بهترین ادکلن های ارزان مردانه (15 ادکلن)

مجموعه : لوازم آرایشی
بهترین ادکلن های ارزان مردانه (15 ادکلن)

عده اي از مردان برای سالها حتی دهه‌ها  از یک ادکلن استفاده می کنند و برخی دیگر بسته بـه حال و هوای خود یا مناسبت، عطر خودرا عوض می کنند. چه در حال خرید یک عطر جدید برای استفاده در روز بزرگ باشید و چه در حال خرید یک هدیه خاص، جستجوی یک عطر می تواند گیج کننده باشد. ما دراین قسمت از مجله تفریحی تالاب برای شـما همراهان عزیز لیستی از بهترین ادکلن ها را منتشر کرده ایم کـه کمکی برای شـما باشد.

 

چگونه یک ادکلن انتخاب کنیم؟

بهترین ادکلن های ارزان مردانه سال 2023

گزینه‌هاي‌ عطری زیادی وجوددارد کـه گاهی اوقات نمی توان فهمید کـه وقتی بـه دنبال عطری مناسب خود هستید، از کجا شروع کنید. ابتدا باید بدانید کـه انواع مختلفی از عطرها وجوددارد و هر کدام دارای غلظت روغن و ترکیبات خاص خود هستند.

 

چگونه می دانید هنگام انتخاب عطر بـه چه چیزی توجه کنید؟ عطر ترکیبی از روغن هاي‌ خوشبو و یک مایع حامل مانند الکل اسـت کـه عطر را تثبیت و حفظ می کند. نسبت روغن بـه الکل همان چیزی اسـت کـه عطر را از عطر «غلظت روغن بالا» تا ادو تویلت «غلظت کم روغن» بـه عطر می دهد.

 

ادکلن «کـه بـه سادگی بـه عنوان ادکلن نیز شناخته می شود» حاوی حدود 2-4٪ روغن خوشبو اسـت کـه با الکل رقیق شده اسـت. ادکلن برای هر مردی کـه بـه دنبال بوی خوب اسـت اما نمیخواهد رایحه‌اي کـه ممکن اسـت پس از خروج از اتاق باقی بماند، انتخاب مناسبی اسـت. ادکلن ها بـه دلیل بوی عالی و ماندگاری ساعت ها محبوب هستند. هزاران ادکلن بـه صراحت برای مردان طراحی شده اسـت.

 

جنبه دیگری کـه بر محبوبیت ادکلن برای مردان تأثیر میگذارد، مقرون بـه صرفه بودن ان اسـت. برندهای مد، خانه‌هاي‌ پوشاک لوکس و طراحان، همگی عطرهای گران قیمتی تولید می کنند، اما گاهی اوقات چیزی کـه واقعاً برای ان هزینه میکنید، نام برند یا بستبندی فانتزی اسـت. وقتی اینروزها همه ی چیز از قیمت مواد غذایی گرفته تا گاز بسیار گران اسـت، صرف چند صد تومان برای یک عطر می تواند بیش از حد بـه نظر برسد.

 

عطرهای مردانه، درست مانند عطرهای زنانه، طیف وسیعی را از گرانی و فروش زیاد تا ارزان و نسبتا ناشناخته دارند. تعداد زیادی از ما بـه دنبال جواهرات پنهان صنعت نظافت و مراقبت از خود هستیم کـه دیگران ان را ارزشمند دانسته‌اند، اما رسانه‌هاي‌ اصلی هنوز از ان‌ها اطلاعی ندارند.

 

خبر خوب این اسـت کـه گزینه‌هاي‌ عالی برای هرکسی کـه میـــخواهد عطری شگفت‌انگیز و مقرون بـه صرفه را بـه روال آرایش روزانه خود اضافه کند، وجوددارد. لازم نیست نگران پیدا کردن مورد مناسب باشید. ما تمام کارها را برای شـما انجام دادیم.

 

بیشتر بخوانید: ادکلن های مورد علاقه ستاره های مشهور دنیا

 

15 بهترین ادکلن ارزان برای مردان

عطر جنبه اي اسـت کـه اغلب در نظافت و مراقبت شخصی مردان نادیده گرفته می شود. اما نباید باشد. نحوه بوییدن یک مرد می تواند بـه اندازه ظاهر او مهم باشد. اگر بـه خوبی از پوست، مو و ناخن هاي‌ خود مراقبت می کنید و خودرا بـه خوبی مرتب می کنید، عطر باید بخشی از روند کلی باشد. بوی خوب می تواند در مراقبت از خود بـه خوبی بـه شـما کمک کند. پس با درنظر گرفتن این موضوع، بیایید نگاهی بـه 15 بهترین ادکلن ارزان برای مردان دراین قسمت از مجله تفریحی تالاب بیاندازیم.

 

1. آتلانتیس توسط بلو اطلس

بهترین ادکلن های ارزان مردانه سال 2023

رایحه مشخص بلو اطلس، آتلانتیس، بـه سرعت در حال تبدیل شدن بـه ادکلن مورد علاقه تعداد زیادی از مردان اسـت. در ساخت این عطر، برند پریمیوم Blu Atlas از رایحه‌هاي‌ تمیز دارویی کـه در تعداد زیادی از عطرهای مردانه یافت میشود، فاصله گرفت. انها رایحه اي ایجاد کرده اند کـه پیچیدگی و ظرافت دنیای طبیعی را بـه تصویر می‌کشد. علاوه بر این، این ادکلن بدون مواد نگهدارنده، بدون فتالات و با مواد تمیز ساخته شده اسـت.

 

این ادکلنی با الهام از ماجراجویی، هوس سرگردانی و رایحه ها و مناظر ساحلی بالی، ادکلنی اسـت کـه بدون توجه بـه موقعیت، بارها و بارها بـه سراغ ان خواهید رفت. نت‌هاي‌ بالای گل و مرکبات در آتلانتیس ترنج روشن، لیمو و انگور فرنگی سیاه هستند کـه زمینه را برای نت‌هاي‌ گرم‌تر آینده فراهم میکنند.

 

نت هاي‌ میانی اسطوخودوس، مریم گلی، هلو و زردآلو هستند کـه تداعی کننده آفتاب و ساحل دریا هستند. در نهایت، نت هاي‌ پایه گل زنبق، خزه بلوط، بنفشه، دانه آمبرت و مشک رنگی تند و عمیقاً مردانه ایجاد می کنند.

 

رایحه اي بدون دردسر، Atlantis by Blu Atlas نیز قدرت ماندگاری فوق العاده اي دارد. ده ها منتقد آنلاین می گویند Atlantis by Blu Atlas تبدیل بـه ادکلن روزمره انها شده اسـت و آن ها این رایحه منحصر بـه فرد ودر عین حال بی انتها را جشن می‌گیرند.

 

2. چوگان توسط رالف لورن

بهترین ادکلن های ارزان مردانه سال 2023

این ادکلن برای دهه ها جزء اصلی در دنیای عطرهای مردانه بوده اسـت. نت‌هاي‌ گیاه‌شناسی متعدد موجود در پولو، حس قدم زدن در فضای باز را ایجاد می کند. با رایحه بالایی از توت هاي‌ عرعر، زیره، ریحان و گشنیز، رایحه بلافاصله قبل از این کـه در نت هاي‌ دیگر رایحه کاهش یابد، حسی تازه و اسپرت را تلقین می کند.

 

نت هاي‌ میانی سوزن درخت کاج، چرم و بابونه بـه آرامی باز می شوند تا نت هاي‌ پایه خزه بلوط، نعناع هندی و سدر را آشکار کنند. کل اثر بـه پولو حالتی مردانه و قوی می دهد. دلیلی وجوددارد کـه پولو توسط رالف لورن از سال 1978 تا این حد محبوب بوده اسـت: پوشیدن ان راحت، ماندگار و آشنا اسـت.

 

3. عطر مردانه Armani Acqua di Giò

بهترین ادکلن های ارزان مردانه سال 2023

عطر مردانه آرمانی آکوا دی جیو عطری کلاسیک مردانه اسـت کـه خاطرات دریا و سواحل شنی را تداعی می کند. نت هاي‌ سبک و مرکباتی ان کـه با رایحه معدنی خالص نمک دریایی مخلوط شده اسـت، حس یک روز را درکنار دریا و پوست آفتاب زده ایجاد می کند. تعداد زیادی از آقایان Armani Acqua di Gio را برای رایحه تابستانی خود انتخاب می کنند، اما می‌توان ان را در هر زمانی از سال پوشید.

 

با نت هاي‌ اولیه ترنج، نرولی و نارنگی سبز، برداشت اولیه Acqua di Giò سبک و تازه بودن ان اسـت. اما با شروع محو شدن نت هاي‌ بالایی، رایحه اي مردانه و چوبی از رزماری، خرمالو شیرین و نعناع هندی گرم شـما را فرا میگیرد. این رایحه اي روشن اسـت کـه همیشه هنگام پوشیدن ان احساس تازگی و تمیزی ایجاد می کند. داوران آنلاین می گویند کـه این عطر بین 12 تا 14 ساعت ماندگاری دارد.

 

4. عطر دسته کوچک هیمس

بهترین ادکلن های ارزان مردانه سال 2023

رایحه Hims Small Batch با قیمت کمی بیش از 50 دلار ممکن اسـت ارزانترین ادکلن دراین فهرست نباشد، اما اگر بـه دنبال عطری منحصر بـه فرد هستید کـه مدتی ماندگار باشد، مطمئناً مقرون بـه صرفه اسـت. این بـه این دلیل اسـت کـه مقدار کمی از این ادکلن بسیار مفید اسـت.

 

این رایحه مشخص کالیفرنیایی دارای ترکیبی از نت‌هاي‌ عطری منحصربه‌فرد اسـت کـه طبق معمولً باهم یافت نمیشوند: فلفل صورتی، هوای شور، تنباکو و چرم. عطر دسته کوچک Hims سبکی دارد: بـه اندازه کافی ظریف اسـت کـه بر ان غلبه نمیکند، اما اطرافیان شـما مطمئناً بـه این رایحه جذاب توجه خواهند کرد.

 

5. کول واتر ادو تویلت اسپری دیویدوف

بهترین ادکلن های ارزان مردانه سال 2023

ادکلن دیویدوف کول واتر برای چندین دهه مورد علاقه مردان در سراسر جهان بوده اسـت. این یک ادکلن دلپذیر از هر نظر اسـت: مقرون بـه صرفه، تمیز و خوشبو اسـت، و بسته بندی ان ظریف و کلاسیک اسـت. ممکن اسـت شیک‌ترین ادکلن ارزان برای مردان نباشد، اما در معرض اسـت و ماندگاری بالایی دارد.

 

رایحه اولیه شامل نعناع، گشنیز و رزماری اسـت، بنابر این رایحه اولیه سبز و روشن اسـت. رایحه میانی و پایینی شمعدانی، یاسمن و نرولی اسـت کـه رایحه اي مرکباتی ارائه می دهند اما نت گل سفید ظریفی نیز دارند. Cool Water by Davidoff یک رایحه ایده آل برای عاشقان ساحل اسـت.

 

6. اسپری ادو تویلت مردانه Vince Camuto

بهترین ادکلن های ارزان مردانه سال 2023

وقتی نمیخواهید اتاق را غرق کنید، اما عطری را می خواهید کـه حضور شـما را اعلام کند، اسپری مردانه ادو تویلت وینس کاموتو یک انتخاب عالی اسـت. با این رایحه، هیچ اشتباهی وجود ندارد کـه شـما ادکلن استفاده می کنید، اما آن قدر قوی نخواهد بود کـه بتواند حساس ترین بینی را اذيت دهد. یکی از منتقدان آنلاین ادعا می کند کـه توسط زنی تعقیب شده اسـت کـه می پرسد چه عطری بـه تن دارد.

 

نت هاي‌ ابتدایی ادکلن فلفل سیاه، پرتقال ماندارین و ترنج اسـت کـه شروعی کمی تند و شیرین بـه ان می دهد. رایحه میانی و پایه اسطوخودوس، چرم، جوز هندی و چوب صندل، رایحه رایحه رایحه ملایم و مردانه‌تر را کاهش می دهد. نتیجه عطری اسـت کـه بدون این کـه شـما را بیش از حد بـه چشم بیاورد مورد توجه قرار می‌گیرد.

 

7. ناوتیکا ویاژ

بهترین ادکلن های ارزان مردانه سال 2023

Voyage by Nautica دارای رایحه اي روشن و آفتابی اسـت کـه حس درخشان و جوشان را تلقین می کند. این بهترین انتخاب برای یک مرد ورزشکار با روحیه جوان اسـت. نت هاي‌ بالایی سبز و میوه اي با برگ هاي‌ سیب و سبز هستند. نت هاي‌ میانی و پایه عبارتند از نیلوفر آبی، سدر، خزه بلوط و کهربا کـه نمای چوبی مردانه اي ایجاد می کند کـه بـه طرز لذتبخشی نت هاي‌ گل را تکمیل می کند.

 

Voyage عطر محبوبی اسـت زیرا کسانی کـه دارند از احساس طراوت خنک لذت می‌برند. بازبینان آنلاین همچنین اشاره می کنند کـه ساعت ها و ساعت ها طول میکشد. این یک ادکلن عالی نسبت بـه قیمت اسـت و یک انتخاب محبوب در بین مردان ماجراجو و ورزشکار اسـت. بـه اسانی می توانید Voyage by Nautica را برای محل کار یا هر نوع رویداد اجتماعی بپوشید کـه در ان می خواهید بویی عالی داشته باشید اما بر اتاق غلبه نکنید.

 

8. Eternity Summer Daze اثر کالوین کلاین

بهترین ادکلن های ارزان مردانه سال 2023

ادکلن مردانه Calvin Klein’s Eternity Summer Daze بـه دلیل محبوبیت و قیمتی کـه دارد یکی از بهترین ادکلن هاي‌ ارزان برای مردان اسـت. تعداد زیادی از منتقدان رایحه اقیانوس مانند و تابستانی این عطر را بـه عنوان یکی از مورد علاقه‌هاي‌ خود در مورد ادکلن‌هایي ذکر می کنند کـه بـه درد نمی خورند.

 

نت هاي‌ ابتدایی این عطر سمبل تابستان هستند: خربزه، ارس و بابونه. این نت‌هاي‌ میوه‌اي جای خودرا بـه نت‌هاي‌ متوسط و پایه مشک، سنبل، میموزا و برگ بنفشه داده و پایه‌اي قوی و خاکی بـه عطر میدهند. اگر بـه دنبال یک عطر عاشقانه غروب تابستانی هستید کـه روح شـما را گرم کند، این ادکلن مناسب شماست.

 

9. ادکلن اسپری مردانه Bourbon & Oak No. 8

بهترین ادکلن های ارزان مردانه سال 2023

این ادکلن پیچیده Cremo دارای رایحه اي بسیار بالا و بدون قیمت بالا می‌باشد. ماندگاری این عطر بـه‌طور شگفت‌آوری اسـت – یکی از منتقدان ادعا میکند کـه ماندگاری ان در تمام طول روز، حتی با تمرینات عرق‌ریز، باقی می ماند. بررسی هاي‌ دیگر این عطر را پیچیده توصیف می کنند: وانیل، اما با پیچ و تاب تیره.

 

مشخصات عطر کرمو بوربون اند اوک تند و چوبی اسـت. ته رنگ ویسکی مشخصی دارد و نت پایه بلوط اسـت. این نت هاي‌ گرم این رایحه را برای پاییز و زمستان ایده آل می کند، اما میتوان ان را در هر زمانی از سال پوشید. اگر بـه دنبال عطری قوی و قوی هستید کـه بارها و بارها بـه ان روی می آورید، Cremo’s Bourbon & Oak یک انتخاب ایده آل اسـت.

 

10. Lucky You for Men توسط برند Lucky

بهترین ادکلن های ارزان مردانه سال 2023

این رایحه گاه بـه گاه و اسپرت دارای نت هاي‌ پایه منحصر بـه فرد ساقه بامبو تازه اسـت. بامبو بویی تمیز، سبز و برگ‌دار بـه عطر می دهد کـه تعداد زیادی از منتقدان می گویند ان‌ها را بـه یاد علف‌هاي‌ تازه بریده شده، خیار و نعناع می‌اندازد. برخی نیز رایحه ان را صابونی توصیف می کنند. پس از از بین رفتن نت هاي‌ ابتدایی علف و شکوفه هاي‌ سفید، نت هاي‌ میانی هل، چوب صندل و چوب رز برزیلی پدیدار می شوند تا رایحه تازه اي کـه از حمام خارج می شود را تکمیل کنند.

 

برای بیش از دو دهه، Lucky You for Men توسط Lucky Brand یک انتخاب محبوب برای مردان بوده اسـت. این یک رایحه ایده‌آل برای همه ی مواقع اسـت کـه قرار نیست عطر را از بین ببرد و ساعت‌ها روی پوست باقی بماند.

 

11. اسپری ادو تویلت مردانه آلفرد سونگ هی

بهترین ادکلن های ارزان مردانه سال 2023

این ادکلن نشاط آور و محرک، عطری ایده آل برای مردان اسـت. قبل از این کـه برای یک روز سرگرم کننده از در بیرون بروید، ان را بـه عنوان بخشی از روال نظافت خود بپاشید. این عطر بر پنج عنصر طبیعت – هوا، آب، آتش، زمین و فضا – تمرکز دارد تا رایحه اي منحصر بـه فرد و سرگرم کننده ایجاد کند.

 

نت هاي‌ ابتدایی Hei by Alfred Sung Eau de Toilette Spray بـه طور مشخص سبز و گلی همراه با نت هاي‌ شوید، رازیانه و اسطوخودوس هستند. نت هاي‌ پایه دانه تونکا، ماهون، عنبر و سدر روشنایی را متعادل می کنند و ان را بـه عطری پیچیده تبدیل می کنند. این عطر تقریبا برای هر مناسبتی بـه اسانی پوشیده می شود، این عطر دارای نت هاي‌ گلی نفیس اسـت کـه بـه غنای مردانه تبدیل می شود.

 

12. ادکلن خام فرمون مردانه

بهترین ادکلن های ارزان مردانه سال 2023

اگر شیمی و فرمون‌ها مورد توجه شـما هستند، نباید ادکلن مردانه فرمون جذاب خام را از دست بدهید. این ادکلن کـه با ترکیبی از رایحه هاي‌ ثبت شده و اثبات شده برای جذب شرکای عاشقانه فرموله شده اسـت، مدت هاست کـه یکی از پرفروش ترین ادکلن هاي‌ مردانه در آمازون بوده اسـت.

 

این ادکلن کـه بـه گونه اي طراحی شده اسـت کـه جلب توجه کند، دارای نت هاي‌ بالایی از سنجد، ترنج و فلفل سیچوان اسـت کـه ظاهری کمی تند و مرکباتی بـه ان می بخشد. نت هاي‌ پایه چوبی و تند با نت هاي‌ شکوفه پرتقال و نعناع هندی هستند.

 

RawChemistry، سازنده ادکلن Raw Pheromone for Men، استفاده از این عطر را در نقاط ضربانی مانند گردن، آرنج داخلی و ساعد توصیه می کند. همچنین بـه عنوان یک عطر مرطوب کننده درنظر گرفته می شود زیرا این عطر حاوی الکل نیست.

 

13. ادکلن Armaf Club de Nuit Intense Man

بهترین ادکلن های ارزان مردانه سال 2023

نت هاي‌ ابتدایی لیمو، ترنج، آناناس، سیب و انگور فرنگی سیاه رایحه اي تمیز و مرکباتی را در آرماف کلاب د نویت اینتنس من ایجاد می کند. هنگامی کـه نت‌هاي‌ بالایی لطیف شدند، نت‌هاي‌ میانی و پایه یاس، رز، مشک و وانیل برجسته‌تر می شوند و پیچیدگی را بـه ادکلن می‌بخشند.

 

Club Nuit Intense Man توسط Armaf اغلب با ادکلن هاي‌ بسیار گران تر، اما با قیمت بسیار پایین تر مقایسه می شود. منتقدان میگویند کـه وقتی این عطر را میپوشند، تقریبا تضمینی برای آنهاست. انها همچنین بـه بوی ماندگار ان توجه می کنند کـه در طول روز و تا شب باقی می ماند. این ادکلن همه ی چیز را دارد: رایحه، ماندگاری طولانی و قیمت قابل قبول.

 

14. اسپری ادو تویلت باربری بریت فور هیم

بهترین ادکلن های ارزان مردانه سال 2023

این رایحه را بـه خانه مد لوکس بریتانیایی Burberry of London بسپارید تا عطری مردانه مانند کت ترنچ و احساس فدورا در روزهای مه آلود ایجاد کند. این ادکلن با ترکیباتی مانند زنجبیل، دانه تونکا و چوب سدر، نت‌هاي‌ رایحه‌اي دارد کـه بویی شبیه خانه‌هاي‌ روستایی انگلیسی قدیمی و بدون قیمت گزاف دارد.

 

نت‌هاي‌ بالایی و میانی زنجبیل، هل و ماندارین سبز خشک میشوند تا نت‌هاي‌ پایه سرو چوبی را آشکار کنند. نتیجه عطر یک جنگل پس از یک باران خفیف اسـت، تازه اما کمی مرموز. منتقدان آنلاین این ادکلن را بـه عنوان یک مورد علاقه مردانه امتحان شده و واقعی معرفی می کنند، و برای آقایانی کـه بـه دنبال ظرافت و بدون قیمت گزاف هستند، تبدیل بـه یک ادکلن محبوب شده اسـت.

 

15. کروم برای مردان ادو تویلت اسپری

بهترین ادکلن های ارزان مردانه سال 2023

تعداد زیادی از بازبین‌ها Chrome for Men Eau de Toilette Spray توسط Azzaro را قوی و تمیز توصیف می کنند. ان‌ها رایحه‌اي روشن، شفاف و جذاب را دوست دارند، بویی کـه هیچ رایحه‌اي متضاد ندارد تا ان را بیش از حد پیچیده کند. این ثابت می کند کـه گاهی اوقات ساده اسـت و بـه همین دلیل اسـت کـه این ادکلن از سال 1996 محبوب شده اسـت.

 

نت هاي‌ بالایی لیمو، رزماری، ترنج و نرولی هستند. رایحه میانی یاسمین، خزه بلوط و گشنیز و نت هاي‌ پایه ان دانه تونکا، چوب رز برزیلی و هل اسـت. این ادکلن ده ها سال اسـت کـه وجوددارد و بـه نظر می رسد هرگز از مد نمی افتد.

 

بیشتر بخوانید: بهترین ادکلن های مردانه با ماندگاری بالا برای حفظ بوی خوب

 

نمایه عطر چیست؟

بهترین ادکلن های ارزان مردانه سال 2023

هنگامی کـه قصد خرید ادکلن را دارید، می خواهید مطمئن شوید کـه متوجه شده اید برای چه چیزی بو می کنید. هنگامی کـه با نمایه هاي‌ رایحه آشنا شدید، حتی ممکن اسـت بتوانید بـه جای خرید حضوری، عطر را بـه صورت آنلاین خرید کنید. کمی تمرین می‌طلبد، اما اگر بـه دنبال راهی راحت و سریع برای لذت بردن از یک عطر عالی هستید کـه می تواند درب منزل شـما تحویل داده شود، ارزش تلاش را دارد.

 

مشخصات عطر از نت ها و لایه هاي‌ رایحه تشکیل شده اسـت. نت هاي‌ عطر توسط روغن هاي‌ استفاده شده در رایحه ایجاد می شوند. بـه عنوان مثال، چوب صندل می تواند بوی ادکلن را چوبی و مردانه کند. یاس نت گلی اسـت کـه بوی شیرینی دارد. نت‌هاي‌ عطری دیگر، مانند مشک، رایحه‌اي مردانه ودر عین حال تازه بـه عطر می دهند.

 

سه لایه نت یک نمایه رایحه را تشکیل می دهند: بالا، میانی و پایه. نت هاي‌ بالایی رایحه هاي‌ اولیه یا نخستین برداشت از یک عطر هستند. نت هاي‌ بالایی «کـه گاهی نت هاي‌ تبخیری نامیده می شوند» طبق معمولً بـه سرعت از بین می‌روند و جای خودرا بـه نت هاي‌ میانی و پایه می دهند. نت هاي‌ میانی اغلب بـه عنوان قلب عطر شناخته می شوند. نت هاي‌ پایه، پایه و اساس رایحه هستند و تا پایان روز کـه از بین می‌روند قابل تشخیص هستند.

 

عطرها طبق معمولً بـه چهار خانواده اصلی رایحه چوبی، گلی، عنبر و تازه تقسیم می شوند. رایحه اي با چوب صندل، سدر و پاتچولی ممکن اسـت در دسته چوبی قرار گیرد. رایحه اي با یاس، بابونه و پرتقال ماندارین ممکن اسـت تازه و گلی باشد.

 

مایع حامل دریک عطر طبق معمولً هیچ بویی ندارد. بـه سادگی روغن خوشبو را روی پوست میبرد و بـه سرعت جذب می شود. الکل، رایجترین مایع حامل، ساختار یک عطر را حفظ می کند. هنگامی کـه عطر روی پوست قرار میگیرد، رایحه را پخش می کند و سپس از بین می‌رود. تعداد کمی از عطرها از آب بـه عنوان مایع حامل استفاده می کنند.

 

چه چیزی قیمت ادکلن را تعیین می کند؟

بهترین ادکلن های ارزان مردانه سال 2023

قیمت یک ادکلن با توجه بـه ترکیبات بـه کار رفته در فرمول عطر، میزان استفاده از آن ها و بسته بندی، بازاریابی و عوامل دیگر تعیین می شود. بیشتر قیمت گذاری در عطرها ناشی از هزینه مواد اولیه اسـت. عده اي از روغن هاي‌ خوشبو کمیاب و دشوار تولید جزو گرانترین مواد اولیه در جهان هستند.

 

یکی از گرانترین مواد تشکیل دهنده عطر عود اسـت. عود از رزین عده اي از درختان آگار کـه بـه نوعی کپک آلوده هستند بـه دست می‌آید. این رزین ناشی از قالب فوق‌العاده کمیاب اسـت، درخواست بالایی دارد و تولید ان سخت اسـت. گاهی اوقات از ان بـه عنوان طلای مایع یاد می شود زیرا بسیار مورد توجه و گران اسـت.

 

عده اي از مواد، مانند روغن اسطوخودوس، گران نیستند زیرا بـه اسانی در معرض هستند و برداشت و تولید آن ها دشوارتر اسـت. اسطوخودوس یک عطر محبوب جهانی اسـت زیرا دهه هاست کـه در همه ی چیز از عطر گرفته تا شامپو و صابون محبوب بوده اسـت.

 

عده اي از تولید کنندگان عطر هنگام فرموله کردن رایحه هاي‌ خود بـه استفاده از مواد تکراری مصنوعی روی می آورند. بـه عنوان مثال، یاس یک ترکیب عطر محبوب اسـت، اما تا 80٪ از کل یاس مورد استفاده در عطر مصنوعی اسـت. چرا؟ زیرا یاس واقعی بسیار گران اسـت. برای تولید تنها یک پوند روغن بـه 2000 پوند گل یاس نیاز اسـت. گل هاي‌ یاس نیز شکننده هستند و گلبرگ هاي‌ ان بـه اسانی کبود می شوند، بنابر این برداشت ان ها پیچیده و سخت اسـت.

 

بیشتر بخوانید: معرفی بهترین ادکلن‌های تابستانی؛ 10+10 ادکلن زنانه و مردانه

 

ادکلن را به چه جایی باید زد؟

بهترین ادکلن های ارزان مردانه سال 2023

وقتی برای پوشیدن ادکلن آماده شدید، بـه نقاط داغ بدن خود فکر کنید. بـه این نقاط نبض نیز گفته می شود. این نواحی کـه شامل قفسه سینه، ساعد، آرنج داخلی، فک پایین، گردن، شانه ها و مچ دست اسـت، جایی اسـت کـه باید روی عطر خود تمرکز کنید. همان طور کـه بدن شـما عطر را گرم می کند، نت هاي‌ عطر را آزاد می کند و اجازه می دهد رایحه در هماهنگی کامل با شیمی بدن شـما باز شود.

 

برای داشتن بهترین اثرات ادکلن، ان را روی پوست تمیز و خشک بمالید. درصورت استفاده از اسپری، بطری را سه تا شش اینچ از نقطه نبض دور نگه دارید و ان را مستقیماً روی پوست بپاشید. دو تا چهار دمنوش ایده آل هستند. پس از اعمال ان را مالش ندهید؛ بگذارید بـه طور طبیعی روی پوست شـما خشک شود. اگر بطری بدون درپوش اسپری دارید، عطر را بـه نقاط نبض مورد نظر خود اضافه کنید و اجازه دهید تا در پوست شـما فرو برود.

 

در پایان

اکنون کـه 15 بهترین ادکلن ارزان مردانه را بررسی کرده‌اید، زمان خرید فرا رسیده اسـت. چه بـه صورت آنلاین خرید کنید و چه دریک فروشگاه، می دانید بـه دنبال چه هستید و تقریبا می توانید تصور کنید کـه این عطرها بدون نیاز بـه نمونه‌برداری چگونه بو میشوند. هنگامی کـه با مشخصات رایحه چوبی، مرکباتی، گلی و تند بیشتر آشنا شدید، ایده بهتری در مورد این کـه چه چیزی را دوست دارید و چه چیزی را دوست ندارید خواهید داشت.

 

خرید عطر مناسب ممکن اسـت زمان بر باشد، بنابر این سعی کنید عجله نکنید. توجه بـه این نکته نیز مفید اسـت کـه بوی یک عطر بلافاصله پس از پوشیدن، الزاماًً بوی ان چند دقیقه یا حتی چند ساعت بعد نیست. عطر با گذشت زمان آشکار می شود.

 

بنابر این، هنگام تست یک عطر، ابتدا یک بو بکشید و سپس کمی صبر کنید تا ببینید مشخصات عطر چگونه ایجاد می شود. ممکن اسـت تعجب کنید کـه چقدر یک عطر را پس از ملایم شدن روی پوست دوست دارید.

 

بـه یاد داشته باشید، وقتی در حال خرید ادکلن هستید، بوی ان و احساسی کـه در شـما ایجاد می کند ذهنی اسـت. تعدادی از عطرها را نمونه برداری کنید و یکی را پیدا کنید کـه مناسب سبک زندگی و آرزوهای شـما باشد. شـما باید مانند لباس هایتان در ادکلن خود احساس اسانی کنید و رایحه ان باید بسط طبیعی شخصیت شـما باشد.

 

شـما هرگز نباید احساس کنید کـه باید فقط بـه یک رایحه بچسبید. ممکن اسـت عطر مورد علاقه‌تان در پاییز یا زمستان باشد کـه سنگین‌تر و چوب‌تر باشد، اما وقتی هوای گرم‌تر فرا میرسد، ممکن اسـت از یک رایحه مرکباتی یا گلی استفاده کنید.

 

زمان سال، خلق و خوی شـما و حتی فعالیت هایي کـه از ان لذت می‌برید همگی می‌توانند بر انتخاب ادکلن شـما تأثیر بگذارند. هر تصمیمی کـه میگیرید، از سفر عطر خود لذت ببرید. و بـه یاد داشته باشید، ادکلن برای بوی عالی لازم نیست گران باشد!

جدیدترین مطالب سایت