29 مدل حنای عروسی + عکس

29 مدل حنای عروسی + عکس

ما در این قسمت از مجله تفریحی تالاب برای شما همراهان عزیز 29 طرح حنای عروسی را گردآوری کرده‌ایم که نمی‌توانیم از آنها چشم‌پوشی کنیم.

 

جدیدترین مدل های طراحی حنا

چیزی نیست که ما بیشتر از یک سنت عروسی خوب دوست داشته باشیم، و فرهنگ هندی می داند که چگونه آنها را به درستی انجام دهد. یکی از آداب جشن سه روزه (گاهی بیشتر) عروسی آنها جشن مهندی است، مراسمی که قبل از عروسی برگزار می‌شود و در آن طرح‌های حنا روی دست‌ها و پای عروس و همچنین دست‌ها و پاهای نزدیک‌ترین زن او اجرا می‌شود. خانواده و دوستان در حالی که اسرار خود را برای یک ازدواج شاد و پربار به اشتراک می گذارند.

 

برای ساختن حنا، یک هنرمند خمیر را در طرح های ظریف روی پوست می کشد. پس از خشک شدن، پوسته پوسته می شود و لایه پوستی بالایی با اثر هنری لکه دار می شود. هر چه خمیر بیشتر بماند، لکه تیره تر می شود. برخی حتی بر این باورند که عمق رنگ در طراحی حنای عروسی – و ماندگاری بیشتر – نشان می دهد که داماد چقدر او را دوست خواهد داشت.

 

به طور سنتی، پیچیده ترین الگوهای حنا بر روی عروس اعمال می شود تا او را از دیگران متمایز کند. این می تواند دارای الگوهای توری، عناصر الهام گرفته از طبیعت، نام معشوقشان (که باید آن را پیدا کند)، تصاویری از حیوانات، خدایان هندو، و طرح های نمادین که نشان دهنده برکت، شانس، شادی و عشق است.

 

ماهندی روز عروسی پریانکا چوپرا حتی یک گیتار کوچک را در دست راست بالای او به عنوان ادای احترام به داماد موسیقی‌اش نشان داد. اما حنا چیزی بیشتر از زیبایی آن دارد. داروهای گیاهی طبیعی آن قرار است انتهای اعصاب بدن را خنک کنند، و به کاهش استرس عروس قبل از روز بزرگش کمک کنند. با این حال، خواص علفی آن ما را از نگاه کردن به پیچیدگی های خیره کننده الگوی خوب حنا باز نمی دارد.

 

بیشتر بخوانید: خواص حنا که حتما باید بدانید + نحوه صحیح گذاشتن حنا بر روی سر

 

1. نمادشناسی فرهنگ پاپ

29 مدل حنای عروسی + عکس

دست‌های هارنیت برای عروسی صمیمی‌اش در حیاط خلوت در ونکوور با طرح حنای چرخان از جلو به عقب پوشیده شده بود. اما شمایل روی هر کف دست چیزی است که واقعا توجه ما را به خود جلب کرده است. یک دوربین از یک طرف به اشتیاق خود او برای عکاسی احترام می گذارد در حالی که یک شمشیر نوری از طرف دیگر به عشق داماد به جنگ ستارگان اشاره می کند.

 

2. تریم دلمه ای

29 مدل حنای عروسی + عکس

حنای گل عروس لولا طرحی کاملاً الهی دارد. ما دوست داریم که او عمق رنگ حنا را (مخصوصاً روی نوک انگشتان خود) با جواهرات طلایی و ناخن های برهنه ست کنید. و آن لهجه های آبی؟ غمگین شدن

 

3. شخصیت های چند فرهنگی

29 مدل حنای عروسی + عکس

در حالی که سارا چینی است، شوهرش هندی است. او شخصیت خوشبختی مضاعف چینی را در کف دست خود پنهان کرد تا دو فرهنگ آنها را برای عروسی چندفرهنگی رنگارنگشان در نیویورک با هم ازدواج کند. او حتی یک هنرمند حنا در سالن جشن عروسی خود راه اندازی کرد تا مهمانان نیز حنا تهیه کنند.

 

4. طول آرنج

29 مدل حنای عروسی + عکس

طرح زیبای حنای عروسی سارادا از کوتیکول‌های او شروع می‌شود و از بازو تا آرنجش می‌خزد. ما دوست داریم که چگونه توهم یک دستکش توری شیک را ایجاد می کند. ساقدوش‌های او برای عروسی خانگی در تنسی، الگوهای مینیمالیستی را انتخاب کردند که فقط از یک انگشت سرچشمه می‌گیرد و دور مچ می‌چرخد.

 

طرح‌های Mehndi روی ساعد معمولاً بیشتر از طرح‌های روی کف دست یا انگشتان دوام می‌آورند، زیرا در معرض اصطکاک کمتر یا عوامل محو کننده مانند آب و صابون قرار دارند.

 

5. توری مجلل

29 مدل حنای عروسی + عکس

این شاهکار توری مانند آنقدر واقع گرایانه است که تقریباً از تزئینات ساری عروس قابل تشخیص نیست. اما، دست‌های صبا تنها چیزهایی نبودند که حنای زیبای توری را به رخ می‌کشیدند – مجموعه دعوت‌نامه او نیز شامل جزئیات الهام‌گرفته از حنا بود. نتایج ترکیبی لذت بخش از مضامین در تمام جنبه های جشن نیواورلئان او بود.

 

6. تطبیق رنگ

29 مدل حنای عروسی + عکس

خمیر حنا از مواد طبیعی ساخته شده است که گزینه های کمی در مورد رنگ ارائه می دهد. طرح قرمز ژان چه از روی شانس و چه از روی اختلاط عمدی مواد، کاملاً مطابق با ساری طلایی اوست که مادرشوهرش در هند ساخته بود. این عروس حنای عروسی خود را در یک مهمانی سنتی مهدی با 40 عضو خانواده و دوستان زن قبل از عروسی هندو و مسیحی نشویل دریافت کرد.

 

7. طراحی شخصی

29 مدل حنای عروسی + عکس

طراحی حنای عروسی این عروس بسیار زیبا انجام شده است. این یک روایت کامل و مناسب جشن ها را نشان می دهد. داستان عشق او و دامادش را به تصویر می‌کشد که وقتی کف دست‌ها در مجاورت یکدیگر قرار دارند، کنار هم می‌آیند. و همانطور که داستان می گوید، آنها تا به حال با خوشی زندگی کردند.

 

8. انگشتان روح

29 مدل حنای عروسی + عکس

ماندالا یکی از رایج ترین نمادها در طرح های حنا عروسی است. این کلمه در سانسکریت به “دایره” ترجمه می شود زیرا نشان دهنده وحدت و یکپارچگی است. اضافه شدن الگوی تور ماهی مانند روی انگشتان به این عروس ظاهری شیک و دستکش می دهد.

 

9. به خوبی تجهیز شده است

29 مدل حنای عروسی + عکس
توری‌های شیک هنر ماهدی ماناسا کاملاً منعکس کننده طرح‌های ساری آفتابی و کره‌ای است که او برای مراسم هندوی خود پوشیده بود. اما در کنار جزئیات توری لباس عروسی که او برای عروسی کنار دریاچه اش در نیویورک به آن تغییر داد، کاملاً شگفت زده شد. اگر چندین تغییر لباس بخشی از روز بزرگ شماست، پیشنهاد می کنیم طرحی از حنا را انتخاب کنید که مکمل همه مجموعه ها باشد.

 

10. اقدامات حفاظتی

29 مدل حنای عروسی + عکس

حنای گلم عروس استوتی در پشت دست‌ها و مچ‌های او به‌طور کامل نمایش داده می‌شود. برخی بر این باورند که این مکان برای عروس و ازدواج محافظت می کند. ما دوست داریم که چگونه رنگ اشباع شده و نارنجی سوخته ابعاد زیادی به طراحی نفس گیر می بخشد.

 

11. تصویر آینه ای

29 مدل حنای عروسی + عکس

در حالی که برخی از عروس‌ها تصاویری را به نمایش می‌گذارند که خود و معشوقشان را نشان می‌دهند، تانیا با پرتره‌های سفارشی روی کف دست‌هایش جلوه می‌کند. همراه با نقوش سنتی حنا، او همچنین نام خود و دامادش را به شکلی دستبند مانند برای عروسی هفتگی خود در کنانایا به مچ دست خود اضافه کرد. و بله، طراحی حنای عروسی او تا آخرین روز ادامه داشت.

 

12. جزئیات تکمیلی

29 مدل حنای عروسی + عکس

علیرغم اینکه هر عروس از طرح های سفارشی خود می بالد، این دو الگوی فردی به زیبایی کنار هم قرار می گیرند. هر دو عروس نام یکدیگر را در حنای خود پنهان کرده بودند. آیا می توانید کتیبه ها را ببینید؟

 

13. رویکرد مینیمالیستی

29 مدل حنای عروسی + عکس

مینیمالیسم و هنر mehndi به ندرت تلاقی می کنند، اما می توانیم بگوییم که این طراحی نامتقارن بسیار نزدیک است. نماد om در کف دست راست یک نمایش معنوی از خود به عنوان اتحاد ذهن، بدن و روح است. عروس ویکتوریا حتی نام دامادش را در میان این قطعه برای مراسم عروسی خود در سانفرانسیسکو پنهان کرده بود.

 

14. شکوفایی سلطنتی

29 مدل حنای عروسی + عکس
حنای عروس سیما گلدوزی های ظریف طلایی را بر روی پارچه ابریشمی مجلل او آینه می کند. طرح های شیک روی انگشتان او شامل شکوفه های ریز نیلوفر آبی است که با ساهاسرارا در کف دستش مطابقت دارد که نشان دهنده وحدت است. تریم فوق‌العاده، لمسی سلطنتی به ظاهر نهایی می‌افزاید.

 

بیشتر بخوانید: طرح های زیبا از حنا روی بدن | خواص حنا برای پوست + ماسک حنا

 

15. ابتدا پاها

29 مدل حنای عروسی + عکس

اگرچه حنای روی پای سیمی (که دارای ست مطابق با آن روی دست ها و بازوهای او است) بیشتر توسط هر دو لنگه او پوشانده شده بود، اما آنها در این پرتره آماده به نمایش در آمده اند. ما دوست داشتیم که طراحی های زرق و برق دار را ببینیم که ظاهر کوچکی به او نشان می دهد، همانطور که او در شب عروسی اش در نیویورک چرخید. بسته به فرهنگ، استفاده از نمادهای مذهبی روی طرح حنا برای پاها را می توان بی احترامی دانست.

 

16. یک مجموعه تطبیق

29 مدل حنای عروسی + عکس

طراحی ظریف ماهدی نایها با گلدوزی های پیچیده روی لنگه عروسی که برای عروسی الهام گرفته از باغ خود در ممفیس پوشیده بود، مطابقت دارد. شوهرش، زوبین، حتی یک مهندی از خودش گرفت – نام نیها و دو قلب کوچک که به طور برجسته روی دست چپ او قرار گرفته بودند. حالا که عاشقانه است!

 

17. مشت گل رز

29 مدل حنای عروسی + عکس

ناگفته نماند که سیما بانسال، یکی از بنیانگذاران Venus et Fleur، نقوش گل رز را در طرح حنای عروسی خود گنجانده است. جزئیات پیچیده شامل یک شکوفه بزرگ در کف هر دست و شکوفه های کوچکتر در جلو و پشت هر انگشت و همچنین یک ماندالا تزئین شده با گل رز در پشت هر دست بود. نوک انگشتان او کاملاً با حنا پوشانده شده بود تا با هر یک از شش لباس عروسی مجللش در میامی مطابقت داشته باشد.

 

18. کف دست ها را باز کنید

29 مدل حنای عروسی + عکس

کعبیا آثار هنری فوق‌العاده مفصلی را با لنگه مهره‌ای سفارشی در عاج تکان داد – رنگی که به‌طور سنتی برای عروسی‌های هندی نامطلوب در نظر گرفته می‌شود. او تم ضد غلات را با عروسی عجیب و غریب ساحلی در ویتنام که منحصر به فرد ساخته خودش بود ادامه داد. با این حال، قرار دادن حنا در کف دست او یک سنت را نقض نکرد. گفته می شود که این مکان نماد باز بودن پوشنده برای دریافت نعمت است.

 

19. هنر گل

29 مدل حنای عروسی + عکس

گل‌ها به همان اندازه که در هنر حنای عروس ذاتی هستند در مراسم عروسی نیز نقش دارند. آنها زیبایی و همچنین شروع های جدید را نشان می دهند – همه راه های خوبی برای شروع یک ازدواج هستند. عروس تورال برای عروسی مدرن خود در سانتا باربارا یک تریفکتا کامل با انگور و برگ انتخاب کرد (و گلدسته ای از نفس کودک اضافه کرد).

 

20. مشبک کاری

29 مدل حنای عروسی + عکس

تورال تم باغ سرسبز را در پشت دستانش ادامه داد و تا مچ دست و ساعد منتهی شد. حنا مشبک‌کاری خیره‌کننده بر نقش گل‌ها تأکید می‌کرد و در عین حال عنصر جدیدی را که در کف دست‌ها یافت نمی‌شد به کار می‌برد. تداوم یک روایت بصری زیبا را خودش می گوید.

 

21. دو برابر کردن

29 مدل حنای عروسی + عکس

فرهنگ ها در این طرح حنای عروسی با پیچ و خم زیبا با هم برخورد می کنند. نماد چینی برای شادی مضاعف نیز در نقوش سنتی گل و گیاه و نقوش گل وجود دارد. لمسی مناسب برای عروسی چند فرهنگی عروس اریکا در کالیفرنیا.

 

22. چاپ پیزلی

29 مدل حنای عروسی + عکس

طرح های پیزلی یکی دیگر از نقوش رایج در کره حنا است. در حالی که اغلب در مد دیده می شود، اشکال منحنی نمادی از باروری هستند. در اینجا، آنها با گل ها و ماندالاها در سراسر کف دست و پایین هر انگشت ادغام شده اند.

 

23. زبان عشق

29 مدل حنای عروسی + عکس

عروس مونیس با طرحی دخمه پرپیچ و خم از ماندالا، جزئیات توری و نوارهای متناوب که دست، کف دست و بازوهایش را تزیین می کرد، به میدان رفت. او به عنوان یک لمس خاص، نام دامادش را به زبان های انگلیسی، عبری و اردو در شاهکار گنجاند. حنای چشمگیر در لباس مراسم عروسی یهودی-پاکستانی به طور کامل به نمایش درآمد.

 

24. خوب پاشنه

29 مدل حنای عروسی + عکس

مونیس نه کسی که در جزئیات کوتاهی کند، پاهایش را با حنای همسان تزئین کرد. این طرح دارای یک ماندالا در هر پا و یک چاپ توری به سمت انگشتان پا بود. ما دوست داریم که چگونه الگوی V شکل پمپ‌های Manolo Blahnik نوک تیز را تکمیل می‌کند.

 

25. شکوفه های بزرگ

29 مدل حنای عروسی + عکس

گل ها جزء اصلی طرح های حنای عروسی هستند، اما ما عاشق این هستیم که چگونه این شکوفه مستقل حرف های زیادی می زند.

 

گلبرگ‌ها انحنای طبیعی انگشت اشاره عروس را برجسته می‌کنند و جوانه‌های مهره‌دار روی آستین‌های توری را که تا مچ می‌افتد منعکس می‌کنند. داماد همچنین برای عروسی رویایی پاییزی در مینیاپولیس یک مهندی همسان روی انگشت صورتی خود به نمایش گذاشت.

 

26. فراخوانی سپاهیان

29 مدل حنای عروسی + عکس

عروسی رنگارنگ پریا با الهام از وس اندرسون در باخا کالیفرنیا شامل تغییرات زیادی در لباس های ساعد بود. بنابراین، مناسب بود که حنای عروس او از قرار گرفتن در معرض پوست حداکثر استفاده را ببرد. ما عاشق این هستیم که چگونه مهندی از نوک انگشتانش تا آرنج هایش در یک طرح منسجم می چرخد.

 

27. تاک های عروسی

29 مدل حنای عروسی + عکس

نقوش انگور و برگ در طرح های حنا عروسی نماد قدرت، فداکاری و استقامت است. در حالی که ماهندی پیچیده روهینی پر از معنی است، این نوک انگشتان برگدار او هستند که بیش از همه برجسته می شوند. انگورهای شکوفا در پشت دست‌ها و انگشتان او ادامه می‌یابند تا حلقه‌های ازدواج و نامزدی او را برجسته‌تر کنند.

 

28. از پای راست شروع کنید

29 مدل حنای عروسی + عکس

انگورهای گلدار برای عروسی پر گل روهینی در آتلانتا، همچنان روی قوزک پاهای او فرو می‌روند. گیاهان دنباله دار و زیبا در اطراف یک ماندالای جواهرمانند در بالای پای او می چرخند و سپس انگشتان پاهایش را با ظرافت می پوشانند. ما دوست داریم که چگونه طرح حنا عروسی و تزئینات کفش جواهرات دار از لبه گوشه دار ساری تقلید می کنند.

 

29. جاسوس چشم

29 مدل حنای عروسی + عکس

ممکن است مهندی رو به جلو عروس میرا انتخاب مناسبی برای عروسی او در کنار دریاچه در دره هادسون به نظر برسد، اما این طرح حنای عروسی بیش از چیزی که به نظر می رسد وجود دارد. در مرکز هر شکوفه پررنگ، چرخش های کوچکی وجود دارد که شکل چشمی ایجاد می کند. چشم ها که به آنها “چشم های شیطانی” نیز می گویند – برای دفع شر و محافظت از پوشنده در برابر هر گونه انرژی منفی در نظر گرفته می شود.

 

حنا زدن چقدر طول می کشد؟

زمان استفاده بر اساس پیچیدگی طرح ها و تعداد قطعات موجود در بدنه بسیار متفاوت است. حنای عروس می تواند بین دو تا هشت ساعت طول بکشد. برای مهمانانی که طرح های مینیمالیستی بیشتری دارند، پنج تا 10 دقیقه میانگین برای هر دست است.

 

چقدر طول می کشد تا خمیر حنا خشک شود؟

به طور معمول، خمیر حنا بین 20 تا 30 دقیقه طول می کشد تا خشک شود، اما توصیه می شود تا زمانی که ممکن است بگذارید بماند تا رنگ آن عمیق تر شود.

 

چگونه می توانم از محو شدن طرح حنا جلوگیری کنم؟

از آنجایی که طرح موقت روی لایه های بالایی پوست قرار دارد، می توانید با کاهش روند ریزش طبیعی پوست، دید آن را طولانی تر کنید. این به این معنی است که پوست را به خوبی هیدراته و مرطوب نگه دارید و از هرگونه اسکراب یا لایه برداری اجتناب کنید. پوشاندن حنا هنگام شنا یا دوش گرفتن نیز می تواند کمک کننده باشد.

 

سریع ترین راه برای از بین بردن حنا از روی پوست چیست؟

لایه رویی پوست را با استفاده از اسکراب یا دستکش لایه برداری کنید. همچنین می توانید قبل از دوش گرفتن از روش برس خشک برای تسریع روند ریزش پوست استفاده کنید.

 

بیشتر بخوانید: خواص جالب حنا را بشناسید

 

در پایان

یکی از گیاهان دارویی که از دیر باز در کشور ما مورد استفاده قرار می‌گیرد حنا است که اکنون نیز باوجود پیشرفت هاي‌‌ صنعت داروسازی جایگاه خودرا بین مردم حفظ کرده است و استفاده از خواص گیاه حنا در میان مردم جایگاه ویژه اي دارد.

جدیدترین مطالب سایت