صاحب خانه شدن دغدغه های اصلی مردم در تمامی دنیا

صاحب خانه شدن دغدغه های اصلی مردم در تمامی دنیا

دغدغه های اصلی مردم در تمامی دنیا صاحب خانه شدن 

 

مرکز مطالعاتی «دموگرافیا» در گزارش جدید خود شهرهایی را معرفی کرده هست که خرید منزل در آن ها از نظر اقتصادی سخت تر هست.در حال حاضر 64 درصد مردم ایران مالک میباشند، 22 درصد مستاجر میباشند که در تلاش اند با وام 120 میلیون تومانی صاحب منزل شوند. خرید منزل یکی از دغدغه هاي اصلی مردم در تمامی جهان هست ولی ساکنان شهرهای بزرگ بیش از ساکنان شهرهای کوچک و روستاها درگیر این مسئله میباشند.

 

به گزارش تالاب: در حال حاضر 64 درصد مردم ایران مالک میباشند، 22 درصد مستاجر میباشند که در تلاش اند با وام 120 میلیون تومانی صاحب منزل شوند. خرید منزل یکی از دغدغه هاي اصلی مردم در تمامی جهان هست ولی ساکنان شهرهای بزرگ بیش از ساکنان شهرهای کوچک و روستاها درگیر این مسئله میباشند.

 

 در بعضی از این شهرها با دقت به متوسط درآمد خانوارها برای خرید یک منزل با قیمت متوسط باید بیش از 18 سال کار کرد و تمامی درآمد را پس انداز کرد.

 

گرچه قانون ارائه وام خرید مسکن به خانوارها در این شهرها وجود دارد ولی این وام ها هم بر مبنای میزان درآمد و قدرت بازپرداخت وام ها به افراد داده می‌شود و خانوارهای با درآمد متوسط و پایین حتی شرایط لازم برای دریافت وام را هم ندارند.

 

بنابراین این دیدگاه که در کشور های صنعتی اغلب خانوارها با بهرهگیری از وام مسکن امکان خرید منزل را دارند کاملا مردود اعلام شده هست و بر اهمیت درآمد خانوارها در خرید منزل و دریافت وام تاکید شده هست.

 

تلاش همه مردم جهان برای صاحب خانه شدن

این مرکز مطالعاتی، بازار مسکن و متوسط درآمد خانوارها در 406 شهر بزرگ جهان را مورد مطالعه قرار داده هست و در بین این شهرها 13 شهر را بعنوان شهرهایی که برای خرید منزل در انها باید سال‌ها کار کرد معرفی کرده هست.

 

این مرکز از سال 2004 تاکنون همۀ ساله به مطالعه بازار مسکن در شهرهای گوناگون پرداخته هست و در گزارش تالاب سال 2017 از هنگ کنگ و سیدنی بعنوان دو شهری که خرید منزل در آن ها سخت تر هست یاد کرده هست. سومین شهر جهان که فراهم سازی منابع مالی برای خرید منزل در آن با دقت به متوسط درآمد خانوارها بسیار دشوار هست ونکوور کاناداست و این دومین سال هست که ونکوور در جایگاه سوم جهان قرار گرفته هست.

 

در بخشی از گزارش آمده هست: در شهر ونکوور نرخ رشد قیمت مسکن معادل نرخ رشد درآمد مردم در هر سال هست و به همین علت هر سال خرید منزل در این شهر سخت تر می‌شود. آمارها نشان می‌دهد قیمت بالای مسکن در شهر ونکوور کانادا سبب شده هست تا هر روز بر شمار افرادی که از این شهر مهاجرت و شهرهای دیگر را برای زندگی گزینه می‌کنند افزوده شود.

 

تلاش همه مردم جهان برای صاحب خانه شدن

طبق این گزارش از سال 2004 تاکنون بازار مسکن در ونکوور با شدت زیادی تخریب شده هست و توان مردم در خرید منزل در این باره سیزده ساله نصف شده هست. در سال 2004 مردم در ونکوور بعد از 5.9 سال کارکردن می توانستند منزل بخرند ولی همین حالا بالغ بر 118 سال زمان نیاز هست تا مردم بتوانند منابع مالی لازم را برای خرید منزل فراهم سازی کنند.

 

«بانکیو بی اس» هم در گزارش جدید خود از ونکوور بعنوان شهری که بالاترین ریسک ایجاد حباب مسکن را دارد نام برده هست و علت این ریسک بالا را بالا بودن نرخ تقاضا برای خرید ملک در این شهر از طرف آسیایی ها دانسته هست. از طرف دیگر در شهر ونکوور دریافت وام بانکی برای خرید ملک یا در حالت کلی دریافت اعتبارات ساده تر هست و به همین علت اساس برای ایجاد حباب در بازار مسکن این شهر بیش از دیگر شهرها هست.

 

شهر تورنتوی کانادا هم از این نظر بعنوان دومین شهر کانادا معرفی شده هست و نرخ رشد قیمت مسکن و نرخ ناهماهنگی بین درآمد و قیمت مسکن در این شهر هر روز اکثر میشود.

 

متوسط قیمت خانه در هر شهر چقدر است

طبق این گزارش متوسط قیمت منزل در هنگ کنگ برابر با 5 میلیون و 422 هزار دلار امریکا هست، در حالیکه متوسط درآمد افراد در این شهر بربر با 300 هزار دلار هست. در این شهر افراد برای منزل دار شدن باید 18.1 سال صبر کنند. در سیدنی متوسط قیمت هر منزل برابر با یک میلیون و 77 هزار دلار امریکا هست، در حالی‌که خانوارها به طور متوسط 88 هزار دلار درآمددارند.

 

در این شهر مردم برای خرید منزل باید 12.2 سال پس انداز کنند. اما در ونکوور کانادا متوسط قیمت هر منزل برابر با 830 هزار و 100 دلار هست، در حالی‌که متوسط درآمد خانوارها در این شهر برابر با 70 هزار و 500 دلار اعلام شده هست. مردم ساکن در ونکوور بعد از 118 سال کار و پس انداز کردن می‌توانند منزل دار شوند.

 

تلاش همه مردم جهان برای صاحب خانه شدن

از دیگر شهرهای موجود در این لیست میتوان به اوکلند واقع در نیوزیلند، ملبورن در استرالیا، و هونولولو، لس آنجلس و سان فرانسیسکو در امریکا اشاره کرد. شهرهای بورنماوث و دورست واقع در بریتانیا، سن دیگو در امریکا، لندن در بریتانیا و در نهایت تورنتو در کانادا در این لیست، جایگاه یازده تا چهارده را به خود اختصاص داده اند.

 

در سال 2004 مردم ساکن در تورنتو برای خرید منزل باید 3.9 سال کار و پس انداز می‌کردند، در حالی‌که همین حالا حداقل باید 7.7 سال پس انداز کنند تا بتوانند منزل اي با قیمت متوسط خریداری کنند. بنابراین به نظر میرسد هنوز خرید خا نه در شهرهای بزرگ جهان یک کار بسیار بزرگ هست و مهمترین هدف جوانان از کارکردن هست.

 

جدیدترین مطالب سایت