گران قیمت ترین سنگ های قیمتی دنیا (10 سنگ)

گران قیمت ترین سنگ های قیمتی دنیا (10 سنگ)

ما گران قیمت ترین سنگ های قیمتی دنیا را کـه فقط ثروتمندترین افراد میتوانند بخرند، جمع‌آوری کرده‌ایم. دراین قسمت از مجله تالاب، فهرست ما از 10 سنگ قیمتی گرانقیمت در جهان آمده اسـت.

 

گران ترین سنگ های قیمتی جهان کدامند؟

عده اي از افراد سنگ هاي‌ قیمتی را در جواهرات دوست دارند و برخی دیگر آن ها را فقط بـه خاطر ارزششان گرد آوری میکنند، اما سنگ هاي‌ این فهرست فقط برای ثروتمندترین خریداران درنظر گرفته شده اسـت! این ها یقیناً کوارتزهای رز متوسط شـما نیستند و قیمت آن ها کاملاً تکان دهنده اسـت.

 

بیشتر بخوانید: طراحی دکوراسیون خانه با سنگ های قیمتی

 

10 گران قیمت ترین سنگ های قیمتی جهان

10. عقیق سیاه – 9500 دلار در هر قیراط

گران قیمت ترین سنگ های قیمتی دنیا در سال 2023

عقیق هاي‌ سیاه با ارزش ترین و بـه طور استثنایی کمیاب هستند. این عقیق‌ها فقط در استرالیا یافت می شوند و بیشتر انها از شهر لایتنینگ ریج در نیو ساوت ولز می آیند. علاوه بر این، استخراج این اوپال ها یک بازی شانسی اسـت، زیرا آن ها در رگ ها ظاهر نمی‌شوند و هیچ سرنخ واقعی برای این کـه کجا ظاهر شوند وجود ندارد.

 

تنها کاری کـه ماینرها واقعاً می توانند انجام دهند این اسـت کـه حفاری کنند و امیدوار باشند! عقیق سیاه بدنه اي تیره دارد کـه باعث میشود رنگ هاي‌ درخشان ان واقعا برجسته شوند. درسال 2013؛ “رویال وان”؛ با ارزش ترین قطعه عقیق سیاه در جهان، با قیمت گزاف 3 میلیون دلار در لاس وگاس بـه فروش رسید.

 

این سنگ 306 قیراطی باکیفیت جواهر توسط یک معدنچی استرالیایی پیدا شد و در نهایت بـه کاترین جتر، طراح مشهور جواهرات داده شد. اگر چه رویال وان یقیناً یکی از گران‌ترین سنگ‌هاي‌ قیمتی جهان اسـت، حتی عقیق‌هاي‌ سیاه «متوسط» با قیمت هر قیراط 9500 دلار نیز شکست‌دهنده هستند.

 

فقط برای این کـه بتوانید یک قیراط از این سنگ بسیار گرانقیمت را بخرید، باید تعدادی از گران ترین نوزادان حبوبات را در جهان بفروشید.

9. گراندیدیریت – 20000 دلار در هر قیراط

گران قیمت ترین سنگ های قیمتی دنیا در سال 2023

گراندیدیریت سنگی نیست کـه طبق معمولً در هر مجموعه جواهرات یا جواهرات پیدا کنید، و قطعات سنگی وجهی فوق العاده غیرمعمول هستند. این ماده معدنی کـه درسال 1902 در جنوب ماداگاسکار کشف شد، دارای رنگ‌آمیزی قوی اسـت، بـه این معنی کـه بسته بـه زاویه‌اي کـه از ان می بینید، میتواند سه رنگ متفاوت را نشان دهد.

 

طبق معمولً این سنگ بسته بـه برش و زاویه دید ان می تواند بـه رنگ سبز مایل بـه آبی، سبز تیره، بی رنگ یا بـه ندرت زرد کم رنگ ظاهر شود. اگر چه دانشمندان یک نسخه مصنوعی از این ماده معدنی را برای تحقیق ایجاد کرده‌اند، اما هرگز برای استفاده در جواهرات عرضه نشده اسـت، بنابر این لازم نیست نگران باشید کـه با یک قطعه گراندیدیریت روبه‌رو شوید و متوجه شوید کـه معتبر نیست.

 

هنگام برش، بیشتر این سنگ ها از یک تا 10 قیراط متغیر هستند، بـه این معنی کـه بزرگ ترین انها بیش از 200000 دلار قیمت دارند! اگر چه بـه اندازه عده اي از گران ترین حلقه هاي‌ نامزدی در جهان گران نیست، خرید یک تکه گراندیریت 10 قیراطی قطعا شـما را بـه عقب خواهد انداخت.

 

8. الکساندریت – 70000 دلار در هر قیراط

گران قیمت ترین سنگ های قیمتی دنیا در سال 2023

اگر چه الکساندریت برای نخستین بار درسال 1883 در روسیه یافت شد، اما از ان زمان در سریلانکا، هند و تانزانیا یافت شد. اگر چه ممکن اسـت فکر کنید این قیمت ان را کاهش میدهد، این واقعیت کـه بیشتر در قطعات کوچک زیر 1 قیراط یافت میشود، سنگ هاي‌ بزرگتر را بسیار ارزشمند و کمیاب می کند.

 

برای درک این موضوع، سنگ هاي‌ کوچک تر می توانند 15000 دلار برای یک قیراط قیمت داشته باشند، اما اگر سنگ بزرگ باشد، این قیمت بـه دلیل اندازه کلی ان می تواند بـه 70000 دلار برسد. بزرگ ترین قطعه برش خورده الکساندریت، 65.7 قیراط، در حال حاضر در اختیار موسسه اسمیتسونیان اسـت کـه میتوانید ان را در وبسایت آن ها مشاهده کنید، زیرا در اصل از سریلانکا استخراج شده اسـت.

 

ما نمی‌توانستیم تصور کنیم کـه این سنگ با چه قیمتی همراه خواهد بود، اما بعید اسـت کـه مجموعه اسمیتسونیان برای فروش گذاشته شود.

 

7. زمرد – 305000 دلار در هر قیراط

گران قیمت ترین سنگ های قیمتی دنیا در سال 2023

زمردها ممکن اسـت رایج بـه نظر برسند، زیرا همه ی میدانند کـه چه هستند، اما در واقع، عده اي از با ارزش ترین زمردها می توانند حتی از قیمت عده اي از گرانقیمت ترین فلزات گرانبها در جهان پیشی بگیرند. سنگ‌هاي‌ قیمتی یکی از محبوب‌ترین سنگ‌هاي‌ دنیا هستند و بـه دلیل رنگ‌هاي‌ سبز غنی‌شان بسیار محبوب هستند.

 

اگر چه این زمردها در نقاط مختلفی در برزیل، کلمبیا، زامبیا و زیمباوه استخراج می شوند، اما بیشتر زمردهایی کـه حفر می شوند دارای عیوب هستند کـه ارزش کلی آن ها را کاهش می‌دهد. بـه همین دلیل، هنگامی کـه یک زمرد بدون هیچ نقصی پیدا می‌شود، ارزش ان می تواند بـه مقادیر باورنکردنی افزایش یابد.

 

یک مثال عالی از ان «زمرد راکفلر» اسـت کـه در حراج کریستی بـه قیمت 5.5 میلیون دلار فروخته شد! وزن این زمرد 18.04 قیراط خیره کننده اسـت و بـه تقاضای دیوید راکفلر دریک حلقه نصب شده اسـت.

 

زمرد راکفلر کـه توسط مؤسسه گوهرشناسی ایالات امریکا بـه عنوان استثنایی شناخته شده اسـت، تاکنون گران ترین زمرد فروخته شده اسـت و اگر میلیون‌ها دلار در حساب بانکی خود دارید، ممکن اسـت بخواهید مراقب باشید کـه آیا دوباره بـه حراج میرود.

 

6. الماس قرمز – 1 میلیون دلار در هر قیراط

گران قیمت ترین سنگ های قیمتی دنیا در سال 2023

الماس هاي‌ قرمز بـه عنوان کمیاب ترین الماس هاي‌ رنگی درنظر گرفته می شوند و تعداد بسیار کمی از انها تاکنون یافت شده اند. منبع نور خیره کننده و رنگ قرمز یاقوتی ان در جامعه زمین شناسی مورد بحث اسـت، اما بیشتر رنگ این الماس را بـه اتم هاي‌ سرخورده در سنگ نسبت می‌دهند، زیرا در هنگام شکل‌گیری در دسترس فشار شدید قرار می گیرد.

 

بـه عنوان یکی از 12 الماس رنگی فانتزی، صورتی و آبی کـه دو الماس دیگر هستند، الماس قرمز بسیار کمیاب و بسیار گران اسـت. نمونه‌هاي‌ بزرگتر کـه عمدتاً در اندازه‌هاي‌ کمتر از یک قیراط یافت می شوند، با ارزش‌ترین سنگ‌هاي‌ قیمتی درنظر گرفته میشوند و الماس قرمز موسایف بزرگ ترین و بی‌عیب‌ترین آنهاست.

 

الماس قرمز Moussaieff 5.11 قیراط با برش مثلثی اسـت و قبلا در نمایشگاه اسمیتسونیان “The Splendor of Diamonds” درکنار عده اي از ارزشمندترین سنگ هاي‌ قیمتی دیگر مانند قلب ابدیت و ستاره صورتی بـه نمایش گذاشته شده اسـت.

 

این جواهر گرانقیمت کـه درسال 2001 توسط شلومو موسایف، جواهرساز اسرائیلی الاصل کـه در لندن زندگی می کند، خریداری شد، در حال حاضر متعلق بـه کسب و کار او Moussaieff Jewelers Ltd اسـت. برخلاف عده اي از گران‌ترین سنگ‌ها، یافتن سنگ‌هاي‌ قیمتی مانند این بسیار سخت اسـت، حتی اگر دارایی خالص مارک زاکربرگ را داشته باشید، زیرا مالکان بـه ندرت انها را می فروشند.

 

در حالی کـه می‌توان الماس قرمز کوچک تر رابا قیمت 1 میلیون دلار بـه ازای هر قیراط برای یک سنگ قیمتی بزرگتر و بی عیب و نقص خریداری کرد، برای این کـه بتوانید یکی از انها را برای خود بـه دست آورید، باید بـه اندازه پول شانس داشته باشید.

 

بیشتر بخوانید: عکس های دیدنی از سنگ های معدنی شگفت انگیز

 

5. روبی – 1.18 میلیون دلار در هر قیراط

گران قیمت ترین سنگ های قیمتی دنیا در سال 2023

در حالی کـه یاقوت سرخ طبق معمولً یک میلیون دلار برای هر قیراط قیمت ندارد … انها می توانند. یاقوت‌ها یکیدیگر از شناخته‌شده‌ ترین سنگ‌هاي‌ قیمتی در جهان هستند و مانند زمرد، میتوانند هزینه بسیار بالایی داشته باشند.

 

رنگ‌هاي‌ این یاقوت‌هاي‌ گران‌قیمت از صورتی روشن تا قرمز تیره متغیر اسـت و عمیق‌ترین جواهرات قرمز از دیرباز حتی در فرهنگ‌هاي‌ باستانی مورد احترام بوده‌اند. گران‌ترین یاقوت‌ها میتوانند بیش از 1.18 میلیون دلار بـه ازای هر قیراط قیمت داشته باشند و بالاترین قیمتی کـه تا بـه حال برای یکی پرداخت شده اسـت 30.42 میلیون دلار بوده اسـت.

 

این سنگ قیمتی گران‌قیمت کـه بـه “یقوت طلوع آفتاب” مشهور اسـت، در اصل در میانمار استخراج شد و نام ان از شعری از مولانا در قرن سیزدهم گرفته شده اسـت. موسسه گوهرشناسی سوئیس کـه بـه عنوان یک سنگ قیمتی بسیار کمیاب درنظر گرفته میشود، ان را بـه عنوان “گنجینه طبیعت” توصیف کرد.

 

Sunrise Ruby درسال 2015 در حراجی ساتبی فروخته شد و توسط یک خریدار ناشناس خریداری شد کـه ما شک داریم بـه این زودی از این جواهر جدا شود. در حالی کـه دیگر سنگ‌هاي‌ قیمتی دیدنی هستند، اما چیزی شگفت‌انگیز در مورد یاقوت‌ها وجوددارد کـه این جواهر زنده را بـه یکی از پرطرفدارترین‌ها در جهان تبدیل میکند.

 

4. الماس صورتی – 1.19 میلیون دلار در هر قیراط

گران قیمت ترین سنگ های قیمتی دنیا در سال 2023

مانند الماس قرمز، الماس صورتی نیز جواهری کمیاب اسـت کـه دستیابی بـه ان هزینه زیادی را برای شـما در بر خواهد داشت. در حالی کـه چندین الماس صورتی پیدا شده اسـت، تنها یکی از انها در کل جهان 100% بی عیب و نقص شناخته شده اسـت.

 

الماس ستاره صورتی کـه قبلا بـه عنوان الماس رویای صورتی شناخته می شد، یک سنگ قیمتی 59.60 قیراطی اسـت کـه توسط De Beers درسال 1999 در آفریقای جنوبی کشف شد. بـه دلیل کمیاب بودن ان؛ 20 ماه طاقت فرسا برای بریدن ستاره صورتی طول کشید، زیرا هر اشتباهی می‌توانست این الماس صورتی منحصر بـه فرد را از بین ببرد.

 

ستاره صورتی درسال 2003 دریک مراسم عمومی در موناکو بـه نمایش درآمد و بعدا درکنار الماس قرمز موسایف و قلب ابدیت در نمایشگاه الماس اسمیتسونیان بـه نمایش درآمد. در ابتدا قرار بود ستاره صورتی در حراجی ساتبی بـه قیمت 83 میلیون دلار بـه فروش برسد، اما زمانی کـه خریدار موفق بـه تسویه حساب نشد، فروش بـه اتمام رسید.

 

درسال 2017؛ Chow Tai Fook Enterprises این الماس باورنکردنی را در حراجی هنگ کنگ بـه قیمت 71.2 میلیون دلار در اختیار گرفت. بـه عنوان یکی از گرانبهاترین سنگ هاي‌ جهان، بعید اسـت کـه ستاره صورتی بـه این زودی ها برای فروش عرضه شود.

 

با این حال، اگر مایلید بـه الماس صورتی کوچک تر بسنده کنید، همان‌ گونه باید بیش از 1.19 میلیون دلار در هر قیراط بخرید.

 

3. سرندیبیت – 1.8 میلیون دلار در هر قیراط

گران قیمت ترین سنگ های قیمتی دنیا در سال 2023

سرندیبیت یک ماده معدنی سیلیکات بسیار کمیاب اسـت کـه برای نخستین بار درسال 1902 در سریلانکا کشف شد. در ابتدا در اسکارن‌ها، سنگ‌هاي‌ دگرگونی سخت یافت میشوند، تنها سه نمونه باکیفیت جواهر در کل جهان وجود دارند!

 

Serendibite موجود در سریلانکا تمایل بـه رنگ آبی-سبز یا آبی-بنفش دارد کـه انها را بـه سنگ هاي‌ بسیار مطلوب تبدیل می کند. با این حال، سرندیبیت در برمه نیز یافت شده اسـت، جایی کـه با رنگ سبز-آبی تیره تر ظاهر می‌شود کـه اغلب می تواند تقریبا سیاه بـه نظر برسد.

 

نوع نگینی این سنگ دارای درخشش چشمگیر و ظاهری تقریبا شفاف اسـت. اگر بـه اندازه کافی خوش شانس هستید کـه با یک تکه سرندیبیت مواجه شدید، خودرا بسیار خوش شانس بدانید، بـه خصوص اگر پول کافی برای تهیه ان را دارید!

 

2. جیدیت – 3 میلیون دلار در هر قیراط

گران قیمت ترین سنگ های قیمتی دنیا در سال 2023

این ماده معدنی کمیاب رتبه دوم ما را بـه عنوان یکی از با ارزش ترین سنگ هاي‌ قیمتی بـه خود اختصاص داده اسـت و بیشتر بـه دلیل رنگ سبز روشن خود شناخته می‌شود. بـه عنوان خالص‌ترین و کمیاب‌ترین شکل یشم، جیدیت یکی از با ارزش‌ترین سنگ‌هاي‌ قیمتی در چین اسـت، اگر چه استفاده از ان سراسر جهان را در بر می گیرد و قدمت ان حتی بـه عصر حجر میرسد.

 

مکان‌هاي‌ نوسنگی در جزایر بریتانیا حتی سرهای تبر یشم را بـه دست آورده‌اند کـه در شمال ایتالیا استخراج شده و احتمالاً از طریق تبادل بین فرهنگ‌ها بـه بریتانیا آورده شده اسـت. در حالی کـه همه ی انواع یشم طبق معمولً با هنر و جواهرات چینی مرتبط هستند، ذخایر کوچک یشم در مناطق مختلف از جمله میانمار، ژاپن، روسیه و کالیفرنیا یافت شده اسـت.

 

یکی از گران ترین جواهرات یشم گردنبند Hutton-Mdivani اسـت کـه درسال 2014 بـه فروش رفت. این گردنبند کـه از 27 مهره یشم بزرگ و باکیفیت تشکیل شده اسـت، رکورد گران ترین جواهرات یشم فروخته شده را بـه ثبت رساند و بـه قیمت 27.44 میلیون دلار بـه طراح اصلی این قطعه، کارتیه فروخته شد.

 

در حالی کـه قطعات کوچک‌تر یشم مقرون بـه صرفه‌تر هستند، اما همان‌ گونه قیمت بیشتری نسبت بـه عده اي از گران‌ترین خودرو های جهان دارند، کـه یقیناً بـه ارزش این ماده معدنی کمک میکند.

 

1. الماس آبی – 3.93 میلیون دلار در هر قیراط

گران قیمت ترین سنگ های قیمتی دنیا در سال 2023

در صدر فهرست ما یکی از با ارزش ترین سنگ هاي‌ قیمتی اسـت، اگر یکی از افسانه اي ترین سنگ هاي‌ موجود نباشد. الماس هاي‌ آبی بـه قدری کمیاب هستند کـه هر زمان کـه قرار اسـت بـه حراج برود، ثروتمندترین افراد جهان برای داشتن شانس اندکی برای مالکیت ان صف می‌کشند.

 

داشتن یک الماس آبی واقعاً چیز خاصی اسـت و بلافاصله شـما را در اقلیت بسیار ممتاز قرار می‌دهد. ممکن اسـت با الماس امید آشنا باشید، الماس آبی 45.42 قیراطی کـه گمان میرود در هند کشف شده اسـت، نخستین رکورد های ان درسال 1666 ظاهر شد.

 

با این حال، الماس هاي‌ آبی دیگری مانند قلب ابدیت و آبی اوپنهایمر بـه عنوان نمونه هاي‌ کمتر شناخته شده، اما مسلماً چشمگیرتر از این گران ترین جواهر برجسته هستند.

 

قلب ابدیت نخستین بار درسال 2000 بـه عنوان بخشی از مجموعه هزاره De Beers رونمایی شد. این گردنبند کـه با ده الماس آبی کوچک تر دیگر ست شده اسـت، مجموعاً 118 قیراط اسـت و تلاش هایي برای سرقت ان صورت گرفته اسـت.

 

در حالی کـه شایعه شده بود کـه توسط فلوید می‌و در خریداری شده اسـت، در نهایت مالک فعلی قلب ابدیت ناشناخته اسـت، اما مجموعه‌داران یقیناً مراقب بازگشت ان هستند. بـه طور مشابه، الماس آبی اوپنهایمر با 58 میلیون دلار در حراج کریستی رکورد فعلی بالاترین قیمت پرداخت شده برای هر الماس را دارد.

 

اوپنهایمر آبی کـه بـه عنوان “جواهر جواهرات” ستایش می‌شود، قیمتی داشت کـه تنها کسی کـه دارایی خالص جف بزوس بود می توانست بـه اسانی ان را بپردازد. در حالی کـه ثروتمندترین ها در بین ما مشتاقانه منتظر هستند تا این جواهر دوباره در حراج ظاهر شود، ما انتظار نداریم بـه این زودی ها ظاهر شود.

 

بیشتر بخوانید: معرفی گونه های مختلف سنگ های قیمتی و گران

 

در پایان

مطمئناً امیدواریم کـه از فهرست گرانقیمت ترین سنگ هاي‌ قیمتی جهان بـه همان اندازه کـه از گرد آوری ان لذت بردیم لذت برده باشید! در حالی کـه همه ی این جواهرات کمیاب نفیس هستند، ما یقیناً پیشبینی نمی‌کنیم کـه بتوانیم آن ها را بـه این زودی خریداری کنیم!

جدیدترین مطالب سایت