقه قرار دهید. در هر صورت، خانه شـما بـه طور طبیعی بوی تند خواهد داد.

 

8. عصاره وانیل

عصاره وانیل

 

بوهای ماندگار را در خانه، یخچال و مایکروویو با وانیل از بین ببرید. داخل یخچال رابا عصاره وانیل پاک کنید. برای طولانی تر شدن بوی وانیل تازه، پنبه یا تکه اي اسفنج رابا عصاره وانیل آغشته کنید ودر یخچال بگذارید. آیا بوی ماهی یا بوی تند دیگری در مایکروویو شـما باقی می‌ماند؟ کمی عصاره وانیل را دریک کاسه بریزید و بـه مدت یک دقیقه در مایکروویو قرار دهید. حالا، این بهتر اسـت.

 

اگر ترجیح می‌دهید بوی نامطبوع رنگ تازه در خانه خود نداشته باشید، وقتی قوطی رنگ را باز میکنید، 1 قاشق غذاخوری عصاره وانیل رابا ان مخلوط کنید. خانه بوی خوش خواهد داد! یک ترفند قدیمی مسکن را امتحان کنید. یک یا دو قطره عصاره وانیل را روی یک لامپ بریزید، چراغ را روشن کنید تا خانه شـما پر از عطر جذاب غذا هاي پخته شده در فر شود. این ها دیگر کاربردهای غیرعادی عصاره وانیل هستند.

 

9. سرکه

سرکه

طرز تهیه خوشبو کننده هوا

اگر اخیراً استیک را سوزانده اید – یا اگر عمه سیگاری شـما اخیراً بـه ملاقات شـما رفته اسـت – با قرار دادن یک کاسه کم عمق تقریبا سه چهارم پر از سرکه سفید یا سرکه در اتاقی کـه رایحه ان پخش میشود، بوی دود ماندگار را از بین ببرید. قوی‌ترین اگر بو در کل خانه شـما نفوذ کرد از چندین کاسه استفاده کنید. این بو باید در کمتر از یک روز از بین برود. همچنین می‌توانید بوی دود تازه سیگار را در داخل اتاق با مرطوب کردن پارچه اي با سرکه و کمی تکان دادن ان بـه سرعت از بین ببرید. 

 

10. اکالیپتوس

اکالیپتوس

روغن گیاهان اکالیپتوس ضد باکتری و ضد قارچ اسـت، بنابر این استفاده از مکان هایي کـه در بسته هستند و تمایل بـه کپک زدن دارند عالی اسـت. چند شاخه را در کمدها و سایر مکان هاي‌ کپک زده خانه خود قرار دهید تا هوا را خوشبو کرده و راحت تر نفس بکشید.

 

11. جوش شیرین

جوش شیرین

اگر مقداری غذا را در پشت یخچال فراموش کرده‌اید و عطری کـه از ان باقی می‌ماند بسیار زیاد اسـت، جوش شیرین میتواند بـه شـما کمک کند. یک جعبه باز در یخچال خود قرار دهید تا بوی بد را خنثی کند.

 


مطالب مشابه: چند راهکار برای رفع بوی بد خانه


 

در پایان

چرا بـه دنبال یک خوشبو کننده هوای تجاری گرانقیمت با مجموعه اي از مواد اسرارآمیز «احتمالا سمی» و عطری کـه ممکن اسـت بوی چیزی را کـه کنسرو تبلیغ می‌کند یا نداشته باشد، بگردید؟ در عوض، اسپری خوشبو کننده هوای خانگی خودرا بسازید کـه همانطور کـه دوست دارید رایحه سفارشی دارد.

 

منبع : https://www.lovetoknow.com

جدیدترین مطالب سایت