شاهکار های هنری خانم های هنرمند در جهان

شاهکار های هنری خانم های هنرمند در جهان

شاهکار های هنری خانم های هنرمند در جهان

همیشه در فامیل ها یمان خانم های هنرمندی را میبینیم که واقعا از هر دست هایشان یک هنر آویزان است در ادامه با شاهکار های هنری خانم های هنرمند در جهان سایت تالاب را دنبال کنید.

 

به شما آثار هنری بانوان هنرمندی را معرفی خواهیم کرد که ارزش بسیار زیادی دارند و میلیون ها دلار می توان روی آن ها قیمت گذاری نمود. به قول مقاله آوریل ۲۰۱۶ میلادی نشریه نیویورک تایمز آمریکا، بانوان هنرمند در چند سال اخیر، شاهکارهای گران قیمت بسیاری را به تاریخ هنر تقدیم کردند و نقش زنان در توسعه هنر مدرن را نباید دست کم گرفت.

 

از یایویی کوساما(Yayoei Kusama)

بانوی ژاپنی که با جادوی رنگ و خلاقیت، طرح های شگفت انگیزی را می کشد تا کادی نولاند و دیگر بانوان مجسمه ساز و نقاش و فعال در عرصه چیدمان، بخشی از واقعیت تاریخ هنر به شمار می روند.سال ۲۰۱۶ میلادی، شاهد دستاوردهای بدیع هنری از بانوان هنرمند در سراسر جهان بود که توانستند

 

در کسب و کار هنر و اقتصاد هنر مدرن، عرضه اندام کرده و آثاری میلیون دلاری را در حراجی های معروف دنیا مانند کریستی و سوتبی به فروش برسانند.بازار هنر جهان، از توکیو تا لندن و نیویورک و فلورانس، اکنون شاهد حضور بانوان جوان هنرمند بسیاری است که قدرت رویا پردازی آنان که آلبرت انیشتن، آن را قدرتمند تر از علم می دانست،

 

زمینه را برای خلق شاهکارهای هنری گران قیمت فراهم کرده است. آثاری که از بانوان هنرمند در عرصه های مختلف هنری در موزه ها و گالری های مطرح آسیا، اروپا و آمریکا در معرض دید عاشقان هنر قرار گرفته است، واقعیت نقش زنان در کسب و کار هنر (art market) را به وضوح نشان می دهد.

 

شاهکارهای هنری بانوان

شاهکار های هنری خانم های هنرمند در جهان

جولی مهرتو، بئاتریس میلهازس و یایویی کوساما، ۳ بانوی هنرمند میلیونر در قید حیات جهان

 

در طی چهار سال اخیر، اسامی جدیدی به فهرست بانوان هنرمند گران قیمت در قید حیات جهان اضافه شده است که رقم های سرسام آوری برای آثار آن ها در حراجی ها پرداخته شده است.چندی پیش در گزارشی، به بررسی آثار یائویی کوساما و شماری از هنرمندان گران قیمت آسیا پرداختیم. در این گفتار، شما را با ۱۵ بانوی گران قیمت حال حاضر جهان آشنا می کنیم

 

که آثارشان با رقم های بالایی، خرید و فروش می شوند. رسانه ها از ۲۰ بانوی هنرمند خلاق و تاثیرگذار جهان در سال های آینده خبر می دهند که در گفتاری به بررسی آثار آنان نیز خواهیم پرداخت.

 

کادی نولاند

خانم کادی نولاند (Cady Noland) یکی از سرشناس ترین بانوان هنرمند زنده جهان است که نامش را کم تر در رسانه ها شنیده ایم. وی یکی از گران ترین هنرمندان زن به شمار می روند که آثارش با رقم های میلیونی خرید و فروش می شود. اثر هنری وی در حراجی کریستی در شهر نیویورک آمریکا، در سال ۲۰۱۵ میلادی با رقم ۹ میلیون و ۷۹۷ هزار دلار به فروش رسید.

شاهکار های هنری خانم های هنرمند در جهان

این اثر هنری که Bluewald نام دارد و ایشان آن را در سال ۱۹۸۹ میلادی آماده کرد، در درگاه کریستی جزییات آن در دسترس قرار دارد.

شاهکار های هنری خانم های هنرمند در جهان

آثار کادی نولاند در گالری Paula Cooper

 

کادی نولاند، متولد ۱۹۵۶ میلادی در شهر واشنگتن آمریکا بوده و هنر را در Sarah Lawrence Collge فرا گرفت و مجسمه ساز در مکتب پست مدرن مفهومی به شمار می رود و یکی از هنرمندان مشهور عرصه چیدمان در جهان است. پدر و مادر او که Kenneth Noland و Cornelia Langer هستند، از جمله شخصیت های مشهور دنیای نقاشی آمریکا معرفی شده اند.

 

یایویی کوساما

شاهکار های هنری خانم های هنرمند در جهان

خانم کوساما، اکنون در فهرست مشهور ترین هنرمندان ژاپنی مقیم نیویورک آمریکا است که آثارش با رقم های بسیار بالا خرید و فروش می شود. او دوران کودکی بسیار سختی داشته و بارها مورد تعرض و تجاز جنسی قرار گرفت. اکنون یکی از نقاشان زنده گران قیمت جهان بوده و آثارش در زمینه نقاشی و چیدمان، مخاطبان بسیار دارد که تا حدود زیادی نشات گرفته از هنر و سبک زندگی ژاپنی است.

 

تابلوی نقاشی که در بالا مشاهده می کنید، به نام WHITE NO 28، در سال ۱۹۶۰ میلادی طراحی شد و در سال ۲۰۱۴ میلادی با رقم ۷ میلیون و ۱۰۹ هزار دلار آمریکا در حراجی کریستی به فروش رسید.

 

زندگی، ۸ دهه از يايويي کوساما عمر گرفت تا او را از روستايي در ژاپن به صحنه هنر معاصر کشورش و سپس به صحنه هنر نيويورک بياورد. جايي در زندگي حرفه اي که در آن او به طور مدام سبک خود را خلق کرده و باز خلق کرده است. او به دليل تکرار نقشينه هاي خال گون، شهرت فراوانی پیدا کرد. هنر او تنوع شگفت آوري دارد. شامل ِ نقاشي، طراحي، مجسمه، فيلم، پروفرمنس و چيدمان هايي همه جانبه مي شود.

شاهکار های هنری خانم های هنرمند در جهان

تصویری از جشنواره خال های سفید در چیدمان یائویی کوساما

 

از نمايش تصاوير نيمه آبستره پرو پيمان روي کاغذ تا مجسمه هاي مليحي که به نام «کپه ها» معروف هستند تا شبکه بي انتهاي نقاشي ها ، که با دقت حلقه اياز رنگ که نقشينه اي بزرگ تر را درست مي کنند، طبقه بندي مي شود.

 

در سال ۱۹۷۷ میلادی، کوساما به شکل داوطلبانه در يک موسسه پژوهش هاي رواني زندگي کرد. بيشتر کارهاي او نشانه هايي از وسواس شديدش و آرزوي فرار از آسيب هاي رواني را در خود دارد. کوسوما در تلاش براي به اشتراک گذاري تجربيات خود، چيدماني بر آمده از ديدگاه هاي وسواس گون خود ارايه داد که تماشاگران را در نقطعه ها و شبکه ها و فضاي آينه اي بي پاياني غرق مي کرد.

شاهکار های هنری خانم های هنرمند در جهان

چیدمانی زرد و سیاه رنگ اثر یائویی کوساما ژاپنی

 

در نيويورک دهه ي شصت او با کساني چون دنالد جاد، اندي وارهول، جوزف کرول و کلاس اولدنبرگ ارتباط و دوستي نزديکي داشت که تاثير زيادي بر ادامه مسيرش گذاشت. درباره ي هويت او به عنوان يک «غريبه» در خيلي از زمينه ها به عنوان يک زن هنرمند در سيطره ي جامعه مردسالار و به عنوان يک شخص ژاپني در دنياي هنر غرب حرف هاي زيادي زده شده است.

 

او بعد از رسيدن به شهرت و انگشت نمايي بسيار به دليل آثارو کارهاي پيشروانه اش به زادگاهش بازگشت و اکنون چون چهره اي والادر هنر ژاپن ديده مي شود..

شاهکار های هنری خانم های هنرمند در جهان

شاهکار های هنری خانم های هنرمند در جهان

سیندی شرمن

شاهکار های هنری خانم های هنرمند در جهان

خانم سیندی شرمن (Cindy Sherman) با فروش اثری به نام Untitled Film Still که در اواخر دهه هفتاد میلادی قرن بیستم تکمیل شد، در فهرست گران قیمت ترین بانوان هنرمند جهان قرار گرفت. این عکس جذاب، در سال ۲۰۱۴ میلادی با قیمت ۷ میلیون دلار در حراجی جریستی به فروش رسید.

 

سیندی شرمن را مطرح ترین عکاس پست مدرن آمریکا می دانند. اهمیت او در هنر معاصر دنبال کردن همزمان دو هنر عکاسی و پرفورمنس و تلاقی این دو هنر با یکدیگر است. او که از سال ۱۹۷۴ بدن را موضوع کارش قرار داده بود و آثاری را با همین موضوع و در مدیا عکس خلق کرده بود با مجموعه کاری با عنوان «عکسهای بدون عنوان فیلم» (untitled film still) در اواخر سال ۱۹۷۷ تا ۱۹۸۰مجموعه‌ای را کار کرد که باعث شهرت بین‌المللی او شد.

شاهکار های هنری خانم های هنرمند در جهان

این مجموعه از عکسهایی سیاه و سفید تشکیل شده است که در آنها شرمن خود در هیئت زنان دهه ۵۰–۶۰ ظاهر شده است. او در واقع بازیگر عکسهای خود است و نباید تصور کرد که این عکسها سلف پرتره‌های او محسوب می‌شوند.

 

زیرا شرمن خود با بازسازی شخصیت‌ها و فضاها نسلی از زنان را به نمایش می‌گذارد که تحت تأثیر سینمای هالیوود و تبلیغات تلویزیونی به موجوداتی مسخ شده بدل شده‌اند که صرفاً باعث حض بصری مردان می‌شوند. این آثار مفهوم خود بودن و خویش بودن را مطرح می‌کنند.

شاهکار های هنری خانم های هنرمند در جهان

نگاه انتقادی او به فضای حاکم بر صنعت مد با این مفهوم که این موجود در این لباس‌ها یک انسان نیست و یک موجود بیمار در حال مرگ است.

 

مارلن دوماس

شاهکار های هنری خانم های هنرمند در جهان

مارلن دوماس (Marlene Dumas)، نقاش آفریقای جنوبی، چهارمین بانوی گران قیمت هنرمند جهان است که آثارش مخاطبان بسیار دارد. تابلوی نقاشی وی به نام The Visitor که در سال ۱۹۹۵ میلادی کشیده بود، در سال ۲۰۰۸ میلادی به قیمت ۶.۵ میلیون دلار به فروش رسید.

 

بریجیت ریلی

شاهکار های هنری خانم های هنرمند در جهان

توهمات نوری، بخشی از زندگی هنری بریجیت ریلی (Bridger Riley) هنرمند انگلیسی است. گران ترین نقاشی جهان در سال ۱۹۶۷ میلادی، اثری از او به نام Chant 2 به شمار می رود. این اثر در یک حراجی در سال ۲۰۰۸ میلادی به رقم ۵ میلیون دلار به فروش رسید.

شاهکار های هنری خانم های هنرمند در جهان

رزماری تروکل

شاهکار های هنری خانم های هنرمند در جهان

خانم روزماری تروکل (Rosemarie Trcokel)، هنرمند آلمانی با تابلوی Untitled که در فاصله سال های ۱۹۸۵ تا ۱۹۸۸ میلادی کشید در فهرست گران قیمت ترین بانوان هنرمند زنده جهان قرار گرفت.این تابلو در سال ۲۰۱۴ میلادی در حراجی Sotheby با قیمت ۵ میلیون دلار به فروش رسید. آثار او بین صنایع دستی و هنرهای زیبا است و مخاطبان بسیاری دارد.

 

جولی مهرتو

شاهکار های هنری خانم های هنرمند در جهان

خانم جولی مهرتور (Julie Meheretu) دیگر بانوی هنرمند میلیون زنده جهان است که تابلوی نقاشی او به نام A Renegade Excavataion که در سال ۲۰۰۱ میلادی طراحی کرد، در سال ۲۰۱۳ میلادی در حراجی کریستی به رقم ۴.۶ میلیون دلار به فروش رسید.

 

تریسی امین

شاهکار های هنری خانم های هنرمند در جهان

خانم تریسی امین (Tracey Emin) یکی دیگر از بانوان هنرمند انگلیسی است که آثار او در فهرست گران قیمت ترین آثار قرن بیست و یکم قرار دارد. اثر وی به نام My Bed در سال ۱۹۹۸ میلادی با قیمت ۴ میلیون و ۳۶۵ هزار و ۶۷۸ دلار در حراجی کریستی در سال ۲۰۱۴ میلادی به فروش رسید.

 

ویجا کلمینز

شاهکار های هنری خانم های هنرمند در جهان

خانم ویجا کلمیز (Vija Celmins) با تابلوی نقاشی هواپیمای در حال سوختن (Burning Plane) در سال ۱۹۶۵ میلادی، به فهرست بانوان میلیونر قرن حاضر اضافه شد. اثر او در سال ۲۰۱۴ میلادی در یک حراجی به مبلغ ۳.۵ میلیون دلار به فروش رسید.

 

در سال ۲۰۰۵ میلادی، یک ملاک بزرگ به نام Edward Broida ، ۱۷ عدد از تابلوهای ایشان را به گالری MOMA تقدیم کرد که در مجموع ۵۰ میلیون دلار قیمت گذاری شده بود.

 

جنی ساویله

شاهکار های هنری خانم های هنرمند در جهان

خانم جنی ساویله (Jenney Saville) از جمله نقاشان سرشناس انگلیسی است که در سال ۱۹۹۳ میلادی، تابلویی به نام Plan را کشید که اندام انسان را نشان می داد. این تابلو در سال ۲۰۱۴ میلادی در حراجی کریستی به رقم ۳ میلیون و ۴۹۱ هزار و ۶۸۱ دلار به فروش رفت.

 

چن زی

شاهکار های هنری خانم های هنرمند در جهان

نام یک بانوی هنرمند چینی به نام (Chen Xi) در فهرست هنرمندان زن میلیونر جهان دیده می شود. یکی از آثار او به نام works by memory که در فاصله سال های ۲۰۰۶ تا ۲۰۱۰ میلادی تکمیل شد، در حراجی بین المللی holly به قیمت ۳ میلیون و ۲۶۷ هزار و ۴۵ دلار به فروش رسید.

 

تائبا آرباخ

شاهکار های هنری خانم های هنرمند در جهان

خانم تائبا آرباخ (Tauba Auerbach) ، یکی دیگر از نقاشان میلیونر عصر حاضر است که آثارش با قیمت های سرسام آوری به فروش می رسد. تابلوی نقاشی او که بی نام است، در سال ۲۰۱۱ میلادی تکمیل شد و در حراجی فیلیپس در سال ۲۰۱۴ میلادی به قیمت ۲ میلیون و ۲۸۵ هزار دلار به فروش رسید.

 

او تنها ۳۵ سال سن دارد و به همین خاطر وی را باید یکی از جوان ترین بانوان نقاشی میلیونر جهان دانست. برای مشاهده آثار این بانوی جوان آمریکایی به درگاه ایشان در این نشانی مراجعه کنید.

 

بئاتریس میلهازس

شاهکار های هنری خانم های هنرمند در جهان

به گزارش تالاب خانم بئاتریس میلهازس (Beatriz Milhazes)، نقاش برزیلی، یکی دیگر از نقاشان زن میلیونر جهان است که آثارش مخاطبان بسیاری دارد.

 

نقاشی وی به نام MEU LIMAO که در سال ۲۰۰۰ میلادی کشید، در یک حراجی در سال ۲۰۱۲ میلادی به مبلع ۲ میلیون و ۹۸ هزار و پانصد دلار به فروش رفت که تصویرش را در بالا مشاهده می کنید. دو سال بعد، اثری به نام Palmolive در حراجی کریستی به رقم ۱ میلیون و ۶۸۵ هزار دلار به فروش رفت.

 

پائولا رگو

شاهکار های هنری خانم های هنرمند در جهان

خانم پائولا رگو (Paula Rego) نقاش پرتغالی است که در فهرست بانوان هنرمند میلیونر عرصه نقاشی جهان قرار دارد. تابلوی نقاشی وی که در سال ۱۹۹۸ میلادی کشید و THE CADET AND HIS SISTER نام داشت، در یک حراجی در سال ۲۰۱۵ میلادی به رقم ۱ میلیون و ۸۰۰ هزار دلار به فروش رفت.

 

در روزهای آینده، شما را با شاهکارهای نقاشی جهان آشنا می کنیم.نقاشی، هنر خلاقیت و نوآوری و راهکاری برای عملی کردن رویاهای زیبا را بهتر ببینیم و بشناسیم.

جدیدترین مطالب سایت