چگونه ژل پولیش را از روی ناخن پاک کنیم ؟

مجموعه : ناخن و زیبایی
چگونه ژل پولیش را از روی ناخن پاک کنیم ؟

ما محصولاتی را کـه فکر می‌کنیم برای خوانندگان ما مفید هستند، در مجله تفریحی تالاب اضافه میکنیم.  اگر لاک ناخن ژلی را امتحان کرده‌اید، احتمالاً می‌دانید کـه این لاک فوق العاده بادوام اسـت. مانیکور ژلی با درخشش بالا و رنگ ماندگاری کـه دارد، جای گزین محبوبی برای لاک ناخن سنتی اسـت.

 

علیرغم محبوبیت، پاک کردن لاک ناخن ژله اي بسیار دشوار اسـت. در حالی کـه تعداد زیادی از افراد ترجیح می‌دهند مانیکور ژلی خودرا در سالن پاک کنند، این امکان وجوددارد کـه اینکار را خودتان در خانه با چند نکته و ترفند انجام دهید.

 

مراحل پاک کردن ناخن های کاشت

تعداد زیادی از مردم ترجیح میدهند لاک ناخن ژلی را در خانه پاک کنند. این روند ممکن اسـت طولانی باشد، اما خراشیدن ناخن توسط تکنسین ناخن میتواند دردناک باشد، حتی اگر مرتباً مانیکور ژل می کنید. اگر می خواهید مانیکور ژل خودرا در خانه پاک کنید، در این جا چند وسیله وجوددارد کـه باید در معرض داشته باشید:

چگونه ژل پولیش را از روی ناخن پاک کنیم ؟

 

سوهان ناخن

بـه دلیل سطح صاف و سفت شده لاک ژل، استفاده از سوهان ناخن برای “زبری” سطح می تواند پاک کردن لاک را آسان تر کند.

 

پاک کننده لاک ناخن استون

در حالی کـه پاک کننده ناخن غیر استونی یک راه عالی برای پاک کردن لاک ناخن سنتی اسـت، اما همیشه روی لاک ژل موثر نیست.

 

چوب نارنجی یا چوب کوتیکول

این می تواند بـه شـما کمک کند بـه آرامی باقیمانده لاک ژل را بدون کندن لاک ناخن خود بتراشید.

 

روغن کوتیکول یا ژله نفتی

از روغن کوتیکول یا ژل نفتی می توان برای محافظت از کوتیکول‌ها و پوست اطراف ناخن‌ها در برابر هرگونه آسیبی کـه توسط پاک‌کننده ناخن ایجاد میشود، استفاده کرد.

 

توپ های پنبه ای

در حالی کـه توپ هاي‌ پنبه اي اختیاری هستند، میتوانند بـه خیس کردن لاک ناخن کمک کنند.

 

فویل

فویل اغلب برای نگه داشتن گلوله‌هاي‌ پنبه‌اي روی ناخن‌هاي‌ شـما استفاده می شود و بـه پاک‌کننده ناخن اجازه می دهد تا بدون فرو بردن کامل نوک انگشتان در لاک خیس شود.

 

بافر ناخن

استفاده از بافر ناخن بـه صاف کردن سطح ناخن ها پس از پاک کردن ژل لاک کمک می‌کند.

 

بیشتر بخوانید: مدل طراحی ناخن زیبا 1401 ؛ بهترین مدل طراحی ناخن 2022

 

ابتدا این کار را انجام دهید

سطح رابا سوهان صاف کنید. سوهان ناخن را نباید برای سوهان کردن لاک استفاده کرد – هدف از بین بردن درخشش از لایه بالایی اسـت و پاک کردن لاک پس از خیساندن یا استفاده از لاک پاک کن آسان تر اسـت. از کوتیکول و پوست خود محافظت کنید. همچنین میتوانید ژل نفتی را از قبل روی کوتیکول‌ها و پوست اطراف ناخن ‌هایتان بمالید تا از اثرات شدید استون محافظت کنید.

 

چگونه ژل پولیش را از روی ناخن پاک کنیم ؟

 

روش هایی برای امتحان

قبل از این کـه هر یک از این روشها را امتحان کنید، مهم اسـت کـه از سوهان ناخن استفاده کنید تا بـه آرامی لایه بالایی مانیکور ژل خودرا خشن کنید.

 

پاک کردن ژل ناخن روش خیساندن

روش خیساندن یک راه ساده برای پاک کردن ژل لاک در خانه اسـت. این یک راه آسان برای از بین بردن ناخن هاي‌ ژلی بدون ابزار زیاد اسـت، اما استفاده از استون در حین خیس کردن نوک انگشتان می تواند بـه طور باور نکردنی پوست و ناخن هاي‌ شـما را خشک کند. برای امتحان روش خیساندن، می توانید:

 

یک کاسه کوچک رابا پاک کننده ناخن پر کنید.

نوک انگشتان خودرا بـه لاک پاک کن ناخن آغشته کنید و اجازه دهید ناخن هایتان بـه مدت 10 تا 15 دقیقه خیس بخورد.

ناخن هاي‌ خودرا چک کنید. لاک باید شروع بـه جدا شدن از ناخن کند و بـه شـما این امکان را می دهد کـه با یک چوب کوتیکول بـه آرامی لاک را بتراشید.

بعد از این کـه تمام لاک پاک شد، بـه آرامی ناخن هاي‌ خودرا صاف کنید تا سطح ان صاف شود.

مقدار کمی روغن کوتیکول را بـه کوتیکول هاي‌ خود بمالید تا آن ها را سالم و هیدراته نگه دارید.

 

پاک کردن ژل ناخن با فویل و توپ های پنبه ای

در حالی کـه روش فویل شبیه بـه روش خیساندن اسـت، این روش بـه شـما امکان می دهد فقط ناخن هاي‌ خودرا در استون آغشته کنید و از تماس بقیه نوک انگشتان خود با ان پیش گیری کنید. اگر خودتان ان را انجام دهید، این روش کمی پیچیده‌تر اسـت. تا زمانی کـه انگشتان آخر خودرا بـه اتمام میرسانید، ممکن اسـت بدون کمک تقاضای ان دشوار باشد. برای امتحان روش فویل می توانید:

چگونه ژل پولیش را از روی ناخن پاک کنیم ؟

 

فویل خودرا بـه 10 مربع با اندازه متوسط ​​برش دهید یا پاره کنید. هر تکه باید بـه اندازه‌اي بزرگ باشد کـه بـه طور کامل دور نوک انگشت خود بپیچد در حالی کـه یک گلوله پنبه‌اي کوچک را روی ناخن خود گرفته‌اید.

پس از سوهان کشیدن قسمت بالای مانیکور، هر تکه پنبه را بـه استون آغشته کنید و ان را روی ناخن خود قرار دهید و با دست غیر غالب خود شروع کنید. از یک تکه فویل برای محکم کردن استون آغشته بـه پنبه روی ناخن خود استفاده کنید.

اجازه دهید ناخن هایتان 10 تا 15 دقیقه خیس بخورد.

ناخن هاي‌ خودرا چک کنید. یک بار دیگر، لاک باید از ناخن هاي‌ شـما جدا شود. اینکار باعث می شود کـه بتوانید بـه آرامی لاک رابا یک چوب کوتیکول از روی ناخن هایتان بتراشید.

درصورت لزوم یک قطره کوچک از روغن کوتیکول بمالید.

 

پاک کردن ژل ناخن با کیت از پیش ساخته شده

اگر نمی‌خواهید از روش خیساندن یا فویل استفاده کنید، می توانید کیت هاي‌ از پیش ساخته شده برای پاک کردن لاک ناخن ژل خودرا خریداری کنید. این کیت‌ها طبق معمولً شامل پدهای پنبه‌اي و گیره‌هاي‌ پلاستیکی یا فویل‌هاي‌ از قبل بریده شده برای نگه داشتن پدهای آغشته بـه استون در برابر ناخن‌هاي‌ شـما هستند. اگر میخواهید از یکی از این کیت‌هاي‌ از پیش ساخته شده استفاده کنید، حتما بـه دنبال یکی از این کیت‌ها باشید کـه شامل سوهان ناخن، ابزار سوهان‌کشی و یک بافر باشد تا بعد از پاک کردن ژل، سطح ناخن ‌هایتان را بـه آرامی صاف کنید.

 

برای سطوح ناهموار ناخن بعد از آن چه باید کرد؟

اگر بعد از پاک کردن لاک ژل ناخن ‌هایتان ناهموار اسـت، می توانید بـه آرامی سطح ناخن ‌هایتان را سوهان بزنید یا صاف کنید. سعی کنید از یک بلوک بافر ناخن با دانه ریز استفاده کنید تا ناخن هاي‌ خودرا بادقت صاف کنید. با این حال، اگر ناخن هاي‌ شـما نازک یا شکننده هستند، مراقب باشید کـه سطح آن ها را بیش از حد پر نکنید. در برابر تمایل بـه زدن مجدد لاک ناخن مقاومت کنید. چند هفته بـه ناخن هاي‌ خود فرصت دهید تا از لاک ژل التیام یابند.حذف ان را آسان تر کنید. اگر می خواهید پاک کردن لاک ناخن ژلی خودرا آسان تر کنید، در این جا چند نکته وجوددارد:

چگونه ژل پولیش را از روی ناخن پاک کنیم ؟

 

1. در مقابل میل بـه کندن لاک مقاومت کنید. در حالی کـه ممکن اسـت جایگزینی مطمئن برای استفاده از استون بـه نظر برسد، اما در واقع می تواند در دراز مدت باعث آسیب بیشتر شود. لایه برداری مکرر مانیکور می تواند باعث انیکولیز شود، یک بیماری شایع ناخن کـه در اثر بلند شدن ناخن از بستر ناخن ایجاد می شود.

 

2. قبل از خیس کردن ناخن هاي‌ خود سوهان بزنید. بـه نظر نمیرسد کـه تفاوتی ایجاد کند، اما اگر این مرحله را رد کنید، ممکن اسـت نیاز بـه خیساندن و تراشیدن بیشتری داشته باشد.

 

3. سعی کنید از یک لاک ژل مارک متفاوت استفاده کنید. عده اي از مارک‌ها آسان‌تر از بقیه حذف میشوند، اما این طبق معمولً بـه این معنی اسـت کـه ممکن اسـت بـه این اندازه دوام نداشته باشند. از تکنسین ناخن خود در مورد توصیه هاي‌ او در مورد ساده‌ترین مارک ها برای حذف بخواهید.

 

بیشتر بخوانید: نکاتی مهم برای سلامتی ناخن ها

 

چرا حذفش مواد کاشت از روی ناخن خیلی سخته

در حالی کـه تعداد زیادی از برندهای لاک ناخن ممکن اسـت از اصطلاح “ژل” استفاده کنند، لاک ناخن ژلی واقعی شامل استفاده از یک لایه پایه و سپس چندین لایه نازک لاک برای دادن رنگ انتخابی بـه ناخن ها اسـت. پس از اعمال هر لایه، تحت یک دیود ساطع کننده نور «LED» یا یک نور ماوراء بنفش «UV» سفت یا سخت می شود، کـه جرقه یک واکنش شیمیایی می دهد کـه باعث می شود پولیش بیشتر از پولیش سنتی سخت شود. و بـه همین دلیل نام دیگر ان لاک ناخن اسـت.

 

چگونه لاک ناخن را از روی ناخن، پوست و لباس پاک کنیم؟

چگونه ژل پولیش را از روی ناخن پاک کنیم ؟

دلایل زیادی برای پاک کردن لاک ناخن وجوددارد. مانیکور یا پدیکور فوق العاده اي کـه چند روز یا چند هفته پیش انجام داده اید، شروع بـه بی حوصلگی کرده اسـت. یا ممکن اسـت بـه طور تصادفی روی پوست یا پیراهن مورد علاقه خود لاک زده باشید. لاک پاک کن هاي‌ استونی و غیر استونی استاندارد طلایی برای پاک کردن لاک هستند و استفاده از آن ها در مقادیر کم بی خطر اسـت. با این حال، عده اي از محصولات خانگی نیز وجوددارد کـه می توانید امتحان کنید.

 

بـه خاطر داشته باشید کـه تعداد زیادی از این روش‌هاي‌ حذف خانگی توسط تحقیقات پشتیبانی نمیشوند، اما اگر دراین مورد هستید ارزش امتحان کردن را داشته باشند. بـه خواندن ادامه دهید تا در مورد همه ی گزینه هاي‌ خود و همچنین اقدامات احتیاطی ایمنی بدانید.  هنگامی کـه لاک پاک کن بدون نسخه نامطلوب یا دور از معرض اسـت، در این جا روش هایي وجوددارد کـه می توانید سعی کنید لاک خودرا از بین ببرید و ناخن هاي‌ خودرا بازسازی کنید.

 

استفاده و پاک کردن فوری لاک جدید

ممکن اسـت متوجه شوید کـه استفاده از یک لایه شفاف از لاک ناخن جدید و پاک کردن سریع ان بـه نرم شدن و پاک کردن لاک قدیمی کمک می‌کند. اگر چه این موضوع حکایتی اسـت، اما اگر از لاک پاک کن ناخن استفاده نمیکنید، ممکن اسـت متوجه شوید کـه اینکار درست اسـت.

چگونه ژل پولیش را از روی ناخن پاک کنیم ؟

 

مالیدن الکل

الکل یک حلال اسـت، بـه این معنی کـه بـه تجزیه مواد کمک می‌کند. آغشته کردن ناخن بـه الکل یا مالیدن ان بـه ناخن با پنبه آغشته بـه ناخن ممکن اسـت لاک را حل کند. این روش ممکن اسـت بیشتر از استفاده از لاک پاک کن سنتی ناخن طول بکشد، اما ممکن اسـت بدون نیاز بـه رفتن بـه فروشگاه کار را انجام دهد.

 

ارواح الکلی

اگر می خواهید لاک ناخن خودرا پاک کنید، کابینت مشروب شـما ممکن اسـت جایی باشد کـه باید بـه ان بروید. الکل هایي مانند ودکا، گراپا یا جین دارای محتوای الکل بالایی هستند و اگر ناخن هاي‌ خودرا در ان آغشته کنید ممکن اسـت لاک شـما را نرم کنند. سعی کنید بعد از این کـه ناخن هایتان برای چند دقیقه زیر آب رفت، لاک را پاک یا جدا کنید.

 

ضدعفونی کننده دست

آیا یک بطری ضدعفونی کننده دست دارید؟ این یکیدیگر از محصولات مبتنی بر الکل اسـت کـه می توانید از ان برای نرم کردن لاک روی ناخن هاي‌ خود استفاده کنید. سعی کنید دست هاي‌ خودرا با ان خیس کنید تا ببینید آیا لاک ناخن شـما نرم می شود یا خیر، سپس ان رابا یک تکه پنبه یا پارچه بمالید.

 

خمیر دندان

خمیر دندان یکیدیگر از لوازم خانگی اسـت کـه می توانید سعی کنید لاک ناخن خودرا پاک کنید. ناخن هاي‌ خودرا با یک خمیر دندان معمولی یا خمیردندانی کـه جوش شیرین دارد کـه ساینده ملایمی اسـت، بشویید. پس از چند دقیقه شستشو، با استفاده از یک پارچه ناخن خودرا پاک کنید و ببینید آیا این روش جواب داده اسـت یا خیر.

 

پراکسید هیدروژن و آب داغ خیس بخورد

پراکسید هیدروژن در تعداد زیادی از محصولات آرایشی و زیبایی برای اهداف روشن کننده استفاده می شود و همچنین ممکن اسـت بـه شـما کمک کند مانیکور یا پدیکور قدیمی خودرا پاک کنید. سعی کنید ناخن هاي‌ خودرا دریک کاسه پراکسید هیدروژن و آب داغ خیس کنید. این ممکن اسـت بـه نرم شدن لاک کمک کند تا بتوانید ان را پاک کنید یا بـه آرامی سوهان بزنید.

 

سوهان کردن، لایه برداری یا برش دادن پولیش

اگر لاک ناخن شـما بـه اتمام عمر خود روی ناخن هایتان نزدیک می شود، ممکن اسـت متوجه شوید کـه اگر با ناخن هاي‌ دیگر یا سوهان ناخن روی ان کار کنید، از بین می‌رود. مراقب باشید با استفاده از این روش بـه ناخن خود آسیب نزنید. پر کردن بیش از حد ممکن اسـت لایه بالایی ناخن شـما را از بین ببرد کـه می تواند مضر و دردناک باشد.

 

پاک کننده ناخن 

اگر تصمیم دارید از پاک کننده هاي‌ سنتی ناخن استفاده کنید، می توانید از بین آن ها گزینه هاي‌ مختلفی را انتخاب کنید. با گزینه هاي‌ بسیار، ممکن اسـت تعجب کنید کـه کدام محصول بهترین و ایمن ترین اسـت. لاک پاک کن هاي‌ ناخن یا حاوی استون هستند یا برچسب “غیر استون” دارند. بـه خاطر داشته باشید کـه هردو محصول حاوی مواد شیمیایی هستند کـه درصورت استفاده مکرر یا بدون تهویه مناسب ممکن اسـت برای شـما مضر باشند.

 

نحوه استفاده از لاک پاک کن های استونی و غیر استونی

چگونه ژل پولیش را از روی ناخن پاک کنیم ؟

استون لاک ناخن را بـه سرعت و کارآمد تجزیه می‌کند. در مقایسه با سایر مواد شیمیایی کـه می‌توانند لاک ناخن را پاک کنند، سمیت کمی دارد.

 

پاک کننده هاي‌ ناخن غیر استونی ممکن اسـت سمیت کمتری نسبت بـه پاک کننده هاي‌ مبتنی بر استون داشته باشند، اما ممکن اسـت متوجه شوید کـه پاک کردن لاک بیشتر طول می‌کشد و رنگ هاي‌ تیره لاک ناخن را پاک نمی کند. محصولات غیر استون هنوز حاوی مواد شیمیایی هستند کـه ممکن اسـت با استفاده طولانی مدت مضر باشند.

 

خیساندن طولانی مدت در استون تنها راه پاک کردن لاک ناخن ژل اسـت. برای جلوگیري از قرار گرفتن پوست در معرض استون، بـه جای خیساندن آن ها در ظرفی از این ماده، از گلوله هاي‌ پنبه آغشته بـه استون روی ناخن هاي‌ خود استفاده کنید.

 

نکات پاک کردن لاک ناخن

پاک کننده لاک ناخن می تواند برای ناخن ها و پوست شـما سخت باشد، بنابر این بهتر اسـت طبق دستورالعمل و نه اغلب استفاده کنید.

از یک توپ پنبه اي یا پد لاک پاک کن ناخن از قبل خیس شده در اتاقی با تهویه مناسب استفاده کنید.

بعد از استفاده از لاک پاک کن با لوسیون مرطوب کنید.

درصورت امکان از لاک پاک کن فقط روی ناخن ها استفاده کنید و فقط برای مدت کوتاهی.

برای حفظ سلامت ناخن‌ها، هر چند وقت یک بار از رنگ کردن ناخن‌ها استراحت کنید.

 

بیشتر بخوانید: نکاتی مهم برای دیزاین ناخن + تصاویر

 

چگونه لاک ناخن را از روی پوست پاک کنیم

اگر در خانه بـه خودتان مانیکور یا پدیکور میدهید، احتمالاً مقداری لاک ناخن روی پوست شـما می آید. برای حذف ان از موارد زیر استفاده کنید:

پاک کننده لاک ناخن، اعم از استون یا غیر استون، با استفاده از پنبه یا سواب پنبه اي

آب گرم

یکی از محلول هاي‌ مبتنی بر الکل کـه در بالا توضیح داده شد: الکل مالشی، الکل، ضدعفونی کننده دست

بعد از پاک کردن لاک، ناخن رابا لوسیون مرطوب کنید زیرا این روشها ممکن اسـت پوست شـما را خشک کند.

چگونه ژل پولیش را از روی ناخن پاک کنیم ؟

 

چگونه لاک ناخن را از روی لباس پاک کنیم

اگر بـه طور تصادفی با لاک ناخن روی لباس‌هایتان مجروح شده‌اید، در این جا چند نکته برای پاک کردن ان وجوددارد. سعی کنید هر چه سریع تر لکه را مهار کنید و مطمئن شوید کـه پخش نمیشود. سپس، از یک محصول کاغذی جاذب مانند یک دستمال کاغذی یا یک تکه کاغذ دستشويي استفاده کنید تا تا حد ممکن لاک را پاک کنید. در نهایت، یک سواب پنبه اي یا یک تکه پارچه کوچک را بـه پاک کننده ناخن اعم از استون یا غیر استون بزنید و لکه را پاک کنید. در این جا چند راه دیگر برای پاک کردن لاک ناخن از لباس شـما وجوددارد:

استفاده از یک محصول شوینده ضد لک

برای از بین بردن لکه، سرکه سفید را بـه چرخه شستشو اضافه کنید

لباس‌هاي‌ خودرا بلافاصله پس از لکه‌کردن بشویید تا مطمئن شوید کـه لکه گیر نمیکند

استفاده از یک پاک کننده خشک برای از بین بردن لکه عمیق لاک ناخن

 

آیا لاک پاک کن های استونی و غیر استونی ایمن هستند؟

استون بـه سرعت تبخیر می شود، بنابر این مراقب باشید کـه بیش از حد از محصول استفاده نکنید. قرار گرفتن طولانی مدت در معرض استون می تواند باعث سردرد و سرگیجه شود. استون همچنین بسیار قابل اشتعال اسـت، بنابر این از استفاده ان در اطراف شعله باز خودداری کنید.

 

لاک پاک کن هاي‌ استون و غیر استونی را از کودکان دور نگه دارید و هرگز انها را نخورید. این می تواند باعث بی‌حالی و سردرگمی شود. لاک پاک کن هاي‌ غیر استونی ممکن اسـت مضرتر از پاک کننده هاي‌ ناخن استون درصورت مصرف خوراکی باشند.

 

یک مطالعه دو مورد را برجسته کرد کـه کودکان لاک پاک کننده ناخن غیر استونی مصرف کردند. هردو کودک علائم نامطلوب مانند فروپاشی قلبی تنفسی، استفراغ، افت فشار خون و کاهش ضربان قلب را تجربه کردند.

 

آیا استون «و سایر حلال های» استفاده شده در لاک پاک کن ناخن OTC برای من مضر است؟

چگونه ژل پولیش را از روی ناخن پاک کنیم ؟

استفاده از مقدار کمی لاک پاک کن استون یا غیر استون نباید مضر باشد. مراقب باشید کـه ان را نخورید یا شیشه را جایی نگذارید کـه کودک ممکن اسـت ان را بخورد. مواد شیمیایی موجود در پاک کننده هاي‌ لاک ناخن ممکن اسـت با شکننده کردن ناخن ها بـه آن ها آسیب برساند.

 

آیا باید به طور دائم به روش های طبیعی روی بیاورم؟

می توانید از روش هاي‌ طبیعی برای پاک کردن لاک ناخن استفاده کنید، اما ممکن اسـت متوجه شوید کـه پاک کننده هاي‌ OTC موثرترین و کم وقت ترین هستند. سعی کنید چند بار در ماه قرار گرفتن در معرض پاک کننده هاي‌ OTC را بـه چند دقیقه محدود کنید. 

 

اگر باردار باشم چه؟

اگر باردار هستید همان‌ گونه می توانید ناخن هاي‌ خودرا رنگ کنید و لاک را پاک کنید. شـما می خواهید قرار گرفتن در معرض مواد شیمیایی را محدود کنید، بنابر این سعی کنید تعداد دفعات مانیکور یا پدیکور را در طول بارداری کاهش دهید. مطمئن شوید کـه لاک ناخن را در اتاقی با تهویه خوب رنگ کرده و پاک کنید. سعی کنید از لاک ژل استفاده نکنید زیرا تحقیقات زیادی در مورد بی خطر بودن این نوع درمان ناخن در دوران بارداری وجود ندارد.

 

در پایان

در حالی کـه ناخن هاي‌ ژلی جای گزین محبوبی برای لاک ناخن سنتی هستند، پاک کردن آن ها نیز ممکن اسـت دشوار باشد. بـه علاوه، تکرار مانیکور ژل در طول زمان با خطر ابتلا بـه سرطان پوست بـه دلیل قرار گرفتن در معرض نور UV مرتبط اسـت. باوجود این تصور نادرست کـه لامپ هاي‌ LED ایمن تر از لامپ هاي‌ UV هستند، نور فرابنفش A «UVA» از هردو نوع لامپ ساطع می شود. حتی اگر از کرم ضد آفتاب استفاده کنید، پوست شـما همان‌ گونه در معرض آسیب اسـت زیرا کرم ضد آفتاب نور UVA را مسدود نمی کند.

 

راه هاي‌ مختلفی برای پاک کردن لاک ناخن بـه طور ایمن و موثر وجوددارد. محصولات پاک‌کننده بدون نسخه ممکن اسـت بهترین کار را داشته باشند، اما اگر در کم‌کاری هستید، میتوانید محصولات خانگی مانند الکل مالشی و ضدعفونی‌کننده دست را آزمایش کنید. حتما بعد از پاک کردن لاک پوست و ناخن هاي‌ خودرا مرطوب کنید تا از خشکی ان پیشگیری کنید. اگر نگران محافظت از ناخن ها و پوست خود هستید، از لاک هاي‌ سنتی استفاده کنید یا اقداماتی را برای محافظت از پوست و ناخن هاي‌ خود در برابر آسیب انجام دهید.

جدیدترین مطالب سایت