8 اشتباه در مرتب کردن دکوراسیون خانه

8 اشتباه در مرتب کردن دکوراسیون خانه

مرتب کردن دکوراسیون خانه  : همه ی می‌دانند کـه راز  یک خانه قابل زندگی و کارآمد این اسـت کـه مرتب و تمیر نگه دارید. اما اگر کابینت‌ها و کمدهای شـما کاملاً مرتب شده‌اند و خانه‌تان هنوز بـه هم ریخته اسـت، اشتباهات مینی طراحی ممکن اسـت مقصر باشند. تنظیم فقط چند مورد کـه ممکن اسـت قبلاً درنظر نگرفته اید، ممکن اسـت بـه خوبی کلید خانه اي آرام، از نظر بصری خیره کننده و منظم باشد.

 

لهجه‌هاي‌ کوچک، مانند دکوراسیون روی میز، هنر، و تجهیزات فنی شـما «و کابل‌هاي‌ مخوف!» همگی تأثیر منفی یا مثبتی بر اتاق دارند. بنابر این برای کمک بـه شـما در غلبه بر تفاوت‌هاي‌ ظریف و نازک طراحی خانه سازمان‌یافته، عده اي از بایدها و نبایدها و عکس‌هاي‌ الهام‌بخش اتاق‌هاي‌ بسیار زیبا و منظم را دراین قسمت از مجله تفریحی تالاب جمع‌آوری کرده‌ایم. 

 

چرا خانه مان نامرتب و کثیف دیده می شود؟

شـما سخت کار می‌کنید تا خانه خودرا بـه صورت روزانه تمیز نگه دارید، بنابر این آخرین چیزی کـه می‌خواهید این اسـت کـه انتخاب هاي‌ دکوراسیون شـما بـه ایجاد یک اتاق نامرتب کمک کند. گرچه پاک کردن درهم و برهمی نخستین قدم برای داشتن ظاهری منظم و صیقلی اسـت، اما نحوه چیدمان و تزئین اتاق نیز برای تمیزی کلی ان بسیار مهم اسـت.

 

گاهی اوقات اشتباهات ساده در دکوراسیون کـه مربوط بـه خانه شـما می شود نیز میتواند باعث شود کـه طراحی ژولیده یا کاملاً آشفته بـه نظر برسد. هنگامی کـه چیزی کاملاً درست نیست، میتواند از طراحی کاسته شود ودر حال و هوای کلی اتاق اختلال ایجاد کند. خوشبختانه، یک خانه بیش از حد تزئین شده اغلب بـه اسانی با چند ترفند قابل تعمیر اسـت.

 

صرف تعویض لوازم جانبی یا چیدمان مجدد اثاثیه میتواند بـه نظم بخشیدن بـه اتاق و بـه حداکثر رساندن تلاش شـما برای مرتب کردن وسایل کمک کند. برای کمک بـه شـما در ایجاد فضایی تمیز و منظم، لیستی از اشتباهات دکوراسیونی کـه ممکن اسـت خانه شـما را نامرتب نشان دهد، آماده کرده ایم. با دوری از این مسائل رایج، خواهید دید کـه حفظ نظم و دستیابی بـه ظاهری مرتب راحت تر اسـت.

 

بیشتر بخوانید: بهترین رنگ اتاق خواب بر اساس ماه تولدتان

 

1. هنر دیواری شما تصادفی به نظر می رسد

8 اشتباه در مرتب کردن دکوراسیون خانه

مرتب کردن دکوراسیون خانه

یک اثر هنری بـه طور تصادفی یا با اندازه نامناسب میتواند کل اتاق را آشفته جلوه دهد. «انتخاب قطعاتی کـه با دیواری کـه روی ان قرار میدهید، هم اندازه باشند، مهم اسـت. یک قطعه خیلی کوچک ممکن اسـت کمی تصادفی بـه نظر برسد. و یک قطعه خیلی بزرگ می‌تواند اتاق را کوچک و بـه هم ریخته نشان دهد.»

 

هر اثر هنری از نظر فضایی با چیز دیگری در اتاق مرتبط باشد. بـه عنوان مثال، اگر یک مبل پنج فوتی دارید، یک نقاشی چهار فوتی را انتخاب کنید. هنر باید بـه چیزی متصل شود. 

 

2. شما مبلمان با تعمیر و نگهداری بالا را انتخاب کردید

8 اشتباه در مرتب کردن دکوراسیون خانه

اگر پاشیدن روی تمام سطوح خانه شـما آخرین کاری اسـت کـه در فهرست کارهایتان باید انجام دهید، از قطعاتی کـه نگه داری بالایی دارند دوری کنید. گرد و غبار روی مبلمان چوبی با رنگ تیره بیشتر آشکار می شود و اثر انگشت بـه سرعت روی شیشه و آینه ظاهر می شود. حواس تان بـه قطعاتی در خانه خود باشید کـه سریع‌تر بـه هم ریخته می شوند و ابتدا ان‌ها را تمیز کنید.

 

3. دیوارهای شما قدیمی به نظر می رسند

8 اشتباه در مرتب کردن دکوراسیون خانه

با گرایش‌هاي‌ رنگی فعلی کـه بـه سمت ظاهری روشن و مطبوع متمایل شده‌اند، رنگ‌هاي‌ تیره‌تر با ته رنگ قهوه‌اي میتوانند قدیمی و کثیف بـه نظر برسند. «بـه این معنی نیست کـه آن ها بد هستند، فقط کمی قدیمی بـه نظر می رسد. و مردم اغلب چیزهای قدیمی‌تر رابا چیزهایی کـه آشفته‌تر هستند مرتبط میکنند.»

 

4. قاب‌های عکس شما نامناسب است

8 اشتباه در مرتب کردن دکوراسیون خانه

Sauer برای سازماندهی چندین قطعه هنری دریک ردیف یا نمایشگر از نوع گالری، برنامه ریزی رو بـه جلو را توصیه می کند. ترفند او این اسـت کـه یک ورق کاغذ بزرگ را بـه اندازه فضایی کـه می‌خواهد با هنر پر کند بچرخاند. او ورق را روی زمین میگذارد و دور قاب‌هاي‌ عکسش جابجا میشود تا جایی کـه چیدمانی را کـه دوست دارد پیدا کند «او توصیه می کند حدود یک تا دو اینچ بین قاب‌هاي‌ کوچک‌تر و دو یا سه اینچ بین قاب‌هاي‌ بزرگتر قرار بگیرد».

 

سپس Sauer هر فریم را ردیابی می کند و جایی کـه هر میخ برای آویزان کردن انها باید برود را مشخص می کند. سپس ورق کاغذ را بـه دیوار می‌چسبد، تمام میخ‌ها را در جایی کـه نقطه‌ها هستند می گذارد و کاغذ را پاره می کند. قاب ها را آویزان کنید و گالری شـما کامل می شود. چند فریم دارید کـه مستقیم نمیمانند؟ Sauer می‌گوید: یک تکه کوچک Velcro یا یک نوار فرمان را در پایین قاب قرار دهید تا بـه طرفین کج نشود.

 

بیشتر بخوانید: معماری های عجیب و دیدنی دنیا در سال 1402

 

5. شما فراموش کرده اید که طناب های در معرض دید را در نظر بگیرید

8 اشتباه در مرتب کردن دکوراسیون خانه

مرتب کردن دکوراسیون خانه

هیچ چیز مانند دسته اي از سیم ها و نوارهای برق در دسترس هرج و مرج نیست. همه ی نقاط مشکل خانه خودرا شناسایی کنید و بـه دنبال راه هاي‌ خلاقانه برای مخفی کردن آشفتگی باشید. بـه عنوان مثال، نوار برق رایانه شـما را می‌توان دریک سبد زیر میز آویزان کرد. نوارهای دیگر را میتوان در داخل کشوها و پشت تزئینات پنهان کرد.

 

6. شما بیش از حد اکسسوری کردید

8 اشتباه در مرتب کردن دکوراسیون خانه

Sauer توصیه می کند، هنگام طراحی اشیا روی میزها و قفسه ها، همه ی چیز را در سه گروه «یا سایر اعداد فرد مانند پنج و هفت» قرار دهید و مطمئن شوید کـه یک نقطه کانونی واضح و فضای سفید زیادی وجوددارد. برای جالب نگه داشتن چیزها، اشیاء با ارتفاع هاي‌ مختلف را گروه بندی کنید و اگر میز شـما مربع اسـت، انها را در زاویه 45 درجه قرار دهید.

 

7. سایز فرش شما اشتباه است

8 اشتباه در مرتب کردن دکوراسیون خانه

برای این کـه فضای نشیمن خودرا بـه هم نزدیک کنید و ان را شبیه بـه یک واحد جلوه دهید – بر خلاف مبلمانی کـه بـه طور تصادفی قرار داده شده اند – مطمئن شوید کـه پای جلوی هر قطعه در قسمت نشیمنگاه شـما بالای فرش باشد.

 

8. مبل و بالش شما صاف به نظر می رسند

8 اشتباه در مرتب کردن دکوراسیون خانه

مرتب کردن دکوراسیون خانه

روکش چروکیده و بالش هاي‌ پرتابی تغییر شکل داده شده میتواند هر چیدمانی را نامرتب نشان دهد. همه ی چیز را پف کنید و مطمئن شوید کـه اثاثه یا لوازم داخلی شـما بـه شکلی عالی اسـت.

 

بیشتر بخوانید: موارد لازم در سرویس بهداشتی برای مهمانان

 

در پایان

بـه عنوان یک پناهگاه، خانه شـما صرف نظر از اندازه ان باید با عشق، مراقبت و خلاقیت طراحی شود. عده اي از بهترین طراحان داخلی از ترفندها و نکات کاربردی استفاده می کنند تا بـه فضاهای کوچک‌تر توهم محیطی بسیار بزرگ تر را بدهند، بنابر این خانه شـما در نهایت جادار بـه نظر می رسد.

جدیدترین مطالب سایت