چگونه گوشی موبایل خود را ضد عفونی کنیم؟

چگونه گوشی موبایل خود را ضد عفونی کنیم؟

ضدعفونی کردن گوشی موبایل برای پیشگیری از کرونا

گوشی موبایل یک از پر استفاده ترین وسایل شخصی است که امکان آلوده شدن آن به ویروس کرونا بسیار زیاد است و باید حتما در روز چندین بار بعد از تماس با بیرون حتما گوشی موبایل را ضد عفونی کرد.

 

تمیز و ضدعفونی کردن گوشی‌هاي‌ موبایل بی شک یکی از مهم ترین کارهایی اسـت کـه افراد اینروزها باید بـه منظور مقابله با انتشار ویروس خطرناک کرونا انجام دهند.

 

بـه گزارش تالاب به نقل از ایسنا، تعداد زیادی از کارشناسان و پزشکان در توصیه هاي‌ بهداشتی خود، همواره از شستشو و ضدعفونی کردن دست ها و صورت افراد و همچنین سطوح مختلف در خانه و محل کار سخن می‌گویند اما شاید کمتر راجع بـه تمیز کردن گوشی هاي‌ موبایل کـه تقریباً همیشه در دستان ما قراردارند، سخن گفته شده اسـت.

 

بر اساس گزارش جدیدی کـه در independent آمده اسـت، کارشناسان بهداشتی و پزشکان از تمامی کاربران گوشی هاي‌ موبایل تقاضای کرده اند کـه بعد از هربار تماس با اجسام و اشیای مختلف پیرامون محل زندگی و کار، باید گوشی خودرا بـه دقت ضدعفونی کنند تا احتمال انتقال ویروس کرونا از طریق ان بـه صفر برسد.

 

لزوم و ضرورت ضدعفونی کردن گوشی هاي‌ موبایل از ان جهت اسـت کـه طبق تازه ترین تحقیقات صورت گرفته، هر فرد بـه طور متوسط حداقل روزی ۷۶ بار بـه گوشی خود دست می‌زند و اعلان هاي‌ ان را چک میکند.

 

چگونه گوشی موبایل خود را ضد عفونی کنیم؟

برای تمیز و ضدعفونی کردن گوشی هاي‌ موبایل بـه ترتیب مراحل زیر را انجام داده و نکات ذکر شده را رعایت کنید:

۱. در ابتدا قاب و کیس گوشی را جدا کرده و گوشی رابا تمامی منافذ و درزهایش تمیز کنید. سپس بـه سراغ شستشو و تمیز کردن قاب گوشی بروید.

 

۲. بهتر اسـت برای تمیز کردن گوشی از یک دستمال شسته شده ؛ پاک و نرم « جنس میکرو فایبر » استفاده کنید.

 

۳. یک محلول آب و صابون تهیه کنید و پس از آغشته کردن دستمال بـه ان؛ بر روی تمامی سطوح پشت و روی گوشی بمالید.

 

۴. لنز دوربین و منافذ ورودی و خروجی گوشی هم چون محل شارژ و هندزفری را فراموش نکنید.

 

۵. اگر میخواهید از الکل برای ضد عفونی کردن گوشی خود استفاده کنید، بـه یاد داشته باشید کـه از الکل‌هاي‌ بالای ۵۰ درصد بـه هیچ وجه استفاده نکنید چراکه بـه کیفیت صفحه نمایش لمسی آن ها آسیب جدی وارد خواهد کرد و ممکن اسـت حسگر اثر انگشت ان را از بین برده و موجب اختلال ان شود.

 

۶. بلافاصله بعد از تمیز و ضدعفونی کردن گوشی با الکل یا محلول آب و صابون، رطوبت ان رابا یک دستمال نرم و خشک بگیرید.

 

برخی دیگر از گوشی هاي‌ هوشمند هم چون آیفون ۱۱؛ گلکسی اس۱۰ و سری نوت ۱۰ سامسونگ و پیکسل ۴ گوگل از قابلیت ضد آب برخوردارند. کاربران می‌توانند در خصوص تمیز کردن این گوشی ها با خیال آسان تری بـه اینکار بپردازند.

 

جدیدترین مطالب سایت