تلگرام فعلا فیلتر نمی‌شود ؟ (بالاخره فیلتر می‌شود یا نه)

تلگرام فعلا فیلتر نمی‌شود ؟ (بالاخره فیلتر می‌شود یا نه)

تلگرام فیلتر نخواهد شد

تلگرام فیلتر نخواهد شد ولی از پیام رسان های داخلی حمایت خواهد شد . فیروزآبادی: فعلاً تصمیمی در رابطه با انسداد تلگرام اتخاذ نشده. تاریخی برای مسدود کردن تلگرام مطرح نشده،اما هرآن ممکن است شرایطی برای انسداد تلگرام پیش بیاید.

 

به گزارش تالاب : پزشک سیدابولحسن فیروزآبادی دبیر شورای عالی فضای مجازی و رییس مرکز ملی فضای مجازی در برنامه ذره بین رادیو تهران درباره تلگرام صحبت کرد. بحثی که اینروزها کنار قیمت ارز جنجال‌برانگیز است.

 

بالاخره فیلتر می شود یا نه؟

در حالیکه روزهای گذشته به نظر میرسید وزنه به سمت فیلترینگ تلگرام بیشتر شده، فیروزآبادی از عدم قطعیت در تصمیم‌گیری دراین‌باره صحبت کرد و به نظر می رسد فعلاً کسی قصد فیلترینگ تلگرام را ندارد:

 

«فعلاً تصمیمی در رابطه با انسداد تلگرام اتخاذ نشده. تاریخی برای مسدود کردن تلگرام مطرح نشده،اما هرآن ممکن است شرایطی برای انسداد تلگرام پیش بیاید.»

 

او اضافه کرد:

«شهروندان حق دارند از هر پیام‌رسانی استفاده کنند به شرط این که تابع قوانین کشور باشد.» نکته جالب این که خود دبیر شورای عالی فضای مجازی اذعان کرد که در تلگرام اکانت دارد: «من هم از تلگرام و اینستاگرام استفاده می کنم و بنا به تعهدی که به پیام رسان‌هاي‌ داخلی دارم از آن ها نیز استفاده میکنم.»

 

تلگرام فعلا فیلتر نمی‌شود ؟ (بالاخره فیلتر می‌شود یا نه)

موج جدید درباره پیام‌رسان‌های داخلی و کسب و کارهای مبتنی بر تلگرام

از همان ابتدای بحث فیلترینگ تلگرام یکی از مواردی که مورد بحث قرار گرفت کسب و کارهایی بودند که اصلا شکل‌گیر‌شان از این شبکه اجتماعی بود. فیروزآبادی درباره ساماندهی کسب و کارهای تلگرامی گفت: «از کسب و کارها و موسساتی که کانال‌هاي‌ زیادی دارند دعوت شده از پیام رسان‌هاي‌ خارجی به پیام رسان‌هاي‌ داخلی کوچ کنند.»

 

جالب‌ترین بخش حرف‌هایش هم درباره خسارت احتمالی به این کسب و کارها بود که گفت: «کسانی که با کوچ پیام رسان‌هاي‌ خارجی به داخلی، کسب و کارشان دچار اختلال می شود به انها بیمه بیکاری تعلق می گیرد.»

 

فیروزآبادی توجه به پیام‌رسان داخلی را از خواسته‌هاي‌ رییس‌جمهور خواند که گفته بود کشور باید از یک پیام‌رسان غالب«تلگرام» خارج شود. این دستور در دی ماه سال گذشته و هم زمان با برخی ناآرامی‌ها داده شد.

 

کوچ به پیام‌رسان‌های داخلی

با توجه به حرف‌هاي‌ فیروزآبادی بعید نیست که استفاده از تلگرام برای ادارات دولتی اجباری شود. فیروزآبادی نخستین قدم را دراین مورد آموزش و پرورش دانست: «وزارت آموزش و پرورش در حوزه کوچ پیام رسان‌هاي‌ خارجی به داخلی بخشنامه صادر کردند.به پیام رسان داخلی انواع تهمت‌ها زده شده. بطور جدی درسال ۹۷ در حوزه پیام رسان‌ها باید نخستین پیام رسان،داخلی باشد،پیام رسان‌هاي‌ خارجی هم میتوانند فعالیت کنند به شرطی که تابع قوانین جمهوری اسلامی باشند.»

 

درنهایت فیروزآبادی خاطرجمعی داد که علیرغم همه ی شایعات قرار است امنیت اطلاعات مردم در پیام‌رسان‌هاي‌ داخلی تضمین شود: «به بحث حفاظت از حریم خصوصی مردم اهمیت می دهیم،کمیته‌اي تشکیل می دهیم تا محتوا نیز حفاظت شود. اطلاعات مردم دارایی‌هاي‌ مردم هستند نهایت تلاش را داریم که حریم مردم در پیام رسان‌هاي‌ داخلی حفظ شود.»

 

دبیر شورای عالی مجازی در حرف‌هایش اشاره کرد که در حال حاضر تعداد کاربرانی که از پیام‌رسان داخلی استفاده می کنند خیلی کم است اما به گفته او  شورای عالی مجازی به دنبال پیام رسانی با کاربران بالا و قابلیت اشتغال‌زایی است.

 


حتما بخوانید:  آیا تلگرام فیلتر میشود؟ (نکاتی درباره فیلترینگ تلگرام و اینستاگرام)


 

جدیدترین مطالب سایت