برنامه عصر جدید + بیوگرافی داوران برنامه عصر جدید

برنامه عصر جدید + بیوگرافی داوران برنامه عصر جدید

برنامه عصر جدید

برنامه عصر جدید که از شبکه سوم سیما در ایام نوروز پخش شد یکی از برنامه های‌ بسیار پرطرفدار ایام نوروز بود که توانست نظر مخاطب را جلب کند. در این جا درباره داوران برنامه عصر جدید و نکاتی جالب درباره این برنامه بخوانید…

 

داوران برنامه عصر جدید چه کسانی هستند؟

رویا نونهالی، آریا عظیمی‌نژاد، سیدبشیر حسینی و امین حیایی هستند. اولین قسمت این برنامه از شنبه، ۲۷ بهمن ماه روی آنتن خواهد رفت. او هم چنین چندین برنامه مخصوص سال نو را جلوی دوربین برده است. او هم چنین فیلم سینمایی «بدون تاریخ، بدون امضا» را تهیه کرده است.

برنامه عصر جدید + بیوگرافی داوران برنامه عصر جدید

خانم رویا نونهالی داور برنامه عصر جدید

بیوگرافی رویا نونهالی

بازیگر زن رویا نونهالی متولد 24 بهمن 1341 از شهر تهران می‌باشد ؛ میزان تحصیلات وی : فارغ التحصیل لیسانس از رشته نقاشی دانشگاه پایتخت میباشد. رویا نونهالی اصالتا اهل شمال اسـت و بیشتر همه ی وی را با نام ناتاشا در بازیگری می شناسند.

 

شروع فعالیت رویا نو نهالی

آغاز فعالیت هنری رویا نونهالی از سال ۱۳۶۲ با بازیگری تئاتر شروع شد. فعالیت در سینما از سال ۱۳۶۶ با حضور در فیلم «یار در خانه و…» ساخته خسرو سینایی. بازی در تلویزیون سال ۱۳۸۱ با مجموعه «خواب و بیدار» وی را بـه اوج شهرت رساند.

 

نام و نام خانوادگی :  رویا نونهالی

همسر:   رامین حیدری فاروقی

تاریخ تولد:  24 بهمن ماه  1341- تهران

ملیت : ایرانی

حرفه: بازیگر 

شروع فعالیت :1362

 

برنامه عصر جدید + بیوگرافی داوران برنامه عصر جدید

امین حیایی داور برنامه عصر جدید

بیوگرافی امین حیایی و همسرش

بازیگر معروف امین حیایی متولد 19 خرداد ماه 1349 از شهر تهران می‌باشد ؛ میزان تحصیلات امین حیایی : دانشجوی انصرافی رشته کامپیوتر میباشد و دیپلم ریاضی دارد . امین حیایی دو بار ازدواج کرده کـه ازدواج اول بـه طلاق منجر شد و یک پسر دارد، او درکنار هنر بازیگری بـه خوانندگی ساده و کافه دار نیز میباشد.

 

زمینه فعالیت: بازیگری و خوانندگی

جنسیت: مرد

سال تولد: ۱۳۴۹

محل تولد: تهران

همسر ها: مونا بانکی پور«همسر سابق» ؛ نیلوفر خوش خلق.

مدرک تحصیلی: دیپلم ریاضی

 

برنامه عصر جدید + بیوگرافی داوران برنامه عصر جدید

آریا عظیمی نژاد داور برنامه عصر جدید

 

بیوگرافی آریا عظیمی‌ نژاد

آریا عظیمی‌ نژاد «زاده ۵ اردیبهشت ۱۳۵۲، تهران» موسیقی‌دان، آهنگ‌ساز و نوازندهٔ سه‌تار ایرانی هست.

 

زندگی‌نامه

آریا عظیمی‌نژاد در اردیبهشت سال ۱۳۵۲ در خانواده‌ای هنری متولّد شد. سه‌تار را نزد پدربزرگ خود فراگرفت و سپس از محضر اساتیدی چون جلال ذوالفنون، محمود تاجبخش و علی‌اصغر زندوکیل بهره برد.

 

او در سال ۷۲ در رشتهٔ موسیقی دانشگاه آزاد واحد هنر و معماری پذیرفته شده و نزد اساتیدی چون فرهاد فخرالدینی و مصطفی‌کمال پورتراب به فراگیری اصول موسیقی پرداخته هست.

 

کار حرفه‌ای ساخت موسیقی را از سال دوّم دانشگاه با موسیقی تئاتر آغاز کرد و خیلی زود توانست در جشنواره‌های‌ بین‌المللی تئاتر، نامزد دریافت بهترین موسیقی متن گردد. این موفّقیت‌ها سبب ورود او به سینما و تلویزیون گردید و آثار قابل توجّهی را خلق کرد.

 

عظیمی‌نژاد با ساخت موسیقی فیلم «میم مثل مادر» در سینما و «او یک فرشته بود» در تلویزیون توانست به جمع آهنگ‌سازان برتر ایران راه یابد که حاصل آن نامزدی بهترین موسیقی متن در جشنواره بین‌المللی فیلم فجر و جایزهٔ خانه سینما برای فیلم‌های‌ چون «میم مثل مادر»، «طلا و مس» و «فرزند خاک» است.

برنامه عصر جدید + بیوگرافی داوران برنامه عصر جدید

سیدبشیر حسینی داور برنامه عصر جدید

بیوگرافی بشیر حسینی

پزشک سید بشیر حسینی ارتباط شناس و مدیر گروه فرهنگ و اندیشه شبکه چهارم سیما می‌باشد. البته او تحصیلات حوزه اي هم دارد اما بـه سطح 2 ختم می شود، آقای حسینی در ابتدای پخش مسابقه عصر جدید داور نچسب خطاب شد، البته این قضاوتی زودهنگام بود چراکه هنوز کسی نمیدانست پزشک حسینی چـه دنیایی از اطلاعات و دانش را در خود دارد.

 

نسبت بـه باقی داوران عصر جدید شهرت کمتری داشت، عامرانه تر بگوییم: 90 درصد مخاطبان وی را نمی شناختند و این قضیه باعث شد تا قضاوت ها از همان ابتدا شروع شود و خیلی ها وی را مورد نقد قرار دادند. او سلبریتی نیست اما تیز بین اسـت و قدرت استدلال بالایی دارد، درباره هر شرکت کننده اي عاقلانه ترین تصمیم را میگیرد و با قانع کننده ترین پاسخ را می دهد.

 


 

زمان پخش برنامه عصر جدید احسان علیخانی

برنامه استعدادیابی «عصر جدید» جدیدترین ساخته‌ی احسان علیخانی برای شبکه سوم سیما است. این برنامه با هدف کشف استعدادهای مختلف ساخته شده است.

برنامه عصر جدید + بیوگرافی داوران برنامه عصر جدید

بنابر جدیدترین اخبار سینما و تلویزیون ایران، برنامه عصر جدید با اجرای احسان علیخانی شنبه‌ها و یکشنبه‌ها پس از اخبار شبانگاهی، حوالی ساعت ۲۲:۳۰ از شبکه سوم سیما پخش خواهد شد.

 

بیشتر درباره مسابقه استعدادیابی عصر جدید

احسان علیخانی که اجرای برنامه عصر جدید را در شبکه سه سیما بر عهده دارد، این بار در حوزه استعدادیابی خواهد بود و علاقه‌ مندان به حوزه‌های ورزشی، سرگرمی، هنری و … میتوانند در این مسابقه شرکت کنند. در تیزری که از برنامه عصر جدید منتشر شده است، شرایط شرکت در ان اعلام شده است.

برنامه عصر جدید + بیوگرافی داوران برنامه عصر جدید

هم چنین درباره‌ی کپی بودن یا نبودن این مسابقه عنوان شده است: استعدادیابی در تمام این دنیا رواج دارد و هر کشوری متناسب با فرهنگ خود این مسابقه را برگزار میکند. این مسابقه شرایطی را فراهم کرده است که شرکت‌کنندگان چـه خانم و چـه آقا در هر رده‌ی سنی میتوانند به صورت گروهی در این مسابقه شرکت کنند.

برنامه عصر جدید + بیوگرافی داوران برنامه عصر جدید

در این تیزر اعلام شده است، اگر صاحب استعدادی در زمینه‌های سرگرمی، هنری و ورزشی هستید و برای ارسال ویدئو و شرکت در این مسابقه، سوال و ابهامی دارید، این فیلم به سوالات و ابهامات شما پاسخ میدهد.

 


 

چطور در برنامه عصر جدید شرکت کنیم

برای شرکت در برنامه عصر جدید میتوانید ازطریق سایت این برنامه [سایت عصر جدید] با قبول برخی شرایط ویدیو کوتاهی از خود تهیه و ارسال کنید. واجدین شرایط شرکت در برنامه: حضور خانم ها و آقایان در تمامی رده های سنی آزاد است. شرکت در این دوره برنامه عصر جدید، منوط به داشتن استعداد و ویژگی خاص، فقط در زمینه مهارت های هنری، ورزشی و سرگرمی، خواهد بود.

برنامه عصر جدید + بیوگرافی داوران برنامه عصر جدید

لازم است در طراحی اجرای مورد نظر خود به این نکته توجه داشته باشید که امکان اجرا در فضای داخلی استودیو و روی صحنه وجود داشته باشد. رعایت موازین اخلاقی و شرعی طبق قوانین سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی الزامی است. حضور شرکت کنندگان در استودیو برنامه «شهر تهران» و مطابق با برنامه زمانبندی گروه برنامه ساز، الزامی است. امکان اجرای نمایش های گروهی نیز وجود دارد.

 

قوانین ارسال فایل ها به مسابقه عصر جدید

ویدیو دارای کیفیت مناسب صدا و تصویر باشد. حداکثر مدت زمان هر ویدیو 5 دقیقه باشد. عکسهای موبایلی به صورت افقی ضبط شود. جمله این ویدیو جهت شرکت در برنامه عصر جدید تهیه میشود.

 

بعد از معرفی شرکت کننده، در ابتدا و یا انتهای ویدیو حتما باید بیان شود. رعایت موازین اخلاقی و شرعی در تهیه ویدیو الزامی است. امکان ارسال تصاویر آرشیوی وجود ندارد.

 


 

همه چیز درباره برنامه عصر جدید احسان علیخانی

علیخانی به دوستانش درباره عصر جدید گفته: «اسمش را گذاشتم عصر جدید چون واقعا یک عصر جدید در دوران کاری ام است. او این بار میخواهد پا به پای امین حیایی، آریا عظیمی نژاد، رویا نونهالی و بشیر حسینی حال خوب برای بینندگان تلویزیون بسازد. آیا میتواند؟ از همین شنبه شب و بعد از پخش اولین برنامه احتمالا میشود دقیق‌تر درباره عصر جدید اجراهای احسان علیخانی نظر داد.

 

عصر جدید دقیقا چیست؟

اگر دوست دارید بدانید دقیقا در برنامه‌ای که استودیوی خفنی دارد و مدیر جوان شبکه سه از آن به عنوان ایده‌ای خلاق اسم برده که توفان به پا میکند، باید بدانید این برنامه یک کپی ایرانیزه شده از بیشتر مسابقات استعدادیابی در دنیاست که معروف‌ترینش همان نمونه آمریکایی است و بعدها نمونه‌هایی از نوع اروپایی و عرب و حتی هند و پاکستانی ان ساخته شده است.

برنامه عصر جدید + بیوگرافی داوران برنامه عصر جدید

خود علیخانی عصرجدید را برای رفقایش ان گونه تعریف کرده: «توانایی گرفتن صحنه و جا کردن هر کسی که فکر میکند استعداد نابی دارد در دل دوربین و جلوی مردم، درفاصله نهایتا ۵ دقیقه.» یعنی چیزی شبیه به استنداپ کمدی‌هایی که دیدید. از همان‌هایی که یک‌دفعه یک امیر مهدی ژوله با چند تا خاطره صابونی ‌رفت توی دل مردم و حالا از نویسندگی استعفا داده و شده هنرپیشه سینما و تلویزیون!

 

یا نمونه های استیجی ان‌ور آبی برای خوانندگی. یادتان که هست؟ از همان مدل‌هایی که یک شهرام آذر پیدا میشد و می‌گفت: «کاپی نکن دوست عزیز!» این جا ولی دیگر قرار نیست فقط خواننده باشی یا بازیگر و نویسنده. هر شیرین کاری و ژانگولر خاصی که فکر کنی مردم را شگفت‌زده میکند را می‌توانید روی اپلیکیشن این برنامه آپلود کنید تا گروه کارشناسان هیات انتخاب درباره‌اش نظر بدهند.

برنامه عصر جدید + بیوگرافی داوران برنامه عصر جدید

نوعی استعدادیابی که علیخانی درباره ان گفته: «این بچه‌ها در این جا یا می‌فهمند واقعا استعداد خارق‌العاده‌ای دارند که مردم را تحت تاثیر قرار میدهد یا خیال‌شان راحت میشود که باید بروند پی زندگی‌شان.» این البته یک پیش بینی مطلق‌گرایانه است که به همه ی نمیشود تعمیم داد. شاید یکی از سِن بترسد و استعدادش را نتواند نمایش دهد اما در بسیاری از موارد احتمالا درست باشد.

 

چند نفر فکر می‌کنند استعداد دارند؟

در ماه‌های گذشته که اپلیکیشن ثبت‌نام برنامه «عصر جدید» معرفی شده است، بیش از سه هزار پانصد نفر ویدئوهای‌شان را برای شرکت در برنامه فرستاده اند. از میان این ویدئوهای زیاد که هیات داورانی اقلا ۲۰نفره ان ها را به طور مجزا و مستقل می‌بینند و نظرات‌شان را به اشتراک می‌گذارند.

برنامه عصر جدید + بیوگرافی داوران برنامه عصر جدید

در مرحله اولیه ۵۰ نفر فعلا انتخاب شدند و چند قسمتی را گروه با این افراد ضبط کرده است. البته عوامل «عصر جدید» بر این باور هستند با پخش برنامه مردم متوجه می‌شوند با چـه استعدادهایی می‌توانند در این برنامه شرکت کنند و موج استقبال از برنامه به راه خواهد افتاد.

 

معلم پرورشی جای معلم ورزش؟

ترکیب داوران برنامه، هیجان انگیز است و البته یک علامت سئوال هم دارد. امین حیایی همیشه یکی از محبوب‌ترین ها بوده و حالا او داور این برنامه شده است برای استعدادیابی. رویا نونهالی هم که قطعا هیجان انگیز است و مو لای درز نظراتش نمی‌رود. آریا عظیمی‌نژاد هم که در حوزه موسیقی این قدر نام شناخته شده‌ای است تا کسی روی نظراتش حرف نزند.

برنامه عصر جدید + بیوگرافی داوران برنامه عصر جدید

احتمالا با فراخوانی که انجام شده بیشتر شرکت کنندگانی که می‌آیند یا می خواهند هنرپیشگی پیشه کنند یا برنامه‌شان خوانندگی است و یا احتمالا توانایی های ورزشی دارند. برای موسیقی و هنرپیشگی که به اندازه کافی کارشناس متخصص روی سن هست اما می‌ماند استعدادهای ورزشی و داور چهارمی که دانش‌آموخته دانشگاه امام صادق است و مدرس دانشگاه صدا و سیما!

 

بشیر حسینی؛ او استاد دانشگاهی است که حضورش در این جمع احتمالا بینندگان را یاد دهه ۶۰ می اندازد. زمانی که جای زنگ‌های ورزش از معلم‌های پرورشی استفاده می‌کردند. این نگاه بدبینانه را اما گروه سازنده قبول ندارد. در نمونه‌های خارجی هم البته داور ویژه ورزشی روی سن نمی‌نشیند. آن ها اعتقاد دارند بشیر خیلی اکتیو بحث‌های جدی‌تر را با زبان جوانان امروز و البته رسانه‌های جدید میتواند تحلیل کند.

برنامه عصر جدید + بیوگرافی داوران برنامه عصر جدید

بشیر حسینی که قبل‌تر و در ایام جام جهانی گاهی مهمان برنامه «زابی‌واکا» تلویزیون اینترنتی آیو شده بود و یک ویدئو از نظراتش حسابی در فضای مجازی چرخید و دیده شد حالا یکی از داوران «عصر جدید» است. این جا شاید با روی آنتن رفتن برنامه راحت‌تر بتوان درباره‌اش قضاوت کرد که آیا قرار است در مواقع خاص ضربه‌گیر برنامه باشد و حرف‌های ایدئولوژیک بزند یا بخشی از قوای پیشرانه و محرک در برنامه می‌شود.

 

نقش احسان علیخانی در عصر جدید چیست؟

در نمونه‌های خارجی این جنس برنامه های استعدادیابی چیزی بنام مجری وجود ندارد. یا مجری پشت صحنه دارند و یا یک کسی که فقط توضیحات میدهد و معرفی‌کننده و مرورکننده است. چیزی شبیه به مجری برنامه استیج که از یکی از شبکه‌ های ان ور آبی پخش می شد و حالا تعدادی از استعدادهای خوانندگی‌ اش همین‌ جا مجوز خوانندگی گرفته‌ اند و کارهایی هم منتشر کرده‌اند.

 

در «عصر جدید» اما نقش مجری پررنگ‌تر است. او میزبان است. به دلایل مختلف در مدل ایرانیزه شده تصمیم بر این شده تا برنامه مجری‌محور باشد. اول این که خود شبکه می‌خواسته از پتانسیل محبوبیت علیخانی برای جذب مخاطب بهره بگیرد و برای دو روز در هفته مطمئن باشد مردم پای تلویزیون‌ها می‌نشینند. مورد بعدی به شرکت‌کنندگان و داورها برمی‌گردد.

برنامه عصر جدید + بیوگرافی داوران برنامه عصر جدید

این جا داوران ان صراحت و صحنه‌گردانی مدل آمریکایی را ندارند و البته احتمالا آستانه تحمل مخاطب هم اصلا طوری نیست که یکی مثل داور آمریکایی ان‌قدر بی‌رحمانه مهمان را نقد کند یا لب به ستایش بگشاید پس مجری روی صحنه نقش کاتالیزور و ریتم‌دهنده به برنامه را هم دارد.

 

ان گونه اقلا در قسمت‌های نخست برنامه حول محور مجری می‌گردد. علیخانی زیاد به چشم می‌آید و به شرکت‌کنندگان کمک میکند. شرکت‌کنندگانی اکثرا شهرستانی که گاه اولین بار است حتی به تهران آمده‌اند، چـه برسد به این که جلوی دوربین تلویزیونی آمده باشند.

 

حاشیه‌ ها زودتر از علیخانی رسیدند

هنوز برنامه جدید احسان علیخانی شروع نشده، حاشیه ها برایش صف کشیده اند. او بعد از «ماه عسل» توفانی شدید را سپری کرده. اتهاماتی که در نهایت روشن شد احسان در آنها کوچک‌ ترین نقشی نداشته و اگر حرفی وجودد داشته هم اشکال از نوع قراردادهای رسانه ملی با اسپانسرها بوده است. اتفاقی که به قول رشیدپور می توانست برای او، فردوسی‌پور و دیگر برنامه‌سازان سیما هم رخ دهد.

 

حالا هنوز کارش شروع نشده بحث قرارداد برای اجاره استودیوی این برنامه جنجالی شده است. ان ها قطعا برای برنامه‌ای که ۳۰۰نفر تماشاگر هر بار در فضای استودیو دارد، نمی توانستند جایی غیر از یک سوله استادیومی مثل آن چه در ورزشگاه آرارات کرایه کرده‌اند را بگیرند.

برنامه عصر جدید + بیوگرافی داوران برنامه عصر جدید

دیگر امکان استفاده از سوله‌های مدیریت بحران شهرداری که برای برنامه‌ها نیست و خود جام جم هم استودیوهایی از این دست ندارد پس باید جایی را کرایه میکردند که با کمترین مشکل دکور زده شود و هزینه‌های دکور خاص برنامه کاهش پیدا کند. حالا برخی ارقام و گمانه‌زنی‌ها درباره استودیوی برنامه در رسانه‌ها پیچیده و باید دید واکنش عوامل به این ارقام چـه خواهد بود.

 

دکور هیجان‌ انگیز برنامه عصر جدید

استودیو «عصر جدید» در یکی از سالن‌های مجموعه ورزشی آرارات ساخته شده است. جایگاهی ویژه برای تماشاگران برنامه، میزی برای مجری و یک میز مجزا برای داورهای برنامه. صحنه‌ای آماده برای هنرنمایی استعدادها، با ال‌ای‌دی‌هایی که قرار است نمای بسته‌تری از اضطراب استعداد روی صحنه آمده و یا لحظه سخت تصمیم گیری داوران و یا شگفت‌زدگی حاضران در سالن را به نمایش بگذارد.

برنامه عصر جدید + بیوگرافی داوران برنامه عصر جدید

کار گروه طراح دکور با مدیریت سیامک احصایی هم در فضای داخلی استودیو و هم در فضاهای پشت صحنه که برای استراحت و تمرین استعدادها تدارک دیده شده چشم‌گیر و مطابق با استانداردهای جهانی است. فضایی پر از رنگ و نور و جذابیت. البته که برای دیدن این دکور هیجان‌انگیز شاید لازم باشد تا آغاز پخش برنامه صبر کنیم، این هم شیوه آقای مجری معروف برای غافلگیر کردن مخاطبانش است.

 

تیم ساخت حرفه‌ ای سینمایی برنامه عصر جدید

علاوه بر سیامک احصایی که در کارنامه‌اش طراحی صحنه و لباس بیش از ۱۸فیلم سینمایی دیده میشود، احسان علیخانی در بخش‌های دیگر هم از تیم حرفه‌ای سینما استفاده کرده تا برنامه‌ای در حد استانداردهای جهانی به مخاطب عرضه کند.

برنامه عصر جدید + بیوگرافی داوران برنامه عصر جدید

علیرضا علویان در بخش صدا به او کمک خواهد کرد و آریا عظیمی‌نژاد ساخت موسیقی‌های خاص این برنامه تلویزیونی را برعهده دارد. علی نسایی و محمدرضا کشمیری هم که سابقه کار در پروژه‌های «شهرزاد» و «لاتاری» را دارند در تیم کارگردانی به کمک علیخانی خواهند آمد.

 

اولین دوربین کابلی در برنامه عصر جدید

این شیوه تصویربرداری که در تمام دنیا وجود دارد و در ایران هم به طور محدود در بعضی پروژه‌های سینمایی از آن استفاده میشود، برای اولین‌بار قرار است برای یک برنامه تلویزیونی استفاده شود. دوربینی که بر روی یک کابل سوار است و با هدایت فردی که پشت میز کنترلش نشسته تصویری جذاب از استودیو «عصر جدید» ارائه میدهد و عناصر و افراد روی صحنه ان به نمایش خواهد گذاشت.

 

برنامه عصر جدید چه شب هایی پخش می‌شود؟

از همین شنبه 27 بهمن ماه عصر جدید روی آنتن رفت.احتمالا بعد از اخبار ده شب. شنبه شب ها اصل برنامه پخش میشود و یکشنبه شب ها هم پشت صحنه‌ های هر برنامه و نظرات بیرون از استودیویی روی آنتن می‌روند. این روند تقریبا از حالا که دور مقدماتی مسابقه آغاز میشود تا فینال ادامه خواهد داشت.

برنامه عصر جدید + بیوگرافی داوران برنامه عصر جدید

ان گونه شبکه سه که دیگر فوتبال‌های اروپایی را پخش نمیکند در دو روز ابتدای هفته با یک مسابقه پرستاره امید دارد صاحب آنتن باشد. دوشنبه ها که «نود» سر جایش است و سه شنبه و چهارشنبه هم تا خرداد ماه در اختیار لیگ قهرمانان اروپا است. پنجشنبه‌ها را «برنده باش» در اختیار دارد و جمعه هم احتمالا «هفت» برمی‌گردد. پس آنتن باید حسابی برای‌شان داغ باشد.

 

ماه عسل و سه ستاره چه می شوند؟

عصر جدید اگر بگیرد احتمالا با همین روند هفته‌ ای دو روز تا پایان فصل بهار ۹۸ باید روی آنتن باشد. این یعنی تقریبا همه ی وقت علیخانی در این مدت صرف برنامه عصر جدید خواهد شد. در همه ی سال‌های قبل ماجرا ان گونه بود که علیخانی برنامه ویژه عید شبکه سه و ماه عسل در ماه رمضان را روی آنتن می برد. حالا اما این تداخل زمانی برنامه‌ها را به هم می‌ریزد.

برنامه عصر جدید + بیوگرافی داوران برنامه عصر جدید

پروژه به‌ قدری سنگین است که علیخانی ان را با همه ی کارهای قبلی‌اش مقایسه کرده و احتمالا بعید است بتواند در میانش ویژه برنامه عید را بردارد و این یعنی فرصتی طلایی برای امثال رضا رشیدپور و بیرون‌ ماندگانی مثل فرزاد حسنی یا حتی تازه مجری‌شدگانی چون محمدرضا گلزار چون مدیریت شبکه سه به شدت به فرمول ستاره‌ بازی برای جذب مخاطب علاقه دارد.

 

چالش بزرگ تر اما ماه عسل است. برنامه‌ای که با احسان خو گرفته و مخاطبانش هم احتمالا برایشان سخت است که مجری دیگری را به جای او بپذیرند. «ماه عسل» همیشه پیش‌تولیدی چندماهه داشته و یعنی از همین حالاها باید استارت بخورد. خواباندن پروژه «عصر جدید» هم که امکان پذیر نیست.

برنامه عصر جدید + بیوگرافی داوران برنامه عصر جدید

حتی تعطیلی یک ماهه برنامه در طول ماه مبارک رمضان هم هیجان مسابقه‌ ای راکه مخاطب هفته به هفته با ان خو می‌گیرد و پیش میرود را می‌کشد. حالا باید دید مدیران شبکه سه برای این دو اتفاق مهم با یکدیگر به چـه توافقی می‌رسند و این ریسک بزرگ علیخانی است برای تجربه جدید. آیا خنداندن به جای اشک گرفتن باز تجربه‌ ای موفق برای این مجری می‌شود و بر طرفدارانش می افزاید؟

 

بشیر حسینی درباره داوری‌ اش در عصر جدید می گوید

 

مـا ٧نفر رو داوری می کنیم و ٧٠میلیون نفر مـا رو! امیدوارم لذت ببرید، تأمل بکنید و تعامل بکنیم. عصرجدید، مسابقه ‏حرفه‌اي‌هاست. استعدادهای تازه و تازه‌کار باید اول با پشتکار، ابتکار و نمونه‌کار حرفه‌اي بشن و بعدش قدم روی چشم‌هامون بذارن. مـا بـه ‏قابلیت رقابت استعداد ایرانی در سطح جهانی اعتقاد و اعتماد داریم و سطح توقعاتمون رو پایین نمیاریم.

برنامه عصر جدید + بیوگرافی داوران برنامه عصر جدید

سید بشیر اجراهای شرکت کننده ها را میبیند، بادقت نگاه می‌کند و روی کاغذهایی کـه همراه خود دارد یادداشت می‌نویسد. او نیامده تا با لبخند از اجراها لذت ببرد، او آمده تا بادقت تصمیم‌گیری کند و کیفیت استعدادها را بسنجد و بهترینها را راهی باشگاه مهارت کند. پزشک حسینی تصمیم‌گیری هاي جالب و منطقی دارد کـه در ادامه با چند مثال آن ها را دنبال می کنیم.

برنامه عصر جدید + بیوگرافی داوران برنامه عصر جدید

در نگاه اول سید بشیر با بقیه داوران جور نیست، انگار یک داور اضافی اسـت کـه باید وجود داشته باشد. در مقابل بقیه داوران نچسب تر برخورد میکند و چهره آشنایی هم ندارد! او در عصر جدید چـه می‌کند؟ چرا پزشک حسینی جایی نشسته کـه در نگاه اول اصلا با آن جایگاه جور نیست؟ وقتی یک نفر برای اجرا روی صحنه میرود دوربین واکنش داوران را نشان می دهد و او بازهم با بقیه فرق دارد!

برنامه عصر جدید + بیوگرافی داوران برنامه عصر جدید

عکس های اینستاگرام بشیر حسینی

 

او کاغذهایی دارد، بادقت میبیند و هر چند وقت یک‌بار، یادداشتی می‌نویسد. او تماشاگر نیست! او در حال استدلال و تعیین کیفیت اجرا و استعداد اسـت. وقتی می‌گوید از اجرای شـما خوشم نیامد، نظر شخصی و درونی اش نیست. سریعا با منطق و دلیل می‌گوید کـه چرا این اجرا در سطح پایین قرار داشت، اینقدر بکار خود تسلط دارد کـه وقتی شروع بـه حرف زدن میکند باقی داورها کم رنگتر دیده می‌شوند.

برنامه عصر جدید + بیوگرافی داوران برنامه عصر جدید

بشیر حسینی کیست

او درباره این عکس اینستاگرامی نوشته: بـه درد بخوریم داور: عجیب‌وغریب بودو حیرت انگیز… ولی راستش نمی‌دونم این مهارت کجا قابل استفاده اسـت؟! میشه یکی از کاربردهاشو بگی…؟ استعدادی کـه بـه یک مهارت تبدیل شده باید از یک احساس نیاز شکل گرفته باشد و هدف معقولی داشته باشد.

 

این هدف میتواند حل مسئله، گشودن یک گره یا انتقال یک معنا باشد. مهم آن اسـت کـه آن هدف بـه یک کاربرد برای آن مهارت یا استعداد خاص تبدیل شود. اگر شرکت کننده برای اجرای مهارت و استعدادش مقصود مشخصی را درنظر نداشته باشد، معیار غایت‌مندی و سودمندی را نادیده گرفته اسـت.

جدیدترین مطالب سایت