تمایل پوست به چروکیدگی ارثی

مجموعه : سلامت پوست
تمایل پوست به چروکیدگی ارثی

تمایل پوست به چروکیدگی ارثی

برای جلوگیری از ایجاد چین و چروک، اجتناب از تماس مستقیم و محافظت با نور آفتاب درهر سن مفید است، حتی پوست‌هایی که در اثر تماس با نور آفتاب دچار آسیب شده‌اند با رعایت نکات حفاظتی پوست می‌توان از پیشرفت آسیب‌ها پیشگیری کرد.

 

دکتر امیر هوشنگ احسانی متخصص پوست و مو و عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران در گفت و گو با اشاره به اینکه پوست هر چه پیرتر می‌شود، خاصیت ارتجاعی خود را از دست داده و رشته های کلاژن و الاستین که باعث ایجاد خاصیت ارتجاعی پوست هستند، ضعیف می‌شوند؛ گفت:

 

پوست با از دست دادن چربی نازکتر شده و حالت صاف و بدون چروک خود از دست می‌دهد همزمان با این تغییرات است که نیروی جاذبه زمین پوست را به پایین می‌کشد و سبب افتادگی آن می‌شود.

 

دکتر احسانی با بیان اینکه علت اصلی پیر شدن پوست به میزان تماس با نور خورشید در طو ل عمر بستگی دارد؛ یادآور شد: تمایل پوست به چروکیدگی ارثی است ولی بعضی از چروکیدگی‌ها قابل پیشگیری هستند.

 

تمایل پوست به چروکیدگی ارثی

تمایل پوست به چروکیدگی ارثی

 

وی در ادامه افزود: برای جلوگیری از چروکیدگی های ناشی از نور خورشید، همیشه از یک کرم ضد آفتاب با درجه محافظت حداقل 15، یک کلاه لبه‌دار ولباس پوشیده استفاده کنید. هرگز حمام آفتاب نگیرید و سعی کنید بین ساعات 10 صبح تا 4 بعدازظهر درمعرض نورخورشید قرار نگیرید.

دکتر احسانی یادآور شد: اجتناب از تماس مستقیم با نور آفتاب درهر سنی مفید است حتی اگر پوست در اثر تماس مزمن با نور آفتاب آسیب دیده است، می‌توانید بارعایت موارد مذکور از پیشرفت این آسیب‌ها پیشگیری کنید.

 

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران در خصوص درمانهای چین و چروک پوست بیان داشت: کرمهای حاوی رتینوئیک اسید که به طور موثری در درمان جوش به کار می‌روند می‌توانند قوام سطحی پوست را بهبود بخشند. اسیدهای پیری (آلفا هیدورکسی اسید) نیز می‌توانند بعضی از آثار مخرب نور خورشید را ترمیم کنند.

 

تمایل پوست به چروکیدگی ارثیچین و چروک ارثی

 

دکتر احسانی در خصوص چروک‌هایی که ناشی از حالت های صورت نظیر اخم ایجاد می‌شوند؛ گفت: این نوع چروک توسط متخصصان پوست و با تزریق مواد پر کننده قابل اصلاح هستند.

 

در حال حاضر یک سم طبیعی وجود دارد که با تزریق آن می‌توان عضلات کوچک صورت را شک کرد و بدین ترتیب چین و چروک های ناشی از حالات صورت را به طور موقت از بین برد. هیچ یک از این درمان‌ها نمیتوانند جوانی همیشگی پوست را تضمین کنند اما در مجموع کاری می‌کنند که ظاهر پوست بهتر شود.

 

وی یادآور شد: چروکهای عمیق پوست را تنها با جراحی می‌توان اصلاح کرد و قبل ازهر نوع خود درمانی یا جراحی با متخصص پوست مشورت کنید.

 

جدیدترین مطالب سایت