آیا روشن کردن شمع برای سلامتی شما بی خطر است یا مضر؟

آیا روشن کردن شمع برای سلامتی شما بی خطر است یا مضر؟

مدت ها قبل از اختراع لامپ، شمع ها و فانوس ها منابع اصلی نور ما بودند. در دنیای امروزی از شمع ها بـه عنوان تزیین، در مراسم و انتشار عطرهای آرامش بخش استفاده میشود. اکثر شمع هاي‌ مدرن از موم پارافین ساخته می شوند، اما طبق معمولً از موم زنبور عسل، موم سویا یا موم خرما نیز ساخته می شوند.

 

بحث هایي در مورد این کـه آیا سوزاندن شمع برای سلامتی شـما مضر اسـت یا خیر وجوددارد. برخی افراد ادعا می کنند کـه شمع ها سموم بالفعل مضر را آزاد می کنند. با این حال، افراد در طرف دیگر استدلال میگویند کـه شمع ها بـه اندازه کافی حاوی این سموم نیستند تا تهدیدی برای سلامتی باشند. ما بـه انچه علم در مورد شمع سوزاندن یافته اسـت نگاه میکنیم و حقایق را از تصورات نادرست رایج جدا می‌کنیم.

 

آیا شمع ها سمی هستند؟

مقالات زیادی در اینترنت وجوددارد کـه در مورد خطرات آتش زدن شمع توضیح میدهد. با این حال، تعداد زیادی از این مقالات از شواهد غیرقطعی یا بدون شواهد برای حمایت از ادعاهای خود استفاده می کنند.

 

آیا روشن کردن شمع برای سلامتی شما بی خطر است یا مضر؟

 

بیشتر بخوانید: شمع مخصوص متولدین هر ماه + توضیحات جالب

 

آیا فتیله های شمع از سرب ساخته شده اند؟

فتیله هاي‌ شمع در حال حاضر حاوی سرب نیستند. درسال 2003؛ کمیسیون ایمنی محصولات مصرفی دنیا بـه ممنوعیت فروش و ساخت شمع هاي‌ دارای فتیله سربی رأی داد. انها همچنین واردات شمع هاي‌ حاوی سرب از کشور های دیگر را ممنوع کردند. اکثر تولید کنندگان شمع در دهه 1970 استفاده از سرب را در شمع هاي‌ خود متوقف کردند. با توجه بـه نگرانی ها مبنی بر این کـه بخار ممکن اسـت باعث مسمومیت با سرب بـه خصوص در کودکان شود، شمع هاي‌ حاوی سرب از بازار حذف شدند.

 

آیا موم از مواد شیمیایی سمی ساخته شده است؟

اکثر شمع هاي‌ مدرن از موم پارافین ساخته می شوند. این نوع موم از نفت بـه عنوان محصول جانبی ساخت بنزین ساخته می‌شود. یک مطالعه درسال 2009 نشان داد کـه سوزاندن موم پارافین مواد شیمیایی بالفعل خطرناکی مانند تولوئن را آزاد میکند. با این حال، این مطالعه هرگز دریک مجله معتبر منتشر نشد و انجمن ملی شمع و انجمن شمع اروپا سوالاتی را در مورد قابلیت خاطرجمعی مطالعه مطرح کردند.

 

طبق بیانیه اي کـه توسط انجمن شمع اروپا منتشر شده اسـت، “انها هیچ داده اي برای بررسی ارائه نکرده اند و نتیجه گیری انها بر اساس ادعاهای بدون پشتوانه اسـت. هیچ مطالعه علمی معتبری تا کنون نشان نداده اسـت کـه موم شمع از جمله پارافین برای سلامتی انسان مضر باشد. یک مطالعه درسال 2007 کـه توسط انجمن شمع اروپا تامین شد، هر نوع اصلی موم را برای 300 ماده شیمیایی سمی بررسی کرد.

 

محققان دریافتند کـه سطح مواد شیمیایی آزاد شده توسط هر نوع شمع بسیار کمتر از مقداری اسـت کـه باعث مشکلات سلامتی انسان می‌شود. در حال حاضر، هیچ مدرک قطعی مبنی بر این کـه سوزاندن موم شمع بـه سلامت شـما آسیب میرساند، وجود ندارد. با این حال، اگر در مورد اثرات منفی بالفعل سوختن موم پارافین بر سلامتی نگران هستید، می توانید از شمع هاي‌ ساخته شده از موم زنبور عسل، موم سویا یا سایر موم هاي‌ گیاهی استفاده کنید.

 

آیا شمع ها ذرات معلق و ترکیبات آلی فرار را آزاد می کنند؟

سوزاندن شمع ها باعث آزاد شدن ترکیبات آلی فرار و ذرات معلق در هوا می‌شود. ذرات معلق مخلوطی از قطرات و ذرات بسیار کوچک مایع هستند کـه می توانند وارد ریه هاي‌ شـما شوند. این نگرانی وجوددارد کـه قرار گرفتن طولانی مدت در دسترس ذرات معلق می تواند منجر بـه مشکلات قلبی و ریوی شود.

 

ترکیبات آلی فرار «VOCs» ترکیبات کربنی هستند کـه بـه اسانی در دمای اتاق بـه گاز تبدیل می شوند. عده اي از VOC ها بـه طور طبیعی در گل ها برای تولید عطر شیرین وجود دارند. سایر VOC ها، مانند فرمالدئید و بنزین، بـه طور بالفعل سرطان زا هستند. ما بـه طور مرتب در زندگی روزمره خود در دسترس ذرات معلق و VOC هستیم. این VOC ها بـه شکل اگزوز خودروها، آلودگی کارخانه ها و هر چیز دیگری کـه سوخت هاي‌ فسیلی را می سوزاند وجوددارد.

 

یک مطالعه درسال 2014 کـه میزان ذرات رها شده از سوزاندن شمع ها را بررسی کرد، نشان داد کـه مقدار آزاد شده برای ایجاد مشکلات سلامتی در انسان کافی نیست. اگر از شمع ها بـه درستی در فضایی با تهویه مناسب استفاده می کنید، بعید اسـت کـه تاثیر قابل توجهی بر سلامت شـما داشته باشند.

 

آیا دود شمع سمی است؟

تنفس بیش از حد از هر نوع دود بـه طور بالفعل می تواند بـه سلامت شـما آسیب برساند. سوزاندن شمع هاي‌ ساخته شده از پارافین دوده آزاد میکند. فرض بر این اسـت کـه محصولات احتراق این شمع ها مشابه محصولاتی اسـت کـه از یک موتور دیزل آزاد می‌شود.

 

ایده خوبی اسـت کـه با روشن کردن شمع‌ها در اتاقی با تهویه مناسب و دور نگه داشتن آن ها از جریان‌هایي کـه میتوانند میزان دود آزاد شده را افزایش دهند، میزان دودی را کـه تنفس میکنید بـه حداقل برسانید.

 

بیشتر بخوانید: نكات قابل توجه در حین استفاده از شمع

 

آیا شمع های معطر سمی هستند؟

آیا روشن کردن شمع برای سلامتی شما بی خطر است یا مضر؟

سوزاندن شمع هاي‌ خوشبو می تواند ترکیبات آلی فراری مانند فرمالدئید را آزاد کند کـه ممکن اسـت خطر ابتلا بـه سرطان را افزایش دهد. حتی اگر شمع هاي‌ خوشبو این ترکیبات را آزاد می کنند، مشخص نیست کـه آیا آن ها بر سلامت شـما تأثیر می گذارند یا خیر.

 

همچنین ممکن اسـت بـه شمع هاي‌ خوشبو واکنش آلرژیک داشته باشید. علائم می تواند شامل موارد زیر باشد:

عطسه کردن

آبریزش بینی

انسداد سینوس

 

آیا شمع های سویا سمی هستند؟

شمع هاي‌ سویا نسبت بـه شمع هاي‌ ساخته شده از پارافین دوده و مواد شیمیایی سمی کمتری تولید می کنند. حتی اگر دود تمیزتر اسـت، ایده خوبی اسـت کـه مصرف هر نوع دودی را بـه حداقل برسانید. انجمن شمع اروپا توصیه هاي‌ زیر را برای دست زدن بـه شمع ارائه می‌دهد:

 

شمع‌ها را در مکان‌هایي کـه آب‌کشی دارند نسوزانید.

اگر فتیله از 10 تا 15 میلی متر بیشتر شد، ان را کوتاه کنید.

بـه جای فوت کردن شمع، از شمع گیر استفاده کنید یا فتیله را در موم فرو کنید.

پس از خاموش کردن شمع اتاق خودرا تهویه کنید.

 

کدام شمع برای سلامتی شما بهتر است؟

آیا روشن کردن شمع برای سلامتی شما بی خطر است یا مضر؟

سوزاندن تقریبا هر چیزی پتانسیل انتشار مواد شیمیایی را دارد کـه ممکن اسـت بـه سلامت شـما آسیب برساند. دود ناشی از سوزاندن شمع ها دریک منطقه با تهویه مناسب در مقایسه با آلودگی هایي کـه در طول زندگی روزانه خود تنفس می کنید، بعید اسـت کـه تأثیر قابل توجهی بر سلامت شـما داشته باشد.

 

اگر می خواهید میزان ذرات معلق را کـه در ان تنفس می کنید بـه حداقل برسانید، چسبیدن بـه شمع هاي‌ ساخته شده از منابع طبیعی بهترین گزینه اسـت. طبق یک مطالعه، شمع هاي‌ ساخته شده از استئارین نخل تنها نصف شمع هاي‌ ساخته شده از پارافین دوده آزاد می کنند. محققان همچنین توضیح می‌دهند کـه بـه نظر می‌رسد شمع هاي‌ طبیعی کمترین میزان مواد شیمیایی بالفعل خطرناک را آزاد می کنند.

 

عده اي از گزینه هاي‌ شمع طبیعی عبارتند از:

موم نارگیل

موم زنبور عسل

موم سویا

موم کف دست

موم گیاهی

 

14 فواید شمع روشن کردن

شمع ها لهجه تزئینی منحصر بـه فردی را ارائه می‌دهند. شـما می توانید انواع شمع ها را در هر رنگ، شکل، اندازه و امروزه در عطرهای مختلف و محبوب پیدا کنید! این عمدتا بـه این واقعیت مربوط می‌شود کـه تعداد زیادی از شمع ها در خانه هاي‌ خود برای ایجاد یک محیط آرامش بخش استفاده می کنند. در واقع، سوزاندن شمع ها صرفاً تزئینی نیستند، زیرا می توانند مزایای بی شمار دیگری نیز ارائه دهند.

 

1. یک محیط ایجاد می کند

آیا روشن کردن شمع برای سلامتی شما بی خطر است یا مضر؟

اگر می خواهید یک محیط واقعاً آرام و آرامش بخش داشته باشید، چند شمع می تواند اینکار را انجام دهد. قرار دادن شمع در عده اي از مکان‌هاي‌ کلیدی خانه میتواند محیطی واقعاً دنج ایجاد کند و اتاق را گرم‌تر و دلپذیرتر کند.

 

شاید ساده بـه نظر برسد، اما اگر سعی کنید کنار یک شمع در حال سوختن بنشینید و استراحت کنید، مطمئناً در عرض چند لحظه احساس آرامش بیشتری خواهید کرد. شعله را تماشا کنید، عطر شمع را استنشاق کنید و بـه آرامی نفس بکشید. شـما احساس خواهید کرد کـه تمام استرس و اضطراب شـما در کمترین زمان از بین می‌رود!

 

امروزه اکثریت قریب بـه اتفاق مردم سبک زندگی پرمشغله‌اي دارند و تلاش برای یافتن راه‌ها و ابزارهایی برای رهایی از استرس و اضطراب مهم اسـت. سوزاندن شمع کار ساده اي اسـت، اما قدرت محیط آرامی کـه ایجاد میکند بسیار قوی اسـت.

 

فقط تصور کنید بعد از یک روز کاری طولانی و سخت بـه خانه برگردید و چند شمع روشن شده توسط شریک زندگی خود پیدا کنید. مطمئناً فضایی دلپذیر و آرام را احساس خواهید کرد کـه فوراً ذهن شـما را از مشکلات و مشکلاتی کـه در محل کار با انها دست و پنجه نرم می‌کردید دور میکند.

 

2. داستان عاشقانه

آیا روشن کردن شمع برای سلامتی شما بی خطر است یا مضر؟

از آنجایی کـه شمع‌هاي‌ سوزان می توانند محیطی واقعاً آرامش‌بخش ایجاد کنند، برای موقعیت‌هاي‌ عاشقانه کـه میخواهید بـه ان محیط منحصربه‌فرد برسید، ایده‌آل هستند. وقتی شام میخورید، یک شمع در وسط میز و چند شمع سوزان کـه این جا و آنجا در اتاق خواب و حمام پراکنده شده اند، معجزه خواهند کرد.

 

و نه تنها در مورد نور کم شمع ها در اتاق، بلکه در مورد عطرها و عطرهایی اسـت کـه می توانید با انها آزمایش کنید. شمع‌هاي‌ خوشبو عالی هستند اگر میخواهید حواس خودرا تقویت کنید و بـه شـما کمک کنند روی شریک زندگیتان و عصر عاشقانه‌تان باهم تمرکز کنید!

 

3. جشن

آیا روشن کردن شمع برای سلامتی شما بی خطر است یا مضر؟

اگر رویدادی را برای جشن گرفتن یک مناسبت خاص ترتیب می دهید، باید حتماً از شمع برای تزئین مکان استفاده کنید. شمع هایي را انتخاب کنید کـه می توانند مکمل بقیه دکوراسیون باشند. برخی شمع‌هاي‌ خوشبو در ورودی و مکان‌هاي‌ کلیدی بـه ایجاد فضایی دلپذیر کمک میکنند.

 

همچنین ممکن اسـت بخواهید برای جشن گرفتن مناسبت هاي‌ خاص، شمع ها را بـه عنوان هدیه بسته مراقبتی انتخاب کنید. شمع‌هاي‌ بسته ‌بندی بسیار زیبایی وجوددارد کـه میتوانید اینروزها از بین ان‌ها انتخاب کنید کـه آسمان محدود اسـت! و اغلب شمع‌ها ایده‌اي ایده‌آل برای کادو می شوند، در صورتی کـه در مورد خرید ان دچار مشکل شده‌اید!

 

4. تزیین

آیا روشن کردن شمع برای سلامتی شما بی خطر است یا مضر؟

شمع ها گزینه هاي‌ دکوری ساده ودر عین حال شیک هستند. انها رنگ نهایی منحصر بـه فردی را بـه اتاق اضافه می کنند و تعداد زیادی از مردم عاشق خرید شمع هاي‌ مختلف برای تزئین اتاق هاي‌ مختلف در خانه خود هستند. از آنجایی کـه شمع‌هایي کـه می توانید برای فروش پیدا کنید از نظر اندازه، شکل و رنگ متفاوت هستند، وقتی شمع‌هایي را برای خانه‌تان خرید می کنید، انتخابتان خراب خواهد شد.

 

شمع ها بـه اتاق نرمی می بخشند و می توانند سبک و همچنین طرح رنگ اتاق خاص را تکمیل کنند. آن ها می توانند بـه شـما کمک کنند سبک و رنگ اتاق را برجسته کنید و هنگامی کـه شمع ها را روشن می کنید، فضای اتاق بـه سادگی زیبا می‌شود.

 

5. خانه شما را خوشبو می کند

آیا روشن کردن شمع برای سلامتی شما بی خطر است یا مضر؟

گاهی اوقات ممکن اسـت اتاق احساس خفگی کند. علیرغم این کـه پنجره ها را باز می کنید و از خوشبو کننده هاي‌ هوا استفاده می کنید، ممکن اسـت نتوانید بوی خوش را برای مدت طولانی حفظ کنید. شمع ها می توانند گزینه اي عالی برای افزودن یک عطر دوست داشتنی بـه خانه شـما باشند.

 

شمع‌هاي‌ خوشبو زیادی وجوددارد کـه می توانید از بین آن ها انتخاب کنید – هر چیزی کـه ممکن اسـت بـه ذهنت ان خطور کند! رایحه‌هاي‌ طبیعی، گیاهی، رایحه‌هاي‌ چوبی یا گل‌دار، یا حتی آنهایی کـه از غذا یا نوشیدنی الهام گرفته شده‌اند، وجود دارند. رایحه‌هایي وجود دارند کـه حواس را تقویت می کنند و رایحه‌هاي‌ دیگری کـه می توانند با رایحه‌هاي‌ مردانه یا بیشتر رایحه‌هاي‌ زنانه مرتبط باشند!

 

بنابر این، شمع‌ها نه تنها بـه دلیل نورپردازی‌شان، بلکه بـه لطف عطرها و رایحه‌هاي‌ منحصر بـه فرد و دلپذیر، راه‌هاي‌ بسیار خوبی برای پذیرایی بیشتر خانه شـما هستند.

 

6. فواید سلامتی

آیا روشن کردن شمع برای سلامتی شما بی خطر است یا مضر؟

علاوه بر رایحه‌هاي‌ فوق‌العاده و محیط آرامبخش زیبایی کـه شمع‌هاي‌ سوزان ایجاد می کنند، آیا تا بـه حال بـه فواید سلامتی کـه میتوان بـه دست آورد فکر کردید؟

 

در واقع، سوزاندن شمع می تواند برای سلامتی شـما بسیار مفید باشد! تلاش برای داشتن یک سبک زندگی سالم بسیار مهم اسـت و بخشی جدایی ناپذیر از ان در توانایی ایجاد حس خوب اسـت. این را می توان با القای احساسات آرام بـه دست آورد و مطمئناً شمع ها می توانند بـه شـما در انجام اینکار کمک کنند.

 

سوزاندن شمع می تواند بـه شـما کمک کند آرام شوید و از شر احساسات استرس زا و اضطرابی خلاص شوید کـه در زندگی پرمشغله اي کـه اینروزها داریم بسیار رایج اسـت.

 

7. دعا و ذکر

آیا روشن کردن شمع برای سلامتی شما بی خطر است یا مضر؟

شمع‌ها بخش مهمی از ایجاد مکانی هستند کـه در ان هنگام دعا احساس آرامش و تمرکز بیشتری داشته باشید. هنگامی کـه از کلیساها و زیارتگاه ها بازدید می کنید، طبق معمولً چندین شمع در حال سوختن را می‌بینید. این بـه این دلیل اسـت کـه تعداد زیادی از ارادتمندان از شمع بـه عنوان وسیله اي برای اقامه نماز، یا تشکر خود و همچنین بـه عنوان نشانه اي برای ذکر استفاده می کنند.

 

8. مدیتیشن و آرامش

آیا روشن کردن شمع برای سلامتی شما بی خطر است یا مضر؟

سوزاندن شمع عملا بخشی جدایی ناپذیر از ایجاد یک محیط آرامش بخش اسـت کـه در ان مدیتیشن می تواند با موفقیت انجام شود. از تمرین‌هاي‌ تجسم گرفته تا تمرین‌هاي‌ تنفسی، شمع‌ها میتوانند بـه التیام مدیتیشن شـما کمک کنند زیرا روی شعله‌هاي‌ سوزان و عطر دلپذیر تمرکز می کنید. در واقع، در طول کلاس هاي‌ یوگا و مدیتیشن طبیعی اسـت کـه چندین شمع روشن کنید تا فضای مناسبی برای مدیتیشن ایجاد شود.

 

9. تمرکز را بهبود می بخشد

آیا روشن کردن شمع برای سلامتی شما بی خطر است یا مضر؟

یکیدیگر از مزایای سوزاندن شمع، التیام توانایی شـما برای تمرکز اسـت. طبق معمولً ناتوانی در تمرکز وجوددارد زیرا اغلب چیزهای زیادی در اطراف شـما می گذرد و افکار بیشماری در ذهن شـما وجوددارد. اگر واقعاً می خواهید با تمرکز بیشتر و داشتن ذهنی روشن، احساس سلامتی خودرا التیام ببخشید، هیچ راهی بهتر از سوزاندن شمع برای انجام اینکار وجود ندارد.

 

10. خلق و خو را بهبود می بخشد

آیا روشن کردن شمع برای سلامتی شما بی خطر است یا مضر؟

اگر بـه دنبال راهی ساده برای التیام خلق و خوی خود هستید، سعی کنید چند شمع روشن کنید. اگر بـه دلیل یک روز کاری پر استرس، روحیه شـما چندان خوب نیست، یا بـه دلیل این کـه در حال حاضر بـه دلایل دیگری در حال گذراندن دوره سختی هستید، سعی کنید شمعی روشن کنید، بـه ان نگاه کنید و آرام باشید.

 

از این کـه این روال ساده چقدر می تواند حس بهتری در شـما ایجاد کند حيرت زده خواهید شد. علاوه بر این، شمع ها بـه لطف رایحه هایشان قدرت نشاط بخشی دارند. شمع‌هاي‌ رزماری و مرکبات لیمو بـه شـما کمک می کنند آرام شوید و حس بهتری داشته باشید.

 

11. خواب را بهبود می بخشد

آیا روشن کردن شمع برای سلامتی شما بی خطر است یا مضر؟

ممکن اسـت بـه سختی بـه خواب بروید، یا در غیر این صورت تمایل دارید چندین بار در طول شب از خواب بیدار شوید. این همچنین بر روحیه شـما در طول روزبعد تأثیر منفی می‌گذارد. تلاش برای رسیدن بـه خوابی آرام بسیار مهم اسـت و شمع ها می توانند بـه شـما کمک کنند.

 

12. خاطرات مثبت را تداعی می کند

آیا روشن کردن شمع برای سلامتی شما بی خطر است یا مضر؟

وقتی عطر خاصی را استشمام میکنید، اغلب احساس می کنید کـه در زمان منجنیق شده‌اید، زیرا تمایل دارید رایحه‌هاي‌ خاصی رابا اتفاقاتی کـه در گذشته برایتان رخ داده اسـت مرتبط کنید. بنابر این شمع‌هاي‌ خوشبو میتوانند خاطرات مثبتی را تداعی کنند و بـه شـما کمک کنند تا خاطرات را بـه خاطر بسپارید.

 

این بـه طور طبیعی بـه شـما کمک می‌کند تا حس بهتری داشته باشید، زیرا همیشه خوب اسـت کـه خاطرات و احساسات دوست داشتنی خاصی ایجاد کنید.

 

13. استرس را از بین می برد

آیا روشن کردن شمع برای سلامتی شما بی خطر است یا مضر؟

سوزاندن شمع می تواند بـه شـما در مبارزه با استرس و اضطراب کمک زیادی کند. شمع ها خاصیت آرام بخشی دارند. این دو مورد اسـت، زیرا نور سوسو زدن باعث می‌شود احساس آرامش بیشتری داشته باشید زیرا محیط آرام تر اسـت و عطر خاصی کـه شمع منتشر میکند نیز بـه آرامش شـما کمک می‌کند.

 

در واقع، این یکی از دلایل اصلی استفاده از شمع در جلسات رایحه درمانی اسـت. بنابر این هر زمان کـه احساس استرس و فشار شدید، فقط سعی کنید یک شمع خوشبو روشن کنید، بنشینید و استراحت کنید. شمع‌هاي‌ خوشبو زیادی وجود دارند کـه واقعاً میتوانند برای تسکین استرس معجزه کنند، اما عده اي از محبوب‌ترین عطرها عبارتند از:

 

بابونه

اسطوخودوس

ترنج

کندر

 

14. تشریفات سرگرم کننده ایجاد می کند

آیا روشن کردن شمع برای سلامتی شما بی خطر است یا مضر؟

شمع ها عملاً مترادف با مناسبت هستند و نه تنها برای مراسم مذهبی. تعداد زیادی از مردم شمع سوزان را بـه عنوان بخشی از مراسم شخصی خود در خانه قرار میدهند. صرفاً برای تنظیم روحیه یا شروع یک روش خاص مانند شمع سوزاندن قبل از حمام کردن، قبل از دعا، یا هنگام چیدن سفره برای شام.

 

لحظات خاصی وجوددارد کـه در ان تشریفات خانوادگی شامل سوزاندن یک یا چند شمع اسـت و این یک جنبه واقعاً خوشایند از زندگی اسـت کـه باعث گذراندن وقت خانواده، یک محیط آرام و رفاه عمومی می‌شود.

 

در پایان

سوزاندن شمع مواد شیمیایی آزاد میکند کـه می تواند برای سلامتی انسان خطرناک باشد. با این حال، هیچ تحقیق قطعی وجود ندارد کـه نشان دهد قرار گرفتن در دسترس دود شمع خطر ابتلا بـه هرگونه بیماری را افزایش میدهد.

 

استنشاق هر نوع دود می تواند ناسالم باشد. اگر قصد دارید بـه طور منظم از شمع استفاده کنید، ایده خوبی اسـت کـه آن ها را دریک اتاق تهویه‌دار بسوزانید تا میزان دودی کـه تنفس می کنید بـه حداقل برسد. دور نگه داشتن شمع‌ها از جریان هوا می تواند بـه کاهش میزان دودی کـه تولید میکنند کمک کند.

 

سوزاندن شمع می تواند بـه شـما در التیام زندگی خود بـه طرق مختلف کمک کند. انها بهزیستی شـما را التیام می بخشند، استرس را کاهش میدهند و باعث می شوند از خواب، خلق و خوی و سلامت عمومی بهتر بهره مند شوید.

جدیدترین مطالب سایت