با این روش مورچه ها را فراری دهید

با این روش مورچه ها را فراری دهید

دور کردن مورچه ها با این روش ها

مورچه ها موجودات کوچکی هستند و می‌توانند از ترک ها و شکاف هاي‌ ریز هم وارد خانه و ساختمان شوند و جلوی شـما رژه بروند و آسایش را از شـما سلب کنند. دراین پست قصد داریم راه هایي رو برای دفع مورچه برایتان بگوییم.

 

برای از بین بردن مورچه ها و دور کردن انها همیشه لازم نیست از زهر و مواد شیمیایی استفاده کنید بلکه بهتر اسـت، خلاص شدن از شر این موجودات ریز روش هاي‌ طبیعی را امتحان نمایید.

 

با این روش مورچه ها را فراری دهید

محل سکونت مورچه ها را پیدا کنید

زمانی کـه در گوشه و کنار خانه تان مورچه دیدید، انها را دنبال نمایید تا بتوانید محل زندگی آن ها را بیابید. سپس از روش هاي‌ زیر برای دور کردن مورچه ها استفاده نمایید.

 

استفاده از سرکه سیب

برای این کـه از تجمع مورچه ها در محل زندگی خود پیش گیری نمایید یک لیوان آب و یک لیوان سرکه سیب یا کمی سرکه سفید را مخلوط کرده و بـه مکان هایي کـه محل عبور مورچه اسـت بپاشید.

 

با این روش مورچه ها را فراری دهید

 

مورچه ها از بوی سرکه بیزارند. برای دور کردن مورچه ها در مسافرت یا پارک از محل بازی کودک خود، درون یک اسپری مقداری سرکه و آب ریخته و بـه محل تجمع مورچه ها بپاشید تا آن ها پراکنده شوند.

 

استفاده از پوست خیار

مورچه ها از خیار متنفرند و نمیتوانند طعم خیار را تحمل کنند. برای دور کردن مورچه ها پوست ان را در محل هایي کـه مورچه ها فعالیت دارند، بگذارید و هرروز پوست خیار را عوض کنید تا دیگر اثری از مورچه ها نیابید.

 

از برگ های خشک نعناع استفاده نمایید

برای از بین بردن مورچه ها از نعناع کـه یک دفع کننده طبیعی اسـت و بویی بسیار قوی دارد ؛ استفاده کنید و ان را در مسیر مورچه ها قرار دهید. نعناع با مختل کردن بویای مورچه ها یافتن منابع غذا را برای انها سخت می‌کند.

 

با این روش مورچه ها را فراری دهید

 

لیمو برای دور کردن مورچه ها مفید است

لیمو دارای خاصیت اسیدی اسـت و بوی ان مورچه ها را دور میکند. اسپری آب لیمو یا خیساندن پارچه در روغن لیمو و گذاشتن ان در محل عبور مورچه ها در دور کردن انها موثر اسـت.

 

از سیر غافل نشوید

برای این کـه مورچه ها در اطراف خانه شـما دیده نشوند در ترک هاي‌ دیوار سیر قرار دهید.

 

با این روش مورچه ها را فراری دهید

 

مایع ظرف شویی کشنده مورچه ها

مخلوط مایع ظرفشویی و یک قاشق جوش شیرین و ریختن این محلول در مکان هایي کـه مورچه وجوددارد باعث فاصله گرفتن مورچه ها میشود. همچنین میتوانید از مخلوط مایع ظرفشویی و آب رابا نسبت 2 بـه 1 نیز استفاده نمایید.

 

استفاده از فلفل هندی

مورچه ها برای یافتن غذا بـه سیگنال هاي‌ شیمیایی وابسته هستند. فلفل هندی با نابود کردن این سیگنال ها سبب میشود آن ها نتوانند غذا بیابند و از خانه ي شـما دور شوند . پس پودر فلفل را در محل هایي کـه مورچه ها هستند بریزید و یا ان رابا پودر زردچوبه مخلوط کنید.

 

با این روش مورچه ها را فراری دهید

 

از ترفند نوار چسب استفاده نمایید

در حوالی مواد شیرین مانند شکر یا ظرف شیرینی دور تا دور ظروف نوار چسبی با میزان چسبندگی بالا بچسبانید تا چسبندگی ان مانع عبور مورچه ها و دسترسی آن ها بـه مواد شود.

 

خطی از گچ در محدوده ورودی خانه بریزید

در محدوده ورودی خانه خطی از گچ ؛ بکشید. وجود کربنات کلسیم موجود در گچ مورچه ها را فراری میدهد.

در جاهایی کـه مورچه ها از آنجا وارد خانه میشوند ؛ نواری از آرد بریزید زیرا مورچه ها نمی‌توانند از این خط آردی عبور کنند.

 

با این روش مورچه ها را فراری دهید

 

استفاده از پودر بچه

برای دور نگه داشتن مورچه ها از پودر بچه استفاده کنید زیرا پودربچه اثری مانند گچ دارد پس مقداری پودر بچه را در نقاط ورودی بریزید تا مسیر مورچه ها را مسدود کند.

 

از تفاله ی قهوه کمک بگیرید

قهوه دفع کننده ي موثری برای مورچه ها اسـت زیرا مورچه ها از بوی قهوه خوش شان نمی‌آید پس از تفاله ي قهوه در اطراف و پای دیوارهای خانه ودر هر نقطه ي ورودی استفاده کنید.

 

استفاده از نمک

برای خلاص شدن از شر مورچه ها از نمک معمولی استفاده کنید. نمک دفع کننده ي مورچه ها اسـت اما باعث مرگ مورچه ها نمی‌شود . کناره هاي‌ خانه را نمک بپاشید زیرا مورچه ها از هر محلی کـه نمک پاشیده اید رد نمی‌شوند.

 

با این روش مورچه ها را فراری دهید

 

از سیلیکون برای درزگیری پنجره ها و درب ها استفاده نمایید

برای درزگیری پنجره ها و درب ها و هر سوراخ و ترکی از سیلیکون استفاده نمایید.

 

استفاده از روغن های معطر

یک اسپری طبیعی دور کننده مورچه ها با روغن هاي‌ خوشبو مانند روغن نعناع فلفلی، درخت چای و لیمو ؛ اکالیپتوس، اسطوخودوس یا چوب سدر بسازید. 225 گرم آب رابا نصف قاشق چایخوری صابون طبیعی، و 12 قطره از روغن هاي‌ بالا را دریک بطری اسپری بریزید و بـه محل تجمع مورچه ها بپاشید.

 

با این روش مورچه ها را فراری دهید

 

عطرها

برای رهایی از دست مورچه ها میتوانید از عطرها نیز استفاده کنید.

 

تله مورچه نیز کمکتان خواهد کرد

برای آسان شدن از شر مورچه ها تله هاي‌ مورچه را زیر سینک و ظرف زباله قرار دهید.

 

با این روش مورچه ها را فراری دهید

 

این گیاهان را در خانه داشته باشید

برای این کـه مورچه ها بـه منزل شـما وارد نشوند میتوانید در حیاط خانه خود گیاهان زیر را بکارید. این گیاهان عبارتند از:

اسطوخودوس
گوجه فرنگی
گل همیشه بهار
دکمه طلایی
سداب
رزماری
مرزنگوش
نعناع
خانه خودرا تمیز نگه دارید
خانه خودرا تمیز نگه دارید و همیشه روی اپن، کابینت ها و کف زمین را تمیز کنید زیرا مورچه ها بـه محل هاي‌ کثیف جذب میشوند.

جدیدترین مطالب سایت