با پوشیدن این لباس ها پیرتر می شوید + عکس

با پوشیدن این لباس ها پیرتر می شوید + عکس

خواه 25 ساله باشید یا 55 ساله، لباس شـما بخش مهمی از ظاهر شماست، بـه خصوص وقتی نوبت بـه تعیین سن شـما می‌رسد. مطمئناً؛ پوست درخشان و قفل‌هاي‌ شاداب و هیکل بی‌عیب و نقص میتواند نشان ‌دهنده این باشد کـه شـما در محدوده سنی خاصی قرار دارید. اما یک کت نامناسب یا یک شلوار جین قدیمی “مادر” یا “پدر” می تواند فوراً با شـما قرار ملاقات بگذارد ودر تعداد زیادی از موارد، اینکار را بـه طور نامطلوب و غلط انجام می دهد.

 

چه لباس هایی من را پیر نشان می دهند؟

بله، اگر میخواهید جوان‌تر بـه نظر برسید یا واقعاً هم سن و سالتان بـه نظر برسید، ساده‌سازی کمد لباس‌تان باید قدم اول باشد. در این جا، برای ارائه نظر ویراستار در مورد این کـه چه چیزی را باید انتخاب کنید و چه چیزی را بـه طور کامل برش دهید، همه ی انتخاب‌هاي‌ لباسی هستند کـه ناخواسته انتخاب می کنید و فوراً سال‌ها بـه سن شـما اضافه می شود. 

 

بیشتر بخوانید: استایل جوان پسند جدید برای تابستون 1402 + عکس

 

1. کت های بی شکل می پوشی

با پوشیدن این لباس ها پیرتر می شوید + عکس

ساده کردن اندام شـما هیچ لطفی بـه شـما نمیکند و بله، این شامل ان کت هاي‌ بزرگی نیز می شود کـه خیلی دوست دارید. بیش از هر چیز، ان کت هاي‌ بی‌شکل هیچ حالتی برای شـما باقی نمی گذراند، بدون هیچ راهی برای نشان دادن ان اندامی کـه در طول سال‌ها برای حفظ ان تلاش کرده اید. بنابر این، بـه‌جای این کـه بـه کت‌هاي‌ مورد علاقه‌تان برسید، بـه سراغ یک کت زیباتر با شکل هاي‌ رنگارنگ بروید.

 

2. شما بارها و بارها همان لباس ها را می پوشید.

با پوشیدن این لباس ها پیرتر می شوید + عکس

این برای همه ی اتفاق میوفتد: شـما دریک لجنزار ترسناک خوفناک می افتید. برای این کـه در مورد کمد لباس خود هیجان زده بمانید، عادت داشته باشید کـه لوازم اصلی رابا جواهرات پنهان در کمد خود جای گزین کنید. فقط یک مورد در روز باید اینکار را انجام دهد. و اگر مایل بـه سرمایه گذاری در کمد لباسی هستید کـه احساس خوبی بـه شـما بدهد، خرید لباس بـه طور منظم اعتماد بـه نفس شـما و همچنین کمد لباس شـما را افزایش می دهد.

 

3. شما عینک داروخانه را می گذارید.

با پوشیدن این لباس ها پیرتر می شوید + عکس

در حالی کـه، بله، با افزایش سن، بار ضعف بینایی بـه وجود می آید، نیازی نیست کـه با عینک هاي‌ زشت داروخانه نیز همراه باشد. اگر واقعاً بـه‌دنبال خرید عینک هستید، از فریم‌هاي‌ لاغر و ارزان دوری کنید و فریم‌هاي‌ بزرگ تر و پررنگ‌تر را برای برجسته کردن چهره‌تان انتخاب کنید.

 

4. شما خیلی آشکار لباس می پوشید.

با پوشیدن این لباس ها پیرتر می شوید + عکس

اگر چه هنوز باید بـه اندام خود افتخار کنید، اما نشان دادن ان از طریق لباس هاي‌ سکسی باعث می شود بـه نظر برسید کـه برای یافتن نسخه جوان تر از خود بسیار تلاش می کنید. بـه جای این کـه بدن خودرا از طریق یکسری تاپ هاي‌ کوتاه و لباس هاي‌ تنگ جشن بگیرید، لباس هایي را بیابید کـه ویژگی هاي‌ شـما را بـه روش هاي‌ مناسب تر و شایسته بزرگسالان تکمیل کند.

 

5. فقط مشکی میپوشی

با پوشیدن این لباس ها پیرتر می شوید + عکس

بـه همه ی ساکنان شهر توجه کنید: ممکن اسـت بـه نظر برسد کـه کد لباس شهر شـما یک کمد لباس سیاه را از سر تا پا تضمین می کند، اما بـه این معنی نیست کـه شـما باید از ان پیروی کنید. مقداری رنگ یا حتی عده اي از الگوهای خاکستری را بـه وسایل روزانه خود وارد کنید.

 

6. شما لباس های کلاسیک بدون پیچ و تاب مدرن می پوشید.

با پوشیدن این لباس ها پیرتر می شوید + عکس

اگر از ست هاي‌ مسن تر هستید، تلاش برای پوشیدن همان لباس هایي کـه در گذشته می پوشیدید، فوراً شـما را پیر می کند. اما اگر شـما جوان‌تری هستید کـه بـه مد و فشن علاقه‌مند اسـت و بـه دنبال بازگشت بـه روزهای زندگیتان هستید، خرید صرفاً از سطل ارزان‌قیمت محلی‌تان، کار بزرگی نیست. برای تثبیت ظاهر کلاسیک، بـه لباس هاي‌ یکپارچهسازی با سیستمعامل نیاز ندارید، بلکه بـه لباس هایي با الهام از سبک قدیمی نیاز دارید. در غیر این صورت، بـه نظر می‌رسد کـه شـما در حال لباس پوشیدن هستید.

 

7. دامن شما خیلی بلند است

با پوشیدن این لباس ها پیرتر می شوید + عکس

صرف نظر از سن شـما، شـما باید حق داشته باشید کـه پاهای خودرا با افتخار دریک دامن رنگارنگ بـه رخ بکشید. یا یک تک رنگ مشکی. نیازی نیست چیزی بپوشید کـه 1 اینچ از زانو فاصله دارد.

 

8. سوتین شما مناسب نیست

اگر تا این جا پیش رفته اید و هنوز اندازه سوتین اشتباه می پوشید، پس دهه ها اسانی و پشتیبانی را از دست داده اید. نه تنها این، بلکه یافتن سایز سوتین مناسب می تواند برای کمد لباس شـما متحول باشد، کـه در نهایت برای اندام شـما کاملاً مناسب خواهد بود.

 

9. شلوار جین شما زیاد جا باز کرده

با پوشیدن این لباس ها پیرتر می شوید + عکس

در حالی کـه پوشیدن شلوار جین بسیار تنگ همیشه مناسب‌ترین گزینه برای نگه‌داری در کمد لباس شـما نیست، اما گزینه مخالف، شلوار جین گشاد، می تواند برای اندام شـما ویرانگر‌تر باشد. انتخاب شلوار جین خوش فرم ظاهر شـما را شاداب و روان نگه می دارد.

 

10. شما پارچه ژرسه می پوشید.

با پوشیدن این لباس ها پیرتر می شوید + عکس

پوشیدن پارچه جرسی – نوعی پارچه پارچه‌اي ساخته شده از پشم، پنبه و پارچه‌هاي‌ مصنوعی – این توانایی را دارد کـه هر منحنی و اینچ ازبدن شـما را برجسته کند کـه ممکن اسـت نخواهید ان را برجسته کنید.

 

11. یقه یقه اسکن می پوشی

با پوشیدن این لباس ها پیرتر می شوید + عکس

حتی اگر در ماه‌هاي‌ سردتر احساس میکنید کـه باید گرم بمانید، یقه‌ي یقه‌پشتی فقط بـه بقیه دنیا می گوید کـه سعی میکنید از اینچ اضافی پارچه برای مخفی کردن چیزی استفاده کنید. نه تنها این، بلکه یقه یقه اسکی ظاهر شـما را ساده می کند و یک خط مستقیم از سر تا انگشتان پا ایجاد می کند.

 

12. از پوشیدن لباس فرم پرهیز می کنید.

با پوشیدن این لباس ها پیرتر می شوید + عکس

در همین راستا، بـه نظر می‌رسد کـه از پوشیدن هر نوع لباسی کـه بـه اندام شـما شکل می‌گیرد اجتناب کرده اید. برای جلوگیري از این امر، با پوشیدن لباس‌هاي‌ شکل‌دهنده، بـه چهره خود تولدی دوباره بدهید، کـه اساساً می تواند خطوط سنی و زمان را صاف کند و بـه شـما اجازه می دهد تا در هر چیزی کـه می پوشید ظاهری تمیز نشان دهد.

 

13. شما کفش پاشنه بلند می پوشید.

با پوشیدن این لباس ها پیرتر می شوید + عکس

مگر این کـه دریک رویداد کراوات مشکی شرکت کنید، پوشیدن کفش هاي‌ پاشنه بلند فقط باعث می شود بـه نظر برسید کـه سعی دارید ساعت را بـه عقب برگردانید. نه تنها این، بلکه می تواند نیمه پایینی بدن شـما را سنگین تر نشان دهد. برای موقعیت هایي کـه نیاز بـه پاشنه دارند، بهتر اسـت بـه مواردی کـه دارای یک نقطه هستند بچسبید تا ظاهر شـما متناسب باشد.

 

14. روسری ابریشمی دور گردنت می بندی.

با پوشیدن این لباس ها پیرتر می شوید + عکس

بـه خصوص اگر چین و چروک ها و خطوط قبلاً بـه گردن شـما راه پیدا کرده اند، یک روسری کـه دور گردن شـما بسته شده اسـت فقط توجه شـما را بـه این عیوب جلب می کند. و همان طور کـه قبلاً در مورد ان صحبت کردیم، در مقابل ساده‌تر کردن اندام شـما موثر اسـت و باعث میشود نیمه بالایی شـما سنگین‌تر بـه نظر برسد.

 

15. سایز اشتباه می پوشید

با پوشیدن این لباس ها پیرتر می شوید + عکس

چه در بیست سال گذشته یک اندازه داشته باشید یا اخیراً تعدادی اعداد غیرمنتظره در مقیاس دریافت کرده باشید، تلاش برای یافتن اندازه مناسب برای قاب خود بسیار مهم اسـت. پوشیدن لباس‌هاي‌ نامناسب فقط باعث می شود کـه شـما ضخیم بـه نظر برسید و بنابر این ظاهر شـما را پیر میکند.

 

16. کمربند نمی زنی

با پوشیدن این لباس ها پیرتر می شوید + عکس

حتی اگر شلوار یا شلوار جین شـما نیازی بـه اضافه کردن کمربند نداشته باشد، اضافه کردن یک کمربند شیک توجه را بـه کمر شـما جلب می کند و بـه لباس شـما شکل می بخشد. در واقع، برای روزهایی کـه بـه اندازه کافی جرات می کنید لباس ماکسی یا دامن کوتاه بپوشید، کمربند هم می تواند همین تاثیر را داشته باشد.

 

17. شما لباس اشتباهی می پوشید.

با پوشیدن این لباس ها پیرتر می شوید + عکس

هر بدنی بـه طور متفاوتی ساخته شده اسـت، بنابر این یافتن لباسی کـه مکمل اندام شـما باشد ضروری اسـت. بـه عنوان مثال، اگر بدن شـما گلابی‌شکل‌تر اسـت «بـه معنی سنگین‌تر از پایین بدن»؛ پس باید با پوشیدن شلوارهای باریک‌تر در سایه‌هاي‌ تیره‌تر، نیمه پایینی بدن تان را لاغر کنید.

 

18. شما رنگ های اشتباه می پوشید.

با پوشیدن این لباس ها پیرتر می شوید + عکس

مانند درک انتخاب لباس هایي کـه فرم بدن شـما را تکمیل می کنند، ضروری اسـت کـه بدانید کدام رنگ ها می توانند رنگ چهره شـما را روشن کنند. 

 

19. مروارید می پوشی

با پوشیدن این لباس ها پیرتر می شوید + عکس

صرف نظر از این کـه در هفته چندین مهمانی شام برگزار میکنید یا نه، باید از پوشیدن لباس‌هایي مانند همسر استپفورد خودداری کنید، زیرا یک گردنبند مروارید می تواند شـما را بـه میزان قابل توجهی پیر کند. در عوض، اکسسوری‌هاي‌ نقره‌اي شیکی را انتخاب کنید کـه ثابت میکنند جاودانه هستند.

 

20. لباس هایی با زرق و برق می پوشید.

با پوشیدن این لباس ها پیرتر می شوید + عکس

این باید ناگفته نماند، اما پوشیدن هر لباسی کـه از زرق و برق ساخته شده باشد، تنها این تصور را بـه دیگران می دهد کـه سعی می کنید جوان تر و جذابتر بپوشید. این ناامیدی برای دسترسی بـه خود جوان‌تر مطمئناً بیش از آنچه تصور می کنید شـما را پیر می کند. بـه طور خلاصه: بـه هر قیمتی از زرق و برق دوری کنید.

 

بیشتر بخوانید: ایده ست کردن استایل مردانه شیک در تابستان برای قرار های رسمی

 

21. شما طرح های بزرگ می پوشید.

با پوشیدن این لباس ها پیرتر می شوید + عکس

متأسفانه، چاپ‌هاي‌ بلند و درشت باید برای نسل جوان‌تری کـه میتوانند از این ظاهر استفاده کنند، درنظر گرفته شود. بـه عنوان یک فرد مسن، پوشیدن این طرح هاي‌ بزرگ می تواند اندام شـما را تحت تأثیر قرار دهد و توجه را بـه قسمتی ازبدن شـما جلب کند کـه در ان ساکن هستند. با این حال، اگر هنوز احساس میکنید کـه باید ان شلوارهای گلدار را بپوشانید، با ست کردن ساق‌ها با یک رنگ خنثی مانند سفید یا مشکی، ظاهر ان را کاهش دهید.

 

22. شما لوگوهای برند فروشگاهی را می پوشید.

با پوشیدن این لباس ها پیرتر می شوید + عکس

پوشیدن لوگوهای برندی کـه طبق معمولً با نوجوانان مرتبط اسـت، فقط بـه نظر می‌رسد کـه شـما سعی می کنید بـه خود جوانتر خود دسترسی پیدا کنید. بـه عنوان یک قاعده کلی، در حالی کـه پوشیدن لباس از برندهای نوجوان کاملاً قابل قبول اسـت، اما زمانی کـه با افتخار لوگوی یک برند را بر روی هر لباس خود بـه نمایش می‌گذارید، از مرز عبور کرده اید.

 

23. شما متناسب لباس نمی پوشید.

با پوشیدن این لباس ها پیرتر می شوید + عکس

ناتوانی در لباس پوشیدن متناسب می تواند توجه را بـه قسمت هایي ازبدن شـما جلب کند کـه قصد نشان دادن انها را نداشتید. برای این کـه متناسب‌تر «و متناسب با سن» لباس بپوشید، از این قانون پیروی کنید: هنگام پوشیدن یک تاپ صاف، حالت لاغرتری را در نیمه پایینی بدن خود انتخاب کنید و همچنین در هنگام پوشیدن لباس‌هاي‌ منقبض‌تر، جلوه‌هاي‌ مخالف را بگیرید. 

 

24. شما لباس زیر اشتباهی می پوشید.

درست مانند پوشیدن سایز اشتباه سوتین، تناسب اندام شـما را غلط نشان می دهد، امتناع از پوشیدن لباس زیر متناسب یا مطابق با لباسی کـه می پوشید «مثل لباس زیر مشکی با لباس نیمه شفاف» باعث پیری شـما می شود. حتی بدتر از ان؛ پوشیدن «شلوار بزرگ» یا شورت کهنه، پس از درآوردن لباس، هیچ لطفی بـه شـما نخواهد کرد.

 

25. کت و شلوار توید می پوشی

با پوشیدن این لباس ها پیرتر می شوید + عکس

حتی اگر سعی می کنید ظاهر پروفسوری را بـه خود جلب کنید، پوشیدن تویید هرگز برای افراد زیر 80 سال ایده خوبی نیست «مخصوصاً اگر مجهز بـه چسب هاي‌ آرنج باشد». نه تنها این، بلکه پارچه می تواند اینچ را بـه اندام شـما اضافه کند و باعث شود سنگین تر از انچه هستید ظاهر شوید. بنابر این، بـه جای پوشیدن کت و شلوار تویید، یک کتانی ترکیبی یا پشمی را انتخاب کنید کـه ظاهر شـما را باریک و ساده می کند.

 

26. شما ژاکت کش باف پشمی می پوشید.

با پوشیدن این لباس ها پیرتر می شوید + عکس

مانند توید، انداختن ژاکت کش باف پشمی برای تکمیل ظاهرتان میتواند فوراً شـما را پیر کند، زیرا طبق معمولً یک لباس بیرونی برای مردان و زنان مسن‌تر اسـت. بنابر این، برای پیش گیری از اضافه شدن یک دهه دیگر بـه ظاهر خود، بـه جای ان یک کت جین زیبا یا یک کت شلوار بلند را انتخاب کنید.

 

27. شما فقط کفش های معقول می پوشید.

با پوشیدن این لباس ها پیرتر می شوید + عکس

هیچ اکسسوری دیگری بـه اندازه کفش هاي‌ معقول سال‌ها بـه ظاهر اضافه نمیکند. ودر حالی کـه کفش‌هاي‌ تخت می توانند یک جفت کفش مفید برای نگه داشتین باشند، با انتخاب چکمه‌هاي‌ شیک، پاشنه‌ها و کفش‌هاي‌ بلند، ابعاد بیشتری بـه لباس شـما می‌بخشند.

 

28. شما شلوار جین “مادر” یا “بابا” می پوشید.

با پوشیدن این لباس ها پیرتر می شوید + عکس

در حالی کـه این شلوار کلاسیک ممکن اسـت بـه نفع یک جمعیت جوان تر باشد، آن ها فقط بـه نظر می‌رسد کـه شـما این شلوار جین را از تاریک ترین گوشه هاي‌ کمد خود بیرون آورده اید «کـه ممکن اسـت داشته باشید، درست اسـت؟». برای خانم‌ها، اگر میخواهید ظاهری با کمر بلند داشته باشید، بـه جای ان شلوار جین باریکی را انتخاب کنید کـه جایی بین ناف و باسن شـما باشد. از سوی دیگر، برای مردان، از شلوار جین گشاد بابا خودداری کنید کـه می تواند شـما را بـه طور کامل از حالت بدن خارج کند.

 

29. مدام جوراب و کفش ورزشی می پوشید.

با پوشیدن این لباس ها پیرتر می شوید + عکس

در حالی کـه روز مناسبت با جوراب و کفش کتانی کاملاً قابل قبول اسـت، ست کردن این ترکیب با تقریبا هر لباسی در کمد لباس شـما یقیناً یک شیک مد اسـت. حتی بدتر از ان؛ ست کردن کفش‌هاي‌ کتانی خود با جوراب‌هاي‌ بلند باعث میشود کـه ظاهری کودکانه داشته باشید و از لیست مد مناسب سن خود خارج شوید.

 

30. لوازم جانبی زیادی می پوشید.

با پوشیدن این لباس ها پیرتر می شوید + عکس

در حالی کـه پوشیدن چند اکسسوری اصلی می تواند مکملی شیک برای هر لباسی باشد، چیدن اکسسوری هاي‌ متعدد «و انواع مختلف» می تواند ظاهر شـما را نامرتب بـه نظر برساند. در واقع، این وسواس لوازم جانبی مطمئناً فوراً شـما را پیر می کند، زیرا ظاهر درهم و برهم فقط برای مخفی کردن اندام شـما کار می کند.

 

بیشتر بخوانید: استایل خود را در زمستان با استفاده از کاپشن و بوت چرم منحصر به فرد کنید!

 

31. شما طرح های گلدار می پوشید.

با پوشیدن این لباس ها پیرتر می شوید + عکس

اگر چه چاپ هاي‌ گلدار می توانند در حد اعتدال شیک باشند، اما بیش از حد، انها فقط باعث میشوند دیگران فکر کنند کـه شـما در حال تلاش برای دسترسی بـه نسخه جوان تری از خود هستید – نسخه اي کـه با کمال میل از سر تا پا از طرح هاي‌ گلدار بزرگ استفاده میکرد. وقتی شانس تکان دادن یک الگوی گل بـه نظر می‌رسد خیلی خوب اسـت کـه نمی‌توان از ان گذشت، بـه سادگی با اضافه کردن لباس هاي‌ بیرونی یا سایر لوازم جانبی در رنگ هاي‌ مکمل، الگو را بازرسی کنید.

 

32. شما شلوار جین بوت برش می پوشید.

با پوشیدن این لباس ها پیرتر می شوید + عکس

بعد از من تکرار کنید: شلوار جین برش بوت هرگز ایده خوبی نیست. شکل این شلوار جین فقط باعث می شود کـه فریم شـما کوتاه‌تر و چمباتمه‌تر بـه نظر برسد، دو موردی کـه فقط در سنین بالاتر بر علیه شـما کار می کنند. درعوض، چسباندن بـه جین هاي‌ باریک در رنگ هاي‌ سردتر باعث لاغری اندام شـما می شود و چشم ها را از پاهایتان دور نگه می دارد و روی قسمت هاي‌ دیگری ازبدن کـه می خواهید بـه نمایش بگذارید تمرکز کنید.

 

33. شما شلوارک جیب دار می پوشید.

با پوشیدن این لباس ها پیرتر می شوید + عکس

مهم نیست چند سال دارید «یا چقدر ایده ذخیره سازی در جیب را دوست دارید»؛ پوشیدن این شلوارک تمام قوانین مد کتاب را زیر پا می‌گذارد.

 

34. کفش های پنجه مربع می پوشید.

با پوشیدن این لباس ها پیرتر می شوید + عکس

فقط… نه. این یک تقلب مطلق اسـت، همیشه، در همه ی زمان ها.

 

در پایان

پوشیدن بعضی لباس ها نه تنها شـما را جذابتر نمی‌کند بلکه جلوه ي بدی بـه شـما می دهد و سنتان را بیشتر از چیزی کـه هستید نشان می دهد. ما در این جا لیستی تهیه کرده ایم کـه شـما را دراین راستا راهنمایی کند.

جدیدترین مطالب سایت