انواع مدل های شیک کاور مبل | جدیدترین کاورهای مبل

انواع مدل های شیک کاور مبل | جدیدترین کاورهای مبل

مدل های جدید کاور مبل

با استفاده از کاور مبل هم می توانید مبل های جدید خود را نو و تمیز نگه دارید و هم می توانید مبل های قدیمی را شکلی جدید و شیک بدهید و در هزینه ها صرفه جویی کنید.

 

یکی از روش هایي که برای حفاظت از مبلمان خانه بهره گیری میشود دوخت کاور مبل هست که روی مبلمان کشیده می‌شود و کاور مبل وظیفه محافظت از پارچه و چرم روی مبلمان را دارد.

 

گرچه جدیدا برخی از مبلمان هاي راحتی از رویه هاي زیپ دار برخوردار میباشند که به راحتی از فوم ابری جدا می‌شوند و قابلیت شستشو دارند ولی این موضوع را هم باید در نظر داشت که با هر زمان شستشو تا حد زیادی از رنگ و کیفیت روکش مبل کاسته می‌شود.

 

امروزه دوخت یک دست پیراهن یا کاور مبل به نکات مختلفی بستگی دارد در دوخت کاور میتوان از جنس پارچه و یا ژلاتین بهره گیری کرد.

 

انواع کاور مبل

کاور مبل ژلاتینی چیست؟

انواع مدل های شیک کاور مبل | جدیدترین کاورهای مبل 2023

مزایای کاور مبل ژلاتینی سهولت در تمیز کردن آن میباشد

 

کاور مبل ژلاتینی طلق هاي نرم و شفاف یا به اصطلاح شیشه اي از جنس pvc میباشند که طبق شکل مبل و صندلی شما پس از الگوبرداری برش خورده و دور تا دور آن نواردوزی میشود. شما با بهره گیری از پیراهن یا کاور مبل ژلاتینی (طلقی یا ژله اي) ضمن داشتن تمیزی و محافظت ازمبل، نمای زیبای مبلمانتان را هم دارید و نه تنها با کشیدن کاور ژلاتینی از زیبایی آن کاسته نمیشود بلکه دو عمده نیزمی گردد.

 

از دیگر مزایای پیراهن یا کاور مبل ژلاتینی سهولت در تمیز کردن آن میباشد که توسط یک پارچه نم دار به سادگی امکان‌پذیر هست همین طور عدم نفوذ گرد و غبار و مایعات از قبیل آب، قهوه، چای، مرکبات و غیره . . .

 

پیراهن یا کاور مبل پارچه ای :

انواع مدل های شیک کاور مبل | جدیدترین کاورهای مبل 2023

از انواع دیگر کاور مبل میتوان پیراهن یا کاور مبل پارچه اي اشاره کرد

 

از آنجایی که تعمیرات و تعویض پارچه هاي رومبلی به اصطلاح رویه کوبی هزینه هاي بالایی دارد و انجام آن حتی هرچند سال یک بارنیز برای همۀ خانواده ها امکانپذیر نیست و پس از انجام اینکار مجددا در مدت زمان کوتاهی دوباره مبلمان به اوضاع گذشته دچار میشود.

 

کاربرد مواد پاک کننده به کهنه شدن زودرس و از دست رفتن رنگ و لعاب نخست پارچه و نشست کردن فوم مبل می انجامد در چنین شرایطی برترین راه کاربرد کاور مبل هست به خصوص در صورتیکه رنگ پارچه مبلمان روشن باشد.

 

ضرورت استفاده از پیراهن یا کاور مبل :

انواع مدل های شیک کاور مبل | جدیدترین کاورهای مبل 2023

پارچه هاي کاور مبل باید مقاوم به شستشو بوده و آبرفت نداشته باشند

 

در جوامع امروزی مبلمان فقط به عنوان یک کالای لوکس و تجملاتی به حساب نمی‌آید بلکه جزو لوازم ضروری خانه شده، تاهمین چندسال پیش اگر در خانه اي مبل وجود داشت تنها در اتاق پذیرایی یا (مهمان خانه) گذاشته می شد و در تمام طول سال نیز ملحفه هاي سفید رنگی روی آن پهن می‌کردند طوری که اعضای خانواده حق بهره گیری از انها را نداشتند مگر زمانی که مهمان غریبه اي برای انها می آمد.

 

ولی امروزه بیشتر خانواده ها اصطلاحا مبل نشین شده اند و حتی برای برخی افراد مبلمان کارکردهای دیگری نظیر میز غذاخوری، تخت خواب، میز کار و … نیز پیدا کرده هست.

 

انواع مدل های شیک کاور مبل | جدیدترین کاورهای مبل 2023

معرفی انواع کاور مبل

 

بنابراین با دقت به وجود گرد وغبار، آلودگی هوا، دوده حاصل از پخت وپز، اسباب کشی و کثیف شدن هنگام پذیرایی از مهمان ها و همین طور با به کار انداختن سیستم هاي گرمایشی به خصوص شوفاژ بخاری و شومینه و آبگرمکن در خانه ها اگرچه فضای گرم و راحتی را در فصول سرد سال خواهیم داشت اما بدنبال آن معضلات دیگری هم برای خانم خانه پیش خواهد آمد.

 

در واقع گرم شدن محیط توسط این نوع منابع بخصوص شومینه، باسوختن ذرات موجود در هوا در نهایت ایجاد لایه اي از دوده روی لوازم دکوراسیون خانه همراه هست که گرچه این مشکل در مورد برخی از لوازم و سطوح مثل پرده ها و دیوارها که قابل شستشو بوده نگرانی خاصی به همراه ندارد.

 

 

انواع مدل های شیک کاور مبل | جدیدترین کاورهای مبل 2023

جدیدترین کاورهای مبل خانه

 

ولی برای دیگر لوازم ازجمله مبلمان پارچه اي که امکان شستشو با آب و مواد شوینده به طریقه معمول وجود ندارد مجبوریم این سیاهی ها را با پارچه اي آغشته به مواد مخصوص شستن فرش و مبل تمیز کنیم که عمده کارساز نبوده و پارچه مبل کم کم زمان جلوه نخست خود را از دست داده و به اصطلاح چرک مرده میشود و اینکار همین طور باعث تغییرشکل و حالت دادن فوم و اسفنج مبل و در نهایت نشست کردن آن میشود.

 

انواع مدل های شیک کاور مبل | جدیدترین کاورهای مبل 2023
تمام این تفاسیر، دلایل قانع کننده اي برای بهره گیری از پیراهن مبل،کاور مبل یا روکش مبل به شمار می‌روند. درکنار همۀ اینها هزینه هاي سنگین تعمیرات و خرید، ضرورت بهره گیری از پیراهن مبل و کاور مبل را دو عمده میکند.

 

حتی در صورتی که هزینه خرید مبلمان اخیر برای شما مطرح نباشد باز هم شما به پیراهن مبل یا کاور مبل نیاز دارید چون همۀ دوست دارند که از مهمان هایشان برروی مبلمان تمیز و شیک پذیرایی کنند نه مبلمانی که حتی مدت زمان زیادی از خرید آن نگذشته ولی کثیف، لک و خراب شده هست.

 

 

انواع مدل های شیک کاور مبل | جدیدترین کاورهای مبل 2023

معرفی جدیدترین کاورهای مبل خانه

 

هنگامی که موضوع پیراهن مبل یا کاور مبل مطرح می‌شود، ذهن اغلب افراد به کاور مبلی با پارچه هاي ساده و کم ارزش ملحفه اي و محیطی سرد و بی روح که حاصل کاربرد آنهاست معطوف میشود. حال آنکه شما می‌توانید برای سرویس مبلمان خود پیراهن مبلی با پارچه هاي طرح دار، با کیفیت و شکل که به لحاظ طرح و رنگ با محیط خانه شما هماهنگی دارند بهره گیری نمایید.

 

انواع مدل های شیک کاور مبل | جدیدترین کاورهای مبل 2023

اگر از پارچه اي با جنس مرغوب و خوشگل برای این منظور بهره گیری کنید و پیراهن یا کاور مبل شما با دقت و به اندازه مبل دوخته شود شما می‌توانید از آن حتی با وجود داشتن مهمان نیز بهره گیری کنید. تنوع نوع و جنس پارچه ها بسیار عمده هست ولی باید دقت داشته باشید که هر پارچه اي مناسب هر چیزی نیست.

 

به گزارش تالاب پارچه هاي کاور مبل که معمولآ از نوع پلی استر یا تلفیقی از پلی استر و نخ با درصد مشخص یا ترمه می باشند باید مقاوم به شستشو بوده و آبرفت نداشته باشند. متاسفانه جنس هاي تقلبی که از لحاظ طرح و رنگ شبیه آن ها میباشند بسیار زیادند اما از لحاظ کیفیت بسیار متفاوتند که هر شخصی قادر به تشخیص آن نیست.

 

منبع : بیتوته

جدیدترین مطالب سایت