20 محصول زیبایی خطرناک که هرگز نباید استفاده کنید

مجموعه : سلامت پوست
20 محصول زیبایی خطرناک که هرگز نباید استفاده کنید

محصول زیبایی خطرناک  : ممکن اسـت بدون این که بدانید بـه پوست خود آسیب می‌رسانید. دراین قسمت از مجله تفریحی تالاب برای شما همراهان عزیز لیستی از محصولاتی که بهتر اسـت استفاده نکنید را منتشر کرده ایم.

 

محصولات زیبایی خطرناک

هنوز کاملاً بهار نشده اسـت، اما ممکن اسـت بخواهید کمدهای خودرا کمی زودتر تمیز کنید. در حالیکه تعداد زیادی از محصولات زیبایی عالی وجود دارند که برای سلامتی شما معجزه میکنند – چه این محصولات پوستی نرم و ابریشمی بـه شما می دهند یا موهایی براق – تعداد انگشت شماری نیز وجود دارند که می توانند آسیب‌هاي‌ عمده‌اي ایجاد کنند یا باعث هدر رفتن کامل ان‌ها می شوند. پول در این جا 20 موردی که باید بـه انها توجه کنید و دقیقاً چرا هرگز نباید از انها استفاده کنید آورده شده اسـت.

 

بیشتر بخوانید: چطور پوستی نرم و لطیف داشته باشیم؟

 

1. زرق و برق

20 محصول زیبایی خطرناک که هرگز نباید استفاده کنید

محصول زیبایی خطرناک

گلیتر شروع بـه بازگشت کرده اسـت «درود؛ دوران کودکی!»؛ اما بـه هیچ کجای بدن شما تعلق ندارد. در حالی‌که هیچ مشکلی با کمی درخشندگی وجود ندارد، از سوی دیگر، این ماده درخشان برای پوست یا محیط شما عالی نیست. جدا از ایجاد تحریک، مطالعه اي درسال 2014 نشان داد که میکروپلاستیک هایي که از ان ساخته شده اسـت، اکثریت 270000 تن پلاستیک موجود در اقیانوس را تشکیل می دهند. 

 

2. برش کوتیکول

20 محصول زیبایی خطرناک که هرگز نباید استفاده کنید

چه در خانه و چه در سالن مانیکور بـه خود بدهید، وسوسه انگیز اسـت که کوتیکول هاي‌ خودرا کوتاه کنید تا ظاهری بی عیب و نقص داشته باشید. با این حال، ان چیزها را در آشغال بیندازید، زیرا بـه دلایلی وجود دارند: بدن شما را در برابر باکتری‌ها و قارچ‌هاي‌ بالفعل مضر که می تواند منجر بـه عفونت شود، محافظت می کند. در عوض، فقط انها را بـه عقب برانید و بـه طور کلی از شر آن ها خلاص نشوید. 

 

3. برس های آرایش طبیعی

20 محصول زیبایی خطرناک که هرگز نباید استفاده کنید

محصول زیبایی خطرناک

در حالیکه گرفتن مجموعه اي از برس هاي‌ آرایش طبیعی ممکن اسـت فوق العاده لوکس باشد، در واقع بسیار منزجر کننده اسـت. باور کنید یا نه، مو هاي واقعی انها در واقع از حیواناتی مانند سنجاب، راسو، بزها و اسب‌ها می آیند و آن طور که می توانید تصور کنید، بـه زیباترین و ملایم‌ترین شکل گرفته نشده‌اند.

 

در عوض، بـه سراغ گزینه‌هاي‌ مصنوعی ساخته شده با الیاف مصنوعی بروید که بـه همان اندازه نرم هستند. بـه دلیل عدم چسباندن آن ها بـه این محصول، در هزینه آرایش خود صرفه جویی خواهید کرد و می توانید با مو هاي کاملاً صاف آرایش خودرا بادقت بیشتری اعمال کنید. 

 

4. اسکراب لب

20 محصول زیبایی خطرناک که هرگز نباید استفاده کنید

مردم از اسکراب هاي‌ لب استفاده می کنند بـه این امید که از شر پوست خشک و پوسته پوسته خلاص شوند، اما از آنجایی که این اسکراب ها فوق العاده زبر و ساینده هستند، فقط ضرر دارد. “همه ی ما میدانیم وقتی پوست مرده لب هاي‌ خودرا ترک می‌کنیم چه اتفاقی میوفتد.

 

لب هاي‌ ما خام و بسیار حساس می شوند. سپس وقتی از اسکراب لب استفاده می‌کنید، اساساً این اتفاق میوفتد: یک اسکراب ساینده روی پوست ظریف. لب هاي‌ ما می توانند آن ها را خام و دردناک کنند. اسکراب لب، پوست خوب و بد لب هاي‌ شما را لایه برداری می کند، سپس انها خشک می شوند ودر نهایت منجر بـه ترک خوردن بیشتر پوست می شوند.

 

اساساً؛ مانند استفاده از کاغذ سنباده روی لب‌هایتان اسـت و این برای هیچ‌کس مفید نیست. در عوض، از ماسک لب یا مومیایی بدون الکل استفاده کنید.

 

5. بالم لب

20 محصول زیبایی خطرناک که هرگز نباید استفاده کنید

محصول زیبایی خطرناک

وقتی صحبت از بالم لب شد، دلیلی وجوددارد که دراین فهرست قرار دارد. در حالیکه عده اي از انواع A-OK هستند، برخی دیگر تنها کاری را انجام می دهند که شما از آن ها استفاده نمی‌کنید: لب هاي‌ شما را خشک، ترک خورده می کنند.

 

دیوانه کننده بـه نظر میرسد، اما تعداد زیادی از مارک هاي‌ بزرگ در بازار از موادی در محصولات خود استفاده می کنند که لب هاي‌ شما را بـه اندازه کافی تحریک می کند تا خرید بیشتری انجام دهید. هنگامیکه بـه دنبال مومیایی هستید که واقعاً بـه مشکل شما کمک کند و ان را بدتر نکند، چیزی را بردارید که حاوی الکل نباشد. 

 

6. شامپو ضد پیری

20 محصول زیبایی خطرناک که هرگز نباید استفاده کنید

متاسفم، اما هیچ محصول ضد پیری مو در واقع مو هاي شما را ضد پیری نمیکند. چرا؟ خوب، عمدتاً بـه این دلیل که وقتی مو هاي شما از سر شما خارج می شود، دیگر مرده اسـت. مطمئناً راه‌هایي وجوددارد که می توانید تارهایتان را سالم‌تر و سرزنده‌تر نشان دهید، اما پیش گیری از سفید شدن یا «جوان‌تر شدن» موهایتان مهم نیست که چقدر آگهی‌هاي‌ تبلیغاتی متقاعدکننده بـه نظر میرسند.

 

7. کرم های استرچ مارک

کرم‌هاي‌ زیادی در بازار وجود دارند که میگویند میتوانند علائم کشیدگی شما را در کمترین زمان از بین ببرند. تنها مشکل؟ آن ها در واقع کار نمی کنند. 

 

یک مطالعه درسال 2015 که در مجله بریتانیایی پوست منتشر شد، بـه طور خاص بـه ترمیم علائم کشش بعد از بارداری پرداخت و نشان داد که درمان‌هاي‌ گرمسیری نمیتوانند کاری برای رفع این مشکل انجام دهند، که اساساً فیبرهای الاستیک مختل شده هستند که اجازه نمی دهند پوست شما بـه حالت اولیه برگردد.

 

پس از کشش طبیعی اسـت. بهترین کار شما حفظ الیاف الاستیک بـه جای تلاش برای ترمیم انها پس از آسیب دیدگی اسـت.

 

8. کرم اصلاح

20 محصول زیبایی خطرناک که هرگز نباید استفاده کنید

محصول زیبایی خطرناک

کرم موبر ممکن اسـت ارزان‌تر از ژل‌هاي‌ اصلاح باشد، اما صرفه‌جویی در هزینه ممکن اسـت ارزش ان را نداشته باشد. در حالیکه کار انجام می شود، خرید یک ژل بـه جای ان – که اتفاقاً خیلی بیشتر نیست – مزایای بیشتری را بـه همراه خواهد داشت و نرم کردن موهایتان را برای یک اصلاح دقیق تر و کمتر تحریک می کند.

 

9. سرم اسپلیت اند

سرم‌هاي‌ اسپلیت‌اند همیشه از قفسه‌ها پخش می شوند و نوید می دهند که تمام مو هاي مزاحم که کار شما را خراب میکنند، اصلاح کنند. متأسفانه، انها یک هدر دادن پول هستند: در وهله اول نمی توانید آن ها را تعمیر کنید. از آنجایی که مو هاي شما طبق معمولً بـه دلیل آسیب‌دیدگی «بـه دلیل استفاده از ابزارهای داغ یا رنگ‌کردن بیش از حد موهایتان» طبق معمولً مو هاي شما را شکافته میشود، نمی توانید دوباره ان‌ها را ترمیم کنید.

 

محصولاتی وجود دارند که می توانند مو هاي شما را تقویت کرده و آسیب را بـه طور موقت پنهان کنند، اما تنها راه واقعی برای خلاص شدن از شر آن ها، کوتاه کردن مو هاي شما و کوتاه کردن آن ها اسـت.

 

10. کرم های موبر

20 محصول زیبایی خطرناک که هرگز نباید استفاده کنید

کرم‌هاي‌ رفع مو هاي زائد – که در غیر این صورت بـه عنوان اپیلاتور شناخته می شوند – راهی راحت برای خلاص شدن از شر مو هاي زائد بـه نظر می رسند «و درد بسیار کمتری نسبت بـه اپیلاسیون!». با این حال، مشکل این اسـت که انها آن قدر پر از مواد شیمیایی هستند که واقعاً می توانند پوست شما را تحریک کنند، حتی ان را بسوزانند.

 

شما همیشه می توانید شانس خودرا امتحان کنید، اما هر چیزی که بـه معنای واقعی کلمه مو هاي شما را آب می کند، احتمالاً چیزی اسـت که نمی‌خواهید روی بدن خود داشته باشید.

 

بیشتر بخوانید: با تشخیص نوع پوست خود از آن مراقبت کنید + توصیه

 

11. دئودورانت با رایحه مصنوعی

20 محصول زیبایی خطرناک که هرگز نباید استفاده کنید

برای خاطرجمعی از این که در طول روز شروع بـه بو نمیکنید، احتمالاً بـه دئودورانت قابل اعتماد خود با رایحه گلی قوی ان وابسته هستید. و بله – واقعاً اینکار را انجام می‌دهد.

 

مسئله این اسـت که دئودورانت‌هایي که از ان عطرهای قوی و مصنوعی استفاده میکنند مملو از مواد شیمیایی هستند که گروه کاری محیط‌زیست «EWG» می گوید با همه ی چیز، از آلرژی‌ها و بیماری‌هاي‌ پوستی گرفته تا ناراحتی‌هاي‌ تنفسی و اثرات ان بر سیستم تولید مثل مرتبط اسـت. در عوض، بـه سراغ مارک‌هاي‌ طبیعی بروید که بـه شما کمک میکنند بدون استفاده از مواد مصنوعی بویی عالی داشته باشید.

 

12. دستگاه لب پرکننده

20 محصول زیبایی خطرناک که هرگز نباید استفاده کنید

محصول زیبایی خطرناک

روند لب چاق هنوز هم قوی اسـت و مردم برای رسیدن بـه یک نفخ کامل تلاش زیادی می کنند. کسانی که نمی خواهند مسیر تزریق را ادامه دهند، اغلب روش‌هاي‌ جای گزین را امتحان میکنند که یکی از آن ها حجیم کردن لب اسـت. عده اي از دستگاه‌هاي‌ لیوان پلاستیکی ساده هستند و برخی دیگر با فناوری پیشرفته‌تر بـه نظر می رسند، اما هردو یک کار را انجام می دهند: لب‌هاي‌ شما را از طریق مکش متورم میکنند.

 

و از آنجایی که تورم واکنش بدن بـه آسیب اسـت، باید فوراً از ان پیش گیری شود زیرا ممکن اسـت باعث ایجاد اسکار یا تغییر شکل در مسیر شوند. 

 

13. تیغ ابرو

20 محصول زیبایی خطرناک که هرگز نباید استفاده کنید

شما می توانید در هر جای دیگری اصلاح کنید، پس چرا از تیغ برای فرم دادن بـه ابروهای خود استفاده نکنید؟ چون این فقط یک کابوس اسـت که در انتظار وقوع اسـت، بـه همین دلیل اسـت. ریش تراش هاي‌ کوچک ارزان هستند و استفاده از آن ها بـه اندازه کافی راحت بـه نظر میرسد، اما می توانند خطرناک باشند.

 

بـه جای این که کسی وقت بگذارد تا ابروهای شما را تا حد امکان بـه دقت بپیچد، سعی میکنید با ابزاری که بـه اسانی بیش از حد از بین برود و ظاهر شما را بـه هم بزند، فرم عالی داشته باشید. انها را در سطل آشغال بیندازید و ابروهای خودرا بـه افراد حرفه اي بسپارید.

 

14. دستگاه های آکنه گیر

20 محصول زیبایی خطرناک که هرگز نباید استفاده کنید

همان‌قدر که ایجاد جوش‌ها رضایت‌بخش اسـت، حتی از ابزارهای فانتزی بیرون‌آورنده آکنه نیز نباید در خانه استفاده کرد. چه جوش سرسیاه باشد و چه زگیل، در دست گرفتن امور با چیدن و فشار دادن بـه پوست می تواند مشکل را بدتر کند یا باعث آسیب دائمی شود. بـه همین دلیل اسـت که بهتر اسـت یک قرار ملاقات با متخصص پوست یا زیبایی خود که دراین روش ماهر اسـت و می تواند کار را بـه درستی انجام دهد، تعیین کنید.

 

15. کرم های سلولیت

اگر کرم هاي‌ سلولیت واقعاً کار میکردند، آیا همه ی از انها استفاده نمیکردند؟ درحالی که محصولات زیادی برای از بین بردن گودی هاي‌ مزاحم بـه بازار عرضه می شوند، نتیجه اي ندارند: “برخی ممکن اسـت باعث اتساع موقت عروق شوند که منجر بـه تورم شود، که می تواند سلولیت را بپوشاند.

 

اما بازهم، آن ها قادر بـه درمان علت زمینه اي نیستند و از این رو نتیجه پایدار یا معناداری ندارند.” خوشبختانه، طبق آکادمی پوست کشور آمریکا، کاهش وزن گاهی اوقات می تواند بـه کاهش مقدار قابل مشاهده کمک کند – بـه خصوص اگر دراین فرآیند عضله سازی کنید.

 

16. تونر مبتنی بر الکل

20 محصول زیبایی خطرناک که هرگز نباید استفاده کنید

تونر بـه بخشی منظم از تعداد زیادی از روتین هاي‌ مراقبت از پوست افراد تبدیل شده اسـت و بـه انها چهره اي درخشان می بخشد. متأسفانه، زمانی که بر پایه الکل باشد، تأثیر معکوس دارد. انها قرار اسـت بـه از بین بردن تمام کثیفی روی صورت شما کمک کنند، اما برای انجام اینکار، تعداد زیادی از محصولات طبق معمول حاوی الکل هستند که می تواند پوست شما را کاملا خشک و تحریک کند.

 

اگر میخواهید ان را امتحان کنید، فقط مطمئن شوید که فهرست مواد تشکیل دهنده را بررسی کنید تا مطمئن شوید که چیزی را که خیلی خشک شده اسـت، نگیرید.

 

17. ضد آفتاب بالای 50 SPF

20 محصول زیبایی خطرناک که هرگز نباید استفاده کنید

محصول زیبایی خطرناک

برای شوکر آماده اید؟ دریافت کرم ضد آفتاب 100 SPF ممکن اسـت راهی عالی برای محافظت از پوست شما بـه نظر برسد، اما واقعاً بعد از 50 SPF بـه هیچ چیزی نیاز ندارید.

 

مقادیر بیشتر از 50 واقعاً محافظت بیشتری از شما نمی کنند، اغلب مورد سوء استفاده قرار میگیرند، بـه‌طور مکرر استفاده نمیشوند «که منجر بـه آسیب نور خورشید می شود!»؛ و بـه هرحال طبق معمولً حتی بـه اندازه ادعای برچسب بالا نیستند. مقداری پول پس انداز کنید و بـه 50 بچسبید و اغلب دوباره تقاضای دهید.

 

18. محصولات به حداقل رساندن منافذ

20 محصول زیبایی خطرناک که هرگز نباید استفاده کنید

بـه همان اندازه که قرار دادن یک کرم برای کوچک کردن فورا منافذ پوست خوب اسـت، اینطور نیست. اگر چه محصولات زیادی در معرض هستند، اما یک مشکل در ادعای آن ها وجوددارد: شما در واقع نمی توانید انها را کوچک تر کنید. اندازه منافذ بـه صورت ژنتیکی تعیین می شود. بنابر این، در حالیکه عده اي از کرم ها ممکن اسـت آن ها را کمی کوچک تر نشان دهند، هیچ تغییر عمده اي ایجاد نمی کنند. 

 

19. ماسک های پا

20 محصول زیبایی خطرناک که هرگز نباید استفاده کنید

متاسفم مردم، اما پای شما در واقع بـه ماسک نیاز ندارد. مطمئناً؛ اگر واقعاً بـه دلایل R&R بخواهید میتوانید ان‌ها را بخرید، اما قرار دادن چیزهای گران‌ قیمت روی پایتان احتمالاً کاری بیشتر از استفاده از لوسیون و یک جفت جوراب دنج ندارد. با این اوصاف، با این حال، عده اي از ان‌ها مزایای عجیبی برای لایه‌برداری پا دارند، اگر شما بـه ان علاقه دارید. در غیر این صورت پول خودرا پس انداز کنید.

 

20. کرم گردن

20 محصول زیبایی خطرناک که هرگز نباید استفاده کنید

خرید کرم مخصوص گردن می تواند پول زیادی بـه شما برگرداند، اما آیا واقعا بـه ان نیاز دارید؟ بـه گفته کارشناسان، هیچ دلیل واقعی برای تخلیه حساب بانکی شما برای یک محصول جدید وجود ندارد. مرطوب نگه داشتن گردن یک امر ضروری اسـت، اما شما بـه سادگی می توانید اینکار را از طریق لوسیون بدن معمولی خود انجام دهید – بدون نیاز بـه چیز خاصی.

 

بیشتر بخوانید: راه هایی که شما را در 50 سالگی جوان تر می کند

 

در پایان

مراقبت از پوست یک هنر و علم اسـت، اما نترسید: این چیزی اسـت که همه ی ي ما میتوانیم یاد بگیریم. ترفند مراقبت از پوست شما این اسـت که پوست خودرا بشناسید، زیرا درک بـه این معنی اسـت که می توانید محصولات مناسبی را پیدا کنید که برای شما مفید اسـت و بدون ایجاد مشکلات بیشتر با مشکلات احتمالی مبارزه کنید.

جدیدترین مطالب سایت