علت و درمان جوش های صورت

مجموعه : سلامت پوست
علت و درمان جوش های صورت

تغذیه ناصحیح ، استرس ، بعضی از بیماری های خاص، دل نگرانی ،تابش مستقیم  نور خورشید بر صورت و …

 

همیشه هم جوش های صورت بد و زشت نیستند در بسیاری از موارد این جوش های شما را از اتفاقاتی آگاه می کنند که در داخل بدن تان رخ می دهد و ممکن است شما نسبت به آنها بی توجه باشید. برای مثال :

 

* گاهی اوقات خانم ها به دلایل مشکلات هورمونی و یا کیست هایی که ممکن است بر روی تخمدان های شکل گرفته باشد جوش می زنند و در حین معالجه ی جوش های صورت ، متوجه این موضوع می شوند .

 

* کرم های صورت ، پنکک ، کرم پودر ممکن است حساسیت پوستی شما را تحریک کنند و باعث جوش زدن شما شوند .

 

* خانم های هنگامی که به زمان عادت های ماهانه نزدیک می شوند جوش می زنند .

 

* خانم ها و یا آقایان ممکن است گاهی به دلیل روابط زناشویی جوش بزنند .

 

* پوست بعضی از افراد به خوردن شکلات حساس است و ممکن است با خوردن شکلات جوش بزنند و هم چنین با خوردن گوشت خوک نیز ممکن است چنین اتفاقی رخ دهد .

 

* بسیاری از افراد از دیدن صورتشان با جوش های بسیار عصبانی می شوند؛ این احساس و بر هم خوردن آرامش باعث می شود که جوش های صورتتان بیشتر شود .

 

* توصیه می شود با وجود جوش های زیاد باز هم آرامش خود را حفظ کنید و اصلا به این موضوع فکر نکنید .

 

* مدام در پی پزشکان و متخصصان پوست نباشید ، زیرا محلول های و داروهای متفاوت بر پوست شما تاثیر منفی خواهند گذاشت و از مداوا شدن پوست شما جلوگیری می کنند .

 

* همان طور که گفته شد ممکن است بسیاری از این جوش های مقطعی باشد و نیازی به مداوای نباشد ولی شما با استفاده از محلول های شیمیایی پوست تان را تحریک می کنید .

 

* هنگامی که به یک متخصص پوست مراجعه می کنید ، برای شما محلول یا داروهایی را تجویز می کنند تا از پیشروی بیشتر جوش ها در سطح پوست شما ممانعت کنند و پوست شما را از محیط باکتری بیرون بیاورند .

 

* نکته ای که به هنگام استعمال این داروها یادآور می شویم :

باید توجه داشته باشید که هنگام استفاده از این داروها پوستتان حساس می شود و باید کمتر در معرض نور خورشید قرار بگیرید یا در آرایشگاه ها زیر سشوارهای حرارتی قرار نگیرید .

 

مهم ترین مساله : اعتماد به نفس خود را حفظ کنید حتی با وجود جوش های بسیار در صورت .

 

جدیدترین مطالب سایت