رفع انواع بوی بد (21 روش رفع بوی بد)

رفع انواع بوی بد (21 روش رفع بوی بد)

رفع انواع بوی بد : با یک حیوان خانگی بدبو سر و کار دارید یا نمی‌توانید بوی رنگ تازه را تحمل کنید؟ برای دوری از این بوهای آزاردهنده بـه آشپزخانه خود نگاه نکنید. در این قسمت از مجله تفریحی تالاب برای شـما همراهان عزیز لیستی از ترفندهای رفع بوی بد را منتشر کرده ایم.

 

چگونه بوهای بد خانه مان را از بین ببریم؟

هیچکس دوست ندارد در مورد بوهای خانه صحبت کند، اما مقابله با آنها بسیار مهم اسـت. بوی حیوانات، غذا و کپک زدگی می تواند در اتاق شـما بنشیند و مانند یک مهمان خانه ناخواسته، از خروج امتناع کند. بدتر از همه ی، بسیاری از مردم ترجیح می‌دهند بوهای ناخواسته رابا خوشبو کننده هاي‌ هوا که فقط بوها را می پوشانند و هیچ کاری برای از بین بردن آنها انجام نمی‌دهند، مقابله کنند.

 

بـه جای وصل کردن مواد خوشبو کننده بـه پریز برق یا روشن کردن شمع هاي‌ معطر، از چند ماده اصلی خانگی مانند جوش شیرین، سرکه سفید مقطر، تفاله قهوه، عصاره وانیل و لیمو استفاده کنید تا یکبار برای همیشه از شر بو خلاص شوید. در این جا درمان هاي‌ طبیعی برای بدبوترین مشکلات خانه شـما آورده شده اسـت.

 

انواع رفع بوی بد

 

1. بوی ماهی روی دست

بوی دست های ماهی ای

اگر می خواهید ماهی بپزید، اما نگران این هستید که بوی آن روی دست‌هایتان باقی بماند، یک لیمو را نصف کنید و قبل از دست زدن بـه ماهی، دست‌هایتان رابا انتهای بریده شده بمالید. اگر بعد از اتمام پخت و پز بوی آن باقی ماند، دست هاي‌ مرطوب رابا جوش شیرین بشویید و با آب گرم بشویید.

 


مطالب مشابه: چند راهکار برای رفع بوی بد خانه


 

2. بوی سطل آشغال

بوی قوطی آشغال

هر بار که کیسه را تعویض می کنید، با پاشیدن جوش شیرین در کف سطل زباله خودرا بوی تازه نگه دارید. جوش شیرین یکی از موثرترین خوشبوکننده هاي‌ طبیعی موجود در بازار اسـت و از بوییدن آن ناحیه جلوگیری می‌کند.

 

3. بوی ماهی سرخ شده

بوی ماهی سرخ شده

برای این که چند روزبعد از پختن بوی ماهی سرخ شده در آشپزخانه شـما نفوذ نکند، قبل از سرخ کردن، یک عدد کره بادام زمینی را بـه روغن اضافه کنید.

 

4. بوی یخچال خراب

بوی یخچال خراب

راه هاي‌ مختلفی برای حفظ بوی تازه یخچال شـما وجوددارد: یک کاسه پهن و کم عمق از تفاله قهوه را در یخچال یا فریزر خود قرار دهید و بگذارید یک شب بماند تا بوها را جذب کند. دیگر جاذب هاي‌ بوی عالی چای کیسه اي هستند. قرار دادن 3 تا 4 عدد در اطراف یخچال بـه طور منظم از ایجاد بوهای عجیب‌وغریب در وهله اول جلوگیری میکند.

 

اگر هیچ کیسه‌اي دم دستی ندارید، سیب زمینی خام را پوست بگیرید و از وسط نصف کنید و دو نیمه را در قفسه‌هاي‌ مختلف در یخچال خود قرار دهید. بعد از این که قسمت هاي‌ برش خورده سیاه شد، آنها را برش بزنید و دوباره در یخچال قرار دهید تا استفاده ادامه دهید.

 

اگر یخچال بدبو شـما نیاز بـه تمیز کردن عمیق دارد، آنرا خالی کنید و داخل آن رابا آب گوجه فرنگی رقیق نشده مانند این پاک کنید، سپس با آب گرم بشویید. این درمان روی یک خنک کننده بدبو نیز موثر اسـت.

 

5. بوی روغن در آشپزخانه

بوی روغن در آشپزخانه

دفعه بعد که چیزی رابا روغن سرخ می کنید، یک کاسه سرکه سفید را در آشپزخانه خود بریزید. سرکه بوی بد را جذب می‌کند و از پخش بوی نامطبوع در آشپزخانه شـما جلوگیری میکند. از طرف دیگر، پس از اتمام پخت و پز، سرکه را بجوشانید تا یک خوشبوکننده قوی‌تر داشته باشید.

 

6. بوی رنگ جدید

بوی رنگ جدید

اگر چه ممکن اسـت افزودن یک لایه رنگ تازه بـه دیوارهایتان هیجان انگیز باشد، بوی همراه آن می تواند لذت را از بین ببرد. یک قاشق غذاخوری عصاره وانیل رابا یک گالن رنگ مخلوط کنید تا بوی تند کمی شیرین تر شود.

 

7. بوی ظرف غذای بازیافتی

بوی ظرف غذای بازیافتی

اگر از ظرف غذای قدیمی استفاده میکنید که قبلاً توسط چیزی اشغال شده بود که بوی بدی از خود بـه جا گذاشته بود، کمی خردل زرد را در ته آن بپاشید و ظرف را تا نیمه با آب گرم پر کنید. مخلوط را بـه آرامی بچرخانید، بگذارید 15 دقیقه بماند و بشویید. 

 

8. ماشین با بوی بد

ماشین با بوی بد

حیوان خانگی شـما ممکن اسـت توانسته باشد ازآن اسکنر مزاحم پیشی بگیرد، اما همان‌ گونه شب را در کمین ماشین شـما گذراند. یک فنجان خردل خشک را در سه گالن آب حل کنید و محلول را روی لاستیک‌ها و زیر خودروی خود بپاشید.

 

9. ماشین ظرفشویی کپک زده

ماشین ظرفشویی کپک زده

برای خلاص شدن از شر بوی کپک زدگی و بوی بد ماشین ظرفشویی، یک فنجان جوش شیرین را در کف ماشین لباسشویی بریزید و آنرا در چرخه آبکشی قرار دهید. اگر بو باقی ماند، چند قاشق غذاخوری دیگر در کف آن بپاشید تا در میان بارها قرار گیرد، اما نیازی بـه شست و شوی مجدد ماشین لباسشویی قبل از بار بعدی احساس نکنید. با افزودن نصف فنجان آب لیمو در ظرف مواد شوینده در وهله اول از تجمع بوهای عجیب‌وغریب در هر بار استفاده از دستگاه جلوگیری کنید.

 

10. کفش کتانی بدبو

کفش کتانی بدبو

با خرد کردن چند برگ خشک مریم گلی در داخل هر کفش، درست قبل از پوشیدن کفش‌هاي‌ کتانی بدبو، کل خانه‌تان را متعفن نکنید. مریم گلی در حالی‌که باکتریها را از بین می‌برد، رایحه اي ملایم دارد و می توانید هر شب تکه هاي‌ آنرا تکان دهید و روزبعد آنها را جای گزین کنید.

 

11. دود آشپزخانه یا بوهای آشپزی

دود آشپزخانه یا بوهای آشپزی

آیا شام دیشب بوی غیر منتظره اي در آشپزخانه شـما ایجاد کرد؟ حوله اي رابا سرکه خیس کنید و آنرا در اتاق بچرخانید تا بوی آن خنثی شود. روش دیگر این اسـت که دو عدد لیمو را برش داده و روی یک ورقه پخت قرار دهید، سپس فر را از قبل با دمای 225 درجه فارن هایت گرم کنید و بـه مدت 60 تا 90 دقیقه بپزید. پس از اتمام زمان، در فر را باز بگذارید و اجازه دهید این خوشبو کننده هوای طبیعی معجزه کند.

 


مطالب مشابه: علت بوی نامطبوع بدن در برخی از افراد


 

12. پاهای بدبو

پاهای بدبو

با خیساندن پاها در حمام چای بـه مدت 20 دقیقه هر شب از بوی بد کفش هایتان جلوگیری کنید. پس از دوهفته، باید متوجه کاهش عرق و بو شوید. راه حل مفید دیگر این اسـت که هرروز صبح مخلوط 50/50 جوش شیرین «برای خنثی کردن بوی بد» و نشاسته ذرت «برای جذب عرق» روی پاها و کفش هایتان بپاشید. 

 

13. بوی شیمیایی در فر

بوی شیمیایی در فر

پاک کننده هاي‌ شیمیایی فر میتوانند برای تمیز کردن کامل اجاق گاز ضروری باشند، اما آنها بوی تند اجاق شـما را بـه همراه می آورند که در زمان استفاده بعدی بـه داخل غذا میرود. با پاک کردن داخل فر با یک اسفنج آغشته بـه سرکه سفید بعد از تمیز کردن، از این اتفاق جلوگیری کنید. قبل از این که دوباره فر را روشن کنید بگذارید سرکه کاملا خشک شود.

 

14. رتبه بندی مایکروویو

رتبه بندی مایکروویو

شـما بـه تازگی مایکروویو خودرا تمیز کرده اید و بدون لک اسـت – بـه جز بوی بد آن. برای از بین بردن بوی نامطبوع دستگاه، چند قاشق غذاخوری عصاره وانیل را بـه مدت یک دقیقه در مایکروویو قرار دهید. بگذارید وانیل خنک شود ودر صورت نیاز تکرار کنید.

 

15. حوادث بدبوی حیوانات خانگی

حوادث بدبوی حیوانات خانگی

توله سگ جدید خانه kشسته نیست؟ تا جاییکه می توانید از محل حادثه خیس کنید، سپس با ریختن مخلوط 50/50 سرکه سفید و آب روی محل بدبو، بوی ادرار را از بین ببرید. بگذارید نیم ساعت بماند سپس با آب خنک بشویید تا سرکه خارج شود. خشک کنید، سپس یک لایه پارچه خشک یا حوله کاغذی بـه ضخامت نیم اینچ قرار دهید و آنها رابا یک جسم سنگین وزن کنید، که جذب رطوبت را تسریع میکند.

 

اگر بو باقی ماند، یک هشتم تا یک چهارم فنجان جوش شیرین را روی فرش بمالید، بگذارید 15 دقیقه بماند و جاروبرقی بکشید. با این حال، بوی عمومی حیوانات خانگی را نیز می‌توان با حرارت دادن دانه هاي‌ قهوه تازه آسیاب شده روی حرارت کم دریک تابه چدنی از بین برد. سپس، ماهیتابه را در اتاق بدبو قرار دهید و تا زمانی که تفاله قهوه خنک شود، بوی آن از بین میرود.

 

16. بوی شیر سوخته

بوی شیر سوخته

در حین جوشاندن شیر، بـه اسانی می توانید برای یک دقیقه نگاهی بـه آن بیندازید و بـه عقب نگاه کنید تا ببینید تابه شـما پر شده اسـت. اگر شیر سوخته اید و نیاز بـه کاهش بوی آن دارید، کف تابه را خیس کنید و روی آنرا نمک بپوشانید. اجازه دهید ظرف حدود ده دقیقه بماند و سپس بـه طور معمول بشویید.

 

17. ماشین بدبو

ماشین بدبو

اگر وسیله نقلیه خودرا بادقت تمیز کرده اید اما بـه نظر نمیرسد بوی نامطبوع را از بین ببرید – چه بوی نامطبوع ناشی از یک کودک بیمار یا یک فست فود در رانندگی – با گذاشتن یک کاسه سرکه سفید رقیق‌نشده روی کف بدن‌تان، بو را جبران کنید.

 

وسیله نقلیه یک شبه اگر صندلی‌هاي‌ وینیل دارید، جوش شیرین را روی صندلی‌هایتان بپاشید و با استفاده از دست‌ها یا برس‌هاي‌ نرم روی مواد بمالید. تمام درها و پنجره‌ها را یک شب ببندید و روزبعد خنثی‌کننده را از صندلی‌هایتان خارج کنید. یکی از نکات مفید برای حفظ بوی تازگی خودرو این اسـت که دانه‌هاي‌ قهوه یا جوش شیرین را در زیرسیگاری‌هاي‌ خود نگه دارید تا بوی بد را از خود دور کنید.

 

18. بوی لباس های خراطی

بوی لباس های خراطی

برای تازه کردن یک لباس با بوی کپک زدگی، کمی الکل بدون طعم را دریک بطری اسپری بریزید و بـه آرامی لباس را بپاشید. الکل باکتری هاي‌ ایجاد کننده بو را از بین می‌برد و هیچ عطر جدیدی بـه آن اضافه نخواهد شد.

 

19. بوی حیوان خانگی اسپری شده با اسکانک

بوی حیوان خانگی اسپری شده با اسکانک

همه ی با راه حل دیرینه حیوان خانگی سمپاشی شده آشنا هستند: حمام گوجه فرنگی. با این حال، برای جایگزینی ارزان‌تر با پاکسازی بسیار کمتر، حیوان خانگی خودرا در مخلوطی از آب و سرکه بشویید.

 

20. زهکشی یا دفع زباله با بوی تاریک

زهکشی یا دفع زباله با بوی تاریک

با این توصیه‌ها، زهکشی و زباله‌هاي‌ خودرا بوی تازه و تمیزی داشته باشید: یک فنجان نمک را در لوله فاضلاب بریزید، سپس یک فنجان جوش شیرین و یک کتری آب جوش بریزید. همچنین می توانید پوست مرکبات، نعناع تازه یا تکه‌هاي‌ یخ را که نصف آن آب و نیمی سرکه سفید اسـت، آسیاب کنید. 

 

21. گوش های بدبو سگ 

گوش های بدبو سگ 

سگ‌هایي که گوش‌هاي‌ بلند یا فلاپی دارند بیشتر در دسترس خطر تجمع موم و باکتری هستند که میتواند باعث بوی تند گوش آنها شود. گوش هاي‌ حیوان خانگی خودرا بـه صورت هفتگی با پنبه آغشته بـه مخلوطی از آب و سرکه تمیز کنید و مراقب باشید که پنبه را در مجرای گوش قرار ندهید. پس از نخستین گوش، پنبه خودرا دور بیندازید و پنبه جدیدی تهیه کنید تا از عفونت متقاطع جلوگیری کنید.

 


مطالب مشابه: چگونه بوی بد دهان را از بین ببریم؟


 

در پایان

هر نوع آلودگی و مزاحمت در این مکان حتی برای زمان کوتاه، می تواند اذيت دهنده باشد. یکی از این آلودگی‌ها امکان دارد بوی نامطبوع باشد که تنفس هوای پاک را در خانه با مشکل روبرو کند. برای برطرف کردن بوی بد و نامطبوع و مطلوب کردن هوای خانه، ابتدا باید علت آن را پیدا کرده و بشناسیم.

 

منبع

https://www.washingtonpost.com

جدیدترین مطالب سایت