افزایش رشد مو و تقویت آن با یک روش چینی

مجموعه : سلامت مو
افزایش رشد مو و تقویت آن با یک روش چینی

افزایش رشد موی سر باروش زنان چینی آب برنج

یک قبیله در چین بنام Red Yao وجود دارد که در روستای Huangluo زندگی می کنند. زنان آنجا در سنین مختلف، از آب برنج برای شست و شو و تغذیه موهایشان استفاده می کنند، رکورد موهای زنان این روستا در گینس ثبت شده است و بلندترین موها را دارند.

 

شستشوی مو با آب برنج یک درمان زیبایی سنتی است که در بسیاری از مناطق آسیا محبوب است. بسیاری از مردم آب برنج را به عنوان درمانی موثر برای زیبایی مو می شناسند.

 

مثال های تاریخی و شواهد بی نظیر نشان می دهد که آب برنج می تواند قدرت، بافت و رشد مو را بهبود بخشد، اما بیشتر شواهد علمی در مورد این درمان بی نتیجه است، بنابراین تحقیقات بیشتری برای اثبات فواید استفاده از آب برنج مورد نیاز است. می توانید شستشوی موها با استفاده از آب برنج آب را در خانه امتحان کنید و از خواص احتمالی آن بهره مند شوید.

 

مدتها گذشت و چنین ترفندهایی دهان به دهان به نسلهای بعد منتقل شد، اما شیوه های جدید زندگی ما را کمی از این عنصر های فوق العاده مانند آب برنج که برای تقویت و مراقبت از مو بسیار موثر است، دور کرد.

 

زنان در چین، ژاپن و آسیای جنوب شرقی مدت ها است که از آب برنج برای شستشو موهایشان استفاده می کنند، اما آیا آب برنج دارای مزایای زیبایی شناختی از نظر علمی است؟! آب برنج، آب نشاسته ای است که از برنج پخته و یا خیس شده به دست می آید و گفته می شود که به داشتن موهای صاف و براق و همچنین رشد سریع تر آن کمک می کند. در این بخش بسیار جالب و مفید از سلامت پوست و موی مجله تالاب می خواهیم به بررسی مزایای زیبایی های مو توسط آب برنج بپردازیم

 

افزایش رشد مو و تقویت آن با یک روش چینی

 

 

 آب برنج برای مو آیا مفید است ؟

مطالعات نشان می دهد که آب برنج حاوی اینوسیتول، یک کربوهیدرات است که موهای آسیب دیده را ترمیم می کند. آب برنج همچنین حاوی اسید آمینه است، که باعث تقویت ریشه های مو، افزایش حجم مو و داشتن موهای براق و صاف می شود. آب برنج برای موهای شما بسیار مناسب است. بی خطر و طبیعی است و هیچ عارضه جانبی ندارد و این وضعیت موهای شما را به نحو سالم بهبود می بخشد.

 

در مورد آب برنج ساده و آب برنج تخمیر شد

به نظر می رسد که آب برنج خیلی ساده است، اما دارای چند تنوع می باشد:در حال حاضر آب برنج ساده و مخمر آب رنج خوب و مفید شناخته شده است. در ادامه مقاله درباره اینکه کدام بهتر است توضیح خواهیم داد:

 

pH آب برنج ساده از موهای شما بیشتر است (5). مخمر آب برنج سطوح pH آب را به میزان موهای شما کاهش می دهد و باعث می شود، کوتیکول های مو را می بندد و از این طریق مو را محافظت می کند. مخمر آب برنج، موجب افزایش ویتامین های موجود و سطوح مواد مغذی می شود، که فولیکول مو را تقویت می کنند. این باعث رشد موهای سالم می شود و وضعیت کلی موهای شما را بهبود می بخشد.

 

همچنین در زمان تخمیر، ماده ای به نام پیترا در آب برنج تشکیل شده است و غنی از ویتامین ها، مواد معدنی، اسید آمینه و اسیدهای ارگانیک است، همچنین برای ترویج ترمیم سلول و حفظ سلامت پوست و مو موثر است. آب برنج تخمیر شده اسیدی است، و هنگامی که موهای خود را با آن شستشو می کنید، pH موهای شما را ترمیم و متعادل می کند.

 

افزایش رشد مو و تقویت آن با یک روش چینی

 

استفاده از آب برنج برای مو

دانه های برنج حاوی 75-80 درصد نشاسته است. آب برنج، آب نشاسته ای است که بعد از خیساندن یا پختن برنج، باقی می ماند، تصور می شود که آب برنج حاوی بسیاری از ویتامین ها و مواد معدنی موجود در برنج است. که عبارتند از:

آمینو اسید ها
ویتامین B
ویتامین E
مواد معدنی
آنتی اکسیدان ها
آب برنج حاوی مقدار زیادی از ویتامین ها و مواد معدنی مفید و لازم برای حفظ زیبایی و هماهنگی بدن است بنابراین مزایای آب برنج یا عصاره برنج در سال های اخیر بسیار محبوب شده است، زیرا نه تنها برای پوست و مو بسیار مفید است، بلکه برای سلامتی هم پر از مزایا می باشد. برای مثال، به از بین بردن اختلالاتی مانند اسهال کمک می کند.

 

روش های تهیه و آماده سازی آب برنج

در بخش پوست وموی سلامت مجله تالاب دو اصل و روش ساده برای آماده سازی آب برنج برای مو در خانه و نحوه استفاده از آن به طور موثر آورده شده است.

یکی از راه های به دست آوردن آب برنج، پختن برنج است. آب اضافی پس از پخت برنج ، آب برنج پخته شده است. این یک مایع متمرکز است که می توانید آن را به عنوان یک شستشوی صورت یا شستشو مو استفاده کنید.

 

افزایش رشد مو و تقویت آن با یک روش چینی

 

چگونه می توان آب برنج پخته شده را بدست آورد؟

قابلمه را بردارید و آن را با برنج (سفید، قهوه ای) پر کنید، سپس مقداری آب به آن اضافه کنید به طوریکه به اندازه یک بند انگشت از سطح برنج بالاتر باشد. زمانی که برنج می جوشد، می توانید آب اضافی را از لایه بالا بردارید یا منتظر بمانید تا برنج پخته شود و سپس آب اضافی را در بطری بریزید، و سپس از آن استفاده کنید.

 

آب برنج پخته شده یک نرم کننده عالی است، بنابراین بیایید دریابیم چگونه از آن استفاده کنیم:

یک لیوان آب برنج پخته شده و چند قطره اسانس رزماری، اسطوخودوس یا روغن بابونه را به هم اضافه کنید سپس آن را به شامپوی معمولتان ترکیب کنید. بسته به زمان مورد نظر، آن را از 5 تا 20 دقیقه نگه دارید. در طول این زمان، به آرامی ماسک مو را روی پوست سر و موهای خود ماساژ دهید. بعد از انجام این کار، موهایتان را کاملا با آب معمولی بشویید. استفاده از آن حداقل یک بار در هفته برای دیدن بهبود در سلامتی و بافت مو مفید است.

 

افزایش رشد مو و تقویت آن با یک روش چینی

 

 مخمر آب برنج یا آب برنج تخمیر شده

آب برنج تخمیر شده، آب برنجی است که مدتها قبل از مصرف آن را تحریک می کند. تخمیر آب برنج آن را به یک مایع قوی تبدیل می کند که باید قبل از استفاده رقیق شود.

یک راه برای تهیه ‏ی آب برنج، جمع ‏آوری آن هنگام طبخ برنج است. هنگامی ‏که آب برنج خود را جمع ‏آوری نمودید، آن را در یک ظرف ریخته و به مدت 1 روز در دمای اتاق قرار دهید تا زمانی ‏که مزه ی آن کمی ترش شود و شروع به تخمیر کند. سپس آب برنج تخمیر شده را برای متوقف کردن فرآیند تخمیر بجوشانید. پس ‏از آن گاز را خاموش کنید تا آب برنج خنک شود. در پایان می ‏توانید 2 تا 3 قطره از اسانس درخت چای، اسطوخودوس یا اسانس رزماری به آن اضافه کنید. آب برنج را می ‏توانید در یخچال یا فریزر نگه داری کنید.

 

نحوه استفاده از آب برنج تخمیر شده بر روی مو

بیایید در این مطلب تالاب باهم یاد بگیریم که چگونه با آب برنج تخمیر شده موهایمان را تقویت کنیم. بهترین نسبت برای استفاده از آب برنج برای شستشوی موها، مخلوط 1 فنجان آب برنج تخمیر شده و 10 تا 12 فنجان آب گرم است. تنظیم دقیق نسبت این مخلوط به نوع موی فرد بستگی دارد اگر موهای شما چرب ‏تر باشد، غلظت آب ‏برنج کمتر می ‏شود در هر صورت آب برنج بایستی همواره به صورت رقیق استفاده ‏شود.هنگام شستن موها با آب برنج آن را کم کم روی سر خود بریزید و موهای خود را ماساژ دهید و بعد از حدود 20 دقیقه با آب و یک شامپوی ملایم بشویید.

 

افزایش رشد مو و تقویت آن با یک روش چینی

 

 آب برنج برای بهبود رشد مو

هیچ چیزی بهتر از آب برنج برای کاهش ریزش مو و کمک به افزایش موثر نخواهد بود. اسید آمینه هایی که در آب برنج وجود دارد، به ترمیم مو و رشد سریع مو کمک میکند آب برنج همچنین حاوی ویتامین های E، B و C است که رشد مو را تحریک می کند. بهترین راه استفاده از آب برنج برای رشد مو این است که موهای خود را با آن شستشو دهید و حداقل دو بار در هفته این روند را تکرار کنید، تا بهترین نتیجه را کسب کنید.

 

 آب برنج برای کاهش مو خوره

برای جلوگیری از ایجاد موخوره، نیاز به پروتئین دارید که آب برنج به مقدار زیادی پروتئین دارد. علل اولیه مو خوره، نگهداری نامناسب و آلودگی است که منجر به نابودی کلی سلامت مو می شود. اسید های آمینه موجود در آب برنج نیز به شما کمک می کنند و این آسیب را ترمیم خواهند کرد.

به مدت 15 تا 20 دقیقه موهای تان را با آب برنج خیس کنید و سپس بشویید، این کار به تدریج باعث بهبود وضعیت موهای تان خواهد شد.

 

 شستشوی مو

شستن موهایتان با آب برنج بعد از استفاده از شامپو به جای یک نرم کننده ی عالی عمل خواهد کرد.

بافت موهای شما را افزایش می دهد، حجم آن را بیشتر می کند، همچنین باعث صاف شدن مو خواهد شد. بالاتر از همه اینکه موها را سالم و محکم نگه می دارد.

 

 

افزایش رشد مو و تقویت آن با یک روش چینی

 

 

 آب برنج مو را از آسیب محافظت می کند

آب برنج موجب کاهش اصطکاک سطح و بهبود الاستیسیته مو می شود. کربوهیدراتی که در آب برنج به نام اینوزیتول است، موهای آسیب دیده را ترمیم می کند و به طور کلی از مو محافظت می نماید.

آنچه باعث متمایز شدن آب برنج از سایرین می شود، این واقعیت است که حتی پس از شست و شو نیز ویتامین های موی شما باقی می مانند و باعث محافظت بیشتر از مو می شود.

 

 آب برنج برای تقویت ریشه مو و صاف شدن آن

برنج غنی از اسیدهای آمینه است، این چیزی است که شما قبلا هم می دانستید. شگفت زده خواهید شد که بدانید علاوه بر مزایای زیادی که برای موهایتان دارد، آنها ریشه مو را نیز تقویت می کند و باعث براق شدن و صاف شدن و ابریشمی شدن مو میشود.

 

 آب برنج برای درمان شوره سر

شوره سر یک مشکل رایج و تهدیدی برای طاعون است که به سر حمله می کند و گاهی اوقات باعث خارش و سوزش میشود. آب برنج شما را از شر شوره سر محافظت می کند و با استفاده منظم از آن می توانید به طور کامل شوره سر را از بین ببرید. برای اینکه این اتفاق بیفتد باید موهای خود را با آب برنج به طور منظم شستشو دهید.

 

آب برنج مو را ابریشمی و براق میکند

تنها کاری که باید انجام دهید این است که آن را به عنوان یک ماسک مو برای 20 دقیقه روی سر خود بگذارید و سپس بشویید و در نهایت با یک شامپوی ملایم و نرم کننده شستشو دهید برای بهتر عمل کردن می توانید حتی مقداری گلاب نیز به محلول آب برنج خود اضافه کنید.

 

آب برنج برای از بین بردن شپش

این موجودات کوچک آرامش شما را به هم می ریزد و خون شما را می مکند. نگران نباشید زیرا آب برنج به راحتی می تواند آنها را برطرف کند.

نشاسته ای که در آب برنج وجود دارد، می تواند فوراً شپش ها را بکشند. آب برنج باعث می شود قبل از اینکه این مشکل گسترش یابد و بدتر شود، از بین برود.

 

افزایش رشد مو و تقویت آن با یک روش چینی

 

 آب برنج به عنوان نرم کننده عمل می کند

آب برنج یک نرم کننده خوب و مقرون به صرفه است. برای اضافه کردن عطر و بو، اسانس رزماری و اسطوخودوس را به آن اضافه کنید.

راه حل این است که آن را روی تمام موهای خود اعمال کنید و بعد از 10 تا 15 دقیقه با آب سرد شستشو دهید. آب برنج علاوه بر اینکه موهای شما را نرم می کند، باعث ترمیم و تقویت و افزایش الاستیسیته شدن آن می شود.

 

برخی راهنمایی ها برای شستن موها با آب برنج

آب برنج حاوی ساپونین های طبیعی است و می تواند به عنوان یک پاک کننده ملایم استفاده شود. افزودن چای سبز به آب برنج نیز عالی است، زیرا سبب بستن کوتیکول ها و تقویت مو می شود. همچنین ریزش مو را کاهش می دهد امید وارم با مطالب بالا از مجله تالاب برای شما مفید واقع شده باشد

جدیدترین مطالب سایت