زلزله زدگان کرمانشاه چی بیشتر نیاز دارند ؟

زلزله زدگان کرمانشاه چی بیشتر نیاز دارند ؟

به زلزله زدگان چی کمک کنیم ؟

 

مواد خوراکی و آب معدنی « انواع کنسرو , برنج , و ..»

وسایل بازی برای کودکان « عروسک , ماشین اسباب بازی و …»

پتو و لباس

وسایل گرمایشی « بخاری برقی و ..»

وسایل اموزشی ( کتاب و دفتر و…)

 

مناطق زلزله زده آذربایجان از امداد رسانی نسبتاً مناسب به آسیب دیدگان خبر میدهد و گزارش میکند که کمک هاي مردمی همان‌ گونه در حد زیادی به سوی این مناطق روانه هست.

 

تعداد زیادی از این کمک ها از طریق خود مردم و با خودرو های شخصی به دست آوارگان می‌رسد. با این حال در نحوه منتشر کمک ها مشکلاتی وجوددارد.

 

بر اساس این گزارش ، هلال احمر در همه ی مناطق زلزله زده چادر زده و افراد بی خانمان را عمدتاً اسکان داده هست. همینطور با کمک وزارت بهداشت ، نیازهای داروئی مردم نیز در حد مناسبی تأمین شده هست.

 

به گزارش تالاب با این حال ، یکی از مسائلی که مردم رابه شدت می آزارد ، فقدان یا کمبود شدید سرویس هاي بهداشتی صحرایی هست. این معضل به مخصوصاً در روستاهایی مثل زغن آباد که آسیب صد در صدی دیده اند ، بیش از بقیه جاها مشکل زاست.

از این رو ، انتظار می‌رود ، نهادهای مسوول هر چه سریع تر با تاسیس سرویس هاي بهداشتی ، حاوی دستشویی و حمام ، این مشکل را برطرف کنند.چه آن که عدم اقدام فوری دراین باره ، پیامد های ناگوار بهداشتی را در منطقه به دنبال خواهد داشت.

 

کودکان نیازمند ترند

خبرنگار عصر ایران همینطور گزارش می‌دهد که کودکان بازمانده از حادثه زلزله ، به شدت آسیب روحی دیده اند و نیاز به امداد روانی دارند؛ از جمله یک کودک که 9 نفر از اعضای خانواده اش را از دست داده ، از روز حادثه تاکنون قدرت تکلم خودرا از دست داده هست و برغم تلاش روستاییان ، حتی یک کلمه هم حرف نمی‌زند.
در چنین شرایطی نیاز مبرم به اعزام روانشناسان و مشاوران به مناطق زلزله زده وجوددارد تا بتوانند درکنار نیروهای امدادی ، آلام روحی بازماندگان و مخصوصاً کودکان را کاهش دهند.

 

زلزله آذربایجان

 

پتو و لوازم گرم کننده بفرستید

در حالیکه در تعداد زیادی از مناطق کشور دراین هنگام از سال ، کولر روشن هست ، شب هاي مناطق زلزله زده بسیار سرد هست و مردم که در چادرها به سر می برند ، ناگزیرند برای گرم شدن ، از چند پتو بهرهگیری کنند.

با دقت به این‌که پاییز نیز در راه هست ، مردم که از نظر مواد خوراکی و آب ، مشکل حادی ندارند ، نیاز شدیدی به پتو ، لباس گرم و لوازم گرمایشی دارند.

 

سرقت کامیون حامل چادر

در شرایطی که امنیت نسبی در مناطق زلزله زده وجوددارد اما بنظر می‌رسد بعضی افراد یا باندهای تبهکار آرام آرام به سوی این مناطق راه افتاده اند و با رویکردی غیرانسانی ، از شرایط سوء بهرهگیری می‌کنند.

یک امدادگر هلال احمر که نخواست نامش فاش شود به خبرنگار سایت تالاب گفت که روز چهارشنبه ، یک کامیون حامل چادرهای گران قیمت که برای زلزله زدگان ارسال شده بود ، از طریق افراد ناشناس در ورزقان به سرقت رفت. تا لحطه مخابره این خبر ، اطلاعی از این‌که نیروهای امنیتی توانسته اند این کامیون را پیدا کند یا خیر ، در دست نیست.

 

همینطور بعضی افراد در منطقه پیدا شده اند که کار خرید و فروش چادر و اقلام امدادی رابا قیمت هاي بالا انجام میدهند که بنظر می‌رسد این موضوع نیازمند رسیدگی فوری امنیتی هست.

 

با دقت به این گزارش ، بطور خلاصه زلزله زدگان چهار نیاز فوری دارند:

-تقویت ضریب امنیتی
-پتو ، لباس گرم و لوازم گرمایشی
-مشاوران و روانشناسان
-سرویس هاي بهداشتی صحرایی

 

از همه ی کسانی که میتوانند دراین اساس ها کمک کنند انتظار می‌رود هموطنان خودرا دراین شرایط سخت تنها نگذارند.

 

 

فرهاد اقطار، رئیس دبیرخانه مشارکت‌هاي مردمی سازمان بهزیستی کشور ؛ اظهار داشت: زلزله زدگان استان کرمانشاه و شهر‌هاي همجوار این استان، به چادر‌هاي مخصوصاً اسکان، پتو، لباس گرم، مواد خوراکی و به مخصوصاً نان نیاز مبرم دارند.

 

وی تاکید کرد: با دقت به شرایط فعلی منزل‌هاي مردم استان که تعداد زیادی از آن‌ها در جریان وقوع زلزله گریبانگیر آسیب دیدگی شده هست، مردم از به منزل رفتن هراس دارند ودر هوای سرد این استان در پارک‌ها به سر میبرند.

 

رئیس دبیرخانه مشارکت‌هاي مردمی سازمان بهزیستی کشور تصریح کرد: ساعاتی پس از وقوع زلزله 7.3 ریشتری در استان کرمانشاه و به دستور انوشیروان محسنی بندپی معاون وزیر و رئیس سازمان بهزیستی کشور تیم اعزامی سازمان بهزیستی، به غرض بازدید، بررسی و رسیدگی به امور زلزله زدگان این استان وارد سرپل ذهاب شدند.

 

وی یادآور شد: بعضی از نقاط شهر سرپل ذهاب در تاریکی هست و برق بعضی از بخش‌هاي این شهر زلزله زده همان‌ گونه متصل نشده هست.

 

اقطار خاطرنشان کرد: تیم‌هاي مددکاری و روان‌شناسی بهزیستی از پیش از ظهر امروز دوشنبه بیست و دوم آبان ماه وارد استان کرمانشاه شده اند، اما به علت حالات فعلی حاکم بر این شهر، هنوز مستقر نشده اند و بلافاصله پس از استقرار در کانکس‌هاي مخصوصاً این امر، خدمات امدادی مددکاری به زلزله زدگان مشغول میشوند.

 

وی اظهار داشت: به علت مشکلات موجود در شهر سرپل ذهاب، تیم‌هاي سیار خدمات اجتماعی با خودرو های مناسب‌سازی شده، برای کمک به آسیب‌دیدگان زلزله از ایلام به کرمانشاه آمده اند.

 

رئیس دبیرخانه ستاد مشارکت‌هاي مردمی سازمان بهزیستی کشور تاکید کرد: وسایل کمک توانبخشی حاوی ویلچر، عصا، واکر و وسایل بهداشتی مورد نیاز نیز از ایلام جهت بهرهگیری معلولان سالمندان و کودکان مناطق زلزله‌زده استان کرمانشاه، به این استان ارسال شده هست.

 

جدیدترین مطالب سایت