روش هایی برای شستن حرفه ای خودرو

روش هایی برای شستن حرفه ای خودرو

چگونه ماشینمان را به راحتی در منزل بشوییم 

 

برای تمیز کردن ماشین و خودرویتان حتما ضروری نیست هزینه کنید و به کارواش ببرید با کمی سرچ در اینترنت میتوانید روش هایي برای شستن بسیار راحت و کاربردی خودرویتان پیدا کنید .

 

روش هایي برای شستن بسیار راحت و کاربردی خودرو , به گزارش تالاب داشتن يك خودرو تميز يعني داشتن يك خودرو نو اما اين تنها دليل تميز نگه داشتن خودرو شما نيست، دلايل فني ديگري نيز براي تميز نگه داشتن خودرو وجوددارد.

 

گرد و غبار، شن، نمك پاشي های زمستان، گل و لاي همه ی اين ها حاوي ذرات ريزي میباشند كه به خودرو شما مي چسبند و به رنگ خودرو آسيب میرسانند.

 

اگر شست و شوی خودرو به هنگام و درست انجام نگيرد اين ذرات آرام آرام روي رنگ ايجاد ضايعات ريز مي نمايند و رنگ را خراب مي كنند، حتی برخی از مواد مثل فضولات پرندگان يا گرده درختان نيز می‌توانند

 

به راحتي به پوشش رنگ نفوذ كرده و حفاظ رنگ را از بين ببرند، اگر شما هرروز از حوله يا دستمال براي تميز كردن خودرو بهرهگیری نماييد ذرات ريز و غبار روی سطح رنگ كشيده شده و ايجاد خراش های ريز می نماييد آنگاه رنگ كدر و آسيب پذير میگردد.

 

روش هایی برای شستن حرفه ای خودرو

سعی کنید صبح زود یا عصر اقدام به شستن ماشین کنید

 

گام اول برای شستن خودرو : سعی کنید وقتی که برای شستن خودرو اختصاص می‌دهید صبح زود باشد یا عصر. چون با اینکار آب زیادی بخار نخواهد شد و نیاز بیشتر به آب هم نخواهد بودو در صورتی هم که نیت دارید در ساعات گرم روز اتومبیلتان را بشویید می‌توانید اتومبیلتان را در سایه پارک کنید.

 

همینطور درصورت امکان بهتر هست اتومبیلتان را نزدیک چمن پارک کنید که آب مصرفیتان وارد چمن شود. با اینکار با یک تیر دو نشان می‌زنید هم تمیزی ماشین هم آبیاری چمن.

 

گام دوم برای شست و شوی ماشین : سطل اول آب را پر کنید و یک قوطی کوچک مثل لیوان یک‌بار مصرف یا قوطی بستنی را داخل آن بندازید. آنگاه اسفنج را داخل آب خیس کرده و دور تا دور اتومبلتان از بالا به پایین بکشید با اینکار گردو غبار موجود رو ماشین تمیز خواهد شد. مکان هایي هم که کثیفی بیشتر هست اسفنج را چند بار بکشید. دقت کنید که دراین مرحله مواد شوینده به آب افزون نکنید.

 

گام سوم برای شست و شوی ماشین : دراین مرحله آبی راکه در سطل باقیمانده روی اتومبیلتان خالی کنید دراین مرحله اتومبیلتان نیمه تمیز شده و تاکنون فقط یک سطل آب مصرف کرده اید . نگران نباشید فعلا 3 سطل هم آب داریم.

 

گام چهارم شستن ماشین : در گام چهارم سطل دوم آب را بیاورید و اندکی از آب سطل دوم را در داخل قوطی کوچکی که در مرحله گذشته اشاره کردم بریزید ودر داخل آن قوطی کوپک هم دو قاشق سوپ خوری مواد شوینده بریزید. دقت کنید که چندان مواد شوینده نریزید چون به آب بیشتری برای تمیز کردن آن ضروری هست. و همینطور بهتر هست از مواد شوینده حافظ محیط زیست بهرهگیری کنید که به چمن ها و درختانتان آسیب نزند.

 

گام پنجم شست و شوی خودرو : با کفی که در قوطی کوچک درست کرده اید بتدریج روی اسفنج بریزید و از بالا به پایین خودرو خودرا تمیز کنید جاهایی که لکه وجوددارد را دراین مرحله تمیز کنید. آنگاه که کفی که درست کرده بودید به پایان رسید بار دیگر به آن آب افزون کنید و دوباره روی ماشین تان بکشید. 

 

گام ششم شستن خودرو : دراین مرحله با آبی که در سطل دوم دارید با اسفنج اتومبلتان را از بالا به پایین بشورید طوریکه دیگر لکه یا کثیفی روی اتومبیلتان نماند. در صورتی که این مرحله رابه صورت دقیق انجام دهید نیمی از آبتان افزون خواهد ماند. 

 

گام هفتم تمیز کردن خودرو : دراین مرحله اسفنجتان را داخل آب سطل سوم تمیز بشورید و آنرا کنار بگزارید. آنگاه آب سطل سوم را داخل آفتابه بریزید و آنرا دور تا دور ماشینتان از بالا به پایین آبکشی کنید. دراین مرحله اتومبلتان عاری از هرنوع آلودگی و کف خواهد بود. 

 

گام هشتم تمیز کردن ماشین : دراین مرحله آب سطل آخر یا چهارم را هم داخل آفتابه بریزید و بادقت آب را از بالا بطرف پایین بریزید آنگاه بلافاصله بعد از اتمام آب سطل چهارم اتومبیلتان رابا دستمال مختص و تمیز خشک کنید. ودر صورتی که مایل بودید میتوانید پولیش بزنید. 

 

نکات مهم برای شست و شوی خودرو :

مضمون اول: این که در صورتی که اینکار را چندین بار امتحان کنید بسیار حرفه اي خواهید شد و این مراحل را کمتر از 5 دقیقه انجام خواهید داد و نتیجه ي کارتان هم نسبت به دفعات اول بسیار بهتر خواهد شد.

 

مضمون دوم: این که شست و شوی خودرو رابه کودکان نسپارید چون کودکان آب بازی را دوست دارند و از آب بیشتری برای شست شو بهرهگیری میکنند.

 

مضمون سوم: هم بجای سطل آب از شینگ هایي که قابلیت قطع و وصل آب را دارند بهرهگیری کنید. چون شیلنگ های معمولی وقت بیشتری نیاز دارد تا آب را منترل کرد و آب بیشتری به هدر خواهد رفت.

 

جدیدترین مطالب سایت