بازار آجیل در شب یلدا یخ زد !+ تصاویر

بازار آجیل در شب یلدا یخ زد !+ تصاویر

بازار آجیل در شب یلدا یخ زد

در آستانه شب یلدا و اوج خرید و تقاضا برای مهمانی‌های این شب خاطره انگیز سری به مغازه آجیل فروشی زدیم تا از اوضاع اصلی‌ترین خوراکی‌ها این شب مطلع شویم.

 

با صاحب یکی ازمغازه‌های مستقر در منطقه یوسف آباد به گفت‌و‌گو نشستیم، این فروشنده آجیل مدعی شد برای شب یلدا فروش نداشته است و نارضایتی خود را به دلیل قیمت بالای این اقلام دانست تا جایی که آجیل را به کالایی لوکس تبدیل کرده، به همین خاطر مشتریان این تنقلات سنتی به شدت کاهش یافته است.

 

وی با اشاره به اینکه افزایش محصولات به طور متوسط 5 درصد بوده، افزود: برخی از مغازه داران برای افزایش فروش و پاسخگویی به قشر وسیعی از مردم از محصولات وارداتی استفاده می کنند.

 

بازار آجیل در شب یلدا یخ زد !+ تصاویر

این فروشنده به برخی از محصولات وارداتی موجود در بازار اشاره و بیان کرد: مویز ازبکستان یا افغانستان، گردو شیلی، بادام زمینی، کدو مرمری از اقلامی هستند که واردات آنها در مقایسه با دیگر موارد بیشتر است.

 

در این میان بازار شکلات به دلیل قیمت مناسب تر از شرایط بهتری در مقایسه با بازار آجیل برخوردار است.

 

وی ادامه داد: با این شرایط بازار خوبی نیز برای نوروز آینده پیش بینی نمی شود.

 

بازار آجیل در شب یلدا یخ زد !+ تصاویر

قیمت محصولات این مغازه به صورت زیر بود:

 

شکلات تلخ کیلویی 32 هزار تومان، شکلات جرقه ای هر کیلو 33 هزار تومان، مسقطی زعفرانی هر کیلو 28 هزار تومان، مسقطی زرشک و گل هر کیلو 26 هزار تومان، شکلات المان مخلوط هر کیلو 14 هزار تومان، شکلات پیلوپک هر کیلو 14 هزار تومان قیمت گذاری شده است.

 

بازار آجیل در شب یلدا یخ زد !+ تصاویر

همچنین قیمت آجیل مخلوط از کیلویی 50 هزار تومان تا 52 هزار تومان، پسته اکبری کیلویی 68 هزار تومان، چهار مغز 75 هزار تومان، مغز بادام از 69 تا 83 هزار تومان، کشمش سبز هر کیلو 18 تا 20 هزار تومان، مویز از کیلویی 30 هزار تا 35 هزار تومان،مغز گردو کیلویی60 هزار تا 69 هزار تومان، انجیر هر کیلو 30 هزار تومان،  بادام هندی کیلویی 78 هزار تومان قیمت گذاری شده است.

 

همچنین در این میان ظروف آجیل چیده و تزیین شده با توجه به وزن بسته، تنوع آجیل و تزئینات به کار رفته قیمت های متفاوتی دارد.

 

بازار آجیل در شب یلدا یخ زد !+ تصاویر

در رابطه با شرایط بازار آجیل مصطفی احمدی رئیس اتحادیه فروشندگان آجیل و خشکبار به تالاب، گفت: با نزدیک شدن به شب یلدا و نوروز بازار آجیل و خشکبار رونق فراوانی پیدا می‌کند و در این دو مناسبت، فروش انواع خشکبار به اوج خود می‌رسد.

 

وی درخصوص قیمت‌ انواع آجیل و خشکبار اظهار کرد: نرخ مصوبی برای انواع آجیل در بازار وجود ندارد و قیمت‌ها براساس میزان عرضه و تقاضا، نرخ ارز و مقدار تولید سالانه تعیین می‌شود و درحال حاضر با نزدیکی به شب یلدا تغییر خاصی در بازار آجیل دیده نمی‌شود.

جدیدترین مطالب سایت