آشنایی با پولدارترین نویسنده های جهان

آشنایی با پولدارترین نویسنده های جهان

ثروتمند ترین نویسندگان کتاب در دنیا

به تازگی می خواهیم لیستی را معرفی کنیم که پولدارترین نویسنده هاي جهان را به شما معرفی میکند در ادامه می توانید ما را همراهی کنید .

 

به گزارش تالاب نویسندگان شناخته شده‌اي همچون نورا رابرتز و جی.کی.رولینگ، مدت‌ها پیش از آنکه در مقام نویسنده به شهرت و موفقیت دست یابند، تجربه بارها و بارها رد شدن داستان‌هاي‌شان از سوی ناشرین گوناگون را در کارنامه‌ دارند.

 

رمان‌هاي رمانتیک و عاشقانه نورا رابرتز به کرّات از سوی ناشری مورد پذیرش قرار نگرفت که خود در حال دزدی ادبی از آثار او بود. خالق هری پاتر که اکنون پله‌هاي شهرت و موفقیت را یکی پس از دیگری طی می کند، سالها در مضیقه زندگی میکرد.

 

نخستین کتاب از آلبوم کتاب‌هاي هری پاتر تحت عنوان “هری پاتر و سنگ جادو” از سوی دوازده ناشر گوناگون رد شد، کتابی که بعدها سنگ بنای موفقیت رولینگ را پایه گذاری کرد.

 

در ادامه با ۱۰ نویسنده مشهور و ثروتمند جهان آشنا خواهیم شد که با تسخیر قلب میلیون ها نفر راه خود به سوی سعادت و ثروت را هموار کردند.

 

اِستفنی مِیِر«Stephenie Meyer»

آشنایی با پولدارترین نویسنده های جهان

ثروتمند ترین نویسندگان در جهان

 

نویسنده آمریکایی اِستفنی میر در سال 2005، رمان خون آشامی و یکی از برترین آثار خود یعنی “گرگ و میش” یا همان Twighlight را روانه‌ي بازار کرد. در طول سه سال، میر پیروز شد 50 میلیون نسخه از این کتاب را به فروش رسانده و بعنوان پول‌سازترین نویسنده سال 2008 گزینش شود. این رمان و دنباله‌هایش ماه نو، کسوف و سپیده دم به یکی از محبوب‌ترین کتاب‌ها در بین قشر نوجوان و جوان تبدیل شدند.

 

تا کنون بیش از صد میلیون نسخه از این رمان خون آشامی در جهان به فروش رسیده هست، همین طور آلبوم فیلم‌هایي که با اقتباس از این کتاب ساخته شدند نیز، به نوبه خود به فروشی خیره کننده دست یافتند. اکنون بلّا، ادوارد و دیگر شخصیت‌هاي این کتاب برای دوست داران ادبیات تخیلی نام‌هایي شناخته شده میباشند. آلبوم این عوامل دست به دست هم داده و این نویسنده را به چهره‌اي شناخته شده، محبوب و ثروتمند تبدیل کردند.

 

میر که در سال 2010 بالغ بر ۵۰ میلیون دلار ثروت داشت، با مدیریتی حساب شده و تنها در طول چهار سال ارزش خالص دارایی خود را به ۱۲۵ میلیون دلار اِرتقا داده و رتبه دهم لیست ما را از آن خود نمود.

 


دین کونتز «Dean Koontz»

آشنایی با پولدارترین نویسنده های جهان

 

نویسنده‌ي معروف آمریکایی دین کونتز با اسامی متعددی شناخته می شود، اسامی همچون آرون وولف، دیوید اَکستون و لي نیکولز. آثار کونتز بیش از هر چیز بر پایه‌ي تعلیق و هیجان متمرکزند، هیجانی که رگه‌هایي از ادبیات علمی- تخیلی و وحشتناک را نیز در خود دارد.

 

همچون دیگر نویسندگان نامی، کارهای او نیز دست مایه تولید فیلم‌هاي متعددی بوده که از آن جمله میتوان به مخفیگاه «hideaway»، کثرت «Intensity»، یگانه بازمانده «Sole Survivor» و رودخانه سیاه «Black River» اشاره کرد. در سال 1968 بیش از 450 میلیون نسخه از کتاب‌هاي او در سطح جهانی به فروش رسید، رقمی که وی را در لیست نویسندگان برتر نیویورک تایمز قرار داد. امسال نیز کونتز با بیش از 145 میلیون دلار ثروت، بعنوان یکی از نویسندگان و رمان نویسان ثروتمند و مطرح جهان گزینش شده هست.

 


نورا رابرتز «Nora Roberts»

آشنایی با پولدارترین نویسنده های جهان

 

نویسنده و رمان نویس آمریکایی نورا رابرتز، شاید در شمار نویسندگانی باشد که عمده با او و آثارش آشنایی نداریم، اما در طول دوران کاریش آثار متعددی خلق و میلیون ها دلار درآمد کسب کرده هست. براساس تخمین‌هاي صورت گرفته ارزش خالص دارایی او 150 میلیون دلار برآورد میشود. رابرتز همین طور تحت عناوینی همچون جی دی راب، جیل مارچ و سارا هاردِست نیز قلم زده هست.

 

او بعنوان یکی از برترین نویسندگان رمان‌هاي عاشقانه ایالات امریکا شناخته شده و نخستین نویسنده‌اي هست که تحت این عنوان به تالار مشاهیر کشور آمریکا راه یافت. رمان‌هاي او به صورت منظم در شمار پرفروش‌ترین کتاب‌هاي نیویورک تایمز قرار دارند. برای سه دهه، این نویسنده‌ي کوشا مشغول فعالیت بوده و ما حصل کارش بیش از 209 عنوان کتاب هست که به چاپ فروش‌هاي قابل توجهی دست یافتند.

 

نخستین جرقه‌ي نویسندگی در وجود او در یک صبح برفی و خسته کننده در فوریه سال 1979 زده شد. کولاک و برف شدید او و دو فرزندش را در خانه گرفتار کرده بود، در نتیجه برای سرگرم کردن خود شروع به نوشتن ایده‌هاي نخست‌اي از رویدادهای زندگی خود کرد. در سن 64 سالگی، نورا هنوز از بازنشستگی فاصله‌اي بس طولانی داشته و آخرین اثرش “کلکسیونر” در 15 آوریل سال 2014 رونمایی شد.

 


جکی کالینز«Jackie Collins»

آشنایی با پولدارترین نویسنده های جهان

معزفی ثروتمند ترین نویسندگان در جهان

 

جکی کالینز نویسنده‌اي انگلیسی هست که تا کنون 29 اثر پرفروش به بازار عرضه کرده هست، آثاری که همگی در لیست پر فروش‌ترین‌هاي نیویورک تایمز قرار گرفته و فیلم‌ها و سریال‌هاي تلویزیونی متعددی بر مبنای انها ساخته شده هست. بیش از 500 میلیون نسخه از کتاب‌هاي او تا کنون به فروش رفته و به 40 زبان زنده جهان ترجمه شده‌اند. نخستین رمان کالینز “جهان پر از مردان متأهل هست” در 1968 به چاپ رسید، اما این کتاب بازخورد مناسبی نداشته و در کشورهایی همچون استرالیا و آفریقای جنوبی ممنوع اعلام شد. در دهه‌ي شصت بسیاری وی را متهم به چاپ کتاب‌هاي تحریک کننده کردند، روندی که در دیگر کتاب‌هاي او نیز دنبال شده و به خوبی مشهود هست. لیست بلند بالای آثارش در مجموع 180 میلیون دلار برای او به ارمغان آورده هست.

 


جان گریشام «John Grisham»

آشنایی با پولدارترین نویسنده های جهان

 

اگر به کتاب‌هایي با تم حقوقی علاقمند باشید، شاید جان گریشام یکی از نویسندگان محبوب شما باشد.

گریشام سلطان بلامنازع تریلرهای حقوقی و قضایی هست. او که بعنوان وکیل جنایی برای یک دهه مشغول به فعالیت بود به خوبی با زیر و بم امور قضا آشنایی داشته و همین امر وی را به یکی از نویسندگان مشهور و محبوب در این اساس مبدل نموده هست. نخستین کتاب او ” زمانی برای کشتن” در 1989 به چاپ رسید

 

و با اثر درخشان دیگری همچون “شرکت” در 1991 دنبال شد. در سال 1993 بر اساس این داستان فیلمی با بازی تام کروز در نقش شخصیت اصلی میچ مکدیر«Mitch Mcdeere»، ساخته شد که یکی از برترین فیلم‌هاي اوایل دهه‌ي 90 به شمار میرود. گریشام یکی از سه نویسنده اي هست که در نخستین تلاش پیروز شده دو میلیون نسخه از کتاب‌هاي خود را به فروش برساند، دو نویسنده‌ي دیگر جی- کی- رولینگ و تام کلنسی میباشند. تا سال 2012 این نویسنده‌ي زبده پیروز شده بیش

 

از 275 نسخه از رمان‌هایش را درسطح جهانی به فروش رسانده و در حدود 200 میلیون دلار عایدی کسب کند، رقمی که وی را به ششمین نویسنده‌ي ثروتمند جهان تبدیل نمود.

 


تام کلنسی«Tom Clancy»

آشنایی با پولدارترین نویسنده های جهان

 

رمان نویس آمریکایی و استاد ادبیات جاسوسی- تخیلی تام کلنسی، در سال 1982 پا به عرصه‌ي ادبیات و داستان نویسی نهاده و با انتشار کتاب “شکار اکتبر سرخ” در سال 1984 به صورت حرفه‌اي فعالیت خود را آغاز کرد، کتابی که به نخستین عنوان پرفروش او تبدیل شد. به دنبال این موفقیت، دیگر آثار او در همین ژانر همچون “بازی وطن پرستان”، “خطر آشکار” و “آلبوم‌ي تمام ترس‌ها” به بازار آمد.

 

داستان‌هایي که بر مبنای آن ها فیلم‌هاي پیروز و پرفروشی با بازی الک بالدوین، هریسون فورد و بن افلک ساخته شد. متأسفانه این کارشناس متبحر ادبیات علمی، نظامی و جاسوسی، در اکتبر 2013 دار فانی را وداع گفت. ارزش دارایی که او برای خانواده‌اش برجای گذاشته بالغ بر 300 میلیون دلار هست، به علاوه دیگر متعلقات از جمله عمارتی که دو میلیون دلار قیمت دارد نیز از جزئی از این ارثیه قابل دقت هست.

 


جیمز پترسون «James Patterson»

آشنایی با پولدارترین نویسنده های جهان

 

این نویسنده اکثر به علت آلبوم داستان‌هاي الکس کراس «Alex Cross» شناخته شده هست، جیمز پترسون همین طور به علت تریلرهای باشکوه، غیر داستانی و مستند و گرچه داستان‌هاي عاشقانه به شهرت رسیده هست. پترسون بیش از 300 میلیون نسخه از آثارش را در سطح جهانی به فروش رسانده هست، آثاری که وی را به یکی از ثروتمندترین رمان نویسان این سیاره تبدیل کردند.

 

از یک حقوق پایین در یک آژانس تبلیغاتی در سال 1996، پترسون راهی بس پرفراز و نشیب را طی کرده، و اکنون به جایگاهی مناسب دست یافته هست. ارزش دارایی‌هاي او در حدود 310 میلیون دلار برآورد میشود.

 


دانیل استیل

آشنایی با پولدارترین نویسنده های جهان

 

دانیل استیل را شاید بتوان یکی از مشهور‎ترین و شناخته شده‌ترین نویسنده‌هاي رمان‌هاي عاشقانه غربی در بین مخاطب ایرانی و به ویژه قشر نوجوان و جوان دانست.

 

او که با نام اصلی “دانیل فرناندز دومینیک شولین استیل” به جهان آمد، با نام هنری دانیل استیل خالق آثار مطرح و پر فروش متعددی شد. او اکنون با فروش 800 میلیون نسخه از کتاب‌هایش بعنوان برترین نویسنده‌ي در قید حیات جهان و همین طور چهارمین نویسنده‌ي مطرح و محبوب همۀ زمان‌ها گزینه شده هست

 

. استیل آثار محبوب بسیاری به نگارش در آورده که همگی به 28 زبان زنده جهان ترجمه و در اختیار علاقمندان در اقصی نقاط جهان قرار گرفته‌اند، همین طور 22 برداشت تلویزیونی نیز در کارنامه دارد که دو تای آن ها نامزد دریافت جایزه گلدن گلوب بودند. رمان‌هاي او اغلب مملو هست از شخصیت‌هاي متعدد که درگیر اتفاقات یا گرفتار تنگنا میباشند. استیل همین طور کتاب‌هایي برای کودکان به رشته تحریر در آورده هست. ارزش دارایی او 375 میلیون دلار تخمین زده میشود.

 


استیفن کینگ

آشنایی با پولدارترین نویسنده های جهان

معزفی پولدار ترین نویسندگان در جهان

 

عاشقان هنر هفتم در ایران حتماً فیلم‌هاي مطرحی همچون درخشش، میزری، رستگاری در شاوشنگ و مسیر سبز را به خاطر دارند، فیلم‌هایي که با الهام از کتاب‌هاي این نویسنده ساخته شده بودند.

 

تا کنون بیش از 350 میلیون نسخه ا ز کتاب‌هاي استیفن کینگ، سلطان معاصر ادبیات وحشتناک، جاسوسی، تعلیقی، علمی- تخیلی و فانتزی، به فروش رسیده هست، کتاب‌هایي که تعداد زیادی از انها دست مایه تولید فیلم‌هاي مشهور سینمایی، تلویزیونی و همین طور داستان‌هاي مصور بوده‌اند.

 

او بیش از 50 رمان به رشته تحریر در آورده که تعدادی با نام اصلی و تعدادی را نیز تحت عنوان ریچارد بَچمن به چاپ رسانده هست. کینگ همین طور نزدیک به دو هزار داستان کوتاه نوشته و برنده‌ي جوایز متعدد ادبی همچون جایزه برام استوکر، جوایز فانتزی اِوارد و جایزه‌ي انجمن فانتزی انگلستان شده هست.

 

کینگ را می توان یکی از پیروز‌ترین و ثروتمندترین نویسندگان حال حاضر جهان دانست، داستان سرایی پیروز که ارزش دارایی‌هایش 400 میلیون دلار برآورد شده هست.

 


جِی. کِی. رولینگ

آشنایی با پولدارترین نویسنده های جهان

 

و بالاخره نوبت به ثروتمندترین نویسنده‌ي جهان رسید، نویسنده‌اي که به لطف خلق دنیایی جادویی و پسرکی با چشمان سبز بر قلّه موفقیت گام نهاده و در شمار ثروتمندترین زنان جهان قرار گرفته هست.

 

جوآن “جو” رولینگ با عناوینی همچون رابرت گالبریث «Robert Galbraith » و جی.کی.رولینگ، خالق آلبوم کتاب‌هاي پیروز و پر فروش هری پاتر هست. فانتزی تخیلی رولینگ دقت جهان را به خود معطوف نموده و برنده جوایز متعدد ادبی شد، کتابی که بیش از 400 میلیون نسخه از آن در سطح جهان به فروش رسیده هست. این آلبوم بعنوان برترین و پرفروش‌ترین آلبوم کتاب‌هاي جهان در کل تاریخ شناخته شده و فیلم‌هایي که با اقتباس از آن ساخته شدند نیز بعنوان یکی از سودآورترین فیلم‌هاي تاریخ جهان شناخته شدند. داستان زندگی پر فراز و نشیب این نویسنده الهام بخش بسیاری بوده هست،

 

تبدیل شدن از زنی معمولی به نویسنده‌اي با یک میلیارد دلار ثروت آن هم در عرض تنها پنج سال، جهشی غیر منتظره به شمار می رود. هفتمین و آخرین جلد این آلبوم “هری پاتر و قدیسان مرگبار”، در سال 2007 به بازار آمد و نقطه‌ي پایان بر مسیری بود که با چاپ نخستین کتاب در سال 1997 آغاز شده بود. نخستین قسمت از فیلمی که با اقتباس از این کتاب ساخته ش

 

د در نوامبر سال 2010 و بخش دوم آن در جولای سال 2011 پخش شد. همین حالا جی.کی. رولینگ عنوان ثروتمندترین نویسنده زمین را از آن خود نموده، او همین طور بعنوان یکی از تأثیرگذارترین نویسندگان حال حاضر جهان نیز شناخته می شود، بانویی که در حدود یک میلیارد دلار ثروت دارد.

 

منبع :zoomit.ir

جدیدترین مطالب سایت