شرط ازدواج دختران باکره عربستان سعودی با مردان

شرط ازدواج دختران باکره عربستان سعودی با مردان

شرط ازدواج دختران باکره عربستان

دختران زیبای عربستانی بعد از افزایش قوانین آزادی زنان شرط هاي زیادی برای ازدواج با مردان گذشاته اند . دختران باکره عربستانی توقعشان از ازدواج بالا رفته و حقوق خودرا بیشتر طلب می کنند. شروطی مانند موافقت با حضور در ورزشگاه، داشتن حق رانندگی، سفر با دوستان ، کار کردن ولو در شیفت شب، خوابیدن در خانه برادر و برخی دیگر از شرایط که تا کنون در جامعه عربستان رسم نبوده است.

 

یک دختر در فضای مجازی نوشت؛ همسر آینده ام حق داشتن رمز گوشی مرا ندارد و حتی اگر رمز گوشی مرا داشته باشد حق ندارد در آن جست‌وجو کند و ببیند به چه کسی زنگ زده ام یا چه کسی به من زنگ زده است .

 

دختر دیگری که به گفته خودش تجربه یکبار ازدواج را دارد با اشاره به این که اغلب پسران در ابتدای ازدواج در منزل پدر خود ساکن می‌شوند، مینویسد ؛ من تنها در شرایطی ازدواج می‌کنم که همسرم توانایی خرید یا اجاره یک خانه جدا داشته باشد.

 

یکیدیگر از کاربران هم اعلام کرد که حاضر نیست چون سن کمی دارد به خانواده همسرش خدمت و از انها پذیرایی کند. یک روزنامه محلی عربستان با ابراز نگرانی از این وضعیت می‌نویسد ؛ در جامعه امروز عربستان این تقاضای ها تنها منحصر به دختران نیست بعضا مشاهده شده که پدران و مادران هم تقاضای هایي دارند که تا کنون در جامعه سعودی مطرح نبوده است .

 

به نوشته این روزنامه دریک مورد پدری از دخترش خواسته به شرطی موافق ازدواج اوست که نیمی ازحقوق معلمی وی را بگیرد و مادری هم گفته می بایست سه روزبعد از عروسی دخترش در خانه آن ها بماند.

 

شرط ازدواج دختران باکره عربستان سعودی با مردان

به گزارش تالاب واکنش سایر کاربران فضای مجازی هم به این شرایط جالب است برخی آنرا مقتضیات زمان و برخی زیاده خواهی جوانان امروز می‌خوانند. در طول ماه‌هاي اخیر اخبار متعددی درمورد افزایش نقش زنان در جامعه مردسالار عربستان منتشر شده است.

 

کاهش بهای نفت طی سال‌هاي اخیر تعداد مشاغلی که خانواده‌هاي عربستانی از آن ها امرار معاش می‌‌کنند رابه شدت کاهش داده است و بهمین دلیل، عربستان سعودی برای نجات اقتصاد نفتی در حال سقوط خود ناگزیر است فرصت‌هاي شغلی جدیدی را برای شهروندان خود فراهم کند و زنان که تا پیش از این سهمی در اقتصاد این کشور نداشتند را نیز در چرخه تولید و اشتغال سهیم کند.

 

به نوشته ایندیپندنت، علاوه بر انگیزه‌هاي اقتصادی زیادی که در پس سنت‌شکنی‌هاي اخیر عربستان درباره زنان وجوددارد، انجام اصلاحات اجتماعی نیز با توجه به انتقادهای بین‌ المللی فراوانی که بدلیل سلب حقوق عادی زنان به حاکمیت این کشور وارد است، از اهمیت بسزایی برای ریاض برخوردار است و این مسئله‌اي است که محمد بن سلمان ولیعهد عربستان بیش از هر چیز دیگری برای دریافت مشروعیت داخلی و بین‌ المللی به آن نیازمند است.

 

جدیدترین مطالب سایت