چگونه فضای اتاق خواب را بزرگ تر نشان دهیم؟

چگونه فضای اتاق خواب را بزرگ تر نشان دهیم؟

اتاق خواب کوچک لزوما چیز بدی نیست؛ چرا که راحت‌تر تمیز می‌شود، با وسایل کمتری می‌توان آن را دکور کرد و راحت‌تر مرتب می‌شود. اما برخی افراد دوست دارند اتاق خواب را بزرگ‌تر نشان بدهند. برای بزرگ نشان دادن اتاق کوچک، راه‌های ساده‌ای وجود دارند که می‌توانیم انجام بدهیم.

 

کارهایی مثل استفاده درست از نور، استفاده از یک سری المان‌ها، بکار گیری رنگ‌های مناسب و کارهایی از این قبیل می‌توان اتاق خواب کوچک را بزرگتر نشان داد. در این مقاله قصد داریم تا به طور مفصل راجع به این موضوع صحبت کنیم و راه‌کارهایی را ارائه بدهیم. با ما تا پایان این مقاله همراه باشید.

 

فضا را خلوت کنید‍!

یکی از راه‌های بزرگ نشان دادن اتاق خواب کوچک، خلوت کردن اتاق خواب است. وجود وسایل زیاد در اتاق خواب باعث می‌شود اتاق کوچک‌تر به نظر برسد. پس سعی کنید فقط لوازم مورد نیازتان را در اتاق خواب قرار بدهید و از خرید لوازم غیر ضروری دوری کنید. می‌توانید برای نظم دادن به وسایلتان از قفسه‌های دیواری استفاده کنید. در کل سعی کنید وسایل یا از دید خارج کنید تا فضا آزادتر به نظر برسد.

 

از تن رنگی مناسب استفاده کنید

در حالی که رنگ‌های تیره و گرم فضا را دنج و صمیمانه نشان می‌دهند، رنگ‌های سرد باعث می‌شوند فضا بازتر دیده شود. برای بزرگ نشان دادن اتاق کوچک می‌توانید از رنگ‌هایی مثل آبی و سبز در تناژ ملایم استفاده کنید. این رنگ‌ها تناژ سردی دارند و فضای اتاق خواب را بزرگ‌تر نشان می‌دهند. برای تاثیرگذاری بیشتر، سعی کنید وسایل مورد نیاز اتاق خوابتان را هم در همان تناژ رنگی تهیه کنید. می‌توانید در کنار رنگ‌های سرد، از رنگ‌های ملایم و خنثی هم استفاده کنید.

 

به نور اجازه ورود بدهید

هر اتاق خوابی با حضور نور بزرگ‌تر از چیزی که هست به نظر می‌رسد. پس این نکته را اصلا فراموش نکنید. برای ورود نور سعی کنید از پرده‌هایی استفاده کنید که نور را از خود عبور می‌دهند. می‌توانید در طول روز پنجره را نیز باز کنید تا نور بیشتری به اتاق بتابد. اگر اتاق خواب شما بدون پنجره است نیز نگران نباشید. نور مصنوعی هم باعث بزرگ نشان دادن اتاق خواب کوچک می‌شود. برای این کار می‌توانید از ریسه‌های نوری استفاده کنید یا نورهای مخفی به اتاق خواب اضافه کنید. سعی کنید در نورپردازی اتاق خلاق باشید. چرا که علاوه بر بازتر نشان دادن اتاق خواب، می‌تواند جلوه شیک و لوکس‌تری به فضا بدهد.

 

استفاده از آینه را فراموش نکنید

تاثیر آینه در دکوراسیون غیرقابل چشم پوشی است. آینه با ایجاد خطای دید فضا را بسیار بزرگ‌تر از چیزی که هست نشان می‌دهد. به همین دلیل می‌توان برای بزرگ نشان دادن اتاق کوچک از این متد استفاده کرد. ایده مناسب جهت بکار بردن آینه در اتاق خواب، قرار دادن آینه قدی، نصب آینه تمام قد روی دیوار یا روی کمد دیواری است. این کار جدا از بازتر نشان دادن فضای اتاق، بسیار کاربردی است و می‌توانید استایل‌های روزانه خود را در آینه راحت‌تر انتخاب کنید و با هم ست کنید. آینه همچنین جلوه شیک و زیبایی را به فضا می‌دهد.

چگونه فضای اتاق خواب را بزرگ تر نشان دهیم؟

طرح‌ها را هوشمندانه‌تر انتخاب کنید

هنگام دکور کردن اتاق کوچک لزوما احتیاج نیست از المان‌های بدون طرح یا طرح‌های خلوت استفاده کنید. اما اگر بزرگ نشان دادن اتاق برایتان مهم است، بهتر است از طرح‌های ساده‌تر بهره بگیرید. برای مثال می‌توانید از روتختی ساده استفاده کنید و برای اضافه کردن رنگ و لعاب به تخت خواب، از کوسن رنگی یا رانر بهره بگیرید. سعی کنید همانطور که اشاره شد هارمونی رنگی را رعایت کنید و بین رنگ‌های انتخابیتان ارتباط برقرار کنید. همچنین می‌توان از کاغذ دیواری‌هایی با طرح‌های ریزتر و ساده‌تر استفاده کرد. برای انتخاب رنگ هم طبق موارد اشاره شده از رنگ‌های روشن و تناژ رنگی سردتر استفاده کنید.

 

به جزئیات دقت کنید!

دقت به جزئیات در دکوراسیون می‌تواند مانند معجزه فضای مورد نظر شما را تغییر بدهد. برای مثال برای دکوراسیون اتاق کوچک نباید از سرویس خوابی استفاده کنید که جلوه شلوغی دارد. چرا که طراحی شلوغ سرویس خواب می‌تواند فضای کوچک را شلوغ‌ و کوچکتر نشان بدهد.

 

رعایت این نکته جزئی می‌تواند به کلی فضای اتاق خواب شما را دگرگون کند. شرکت بالسا چوب، با شعار به جزئیات دقت کنید این نکته را به خوبی به ما گوشزد کرده است. طراحی‌های کلاسیک این برند باعث می‌شوند بتوانیم اتاق خواب لوکس و شیکی داشته باشیم. با استفاده از مدل‌های مینیمال‌تر این برند می‌توان به همراه رعایت نکته‌های ذکر شده، در بزرگ نشان دادن اتاق کوچک موفق شد.

چگونه فضای اتاق خواب را بزرگ تر نشان دهیم؟

سرویس خواب مناسب تهیه کنید

پیشتر اشاره کردیم که مدل سرویس خواب می‌تواند در بزرگ نشان دادن اتاق کوچک تاثیرگذار باشد. بهترین مدل سرویس خواب برای اتاق خواب کوچک، مدلی مثل سرویس خواب گلوریا بالسا چه برای اتاق یک نفره و چه برای اتاق دو نفره است. این مدل کاملا مینیمال است و با سرتخت و سرستون‌های خاص خود حس لوکس بودن را در کمال سادگی به فضا می‌دهد. رنگ روشن این سرویس خواب، ما را به آرامش دعوت می‌کند و شکوه و جلوه خاصی به محیط می‌بخشد. از دیگر ویژگی‌های مناسب این سرویس خواب، رنگ روشن آن است که با رنگ‌های سرد و هر رنگ دلخواهی به خوبی ست می‌شود. برای تکمیل این ست، می‌توانید دیوار پس زمینه تخت را به رنگی مناسب درآورید و با ایجاد هارمونی مناسب بین رنگ دیوار، رنگ اکسسوری‌های مورد نظرتان و رنگ سرویس خواب، به نتیجه‌ای باور نکردنی دست بیابید. برای مشاهده و خرید این سرویس خواب می‌توانید به وبسایت بالسا مراجعه کنید.

 

کلام پایانی

در این مطلب با هم دکوراسیون اتاق کوچک را مرور کردیم و سعی کردیم به شما در این راستا کمک کنیم. فضای کوچک ویژگی‌های مثبت خود را هم دارد به شرط آن که از تمام فضاها به درستی استفاده کنیم. برای بزرگ نشان دادن اتاق کوچک، با رعایت نکات گفته شده و استفاده بهینه از فضا می‌توان بهترین دکوراسیون اتاق خواب را تجربه کرد. با استفاده از سرویس خواب مناسب و المان‌های تزئینات مناسب اتاق خواب، فضای اتاق خواب خود را به فضایی آرامش‌بخش تبدیل کنید و از سلیقه و ابتکار خود لذت ببرید.

جدیدترین مطالب سایت