آنچه موهای شما درباره سلامتی شما می گویند

مجموعه : سلامت مو
آنچه موهای شما درباره سلامتی شما می گویند

آنچه موهای شما درباره سلامتی شما می گویند : هر مویی بـه طور طبیعی سالم و زیباست، ولی فعالیت هاي‌ روزمره، آلودگی ها، استرس ها و پرتوهای ماورای بنفش نور خورشید «از طریق ایجاد رادیکال هاي‌ آزاد» موجب تخریب ساختمان مو و مخصوصاً ریشه موها میشوند.

 

دراین قسمت از مجله تفریحی تالاب برای شـما همراهان عزیز دلایل رایجی کـه باعث ریزش مو، موخوره و سفیدی مو می شود را منتشر کرده ایم.

 

دلایل اصلی ریزش مو، موخوره و سفیدی مو

تعداد زیادی از خانمها برای بـه دست آوردن ظاهر، رنگ، و برش مو هاي مورد نظرشان از هیچ هزینه اي دریغ نمیکنند. ودر حالی کـه ممکن اسـت مشغول صرف زمان «و پول» زیادی برای رنگ کردن، فر کردن، صاف کردن، کوتاه کردن، سشوار کردن، و درمان شیمیایی مو هاي خود باشید تا بـه مدل ایده آلی کـه بـه دنبال ان هستید برسید، مهم اسـت کـه بادقت بیشتری بـه موها نگاه کنید. انچه ممکن اسـت مو هاي شـما واقعاً بـه شـما بگوید.

 

در واقع، مو هاي شـما می توانند بینش خوبی در مورد سلامت و تندرستی کلی شـما ارائه دهند، و مهم اسـت کـه روش هاي‌ مختلفی را کـه مو هاي روی سر شـما می توانند منعکس کننده انچه در بدن شـما اتفاق میوفتد، بشناسید.

 

با درنظر گرفتن این موضوع از مجله تفریحی تالاب، در این جا نگاهی دقیقتر بـه علل مختلف مرتبط با سلامتی در پشت سه مورد از شایع ترین بیماری‌هاي‌ مو کـه خانم‌ها با ان‌ها روبرو هستند، آورده‌ایم: ریزش مو، خشکی مو و موخوره، و مو هاي خاکستری.

 

بیشتر بخوانید: نکاتی برای سلامتی موهای حساس

 

اگر دچار ریزش مو هستید

آیا متوجه شده اید کـه اخیراً ریزش مو هاي شـما زیاد شده اسـت؟ شاید هرروز صبح هنگام بیرون آمدن از رخت خواب، توده‌هاي‌ بزرگی را روی بالش خود دیده باشید یا بعد از دوش گرفتن، مقدار زیادی در مجرای فاضلاب خودرا مشاهده کرده باشید. طبق آکادمی پوست، افراد تمایل دارند روزانه 50 تا 100 تار مو ودر روزهایی کـه مو هاي خودرا می شویند تا 250 تار مو از دست میدهند.

 

با این حال، اگر از این واقعیت آگاه هستید کـه مو هاي شـما بـه صورت دسته‌اي می‌ریزد، اجازه دهید این یک زنگ بیدارباش باشد کـه بدن شـما سعی دارد پیامی انتقادی برای شـما ارسال کند.

 

شرایط دکتری مختلفی وجوددارد کـه می تواند باعث ریزش مو شود، و توجه بـه طیف وسیعی از علل احتمالی مهم اسـت. برای این منظور، اگر ریزش مو چیزی اسـت کـه شـما تجربه می کنید، یکی از مشکلات سلامتی زیر ممکن اسـت مقصر باشد.

 

تیروئید شما به درستی کار نمی کند

آنچه موهای شما درباره سلامتی شما می گویند

آنچه موهای شما درباره سلامتی شما می گویند

 

تیروئید غده درون ریز پروانه اي شکلی اسـت کـه در جلوی گردن شـما وجوددارد و نقش ان ترشح هورمون هایي اسـت کـه متابولیسم شـما و همچنین چندین عملکرد دیگر بدن مانند ضربان قلب، ضربان تنفس، دمای مرکزی بدن، قاعدگی را تنظیم می کند.

 

چرخه ها و کلسترول هنگامی کـه تیروئید شـما بـه درستی کار نمیکند، این عدم تعادل هورمونی می تواند منجر بـه مشکلات سلامتی متعددی شود کـه یکی از انها ریزش مو اسـت.

 

در واقع، ریزش مو می تواند هم ناشی از پرکاری تیروئید باشد، کـه ناشی از پرکاری تیروئید اسـت کـه هورمون هاي‌ زیادی تولید می کند، و هم کم کاری تیروئید، کـه ناشی از کم کاری تیروئید اسـت کـه بـه اندازه کافی هورمون تولید نمیکند.

 

بنابر این اگر ریزش موی قابل توجهی را تجربه می کنید، بـه خصوص علاوه بر علائم دیگر، از جمله افزایش وزن غیر قابل توضیح، بی‌حالی، مشکلات حافظه، مشکلات چشمی و افسردگی، تیروئید ضعیف ممکن اسـت مقصر باشد.

 

عفونت داری

آنچه موهای شما درباره سلامتی شما می گویند

اگر ریزش مو را تجربه می کنید، مهم اسـت کـه توجه داشته باشید کـه انواع عفونت ها وجود دارند کـه می توانند این علامت را تحریک کنند. بـه عنوان مثال، کرم حلقوی یک عفونت قارچی اسـت و اگر روی سر و پوست سر شـما ایجاد شود، می تواند بـه الیاف مو هاي شـما راه پیدا کند و باعث ریزش آن ها شود.

 

علاوه بر این، برخی عفونت‌هاي‌ باکتریایی می توانند باعث فولیکولیت شوند کـه التهاب فولیکول‌هاي‌ موی شماست و این نیز می تواند منجر بـه ریزش مو شود. در واقع، یکی از شایع‍‌ترین انواع فولیکولیت بـه نام “فولیکولیت وان داغ” شناخته می شود، کـه یک عفونت ناشی از باکتری هاي‌ موجود در آب کم کلر اسـت. از آنجایی کـه فولیکولیت وان آب گرم می تواند منجر بـه ریزش مو شود، فکر پریدن بـه وان آب گرم ممکن اسـت مانند گذشته آرامش بخش نباشد.

 

تازه بچه دار شدی

آنچه موهای شما درباره سلامتی شما می گویند

آنچه موهای شما درباره سلامتی شما می گویند

 

بدن شـما پس از بچه دار شدن دچار تغییرات فیزیکی، عاطفی و ذهنی بیشماری می شود و برای تعداد زیادی از زنان، یکیدیگر از دلایل احتمالی ریزش موی بیش از حد آن ها بعد از خود بارداری رخ می دهد.

 

برای این منظور، پس از زایمان یک زن، وضعیتی بـه نام تلوژن افلوویوم ممکن اسـت رخ دهد کـه ریزش قابل توجهی از مو هاي او اسـت. در واقع، تلوژن افلوویوم طبق معمولً در طول پنج ماه اول پس از بارداری اتفاق می‌افتد و تقریبا 50 درصد از زنان را تحت تأثیر قرار میدهد.

 

بنابر این در حالی کـه ممکن اسـت متوجه شوید کـه در همه ی جا ریزش دارید، خبر خوب این اسـت کـه این نوع ریزش مو دائمی نیست. برای این منظور، جالب اسـت بدانید کـه در دوران بارداری، افزایش سطح استروژن شـما در واقع می تواند بـه مو هاي شـما کمک کند تا پرتر بـه نظر برسند و احساس کنید. 

 

کمبود آهن دارید

آنچه موهای شما درباره سلامتی شما می گویند

آهن در انواع غذاها از جمله گوشت قرمز، لوبیا، کلم پیچ و میوه هاي‌ خشک مانند کشمش، زغال اخته و زردآلو یافت می شود. با این حال، اگر آهن کافی در خون خود نداشته باشید، این می تواند مشکلات سلامتی متعددی ایجاد کند، بـه ویژه از نظر گلبول هاي‌ قرمز خون و توانایی آن ها برای حمل اکسیژن.

 

با درنظر گرفتن این موضوع، عده اي از علائم سطح پایین آهن شامل بی‌حالی و تنگی نفس اسـت ودر حالی کـه ممکن اسـت شـما را حيرت زده کند، ریزش مو نیز یکی از نشانه هاي‌ آشکار اسـت. در واقع، فولیکول‌هاي‌ موی شـما برای کمک بـه رشد بـه آهن نیاز دارند و تحقیقات نشان داده اسـت کـه کمبود آهن می تواند منجر بـه ریزش مو شود، بـه‌ویژه برای کسانی کـه از قبل تمایل ژنتیکی بـه ریزش مو در آینده دارند.

 

برای این منظور، تعداد زیادی از زنان با پریودهای سنگین، اغلب بـه دلیل خون زیادی کـه در هر سیکل قاعدگی از دست می‌دهند، کمبود آهن را تجربه میکنند، بـه همین دلیل اسـت کـه طبق معمولً برای زنان یائسه «و بـه طور کلی مردان» بـه ندرت این نوع کمبود را تجربه می‌کنند.

 

با این حال، در حالی کـه مطالعات نشان داده‌اند کـه مصرف مکمل‌هاي‌ آهن می تواند بـه پیش گیری از ریزش مو و حتی کمک بـه رشد مجدد مو هاي ریزش شده کمک کند، مهم اسـت کـه قبل از شروع بـه اضافه کردن هرگونه مکملی بـه رژیم روزانه خود با دکتر خود مشورت کنید.

 

شما تحت استرس زیادی هستید

آنچه موهای شما درباره سلامتی شما می گویند

آنچه موهای شما درباره سلامتی شما می گویند

 

زنان منابع مختلفی از استرس در زندگی خود دارند، از جمله شغل، خانواده، مسئولیت هاي‌ مالی، تعهدات اجتماعی، تعهدات بیرونی و بسیاری موارد دیگر. و وقتی بـه نظر می رسد کـه وزن دنیا را روی شانه هاي‌ خود حمل می کنید، جای تعجب نیست کـه یک عارضه جانبی رایج ریزش مو هاي شـما باشد.

 

برای این منظور، زمانی کـه استرس در زندگی شـما آن قدر زیاد شده اسـت کـه بـه ظاهر غیر قابل حل اسـت، ممکن اسـت بـه آلوپسی آره آتا مبتلا شوید. این وضعیتی اسـت کـه در ان بدن شـما در نهایت بـه فولیکول‌هاي‌ موی شـما حمله میکند و باعث ریزش موهایتان میشود و لحظات استرس شدید می تواند باعث این نوع واکنش بدنی شود.

 

علاوه بر این، زمانی کـه سطح استرس شـما در بالاترین حد خود قرار دارد و احساس می کنید کـه بـه جهات مختلف کشیده می شوید، غیر معمول نیست کـه بـه معنای واقعی کلمه موهایتان را از سرتان بیرون میکشید. این وضعیت بـه عنوان تریکوتیلومانیا شناخته می شود و زمانی اسـت کـه شـما بـه طور اجباری درگیر عمل کندن تارهای موی خود می شوید.

 

در واقع، این میل غیر قابل انکار برای کندن موهایتان اغلب بـه دلیل استرس زیاد، احساس تنهایی، افسردگی و انزوا ایجاد می شود و اغلب بـه عنوان مکانیزمی برای مقابله با شرایط سخت و دردناک استفاده می شود.

 

در واقع، حتی گفته شده اسـت کـه کسانی کـه درگیر مو کشیدن هستند، اغلب استانداردهای غیرممکن بالایی برای خود دارند کـه مو هاي خودرا میکشند تا با احساس شکست، ناامیدی و نارضایتی خود مقابله کنند. در حالی کـه بسیاری تریکوتیلومانیا را یک بیماری مترادف با کمال گرایی می‌دانند، این استرس شدید اسـت کـه در واقع طوفانی عالی برای ریزش مو ایجاد می کند.

 

شما یک بیماری پوستی دارید

آنچه موهای شما درباره سلامتی شما می گویند

اگر متوجه ریزش موهایتان شده اید، ممکن اسـت از بیماری هاي‌ پوستی خاصی نیز رنج ببرید. بـه عنوان مثال، بیش از هفت میلیون نفر در ایالات متحده بـه پسوریازیس مبتلا هستند و بیش از نیمی از انها در طول زندگی خود در برخی مواقع در پوست سرخود شیوع پیدا می‌کنند. و هنگامی کـه این شیوع رخ می دهد، ریزش مو اغلب یک عارضه جانبی رایج اسـت، اما خبر خوب این اسـت کـه این ریزش مو دائمی نیست.

 

علاوه بر این، برای کسانی کـه درماتیت سبورئیک دارند، کـه یک بیماری پوستی اسـت کـه باعث پوسته پوسته شدن، پوسته پوسته‌ها و لکه‌هاي‌ قرمز میشود، زمانی کـه عفونت روی پوست سر فرد اتفاق می‌افتد، ریزش مو نیز محتمل اسـت.

 

ودر حالی کـه زیبایی فقط عمق پوست اسـت، شـما میتوانید با مشورت با متخصص پوست خود همه ی چیز را بـه دست آورید تا مطمئن شوید کـه آیا یک بیماری پوستی مشکل ساز پشت ریزش مو شـما وجوددارد یا خیر، و محاسبه کنید کـه در مورد ان چه کاری می‌توانید انجام دهید.

 

شما در حال یائسگی هستید

آنچه موهای شما درباره سلامتی شما می گویند

آنچه موهای شما درباره سلامتی شما می گویند

 

در طول یائسگی، یک زن با طیف وسیعی از تغییرات فیزیکی، ذهنی و هورمونی مواجه می شود، و غیر معمول نیست کـه متوجه شوید مو هاي یک زن ممکن اسـت در طول این انتقال نازک شود و حتی بـه صورت توده‌هاي‌ غول‌پیکر بریزد.

 

هورمون هاي‌ استروژن و پروژسترون برای رشد و احتباس مو حیاتی هستند، بنابر این وقتی بدن شـما در دوران یائسگی کمتر از آن ها تولید می کند، یک عارضه جانبی رایج ریزش مو اسـت.

 

برای این منظور، سطوح پایینتر استروژن و پروژسترون بدن شـما نیز می تواند منجر بـه سطوح بالاتر آندروژن‌ها، کـه هورمون‌هاي‌ مردانه هستند، شود و این هورمون‌هاي‌ خاص می توانند بر فولیکول‌هاي‌ مو تأثیر بگذارند بـه گونه‌اي کـه منجر بـه ریزش مو شوند. یکیدیگر از دلایل احتمالی ریزش مو در دوران یائسگی، استرس و اضطراب ناشی از گذراندن چنین تغییر مهمی در زندگی شـما اسـت.

 

شما در مصرف ویتامین A زیاده روی می کنید

آنچه موهای شما درباره سلامتی شما می گویند

غذا هاي حاوی ویتامین A مدتهاست کـه بـه عنوان عده اي از سالم ترین اقلامی کـه می‌توانید بخورید معرفی شده اند. بـه عنوان مثال، منابع محبوب ویتامین A عبارتند از ماهی، هویج، سیب زمینی شیرین، کلم پیچ، اسفناج و سبزی جات.

 

ویتامین A با فواید سلامتی متعددی مرتبط اسـت کـه بـه ویژه برای چشم، استخوان و پوست شـما مفید اسـت. با این حال، همچنین نشان داده شده اسـت کـه مصرف بیش از حد ویتامین A، چه از طریق غذایی کـه میخورید و هم از طریق مکمل هاي‌ ویتامینی کـه ممکن اسـت مصرف کنید، در واقع می تواند تأثیر نامطلوبی بر سلامت شـما داشته باشد و منجر بـه ریزش مو شود.

 

یک زن باید 700 میکروگرم در روز مصرف کند، بنابر این اگر می‌خواهید در بازی A خود در مورد موها و سلامت خود ادامه دهید، مطمئن شوید کـه در مقدار ویتامین زیاده روی نکنید در چیزی کـه شـما روزانه مصرف می کنید.

 

بیشتر بخوانید: داشتن موهایی سالم و زیبا

 

اگر موهای خشک و پر از موخورده دارید

آنچه موهای شما درباره سلامتی شما می گویند

آنچه موهای شما درباره سلامتی شما می گویند

 

داشتن مو هاي شکننده، کدر و کم‌درخشندگی یکی از مشکلات رایج موی تعداد زیادی از خانم‌ها، صرف نظر از نوع موی ان‌ها اسـت. ودر حالی کـه ممکن اسـت تمام تلاش خودرا انجام دهید تا درخشندگی، بدن، حجم و بافت را بـه مو هاي خود بیافزایید، شاید متوجه شده باشید کـه تلاش هاي‌ شـما بـه معنای واقعی کلمه بی نتیجه مانده اسـت.

 

در واقع، نه تنها کار بیش از حد، پردازش بیش از حد، و حالت دادن بیش از حد بـه مو هاي شـما بـه طور کلی بـه ان آسیب می‌رساند، بلکه سایر عوامل مرتبط با سلامتی نیز وجوددارد کـه ممکن اسـت در مورد یال ظاهرا بد رفتاری خود نادیده بگیرید.

اگر مو هاي شـما ناسالم بـه نظر می رسد، مهم اسـت کـه بـه دنبال علل احتمالی داخلی باشید. زمانی کـه مو هاي کسل کننده و شکننده شـما باعث دلشکستگی شـما می شود، یکی از دلایل دکتری زیر ممکن اسـت مقصر باشد.

 

پروتئین کافی دریافت نمی کنید

آنچه موهای شما درباره سلامتی شما می گویند

در حالی کـه ممکن اسـت متوجه ان نباشید، یک ارتباط قوی بین رژیم غذایی روزانه و قفل هاي‌ دوست داشتنی شـما وجوددارد. و هنگامی کـه رژیم روزانه شـما فاقد پروتئین باشد، نه تنها ماهیچه ها، سیستم ایمنی و سلامت کلی شـما آسیب میبیند، بلکه یکی از عوارض جانبی متعدد مو هاي ضعیف، شکننده و شکستنی اسـت.

 

هر تار مو عمدتاً از پروتئین تشکیل شده اسـت، بـه همین دلیل اسـت کـه مصرف این ماده مغذی برای رشد مو بسیار حیاتی اسـت. علاوه بر این، اگر پروتئین کافی مصرف نمی‌کنید، بدن شـما تمام تلاش خودرا می کند تا مقدار کمی از پروتئینی را کـه برای استفاده در جاهای دیگر دارید حفظ کند، بنابر این مو هاي شـما بـه درستی رشد نخواهند کرد.

 

خوشبختانه افزودن پروتئین بیشتر بـه رژیم غذایی شـما چندان سخت نیست زیرا در انواع غذاها از جمله گوشت، ماهی، تخم مرغ و لبنیات یافت می شود. و برای کسانی از شـما کـه گیاهخوار یا وگان هستید، بـه خاطر داشته باشید کـه آجیل، سویا، توفو و لوبیا همگی منابع عالی پروتئین هستند.

 

شما خیلی فست فود می خورید

آنچه موهای شما درباره سلامتی شما می گویند

آنچه موهای شما درباره سلامتی شما می گویند

 

هنگامی کـه بـه رژیم غذایی خود بادقت بیشتری نگاه می کنید، شایان ذکر اسـت کـه انچه در سیستم خود وارد می کنید کل بدن شـما را تحت تأثیر قرار می دهد. و خیلی تعجب آور نیست کـه پیوستن بـه خطوط فست فود می تواند از طرق مختلف بر سلامت شـما تأثیر منفی بگذارد.

 

در واقع، مصرف مداوم موادی کـه حاوی قند، کربوهیدرات، کالری و چربی‌هاي‌ اشباع بالایی هستند، شـما را در دسترس خطر ابتلا بـه دیابت نوع 2؛ چاقی، کلسترول بالا، بیماری‌هاي‌ قلبی عروقی، اختلالات خواب و موارد دیگر قرار می دهد. اما ممکن اسـت متوجه نشده باشید کـه خوردن انواع غذا هاي غلط در واقع چقدر بـه تک تک اعضای شـما آسیب می‌رساند تا تارهای مو.

 

تحقیقات نشان داده اسـت کسانی کـه فست فود میخورند، مواد سالم تری مانند سبزیجات، میوه ها و همچنین ویتامین ها و موادمعدنی ضروری کمتری مصرف می‌کنند. و این بدان معناست کـه شـما مواد مغذی کلیدی را کـه برای رشد مو ضروری هستند از دست می دهید.

 

بنابر این اگر واقعاً بـه دنبال تغییر مثبت در کیفیت و کمیت مو هاي خود هستید، مهم اسـت کـه بـه محصولات سالم نسبت بـه محصولات گرانقیمت مو اهمیت دهید.

 

شما رژیم خطرناکی دارید

در حالی کـه ممکن اسـت غیر قابل تصور بـه نظر برسد، اما خوردن انواع غلط غذاها می تواند همان تاثیری را بر مو هاي شـما داشته باشد کـه تقریبا هیچ چیزی نخورید.

 

ودر حالی کـه ممکن اسـت امیدوار باشید کـه لباس خاصی برای عروسی دوستتان بپوشید یا فقط سعی می کنید برای یک شب در شهر شلوار جین تنگ مورد علاقه خودرا بپوشید، اگر در نهایت رژیم غذایی سختی را شروع کنید و خودرا از تغذیه مناسب محروم کنید، کاهش وزن شـما ممکن اسـت بـه زودی با ریزش مو همراه شود.

 

در واقع، با توجه بـه چرخه اي کـه مو هاي شـما در ان رشد می کند، نشان داده شده اسـت کـه ریزش مو می تواند تقریبا سه تا شش ماه پس از کاهش بیش از 15 پوندی رخ دهد.

 

برای این منظور، تعجب آور نیست کـه کسانی کـه از برخی اختلالات غذایی مانند بی اشتهایی و پرخوری عصبی رنج میبرند، در نتیجه موهای شان شکسته، کدر و نازک شود. دریک کلام، یک رژیم غذایی سالم بخش مهمی از داشتن مو هاي پر جنب و جوشی اسـت کـه می‌خواهید.

 

اگر موهای خاکستری دارید

آنچه موهای شما درباره سلامتی شما می گویند

همان طور کـه طبیعی اسـت، خاکستری شدن مو می تواند برای تعداد زیادی از زنان یک فکر ترسناک باشد، زیرا این یک سیگنال آشکار اسـت کـه شـما در حال پیر شدن هستید. اما بـه لطف رنگ‌ها، هایلایت‌ها، کم لایت‌ها، موس‌ها و براق‌سازی‌هاي‌ امروزی، اگر تمایل دارید مو هاي خاکستری خودرا رنگ کنید.

 

چه بـه دنبال چیزی باشید کـه با رنگ‌هاي‌ طبیعی‌تان مطابقت داشته باشد، چه با رنگ قرمز آژیر پررنگ یا با بنفش، بـه نظر میرسد تنها رنگی کـه اینروزها کمتر می بینید خاکستری اسـت.

 

و چه بـه یک آرایشگاه حرفه‌اي بروید و چه یک دیوای رنگرزی کـه خودتان اینکار را انجام میدهید، پوشاندن خاکستری‌هایتان اغلب برای تعداد زیادی از خانم‌ها یک شر ضروری بـه حساب می آید، زیرا می تواند زمان‌بر، خسته‌کننده و پرهزینه باشد. اما واقعاً چه چیزی باعث خاکستری شدن مو هاي شـما می شود، البته بـه غیر از افزایش سن؟ برای اطلاعات بیشتر بـه ادامه این پست بروید.

 

ژنتیکی است

آنچه موهای شما درباره سلامتی شما می گویند

آیا شجره نامه شـما پر از بستگانی اسـت کـه بـه نظر می رسد جوانتر از حد انتظار خاکستری شده اند؟ وقتی صحبت از خاکستری شدن بـه میان می آید، یکی از دلایل اصلی این تغییر رنگ صرفاً ساختار ژنتیکی شماست و محققان در واقع ژن دقیقی را کـه مسئول سفید شدن مو هاي شـما اسـت مشخص کرده‌اند.

 

در واقع، ژنی کـه ملانین را نظارت و تولید میکند، رنگدانه‌اي کـه رنگ چشم، پوست و موی شـما را تعیین می کند، با افزایش سن شروع بـه تولید ملانین کمتر و کمتری می کند ودر نتیجه مو هاي شـما شروع بـه خاکستری شدن می کند.

 

اما دقیقا زمانی کـه این کاهش ملانین اتفاق میوفتد توسط ژن هاي‌ خاص شـما از پیش تعیین شده اسـت. بـه همین دلیل اسـت کـه عده اي از زنان در دهه بیست و برخی دیگر تا اواخر دهه چهل یا حتی پنجاه سالگی خاکستری می شوند.

 

همچنین، در حالی کـه یک باور رایج وجوددارد کـه کندن مو هاي خاکستری شـما باعث رشد بیشتر خاکستری در آینده می شود، مهم اسـت کـه این اشتباه را در حال حاضر از بین ببرید.

 

بـه هرحال، تنها یک مو می تواند از هر فولیکول منفرد رشد کند، بنابر این اگر یک موی خاکستری را بچینید، احتمالاً بـه جای ان موی خاکستری دیگر خواهید بود. اما قبل از جشن گرفتن، بـه خاطر داشته باشید کـه کندن موهایتان شـما را در دسترس خطر ایجاد لکه هاي‌ طاسی قرار می دهد.

 

شما بیش از حد نگران هستید

آنچه موهای شما درباره سلامتی شما می گویند

واضح اسـت کـه دائماً نگرانی و استرس می تواند بر سلامت جسمی، عاطفی و روانی شـما تأثیر بگذارد. در واقع، عده اي از عوارض جانبی ناشی از نگرانی و ناراحتی عبارتند از درد قفسه سینه، معده درد، لرزش نظارت نشده، حملات پانیک، افسردگی و همچنین عدم تمرکز و دقت ذهنی.

 

و اگر این برای نگرانی کافی نیست، اگر دائماً در حالت استرس هستید، در واقع در سفید شدن زودرس مو هاي خود نقشی ایفا می کنید.

 

در واقع، نشان داده شده اسـت کـه احساس استرس و اضطراب مداوم می تواند روند خاکستری شدن را بـه دلیل التهابی کـه این استرس در سراسر بدن شـما ایجاد می کند، تسریع کند.

 

با این حال، اقداماتی وجوددارد کـه میتوانید برای مدیریت اضطراب خود بـه روش هایي انجام دهید کـه بـه موها و سلامتی شـما کمک کند «و نه آسیب برساند»؛ مانند تنفس عمیق، تصویرسازی هدایت شده، ورزش، تمرین ذهن آگاهی و میانجیگری. در واقع، مانترای شـما می تواند “امروز بدون خاکستری” باشد.

 

بیشتر بخوانید: حقایقی از مو و شامپو که بهتر است بدانید

 

در پایان

مصرف میوه‌هاي‌ تازه و سبزیجات مختلف برای موها بـه شدت مفید اسـت. خصوصا سبزی‌هایي مانند کرفس و کاهو و اسفناج و جعفری بـه خاطر داشتن آهن، کـه باعث تقویت مو می شوند.

 

جدیدترین مطالب سایت