آیا وازلین برای پوست صورت خوب است یا بد؟

مجموعه : آرایش صورت
آیا وازلین برای پوست صورت خوب است یا بد؟

اگر نمیدانید وازلین چیست، یا اهل این سیاره نیستید یا امروز متولد شده اید. این یک نکته مراقبت از پوست اسـت کـه نسل بـه نسل منتقل شده اسـت. یک بطری از ان را در هر کیف دستی زنانه خواهید یافت. این محصول چه برای مقاصد دکتری باشد و چه برای مراقبت از پوست معمولی، باید وجود داشته باشد. از وازلین روی صورت و چشم گرفته تا وازلین روی دست و پا و حتی لب ها و گونه هاي‌ بچه، این ژله نفتی همه ی جا هست!

 

اما انچه شگفت آور اسـت این اسـت کـه تنها تعداد کمی از مردم استفاده از ان را زیر سوال میبرند. بی شک نکات مثبت زیادی دارد. با این حال، این کـه آیا همیشه سودمند اسـت یا نه، یک راز باقیمانده و کاملاً مشکوک اسـت؟

 

این چیزی اسـت کـه شـما دختر عزیزم نیز باید در مورد ان فکر کنید! برای این کـه کمتر برای شـما آزاردهنده باشد، ان را بـه طور کامل تشریح کرده ایم و یافته هاي‌ خودرا در زیر ارائه کرده ایم. ما حتی یک قدم جلوتر رفتیم و برای تأیید این حقایق از متخصصان پوست سرآمد بازدید کردیم. اگر مشتاق هستید بفهمید کـه چه چیزی را باز کرده ایم، در ادامه این مقاله از مجله تفریحی تالاب را بخوانید.

 

ما چیزهای واضحی مانند فواید رایج شناخته شده را کشف کردیم، اما چند مزیت آرایشی نه چندان شناخته شده را نیز کشف کردیم. جدا از همه ی خوبی ها، ایراداتی هم پیدا کردیم.

 

استفاده از وازلین برای صورت چه فایده ای دارد؟

آیا وازلین برای پوست صورت خوب است یا بد؟

هم انجمن زیبایی و هم جامعه مراقبت از پوست بـه وازلین میل دارند و شایستگی دارد. حتی مادربزرگ شـما تأیید می کند کـه این ژله نفتی در زمان خود یک قهرمان بوده اسـت و بـه خواص معجزه آسا ان قسم یاد خواهد کرد. خب، این یک وسواس اسـت کـه دلایل محکمی پشت ان اسـت. بـه همین دلیل اسـت کـه اینروزها تبدیل بـه یک ترند شده اسـت و شل کردن وازلین روی صورت تبدیل بـه یک فناوری اطلاعات جدید شده اسـت؟

 

خواص بی حد وازلین به عنوان یک مرطوب کننده

شـما می توانید داستان هاي‌ حکایتی متعددی در مورد وازلین بـه عنوان یک مرطوب کننده معجزه آسا پیدا کنید. با این حال، این فقط یک معجزه آرایشی قدیمی نیست کـه با ستارگان دهه 90 مانند مرلین مونرو زیبایی پیدا کرد.

 

در عوض، این یک کالای ابدی مراقبت از پوست اسـت کـه در روندهای مدرن نیز وجوددارد. بـه لطف ویژگی هاي‌ آبرسانی بی پایان ان. در نتیجه، حتی سازمان غذا و داروی ایالات امریکا نیز بـه عنوان یک مرطوب کننده کاملا شفاف بـه ان داده اسـت.

 

این محصول روغنی بـه دلیل ترکیبات حیاتی خود ثابت کرده اسـت کـه یک ژله قوی اسـت. ساخته شده از ترکیبی از موم هاي‌ طبیعی نرم و روغن هاي‌ معدنی، مرطوب کننده بهتری نسبت بـه بقیه جای گزین هاي‌ خود دارد. علاوه بر این، عوامل هیدروکربنی موجود در ان یک لایه روغنی روی سطح پوست شـما ایجاد می کند تا رطوبت را مسدود کند.

 

این امر از بیش از 98 درصد از دست دادن آب ترانس اپیدرمی «TEWL» پیشگیری می کند و بـه شـما کمک می کند تا پوست شـما فوق العاده نرم و هیدراته بماند.

 

بیشتر بخوانید: چطور مژه‌هایی بلند داشته باشیم؟

 

وازلین برای درمان و محافظت در یک حرکت

آیا وازلین برای پوست صورت خوب است یا بد؟

پس از خواندن این مطلب، معمای استفاده از وازلین بر روی زخم هاي‌ خودرا حل خواهید کرد. همان لایه روغنی کـه در بالا رطوبت را حفظ می کند، بر روی بریدگی ها و خراش هاي‌ شـما نیز تاثیر گذار اسـت. سدی بر روی پوست شـما ایجاد می کند و از نواحی در دسترس در برابر عناصر خشن مانند آلاینده ها محافظت می کند. بـه این ترتیب، زخم‌هاي‌ صورت شـما از آسیب بیشتر محافظت می شوند ودر انزوا بـه‌درستی التیام مییابند. 

 

قدرت شفابخش فقط بـه زخمها محدود نمیشود. روغن هاي‌ معدنی موجود در وازلین بـه بهبودی صورت شـما از تحریک نیز کمک می کند. علاوه بر این، دارای ویژگی هاي‌ تسکین دهنده اي اسـت کـه قرمزی را بـه سرعت کاهش می دهد و اثر آرام بخشی روی پوست شـما میگذارد.

 

بـه همین دلیل اسـت کـه مادران ما همیشه یکی از آن ها را نگه می دارند و از ان بـه عنوان یک مومیایی تسکین دهنده برای بریدگی، سوختگی و قرمزی استفاده می کنند. مادران بهتر می‌دانند. بنابر این، هرگز خواص درمانی ان را زیر سوال نبرید زیرا وازلین 140 سال اسـت کـه وجوددارد و تا یک یا 2 قرن دیگر بـه سلطنت ادامه خواهد داد.

 

بیشتر بخوانید: نحوه ساخت رژ لب با استفاده از چغندر

 

با وازلین با پوست های کم آب و پوسته پوسته شده خداحافظی کنید

وازلین روی صورت علاوه بر قدرت شفابخشی، در احیای پوست هاي‌ کم آب نیز قهرمان اسـت. بنابر این اگر پوست شـما پوسته پوسته میشود، ان را صاف کنید و خودتان شگفتی هاي‌ درمانی را تجربه کنید. تنها دریک شب میبینید کـه صورت خودرا بـه یک نسخه کاملاً مرطوب و نرم‌ تر تبدیل می کنید.

 

بـه طور منظم از ان استفاده کنید تا پوست شـما در کمترین زمان شادتر و فوق العاده نرم شود.

 

بنابر این، زندگی حلزونی واقعی اسـت و فراتر از حکایات اول شخص اسـت. شـما بیش از یک متخصص پوست را پیدا خواهید کرد کـه از ویژگی هاي‌ آبرسان بسیار مورد نیاز وازلین قدردانی می کند. از آکادمی دکتری زیبایی کشور آمریکا گرفته تا FDA، همه ی این ژله نفتی همیشه سبز را تایید می کنند.

 

استفاده از وازلین بر روی صورت شما

آیا وازلین برای پوست صورت خوب است یا بد؟

این کلاسیک ارزان قیمت از دهه 1900 در کمدهای ما جای گرفته اسـت. اما با ورود تعداد زیادی از محصولات جدید بـه بازار، ممکن اسـت تصور شود کـه وازلین برای تسلط بر چهره کم رنگ خواهد شد. 

 

خانم‌ها در سرتاسر جهان بـه جای جایگزینی این وسایل قدیمی، برندهای لوازم آرایشی دیگر «اسم‌هاي‌ فانتزی» را کـه حتی یک اینچ هم کار نمیکنند را کنار می زنند. بنابر این، بـه طور خلاصه، این چند کاره جای گزین یک دوجین محصول زیبایی شده اسـت. این فقط ارزانی فوق العاده نیست، بلکه نتایجی اسـت کـه وازلین را در لوازم آرایشی و بهداشتی برتر می کند.

 

فواید آرایشی تازه کشف شده وازلین

اکثر محصولات زیبایی دارای عوارض جانبی پنهان هستند. از طرف دیگر وازلین فواید پنهانی دارد. این‌ها چندان شناخته شده نیستند. بنابر این، انها توسط مادربزرگ هاي‌ شـما نادیده گرفته شده اند. دلایلی وجوددارد کـه چرا این هک مبتنی بر نفت از کابینت هاي‌ دکتری بـه موارد آرایشی منتقل شده اسـت.

 

در چند سال گذشته شاهد روند رو بـه رشدی در متخصصان پوست بوده‌ایم کـه ان را برای مراقبت‌هاي‌ معمولی پوست توصیه می کنند و گیج شده‌ایم. سپس راز ان را فاش کردیم و بـه فواید بیشمار وازلین دربخش زیبایی پی بردیم.

 

بالم لب که مغز را جوان می کند

با افزایش خشکی در جو، لب هاي‌ ما هرازگاهی خشک می شوند. روزهایی کـه لب هاي‌ نرم و پف کرده بـه طور طبیعی ظاهر می‌شدند، گذشته اسـت. علاوه بر این، استفاده از براق و رژ لب هاي‌ مختلف بـه لب ها آسیب بیشتری می‌زند. اما خوبی این اسـت کـه یک راه حل برای اصلاح این همه ی آسیب وجوددارد. اکنون با وازلین با لب هاي‌ خشک و ترک خورده خداحافظی کنید.

 

بله، این محصول روغنی بـه سرعت خشکی لب ها را نیز ترمیم می کند. خواص آبرسانی و مرطوب کنندگی ان فراتر از پوست اسـت و می‌تواند از ظریف ترین ویژگی دهان شـما نیز محافظت کند. بهترین بخش این اسـت کـه در تمام فصول کار می کند و از لب هاي‌ شـما در برابر انواع آلودگی ها محافظت می کند. پس حالا باد سرد باشد یا آفتاب داغ، میتوانید در حال دویدن لب‌هاي‌ پف کرده داشته باشید. علاوه بر این، از آنجایی کـه عاری از طعم و بو اسـت، می توانید ان را بدون ایجاد واکنش آلرژیک استفاده کنید.

 

آیا وازلین برای پوست صورت خوب است یا بد؟

 

آرایش و حالت دهی ابرو با وازلین

ما میدانیم کـه ابروهای پرپشت می‌توانند دردسر ساز باشند، اما تلاش برای شانه کردن آن ها با ریمل و برس هاي‌ آرایشی فقط باعث وحشی شدن آن ها میشود. بنابر این اگر از این کـه ابروهای خودرا بـه زیبایی کل صورت خود نشان دهید خسته شده اید، پس چرا وازلین را امتحان نکنید. ما تقریبا یکسال پیش با این ترفند ساده روبه‌رو شدیم و نمی توانیم جلوی اشتراک‌گذاری ان را بگیریم.

 

با استفاده از یک لایه نازک وازلین، می توانید با تمام ان مو هاي زبر یکجا مقابله کنید. موم هاي‌ موجود در ژله نفتی آن ها را صاف می کند و برای مدت طولانی در جای خود نگه می دارد. علاوه بر این، مو هاي ابرو را نرم و منعطف می کنند تا بتوانید بـه هر شکلی بـه آن ها حالت دهید.

 

آن ها را بـه بالا قوس دهید یا بـه پایین خم کنید. شـما می توانید آن ها را مانند یک حرفه اي اصلاح کنید. در نهایت، در درازمدت، پرپشتی از بین می رود و وازلین ان‌ها را برای همیشه بـه ابروهایی مانند افراد معروف تبدیل میکند.

 

ماسک صورت وازلین

شـما افراد مبتدی زیادی را کـه از وازلین استفاده می کنند پیدا نخواهید کرد، زیرا در ابتدا همه ی چیز مربوط بـه مارک هاي‌ بزرگ اسـت. اما اگر عمیقاً نگاه کنید، تعداد زیادی از آرایشگران معروف کـه برای مدت طولانی دراین بازی بوده اند از وازلین استفاده می کنند. آن ها بـه پاک کننده هاي‌ آرایش فانتزی اعتقادی ندارند. به جای؛ انها پیشنهاد می کنند کـه از وازلین بـه عنوان یک جای گزین بهتر استفاده کنید.

 

این بـه این دلیل اسـت کـه روغن هاي‌ موجود در وازلین بدون آسیب رساندن بـه مار، آرایش اضافی را کاملا پاک می کند. آن ها تقریبا هر شکلی از آرایش را بـه آرامی حل می کنند، بـه خصوص در اطراف چشم شـما، جایی کـه استفاده از سایر پاک کننده هاي‌ آرایش مضر اسـت.

 

بـه ویژه، وازلین بـه خوبی ریمل ضد آب را پاک می کند ودر عین حال مژه هاي‌ شـما را دست نخورده نگه می دارد. علاوه بر این، اثر بازدارنده وازلین تمام ذرات را از بین میبرد و سپس پوست را محکم میکند تا رطوبت را مسدود کند و حتی پس از استفاده از آرایش، شادابی پوست بـه شـما میدهد.

 

وازلین خاصیت ضد پیری دارد

این ویژگی آخرین موردی بود کـه کشف شد و هنوز هم تعداد زیادی از خانمها تمایل بـه نادیده گرفتن ان دارند. آن ها هزاران دلار را برای ویال هاي‌ کوچک سرم ضد پیری خرج می کنند در حالی کـه این ضد پیری قوی در مورد آن ها بیکار اسـت. وقت ان رسیده اسـت کـه بپذیرید وازلین واقعاً یک محصول کاملاً طبیعی و معکوس کننده زمان اسـت.

 

هنگامی کـه بـه طور منظم استفاده شود، میتواند از ایجاد خطوط و چین و چروک جلوگیري کند. ثانیاً؛ از آنجایی کـه بو و بدون مواد شیمیایی اسـت، سلول هاي‌ پوست را بدون ایجاد عوارض جانبی پر می کند. در نهایت، هیدروکربن هاي‌ موجود دراین ژله با مهر و موم کردن تمام خوبی ها، پوست را جوان می کند ودر نتیجه کل روند پیری را کند می کند. بنابر این وازلین یک راه عالی برای تجدید جوانی ودر عین حال دست نخورده نگه داشتن جیب شـما اسـت. وازلین برای چین و چروک صورت مفید اسـت.

 

بیشتر بخوانید: چه مرطوب کننده ای مناسب پوست شما است؟

 

ضررات وازلین

پس از خواندن فهرست بی پایان فواید، ممکن اسـت فکر کنید وازلین سرم جادویی اسـت. اما همانگونه کـه قبلا ذکر کردیم، این مزایا محدودیتی دارند. متأسفانه تصویر بـه این جا ختم نمیشود. مانند هر سکه اي دو روی دارد، وازلین هم همین طور اسـت، و بـه همین دلیل اسـت کـه ما در وهله اول ان را تشریح کردیم.

 

ما خیلی کنجکاو بودیم کـه بدانیم آیا بهترین دوست یک دختر اسـت یا نه؟ و متأسفانه، ما عده اي از معایب را پیدا کردیم . اعتراف کنید کـه شـما هم باید برخی را پیدا کرده باشید. ویژگی هایي کـه ما ان ها را کمی نیرومند و جنبه منفی یافتیم عبارتند از:

آیا وازلین برای پوست صورت خوب است یا بد؟

 

جوش و آکنه می توانند با وازلین ظاهر شوند

همانگونه کـه قبلاً هزاران بار ذکر شد، وازلین بـه آب بندی رطوبت کمک می کند. اما انچه ذکر نشد این اسـت کـه میتواند روغن و کثیفی را نیز بـه دام بیندازد. در نتیجه، کارشناسان آکادمی پوست ایالات امریکا هشدار میدهند کـه استفاده بیش از حد از ان و استفاده نکردن از ان بر روی پوست هاي‌ از قبل تمیز شده می‌تواند باعث ایجاد جوش شود.

 

علاوه بر این، افرادی کـه قبلاً پوست مستعد آکنه دارند باید از ان دوری کنند زیرا روغن ان ممکن اسـت لکه ها و جوش ها را تشدید کند. اگر چه وازلین غیر کومدون زا اسـت، بـه این معنی کـه منافذ را مسدود نمیکند، اما اگر پوست چرب یا حساسی دارید، بـه نفع شماست کـه روی صورت خود وازلین نزنید. احساس چرب بودن وازلین ممکن اسـت برای شـما مناسب نباشد!

 

 

وازلین ضد آفتاب نیست و نمی توان از آن برای مراقبت بعد از آفتاب استفاده کرد

وازلین یک محصول انسدادی اسـت کـه بـه این معنی اسـت کـه یک لایه محافظ روی پوست شـما ایجاد می کند، اما خاصیت ضد آفتاب بـه ان نمی‌دهد. مهر و موم ان فقط میتواند رطوبت را حفظ کند و نمی‌تواند از شـما در برابر اشعه هاي‌ خورشید محافظت کند.

 

علاوه بر این، نباید بـه عنوان یک رژیم مراقبت پس از آفتاب استفاده شود. وازلین میتواند با پیش گیری از خروج عرق و گرما از پوست، آفتاب سوختگی را بدتر کند ودر نتیجه روند بهبودی را مختل کند. بنابر این بلافاصله بعد از آفتاب گرفتن روی صورت خود وازلین نمالید.

 

پسوریازیس و روزاسه «شرایط پوستی که وازلین می تواند تشدید کند»

طبق تحقیقات سال 2016؛ استفاده از وازلین روی صورت خود منبع واکنش هاي‌ آلرژیک شدید نیست. حتی واکنش هاي‌ آلرژیک کمتر شدید پوستی نادر اسـت. با این حال، هر شخصی کـه قبلاً از پسوریازیس و روزاسه رنج می برد، باید از وازلین پیش گیری کند.

 

این بـه این دلیل اسـت کـه این بیماری هاي‌ پوستی نیاز بـه درمان مناسب دارند و ژل نفتی راه حل مناسبی نیست. بنابر این اگر قرمزی پوست، درد، خارش، تورم و التهاب برای شـما شایع اسـت، بـه جای خوددرمانی با وازلین، فوراً بـه متخصص پوست مراجعه کنید. ژل نفتی بـه جای این کـه بـه شـما کمک کند، میتواند این موارد را بیشتر تشدید کند.

 

سه نکته با وازلین برای حفظ پوست شما

استفاده از وازلین در مورد پوست شـما باید اجباری باشد. علاوه بر این، ما سه نکته مختلف وازلین را برای شـما گرد آوری کرده ایم.

آیا وازلین برای پوست صورت خوب است یا بد؟

 

پاشنه های ترک خورده خود را نجات دهید

اگر اغلب شفاهای ترک خورده و پوسته پوسته را حمل می کنید، این نکته برای شـما مناسب اسـت. بنابر این، می توانید در کمترین زمان ممکن از شر ان پوسته‌هاي‌ زبر با مقداری وازلین خلاص شوید. بـه سادگی هر مارکی از ژله نفتی را روی نواحی ناهموار بمالید. هنگامی کـه استفاده از ژله نفتی به پایان رسید، یک جفت جوراب بردارید. باید این جوراب ها را بپوشید و بگذارید یک شب بماند. در نتیجه، این بـه ماندن وازلین در جای خود کمک می کند.

علاوه بر این، بـه لطف جوجه کشی کـه جوراب شـما فراهم می کند، پوست شـما را بسیار بهتر مرطوب می کند. در مرحله بعد، با رها کردن ان در طول شب، می توانید رطوبت را برای بقیه روز خود حفظ کنید.

 

وازلین پاک کننده آرایش

اگر پاک کننده آرایش تمام شود اشکالی ندارد زیرا می توانید پاک کننده آرایش وازلین خودرا بسازید. وازلین روی صورت از آنجایی کـه رطوبت کافی دارد و ماهیت چربی دوست دارد، می‌تواند آرایش شـما را بـه خوبی حل کند. بنابر این، اگر آرایش شـما ضد آب اسـت، لازم نیست نگران باشید، زیرا ربطی بـه وازلین ندارد. علاوه بر این، حتی می‌تواند چسب مژه هاي‌ سرسخت رابا آسانی کامل پاک کند.

با این حال، هنگامی کـه پاک کردن آرایش به پایان رسید، باید همه ی چیز را کاملا بشویید. این بـه این دلیل اسـت کـه درصورت رها کردن ژله روی پوست، خطر مسدود شدن منافذ پوست را تهدید میکنید.

 

عطرهای خود را برای مدت طولانی تری حفظ کنید

اگر فقط از وازلین بـه عنوان مرطوب کننده استفاده می کنید، وقت ان رسیده اسـت کـه ان را ارتقا دهید. این بـه این دلیل اسـت کـه این چاشنی چیزهای بیشتری برای ارائه دارد. از این رو، حتی می توانید از ان برای طولانی تر شدن بوی عطر مورد علاقه خود استفاده کنید.

 

حالا ما دروغ نخواهیم گفت بیشتر عطرها بـه سختی یک ساعت ماندگاری دارند. با این حال، دیگر نیازی بـه پاشیدن مقادیر زیادی از عطر مورد علاقه خود ندارید. بنابر این، بـه لطف وازلین، دیگر از فرآورده هاي‌ مکرر استفاده نکنید. شـما باید بـه سادگی وازلین کافی را بـه مچ دست خود بمالید. بعد، عطر را اسپری کنید.

 

آیا وازلین برای انواع پوست مفید است؟

مانند تمام محصولات زیبایی، وازلین نیز یک محصول مناسب برای همه ی نیست و همه ی نمی‌توانند از ان استفاده کنند و همچنین نمیتوان از ان در هر شرایطی استفاده کرد. بـه طور کلی، وازلین برای اکثر انواع پوست سیگنال سبز رنگ دریافت می کند، اما اگر پوست شـما حساس اسـت، باید با احتیاط حرکت کنید.

 

علاوه بر این، تنها کسانی هستند کـه بـه طور منظم ودر مقادیر کم از ان استفاده می کنند بیشترین سود را دارند. در آخر، ما وازلین را برای خانم هایي با پوست نرمال یا خشک و زخم هاي‌ جزئی یا اگزما توصیه می‌کنیم.

 

آیا وازلین برای پوست صورت خوب است یا بد؟

 

چگونه و چه زمانی وازلین را به صورتم بزنم؟

اگر آماده هستید وازلین را امتحان کنید، بسیار ساده اسـت. فقط یک لایه نازک وازلین را روی پوست تازه تمیز شده در حالی کـه هنوز مرطوب اسـت بمالید. ما طبق معمول ان را بعد از حمام توصیه میکنیم زیرا پوست شـما در ان زمان تمیزترین اسـت.

 

گزینه دیگر این اسـت کـه بعد از رژیم مراقبت از پوست از وازلین روی صورت خود استفاده کنید. استفاده از ان بـه عنوان آخرین مرحله در این جا بـه مهر و موم شدن تمام ان موادمعدنی غنی محصولات گرانقیمت شـما و ایجاد نتایج بهینه کمک می کند. در نهایت، شـما همچنین می توانید قبل از رفتن بـه رخت خواب وازلین را بـه صورت خود بمالید. این مقدار رطوبت طبیعی پوست شـما را در طول شب باز می‌گرداند ودر نتیجه هنگام بیدار شدن از خواب، چهره‌اي نرم‌ تر خواهید داشت.

جدیدترین مطالب سایت