پاسخ به سوالات و ابهامات آرایشی صورت

مجموعه : نکات آرایشی
پاسخ به سوالات و ابهامات آرایشی صورت

سوالات و ابهامات آرایشی صورت

زیبایی، دنیا وسیعی دارد. حتما هنگام آرایش کردن برای شما هم سوالات زیادی در این اساس بوجود آمده هست. ما از آرایشگران خود خواسته ایم تا متعارف ترین سوالات آرایشی راکه برای خانم ها پیش می‌آیند مطرح کنند و در این جا به همۀ انها پاسخ داده ایم تا اگر برای شما هم چنین ابهاماتی وجود دارد، برطرف شود.

 

چرا رنگ کرم پودر من نارنجی است؟

پاسخ این سوال به تئوری رنگ ها باز میگردد. اساس پوست بیشتر خانم ها صورتی یا زرد هست. به همین علت اگر رنگ غالب کرم پودرتان هلویی یا نارنجی باشد، گزینش اشتباهی هست. بعنوان مثال اگر شما پوستی با تن زرد دارید و کرم پودری با تن صورتی را گزینه کنید، صورت شما نارنجی به نظر خواهد آمد.

 

یا اگر تن پوست شما خنثی یا متمایل به صورتی هست و کرم پودرتان تن طلایی دارد، باز هم همان نتیجه را می‌دهد و پوست تان نارنجی به نظر می‌رسد. بنابراین می‌توان گفت:

 

قرمز+زرد= نارنجی

صورتی+زرد+ نارنجی

یکی از دلایل نارنجی شدن رنگ پوست، اکسیداسیون هست. پوست بعضی از افراد نسبت به کرم پودرها تصویر العمل نشان داده و باعث تغییر رنگ آن می‌شود. در واقع روغن پوست با کرم پودر ترکیب می‌شود و برای پیشگیری از این امر، بهتر هست که گذشته از زدن کرم پودر از یک لایه کرم بهرهگیری کنید تا مانع آن دو شود.

 

پاسخ به سوالات و ابهامات آرایشی صورت

 

چرا آرایش روی صورت من دوامی ندارد؟

این امر به مقدار زیادی به رطوبت روی پوست بستگی دارد. اگر پوست صورت شما خشک هست، در این صورت پوست تان از هر چیزی برای گرفتن رطوبت بهرهگیری می‌کند، حتی آرایش روی صورت تان. اما اگر پوست تان به خوبی هیدراته باشد، دیگر چنین اتفاقی نمی افتد.

 

اما موضوع برای افرادی که پوست روغنی دارند، فرق میکند. روغن آرایش را از بین میبرد، به همین علت هست که تمام آرایش پاک کن ها حاوی روغن اند. بنابراین زمانی که روغن پوست با آرایش تان ترکیب می‌شود، آن را از بین می‌برد.

 

پوست شما زمانی که به خوبی هیدراته نیست، روغن بیشتری ساخت می‌کند، به همین علت از کرم هاي مرطوب کننده بهرهگیری کنید تا هم بعنوان آب رسان عمل کند و هم مانعی میان پوست و آرایش تان باشد.

 

پاسخ به سوالات و ابهامات آرایشی صورت

 

چرا رژ گونه ام دوامی ندارد؟

ترتیب مراحل آرایش اهمیت زیادی دارد. بعنوان مثال اگر شما فورا پس از کرم پودر رژ گونه بزنید، باعث میشود که رژ گونه تان به سرعت پاک شود زیرا به راحتی با روغن پوست تان ترکیب و تصویر المعمل نشان میدهد. از این رو بهتر هست که بعد از کرم پودر، از پودرهای تثبیت کننده بهرهگیری کنید تا مانعی میان رژ گونه و پوست صورت تان شود.

 

پاسخ به سوالات و ابهامات آرایشی صورت

 

چرا خط چشم ام پخش می شود؟

اگر گذشته از کشیدن خط چشم از کانسیلر یا حتی کرم هاي دور چشم بهرهگیری میکنید، احتمال اینکه خط چشم تان با انها ترکیب شده و زود پاک یا اکران شود چندان هست. از این رو تا از خشک شدن کرم دور چشم تان اطمینان حاصل نکردید، خط چشم نکشید یا اینکه خط چشم تان را با سایه چشمی به همان رنگ تثبیت کنید تا دوام بیشتری داشته باشد.

 

پاسخ به سوالات و ابهامات آرایشی صورت

 

چرا قسمتی از صورتم گاهی متورم یا زخم می شود؟

اگر شما فردی هستید که عادت دارید به پهلو بخوابید، سعی کنید که روبالشی تان را هر چند وقت یک‌بار عوض کنید زیرا سلول هاي مرده روی بالش شما می مثل و به پوست صورت شما منتقل و منافذ پوست تان را مسدود میکنند. بنابراین واجب هست که هفته اي یک‌بار رو بالشی تان را تعویض کنید.

 

یکی دیگر از دلایل قرمزی پوست تان بهرهگیری چندان از گوشی هست. اگر شما زمان زیادی را به صحبت کردن با تلفن می گذرانید، حداقل هفته اي یکبار به وسیله یک پد آغشته به الکل، آن را تمییز کنید تا آلودگی هاي موجود در آن به پوست صورت شما منتقل نشوند.

پاسخ به سوالات و ابهامات آرایشی صورت

 

چرا باید آرایش مان را پاک کنیم؟

شب، زمانی هست که پوست شما نفس میکشد، بنابراین شما باید با پاک کردن آرایش تان این فرصت را به پوست تان بدهید تا خود را ترمیم کند. تقسیم میتوز سلول هاي پوستی بین ساعت 11 تا 12 شب به بحبوحه خود می‌رسند.، بنابراین حواس تان باشد که گذشته از این ساعت تمام آرایش را از روی صورت تان پاک کرده باشید.

 

پاسخ به سوالات و ابهامات آرایشی صورت

 

چگونه متناسب با رنگ صورتم، کرم پودر انتخاب کنم؟

برترین مکان برای امتحان کرم پودری که به رنگ صورت تان بیاید، خط فک یا مرکز گونه هایتان هست. سعی کنید که تن کرم پودری که گزینه میکنید همرنگ تن پوست تان باشد. بعنوان مثال اگر رنگ پوست تان صورتی هست، کرم پودرتان باید تن صورتی داشته باشد.

پاسخ به سوالات و ابهامات آرایشی صورت

 

چرا برخی از رژ لب ها دندان هایم را زردتر نشان می دهد؟

رژ لب هایي که تن گرم، مثل تن زرد، دارند، رنگ دندان ها را نیز گرم تر نشان میدهد. اما رژ لب هایي با تن سرد ظاهر دندان ها را روشن تر و براق تر می سازند.

 

پاسخ به سوالات و ابهامات آرایشی صورت

 

چرا رنگ آرایشم در داخل و خارج خانه با هم فرق دارد؟

در پاسخ به این سوال، نور حرف اول را میزند. اگر در منزل تان زیر نور لامپ آرایش کرده اید، احتمال اینکه پوست تان طلایی تر به چشم آید، بیشتر هست. برای پیشگیري از این وضع بهتر هست که در مقابل پنجره و با نور طبیعی آرایش کنید. گرچه آینه هاي چراغ داری هم مخصوص آرایش وجود دارند که نوری مثل نور بیرون از منزل را برای شما ساخت میکنند.

 

پاسخ به سوالات و ابهامات آرایشی صورت

 

چرا پوست صورتم از پوست تنم روشن تر است؟

این امر برای تمام افراد طبیعی هست به خصوص اگر شما به پوست صورت تان میرسید و هر چند وقت یکبار آن را پاکسازی میکنید. گرچه پوست صورت شما از پوست گردن تان تیره تر هست و علت آن هم قرار گرفتن در معرض آفتاب هست. بنابراین هنگام آرایش حواس تان باشد که خیلی قسمت هاي گوناگون بدن تان باهم تفاوت رنگ نداشته باشد.

 

پاسخ به سوالات و ابهامات آرایشی صورت

 

چرا زیر چشم هایم سیاه است؟

این امر دلایل مختلفی دارد از جمله ژنتیک، آلرژِي یا کمبود خواب.

اگر علت آن آلرژی باشد، می‌توانید با بهرهگیری از داروهای مربوطه، آن را از بین ببرید، در غیر این صورت با بهرهگیری از کانسیلر به راحتی قادر به پوشاندن آن خواهید بود.

 

پاسخ به سوالات و ابهامات آرایشی صورت

 

هر چند وقت یک بار شت های آرایشی را بشویم؟

به طور معمول اینکار هفته اي یا دو هفته یک‌بار لازم هست.

 

پاسخ به سوالات و ابهامات آرایشی صورت

 

چرا رژ لب ام ماندگاری ندارد؟

اگر شما جزو افرادی هستید که از خط لب بهرهگیری نمی‌کنند، هم اکنون زمان آن هست که آن را به کار گیرید. از آنجا که خط لب خشک هست، با کشیدن آن به داخل و دور لب هایتان گذشته از زدن رژ، در واقع مانعی میان رژ لب و مواد خوراکی ایجاده کرده اید که همین امر مانع از اکران یا پاک شدن رژ لب تان میشود.

 

پاسخ به سوالات و ابهامات آرایشی صورت

جدیدترین مطالب سایت