آشنایی با قانون های جالب شرکت اسنپ

آشنایی با قانون های جالب شرکت اسنپ

اسنپ چه قانون هایی دارد ؟ 

 

اسنپ یکی از بزرگ ترین شرکت هاي آژانس اینترنتی است که علاوه بر مشهوریتش بسیار پر طرفدار است در ادامه می‌توانید با قانون هاي جالب شرکت اسنپ تالاب را دنبال نمایید . 

 

اسنپ نیز مانند هر سرویس دیگر قوانینی دارد که ممکن است از انها بی‌اطلاع باشید. دراین پست شما رابا مهمترین قوانین اسنپ آشنا می کنیم که ندانستن آن ها ممکن است شما را دچار مشکل کند.
 
 
 آشنایی با قانون های جالب شرکت اسنپ

خوشبختانه استفاده از تاکسی‌هاي اینترنتی آن قدر میان شهروندان جا افتاده است که دیگر نیازی به معرفی خدمات آن ها نیست. اسنپ، بعنوان یکی از دو شرکت بزرگی که الان در تهران فعالیت دارد، کاملا برای مردم شناخته شده است و روزانه هزاران سفر به واسطه آن انجام میگیرد.

به گزارش تالاب آسانی در استفاده، قیمت مقرون به صرفه و کیفیت بالای سفری که اسنپ در مقایسه با تاکسی‌هاي شهری در اختیار مسافران قرار میدهد سبب شده تا مورد بخت عموم قرار گیرد؛ اما شاید ندانید اسنپ نیز مانند هر سرویس دیگر قوانین ناب خودرا دارد؛ قانون‌هایي که شاید کمتر مسافری از آن ها مطلع باشد.

شرایط و قوانین استفاده از اسنپ در دوران اسم نويسي بشما نشان داده می‎شود با این حال ممکن است مانند همیشه خیلی به آن دقت نکرده باشید. دراین پست شما رابا مهمترین قوانین اسنپ آشنا میکنیم که احتمالا از آن ها بی‌خبرید و ندانستن آن ها ممکن است برای شما مشکل ایجاد کند.

 
آشنایی با قانون های جالب شرکت اسنپ

1- اسنپ آژانس نیست

رانندگان اسنپ در استخدام این شرکت نیستند بلکه اسنپ تنها واسطه‌اي برای وصل کردن شما به رانندگان شخصی است. بنابر این وقتی تقاضای سفر می کنید، رانندگان مخیل به قبول یا رد آن هستند و اسنپ نمی تواند آن ها را وادار به قبول تقاضای شما کند.

2- برای اسم نويسي باید 18 ساله باشید

طبق قوانین اسنپ افراد برای اسم نويسي و استفاده از خدمات آن باید 18 ساله باشند و به سن قانونی رسیده باشند بنابر این در صورتی که اسنپ متوجه این موضوع شود میتواند حساب شما را مسدود کند.

3- مسئولیت کارهای راننده به عهده اسنپ نیست

اسنپ هیچ مسئولیتی در قبال کارها و رفتار راننده که خلاف قوانین کشور باشد را بر عهده نمیگیرد ودر صورت رخ دادن چنین موردی شما باید از شخص خاطی شکایت کنید نه اسنپ!

4- هر فرد فقط اجازه استفاده از یک حساب را دارد

هر فرد اجازه دارد فقط یک حساب در اسنپ بسازد. یعنی شما مجاز نیستید با چند عدد مختلف در اسنپ حساب داشته باشید و از خدمات آن استفاده کنید.

5- دیگران حق استفاده از حساب شما را ندارند

اسنپ بشما اجازه نمی دهد حساب خودرا برای استفاده در اختیار اشخاص دیگر قرار دهید یا آن رابه دیگران واگذار کنید.

6- استعمال دخانیات ممنوع

استعمال دخانیات حین استفاده از خدمات اسنپ ممنوع است در نتیجه شما با اسم نويسي در اسنپ می‌پذیرد هنگام سفر سیگار، پیپ و… نکشید.

7- حداکثر 4 مسافر

طبق قوانین رهنمونی و رانندگی کشور هر اتومبیل حق حمل حداکثر 4 مسافر را دارد بنابر این سوار شدن بیش از این تعداد خلاف قانون است و اسنپ نیز بشما اجازه اینکار را نمی دهد.

8- ارسال کالا مجاز نیست

در قوانین اسنپ آمده است انتقال بار و کالا بدون حضور مسافر «مالک کالا» ممنوع است و کاربر حق ارسال کالا را نخواهد داشت. پس اگر کالای شما گم یا دزدیده شود اسنپ مسئولیت آنرا نمی‌پذیرد.

9- سوار کردن سگ ممنوع است

شما مجاز نیستند هنگام استفاده از اسنپ سگ، یا سایر حیواناتی  رابه همراه داشته باشید که همراه داشتن انها در اتومبیل طبق قوانین ایران ممنوع است.

10- همراه داشتن مواد خطرناک ممنوع است

مسافران اسنپ مجاز نیستند هنگام سفر کالاهای ممنوعه و خطرناکی مانند مواد مخدر، مشروبات الکلی، مواد آتش‌زا، مواد سمی، مواد رادیو اکتیو، مواد منفجره، سلاح و… رابه همراه داشته باشند.

11- کدهای تخفیف غیر قابل فروشند

کدهای تخفیفی که اسنپ در اختیار شما میگذارد غیر قابل فروشند. همینطور طبق قوانین اسنپ شما مجاز به دادن این کدها به افراد دیگر نیستید.

12- هزینه پرداخت شده پس داده نمی‎شود

مبلغی که کاربران بعنوان هزینه سفر به اسنپ پرداخت میکنند یا حساب خودرا شارژ میکنند قابل استرداد نیست و نمیتوانند آنرا از اسنپ پس بگیرند. همینطور پس از تقاضای سفر حق اعتراض نسبت به هزینه آنرا نخواهید داشت.

13- اطلاعات شما ذخیره و استفاده می‎شود

اسنپ خودرا مجاز می داند اطلاعات شخصی، اطلاعات مکانی، اطلاعات سفر و اطلاعات دستگاه شما را ذخیره کند و مورد استفاده قرار دهد ولی هیچ کاربر مجاز نیست اطلاعات سایر مسافران و رانندگان را ذخیره و از انها استفاده کند. ضمنا وظیفه محافظت از اطلاعات حساب شما برعهده خود شماست.

 
 
شما هنگام استفاده از اسنپ چه میزان قوانینش را رعایت میکنید؟ آیا تا حالا با مشکلی روبه‌رو شده‌اید که لازم می دانید اسنپ باید قانونی برای آن درنظر بگیرد؟
 
 
جدیدترین مطالب سایت