چگونه یک اتاق نشیمن کوچک را بزرگتر نشان دهیم؟

چگونه یک اتاق نشیمن کوچک را بزرگتر نشان دهیم؟

با ترفندهای برتر ما دراین پست مجله تفریحی تالاب در مورد نحوه بزرگتر نشان دادن اتاق نشیمن آشنا شوید. آیا اتاق نشیمن کوچک شـما باید بزرگتر بـه نظر برسد؟ آیا فضا تنگ اسـت یا کمبود نور باعث فشرده شدن ان می شود؟ ما راه‌هاي‌ مطمئنی برای بزرگتر و روشن‌تر بـه‌نظر رساندن اتاق نشیمن ابداع کرده‌ایم – و منظور ما از مینیمالیست بودن و رنگ‌آمیزی همه ی چیز سفید نیست – هرچند کـه کارساز خواهد بود.

 

از گزینه‌هایي کـه شامل سقف‌هاي‌ سفید، کف‌پوش‌هاي‌ چوبی ساده  و استفاده نکردن از پنجره‌هاي‌ شلوغ گرفته تا روش‌هاي‌ هوشمندانه با آینه‌ها، اگر بـه دنبال ایده‌هایي برای اتاق نشیمن کوچک هستید کـه صرفاً فضا را افزایش میدهند، این نکات تخصصی مفید خواهند بود.

 

بزرگتر کردن آپارمان کوچک

چه بـه دنبال ایده‌هاي‌ اتاق نشیمن کوچک برای آپارتمان‌ها هستید یا میخواهید یک اتاق نشیمن کوچک را دریک خانه تعطیلات یا کلبه بزرگ تر جلوه دهید، توصیه‌هاي‌ ما بـه شـما همراهان عزیز کمک خواهد کرد.

 

1. یک طرح رنگ ساده انتخاب کنید

نکته اصلی کـه هنگام طراحی یک اتاق کوچک باید بـه خاطر بسپارید این اسـت کـه خاطرجمعی حاصل کنید کـه همه ی دیوار ها یک رنگ هستند بنابر این جریان در سراسر اتاق ایجاد می شود. باوجود ستایش رنگ‌ها، ایده‌هاي‌ رنگ‌آمیزی اتاق نشیمن رنگ‌هاي‌ تک رنگ طرح را بیشتر برجسته میکند.

 

چگونه یک اتاق نشیمن کوچک را بزرگتر نشان دهیم؟

بـه جای استفاده از رنگ ها و الگوهای مختلف کـه اتاق را تقسیم می کند و ان را کوچک تر می کند، فضا را بـه عنوان “یک فضای منسجم” درنظر بگیریم. بـه‌ویژه در استودیوها، غریزه اغلب این اسـت کـه اتاق اصلی را بـه بخش‌هاي‌ جداگانه برش دهیم تا توهم یک اتاق بزرگتر را ایجاد کنیم – اما کاری کـه در واقع انجام می دهي این اسـت کـه فضا را بـه هم ریخته و ان را بسیار کوچک‌تر نشان میدهد.این بدان معنا نیست کـه نمیتواند رنگارنگ باشد، اما بـه این معنی اسـت کـه بـه یک پالت تونال پایبند باشید، خواه تن‌هاي‌ سردتر مانند آبی و سبز یا تن‌هاي‌ گرم‌تر مانند سفالی، بژ و زنگ‌زدگی.

 

با یک رنگ کردن دیوار ها، فضا بزرگ تر و منسجم‌تر بـه نظر میرسد، کـه بـه ان اجازه می دهد کمتر از هم گسیخته شود. دریک فضای کوچک تر، ما طبق معمولً دوست داریم از یک روکش مات برای کمک بـه مخفی کردن عیوب دیوار استفاده کنیم، کـه باعث می شود رنگ تیره از نظر بصری گسترده تر شود.

 

2. از رنگ ها عاقلانه استفاده کنید

ایجاد یک اتاق نشیمن بزرگتر و روشن تر بـه این معنی نیست کـه نمی‌توانید رنگ داشته باشید. سایه تیره روی دیوارهای شـما حس مخالف را ایجاد می کند، اما اگر سایه گرم کننده روشن مانند مرجانی را انتخاب کنید، فضا را بلندتر می کند.

چگونه یک اتاق نشیمن کوچک را بزرگتر نشان دهیم؟

از رنگ سفید روی چوب‌ها و قرنیز استفاده کنید و اگر کرکره دارید، بهتر اسـت – اگر نه، و می توانید بدون پرده با ان کنار بیایید، اجازه دهید نور وارد شود. اینکار واقعا تاثیرگذار اسـت.

 

3. بافت های زیبا را انتخاب کنید

برای این کـه یک اتاق نشیمن کوچک بزرگ تر بـه نظر برسد، باید از شلوغی‌ها دور شوید – اما نمی خواهید یک طرح استریل با مینیمالیسم و ​​سایه‌هاي‌ کاملاً کم رنگ ایجاد کنید – کـه، ما می دانیم، فضاهای نورانی را ایجاد می کند. در عوض، ان رابا بافت هاي‌ مجلل کـه از نظر بصری فضا را اشغال نمی‌کنند، دنج نگه دارید.

چگونه یک اتاق نشیمن کوچک را بزرگتر نشان دهیم؟

فرش‌هاي‌ پوست گوسفند، قطعات چوبی دانه‌دار زیبا، کف‌پوش‌هاي‌ آهکی، کوسن‌هاي‌ مخملی و صندلی‌هاي‌ چرم بسیار نرم، همگی طرح را فورا گرم می کنند، بـه‌ویژه زمانی کـه در ایده‌هاي‌ مینیمالیست اتاق نشیمن آپارتمان استفاده میشوند.

 

4. جادوی آینه ها را در آغوش بگیرید

ما 100% بـه قدرت تزیین با آینه اعتقاد داریم، زیرا آن ها می توانند یک اتاق نشیمن کوچک را بزرگتر بـه نظر برسانند – اگر مکان انها را درست انتخاب کنید.

چگونه یک اتاق نشیمن کوچک را بزرگتر نشان دهیم؟

ما بـه شـما نشان میدهیم کـه آینه ها چقدر می توانند دراین اتاق نشیمن شگفت انگیز بـه نظر برسند. این جفت طاقچه آینه اي بلافاصله نور را از پنجره ها منعکس می کند. این راه مطمئنی برای افزودن نور و روشنایی اسـت، اما با آینه‌هاي‌ خود بزرگ شوید – این جا جایی برای کوچک و زیبا نیست.

 

5. نورپردازی لایه ای برای بزرگتر به نظر رسیدن یک اتاق نشیمن کوچک است

ایده هاي‌ نورپردازی اتاق نشیمن کوچک می‌تواند فضای شـما را در شب بزرگتر کند، حتی اگر اتاق دارای نور طبیعی در روز باشد. لایه بندی ارتفاع نورپردازی شـما بسیار کلیدی اسـت – بنابر این خاطرجمعی حاصل کنید کـه یک چراغ آویز در بالای سرخود، تعداد زیادی نور لامپ و چراغ هاي‌ دیواری دارید.

چگونه یک اتاق نشیمن کوچک را بزرگتر نشان دهیم؟

سایه هایي را انتخاب کنید کـه هم بتوانند نور را برای کارهایی مانند خواندن هدایت کنند و هم حوضچه هایي از نور را برای فضا ایجاد کنند. داشتن چراغ هاي‌ دیواری کـه محورهای نرم نور را بـه سمت بالا و پایین هدایت می کنند نیز باعث ایجاد فضا می شود.

 

6. مبلمان خود را تمیز نگه دارید

برای این کـه یک اتاق نشیمن کوچک بزرگتر بـه نظر برسد، باید مبلمان سنگین بصری را کـه نور اتاق نشیمن شـما را تخلیه می کند و قطعات درشتی کـه خیلی بزرگ هستند را بردارید. بـه “سبک” با پایه هاي‌ مخروطی و بخش هاي‌ قاب نازک فکر کنید. مبل کلیدی اسـت: دانستن نحوه خرید کاناپه مناسب برای یک اتاق نشیمن کوچک باعث می شود فضای شـما تا حد امکان بزرگ باشد.

چگونه یک اتاق نشیمن کوچک را بزرگتر نشان دهیم؟

برای دستیابی بـه حسی سبک و جادار در اتاق نشیمن، بهترین کار این اسـت کـه قطعات مبلمان کوچک رابا پوشش‌هاي‌ طبیعی با رنگ‌هاي‌ روشن‌تر مانند روکش‌هاي‌ چوبی نرم، ورق‌هاي‌ نقره‌اي مصنوعی یا سنگ مرمر صیقلی ترکیب کنیم.

“هنگام انتخاب یک قطعه، توجه داشته باشید کـه مقیاس را درنظر بگیرید و از گزینه هاي‌ بزرگ کـه گاهی اوقات میتواند اتاق را تاریک تر کند، اجتناب کنید.”

 

7. به عنوان نقطه شروع به سراغ وسایل خنثی بروید

مبل بزرگ‌ترین تکه مبلمان در اتاق نشیمن شـما خواهد بود، بنابر این انتخاب رنگ و اندازه مناسب بسیار مفید اسـت. یک مبل خنثی می‌تواند بـه روشن شدن فضا کمک کند، با این حال لازم بـه یادآوری اسـت کـه خنثی بـه معنای انتخاب یک طرح ساده نیست. انتخاب سبک هایي با جزئیات زیبا، مانند منحنی ها، دکمه ها، بدون این کـه بر طرح شـما غلبه کند، شخصیت را بـه فضای کوچک اضافه می کند.

چگونه یک اتاق نشیمن کوچک را بزرگتر نشان دهیم؟

علاوه بر این، کوسن‌ها و طرح‌هایي با رنگ‌ها و طرح‌هاي‌ پررنگ‌تر می توانند ظاهر را بیش از حد از بین نبرند. از طرف دیگر، یک صندلی تاکیدی راهی عالی برای افزودن رنگ‌هاي‌ مختلف اسـت و فضای تاریک‌تری را بدون دردسر بالا می برد.

 

8. پرده های سبک و مطبوع را انتخاب کنید

انچه روی پنجره‌هاي‌ خود استفاده می کنید بسیار مهم اسـت، پرده‌هاي‌ سنگین و تیره، نور را مسدود میکنند و حس خوش‌حالی‌تری را در اتاق نشیمن شـما ایجاد میکنند – برای ایجاد حس پاییزی خوب اسـت، اما برای یک طرح روشن مناسب نیست.

چگونه یک اتاق نشیمن کوچک را بزرگتر نشان دهیم؟

همان‌ گونه می توانید از الگو و رنگ استفاده کنید، بـه سادگی سایه هاي‌ کم رنگ و طرحی ظریف را انتخاب کنید. این پرده‌ها فضای اتاق نشیمن را کاملاً التیام می‌بخشند و طرح در فرش بزرگ شطرنجی منعکس میشود – نکته دیگری اسـت کـه باید درنظر گرفت زیرا کمک می کند چشم‌ها را بـه یک جنبه نور دیگر در اتاق جلب کند.

 

9. دیوار پنجم یا سقف را تقویت کنید

بهترین راه برای بزرگتر نشان دادن یک اتاق نشیمن کوچک بدون تغییر در طرح فعلی، توجه بـه دیوار پنجم – و حتی دیوار ششم اسـت. ما در مورد سقف و کف صحبت می‌کنیم.

چگونه یک اتاق نشیمن کوچک را بزرگتر نشان دهیم؟

رنگ هاي‌ سفید یا کم رنگ برای هردو باعث می شود اتاق سبک تر، روشن تر و بزرگ تر شود. روشن‌سازی براق برای سقف‌ها در حال حاضر یک روند داغ اسـت، و اگر میخواهید یک اتاق نشیمن کوچک را بزرگتر کنید، از ان استفاده کنید. توصیه می کنم دراین مورد از انتخاب یک روکش براق برای کف استفاده نکنید – و سقف براق را فقط در صورتی باید انجام دهید کـه پوشش 100% عالی باشد یا عیوب برجسته شوند.

 

10.استفاده از لوازم راه راه در نشیمن خانه

لوازم راه راه باعث می شود یک اتاق نشیمن کوچک بزرگتر بـه نظر برسد. از انها بـه صورت عمودی استفاده کنید تا یک اتاق با سقف کم بلندتر بـه نظر برسد یا بـه صورت افقی روی باریک ترین دیوار بـه نظر برسد تا فضای باریک عریض تر بـه نظر برسد.

چگونه یک اتاق نشیمن کوچک را بزرگتر نشان دهیم؟

شـما وادار نیستید از نوارهای برجسته استفاده کنید – آن ها می توانند ظریف باشند تا تأثیر بگذارند. و لازم نیست آن ها بـه دیوارها محدود شوند – پرده هاي‌ راه راه می توانند باعث بلندتر شدن پنجره ها شوند.

 

خلاصه

بهترین ترفندها برای بزرگتر نشان دادن خانه کوچک عبارتند از:

رنگ آمیزی دیوارها و سقف ها بـه رنگ کم رنگ یا روشن.
انتخاب پوشش هاي‌ انعکاسی برای دیوارها و کف ها – با اعتدال سلیقه اي.
آینه هاي‌ آویزان.
خاطرجمعی حاصل کنید کـه مبلمان دارای نسبت هاي‌ کوچک یا کم هستند یا از نظر بصری کوچک هستند، یعنی در شیشه شفاف.
نمایش یک اثر هنری بزرگ بـه جای دیوارهای شلوغ گالری.
خاطرجمعی حاصل کنید کـه پنجره‌ها بدون بهم ریختگی هستند و پرده‌ها و پرده‌ها میتوانند بـه عقب یا بالا کشیده شوند تا حداکثر نور ممکن را وارد کنند.

 

orist درسال 2019 و The Prettiest Posy را راه اندازی کرد کـه در ان گل هاي‌ زیبا را برای عروسی ها و رویداد های مدرن نگه داری می کند. برای H&G، او ویژگی هایي درباره طراحی داخلی مینویسد – و بـه خاطر توجه بـه یک اتاق زیبا معروف اسـت.

جدیدترین مطالب سایت