آماده سازی کودکان برای سال تحصیلی جدید و بازگشایی مدارس

آماده سازی کودکان برای سال تحصیلی جدید و بازگشایی مدارس

آماده سازی کودکان برای سال تحصیلی جدید

والدین ارجمند بهتر است قبل شروع سال تحصیلی جدید این نکات را بخوانید تا فرزند شما آمادگی لازم برای حضور در مدرسه و تحصیل را پیدا کند.

 

مهمترین نکات برای اماده کردن کودک برای ورود به مدرسه و هر انچه که باید برای آغاز سال جدید بدانید را این جا خواهید خواند.

 

به گزارش تالاب در این پست چند نمونه از مهمترین اصولی که شما باید بعنوان پدر یا مادر تا پیش از ورود فرزندتان به مدرسه به او بیاموزید ذکر شده است. با آموختن چنین مسائلی به او کمک می‌کنید هنگام ورود به اجتماع و در ارتباط با دیگران از ارتباطاتش لذت بیشتری ببرد.

 

تعداد زیادی از والدین گمان می کنند نیازی نیست به کودکان در سنین پیش از دبستان اصول و ارزش های‌ مهم اخلاقی و انسانی آموخته شود چون آن ها کم سن و سال هستند و درک این مسائل برایشان دشوار است یا این که آموختن این مسائل رابه آموزگاران واگذار می کنند. امروزه بیشتر والدین با فرزندانشان طوری رفتار می کنند که گویی فقط انها در دنیا اهمیت دارند و بر همه ی مقدم هستند.

 

در حالی‌که این یکی از بزرگ ترین اشتباهاتی است که والدین در ارتباط با فرزندانشان مرتکب می شوند و در آینده حتی خودشان نیز گرفتار عواقب چنین رفتار نادرستی خواهند شد. فرزندان شما از لحظه تولد از قدرت فهم و درک برخوردارند و از همان لحظه ورود بدنیا باید تربیت شوند.

 

در این پست چند نمونه از مهمترین اصولی که شما باید بعنوان پدر یا مادر تا پیش از ورود فرزندتان به مدرسه به او بیاموزید ذکر شده است. با آموختن چنین مسائلی به فرزندانتان نه تنها او را اذيت نمی‌دهید بلکه به او کمک می‌کنید هنگام ورود به اجتماع و در ارتباط با دیگران حتی هم سالانش موفق تر شده و از ارتباطاتش لذت بیشتری ببرد.

آماده سازی کودکان برای سال تحصیلی جدید و بازگشایی مدارس

 

1- صداقت

به کودکتان کمک کنید راهی برای بیان واقعیت بیابد:

 

بهترین راه برای این که به کودکتان بیاموزید صداقت داشته باشد و هرگز دروغ نگوید این است که خودتان برایش الگوی راستگویی و صداقت باشید. به این داستان توجه کنید:

 

سارا پسری سه ساله به نام آریا دارد و می‌خواهد کاری کند که آریا برای مدتی از دوستش محمود دور باشد چون بتازگی آریا عصبی شده و مرتب با محمود دعوا می کند، یک روز وقتی مادر محمود به او زنگ زد تا قراری بگذارد که بچه ها با هم بازی کنند سارا در حضور آریا  گفت که آریا مریض است و نمیتواند بازی کند.

 

بعد از ان آریا از مادرش پرسید:

مامان من مریضم؟! و سارا با لبخندی او را بوسید و گفت: نه پسرم من همین طوری گفتم. اکنون آریا گیج و سردرگم شده اما در نهایت توانست برای خودش یک نتیجه گیری کند: دروغ گفتن امری عادی است و مردم همه ی می توانند از این تکنیک استفاده کنند، پس من هم میتوانم دروغ بگویم واین اشکالی ندارد.

 

کودکان پاسخ تعداد زیادی از سوالاتشان را بدون این که از شما بپرسند تنها با مشاهده رفتار و گفتار شما دریافت می کنند پس مهم است که شما از هر گونه دروغ و پنهان کاری حتی بی ضررترین انها در حضور فرزندانتان بپرهیزید. مثلاً به فرزندتان هرگز نگویید: به پدرت نگو که امروز شکلات خریدیم.

 

در مورد ذکر شده سارا بجای دروغ می توانست به مادر محمود بگوید: به نظرم امروز اگر بچه ها برای بازی نروند بهتر است چون اخیرا با هم خیلی دعوا می کنند و بهتر است مدتی از هم دور باشند.

 

زمانی که کودکتان دروغ میگوید واکنش شدید نشان ندهید، بجای ان به او بیاموزید راهی بیابد که به بهترین شکل ممکن پاسخی صادقانه بدهد.

 

زمانی که فرزندتان دروغ می‌گوید او را تنبیه نکنید و اشتباهش رابه رخ او نکشید بلکه در فرصتی مناسب با او صحبت کرده و بگویید که چقدر راست گفتن برایتان اهمیت دارد، سپس زمانی که فرزندتان راست گفت او را تشویق کنید تا عملا درک کند چقدر راستگویی او برای شما ارزشمند و مهم است.

 

آماده سازی کودکان برای سال تحصیلی جدید و بازگشایی مدارس

2- عدالت

حتماً به کودکتان بیاموزید اشتباهاتش را جبران کند:

در یک مهمانی خانوادگی امین و کوشا که هر دو چهار سال دارند در حال بازی برج سازی بودند که ناگهان امین برج کوشا را خراب کرد. کوشا شروع به گریه کرد. پدر امین فورا در صحنه حاضر شد و پسرش را سرزنش کرد و سپس او را مجبور کرد که از کوشا عذرخواهی کند.

 

امین با بی میلی گفت:

معذرت می خوام. سپس پدرامین او رابه گوشه ای برد و گفت: برایم توضیح بده چرا برج کوشا را خراب کردی. امین هم به پدرش گفت چون برج کوشا از برج من بلندتر بود.

پدرامین به او گفت:

این اصلا دلیل موجهی برای اینکار نیست اما من خوب می‌توانم احساسات تو را درک کنم. تا این قسمت رفتار پدرامین رفتاری است که روانشناسان در چنین شرایطی به والدین توصیه می کنند اما بعد از ان پدر امین به او گفت تا به بازیش ادامه دهد.

 

روانشناسان می گویند کودکان باید بفهمند که شما میتوانید انها رابه خوبی درک کنید و از احساسات آن ها مطلع هستید و می‌دانید چرا او نتوانسته در چنین شرایطی رفتار درستی داشته باشد اما این کافی نیست چون اگر به این حد اکتفا کنید کودک گمان می کند حق داشته و گرچه شما او را بازخواست و سرزنش کرده‌اید اما در موارد بعدی نیز واکنش مشابهی خواهد داشت چون شما فقط به او گفته اید که درکش می‌کنید اما چیزی در مورد رفتار صحیح به او نگفته اید. همچنین به او یاد ندادید که چگونه باید اشتباهش را جبران کند.

 

پدر امین باید به او میگفت: حالا برو به کوشا کمک کن تا دوباره برجش را بسازد.

 

در چنین مواقعی به کودکتان بیاموزید راهی برای جبران اشتباهش بیابد مثلاً برای عذرخواهی به کسیکه او را رنجانده شکلات بدهد. عذرخواهی کردن و گفتن متاسفم شاید برای بعضی از کودکان دشوار باشد اما کم کم برای همه ی آن ها عادی می شود چون راهی بسیار ساده است تا از عواقب اشتباهی که مرتکب شده اند رها شوند اما اگر کودکتان را مجبور کنید که راهی غیر از عذرخواهی برای جبران اشتباهش بیاموزد اهمیت موضوع را بهتر برایش روشن میکنید.

 

شاید زمانی که از فرزندتان خواستید راهی برای جبران اشتباهش بیابد او رابه این نتیجه برسد که یکی از اسباب بازی هایش رابه کسیکه او را آزرده بدهد یا برای او یک نقاشی بکشد.

 

با اینکار به کودکتان می آموزید که درست رفتار کردن با دیگران مهم است درست به همان اندازه ای که خودش دوست دارد دیگران رفتار خوبی با او داشته باشند.

 

کودکی که به موقع این موضوع را بیاموزد در آینده می تواند ارتباطات بهتری با دیگران برقرار کندو کمتر در ارتباط هایش آسیب ببیند.

 

سه اصل اساسی دیگر را هم در مقاله ي بعد با هم مرور می کنیم.

 


 

لوازم مورد نیاز دانش آموزان

آماده سازی کودکان برای سال تحصیلی جدید و بازگشایی مدارس

 جایی پر از آدمهای جدید، تجربه ها و پر از کاغذ و .. اسـت کـه میتواند برای کودکان شـما باعث استرس شود. پس با یک برنامه ریزی دقیق از این مواردی کـه ممکن اسـت پیش بیاید پیش گیری کنید.

 

به گزارش تالاب این مقاله درباره سازماندهی کودکان شـما برای بازگشت بهتر بـه مدرسه اسـت. اول در این روند، آموزش دادن بچه ها بـه نحوه مستقل بودن اسـت این کـه بـه راحتی بنوانند کارهای شان را انجام دهند.

آماده سازی کودکان برای سال تحصیلی جدید و بازگشایی مدارس

با همین قدم کوچک میتوانید کارهای بزرگی کنید کـه برای آینده آن ها بسیار مفید خواهد بود. خواندن این پست به شما کمک میکند کـه یک ایستگاه انجام تکالیف درست کنید و تمام کارهای کاغذی انها را در این ایستگاه دسته بندی شده و مرتب قرار دهید. انچه شـما نیاز دارید: اکسپندینگ فایل سازمان دهنده اسناد و کاغذ ها و پلنر دفتر برنامه ریزی میباشد.

آماده سازی کودکان برای سال تحصیلی جدید و بازگشایی مدارس

شروع سال تحصیلی برای دانش آموز

 

یکی از این راه ها برای شروع اینکار استفاده از اکسپندیگ فایل اسـت. تعداد زیادی از والدین اظهار کرده اند کـه این مورد از محصولات مورد علاقه کودکانشان اسـت و این کـه بـه انها کمک زیادی کرده اسـت. اکسپندینگ فایل محفظه هایی بـه هم متصل بـه شکل آکاردئونی اسـت کـه بـه این محفظه ها فایل «خانه» می گویند کـه درون هر کدام از این خانه ها می‌توان کاغذ قرار داد.

 

محفظه اصلی:

محل ذخیره پلنر، جدول های برنامه زمانی کلاس و برگه های مهم. پلنر برای مدیریت وظایفی کـه در هفته ادامه دارد، استفاده می شود.

 

برچسب ها:

هر جیب در این محصول آکاردئونی برای یک موضوع خواهد بود. این فضاها برای موضوعات درسی و تکالیف مورد نیاز اسـت. جیب های دیگر را برای تکالیف کامل شده مورد استفاده قرار دهید. تعداد زیادی از والدین با این موضوع کـه فرزندانشان نمیتوانند مشق شب خود را پیدا کنند، سر و کار دارند و همیشه این موضوع یک معضل اسـت. حال همه ی ي آن ها در یک جای مشخص قرار دارند.

آماده سازی کودکان برای سال تحصیلی جدید و بازگشایی مدارس

بهترین وسایل مورد نیاز دانش آموز

 

در پلنرها با استیکرهایی کـه در ان قرار دارد کارهای روزانه او را مشخص کنید. حتی برنامه های ماهانه را در آخر هر ماه میتوانید مشخص کنید. فیلم های دیده شده و کتاب های خوانده شده را در جدول آخر هر ماه بنویسید. مطمئنا رنگی و دارای استیکر بئدن این پلنرها بـه فرزند شـما ذوق و شوق میدهد کـه دفتر را باز کرده و اطلاع پیدا کند کـه تکالیف او چیست.

 

بـه او پایان هر ماه امتیاز دهید و از او بخواهید کـه امتیاز خود را بالا ببرد. نکات دیگری کـه باید بدانید برای سازماندهی روحی فرزندان شماست. روانشناسان توصیه میکنند کـه والدین سه چیز را رعایت کنند: خواب خوب شب قبل از مدرسه « برای هر دو کودکان و والدین»؛ یک صبحانه سالم و نگرش مثبت بـه مدرسه و معلمان.

آماده سازی کودکان برای سال تحصیلی جدید و بازگشایی مدارس

بچه ها در روز اول مدرسه یا مضطرب میشوند یا کمی می ترسند، دلیل این احساس ها این اسـت کـه همه ی ي چیز جدید اسـت: معلمان جدید، دوستان جدید یا حتی مدرسه جدید. بعضی از بچه ها حتی ممکن اسـت به دلیل استرس دل درد یا سر درد بگیرند پس انها را با آمادگی جسمی و روحی بـه مدرسه بفرستید. حال با چندین راه برای آمادگی کودک برای مدرسه آشنا شوید:

 

اجازه دهید کودک شـما بداند برنامه او چگونه خواهد بود. بـه او بگویید کـه مدرسه هر روز چـه ساعتی شروع و چـه ساعتی پایان مییابد. از فرزندتان درباره احساسات خود- از هیجان و نگرانی ها- درباره شروع مدرسه بپرسید. با فرزند خود از مدرسه دیدن کنید تا کلاس خود را ببیند و با معلم او قبل از این کـه مدرسه به طور رسمی آغاز شود ملاقات کنید. جنبه های مثبت شروع مدرسه را برای او مشخص کنید.

 

بـه کودک خود بگویید کـه مدرسه سرکرم کننده خواهد بود و دوستان جدید پیدا میکند. اجازه دهید فرزندتان بداند کـه در مورد روز اول مدرسه همه ی ي بچه ها مضطرب و عصبی هستند. یک یادداشت در ظرف غذای کودک خود قرار دهید تا بـه او یادآوری کنید کـه در مدرسه هم بـه او فکر میکنید. بـه فرزندتان اطمینان دهید کـه اگر در مدرسه برای او مشکلی پیش بیاید، شـما برای رفع مشکل و کمک بـه او در آنجا خواهید بود.

 

سعی کنید یک ملاقات با یک همکلاسی کودک خود قبل از روز اول مدرسه داشته باشید تا او در زمانی کـه مدرسه شروع میشود یک دوست داشته باشد. ترتیبی دهید کـه فرزندتان برای رفتن بـه مدرسه با یک بچه دیگر در محله سوار وسیله نقلیه یا سرویس مدرسه شود. در مورد فعالیت های بعد از مدرسه او اطلاعات کسب کنید. اردو، کلاس های ورزشی، آموزشی و …

 


 

و در ادامه همین بحث بچه ها را برای شروع مدرسه ها آماده کنیم

 

امروز راجع بـه چگونگی آماده سازی بچه ها برای رفتن بـه مدرسه و شروع سال جدید تحصیلی صحبت میکنیم. این موضوع خصوصا برای والدینی کـه فرزند کلاس اولی دارند اهمیت دارد. بچه ها در سن کودکی بسیار تغییر پذیر و همین طور شکننده هستند و شـما باید حواس تان بـه همه ی ي چیز باشد، زیرا کـه شـما مسئول فرزندتان هستید و آینده او بسته بـه آموزه ها و آمادگی های شـما دارد.

 

در مرحله اول باید از خودتان شروع کنید، شـما باید قبل از شروع مدارس بـه جلسه انجمن اولیا مدرسه بروید. این جلسه هر سال و قبل از شروع سال تحصیلی برگزار می شود و شـما بهتر اسـت کـه حضور داشته باشید. در این جلسات مسئولین مدارس معمولاً تمام نکاتی را که لازم بـه دانستن انها هست را میگویند اما شـما باید جداگانه هم تحقیقاتی را در این زمینه داشته باشید.

آماده سازی کودکان برای سال تحصیلی جدید و بازگشایی مدارس

در مرحله دوم، فضای مدرسه را بررسی کنید، سری بـه کلاس های درس بزنید و اوضاع ظاهری کلاس ها را ببینید، بـه علاوه در جلسه انجمن اولیا حواس تان بـه باقی پدر و مادرها نیز باشد. رفتار و طرز حرف زدن شان را ببینید و بررسی کنید چرا کـه فرزندان انها ممکن اسـت هم کلاس با فرزند شـما شوند و کودکان هم از پدر و مادرشان الگو می‌گیرند.

آماده سازی کودکان برای سال تحصیلی جدید و بازگشایی مدارس

در مرحله سوم، از حدود دو هفته قبل از شروع مدارس یک برنامه برای خودتان تنظیم کنید و کارهای تان یا زمان بندی های تان را با ساعات تحصیل فرزندتان هماهنگ کنید، سپس با فرزندان تان حرف بزنید. از خاطرات مدرسه تان بگویید، از روز اولی کـه بـه مدرسه رفتید و کارهایی کـه انجام می دادید و… حواس تان باشد کـه حقیقت را بگویید و بـه حرف های تان چاشنی اضافه نکنید زیرا کـه فرزند شـما حرف های تان را 100 در 100 باور میکند.

آماده سازی کودکان برای سال تحصیلی جدید و بازگشایی مدارس

تمرین های مناسب برای تقویت داشن آموزان

 

در همین دو هفته هر روز با فرزندتان تمرین کنید، بـه او نظم را آموزش دهید. صبح ها طبق برنامه تحصیلی او را از خواب بیدار کنید و بـه او یاد دهید تا کارهایش را آرام آرام خودش انجام دهد، بـه اصطلاح عامیانه شـما باید مانور مدرسه را در خانه تان بـه اجرا بگذارید، البته زیاد نمک اش را زیاد نکنید زیرا کـه فرزنداتان ممکن اسـت بـه کلی از همه ی ي چیز دلزده شود.

آماده سازی کودکان برای سال تحصیلی جدید و بازگشایی مدارس

یک روز فرزندتان رابه مدرسه ببرید و فضای تحصیلی آموزشگاه رابه او نشان دهید، او را با مدرسه آشنا کنید. اگر امکان داشت او را از پیش با معلم، ناظم و مدیر آشنا کنید تا با اعتماد بـه نفس بیشتری بـه مدرسه برود، اگر او از قبل معلم و مسئولین و وظایف انها را بداند در روز اول کمتر احساس غریبی میکند و با جرات بیشتری در مدرسه حاضر میشود.

آماده سازی کودکان برای سال تحصیلی جدید و بازگشایی مدارس

یادتان باشد کـه هیچ گاه فرزندتان رابه خاطر حرف شنوی نترسانید، بـه او نگویید مدرسه زیر زمین و سیاه چال دارد، او را از ناظم و مدیر نترسانید، بلکه دوستانه و با محبت او را راهنمایی کنید و خواهید دید کـه فرزندتان بـه راحتی با شـما کنار می آید و حرف شنو میشود، توصیه آخر مـا دوستی شـما و فرزندتان اسـت، این راه بهتر از همه ی ي جواب می دهد و خیال شـما هم همیشه آسوده و آسوده میشود.

 


 

و اما ویژگی های لوازم تحریر مناسب چیست؟

امروز ویژگی های لوازم تحریر مناسب و استاندارد رابه طور خلاصه و مفید مرور میکنیم، قبلا و در مقاله ای جداگانه به طور دقیق درباره این موارد بحث کرده ایم، اما امروز و به دلیل فرا رسیدن فصل جدید تحصیلی یک فلاش بک کوتاه داریم بـه موارد مهم و اساسی در انتخاب و خرید لوازم تحریر مناسب.

 

مـا هر روز درباره ملزومات تحریری و همچنین ملزومات اداری صحبت میکنیم، اگر نیاز بـه اطلاعات بیشتری داشتید میتوانید از منوی دسته بندی بالای صفحه استفاده کنید و اطلاعات مورد نظرتان را بدست بیاورید. باز می گردیم بـه بحث اصلی امروز، بـه قول مهراد هیدن: فصل تابستان کوتاه اسـت و مـا تا می توانیم پیش هم می مانیم. مهر ماه از راه رسیده و ارگان های تحصیلی شروع به کار کرده اند.

آماده سازی کودکان برای سال تحصیلی جدید و بازگشایی مدارس

چند روز بیشتر بـه آغاز کار رسمی مدارس و دانشگاه ها بیشتر نمانده و دغدغه این روزهای تمامی محصلین، خرید ملزومات تحصیلی اسـت، از کیف و کفش گرفته تا انواع نوشت افزارها. کیفیت شرط اول مـا برای خرید این وسایل اسـت و نیاز اسـت تا بدانیم هنگام خرید می بایست بـه چـه نکاتی توجه کنیم و چگونه بهترین ها را برای خودمان تهیه کنیم.

 


 

ویژگی های لوازم تحریر مناسب

خودکار، مداد، اتود، پاک کن، جامدادی، خط کش، دفتر تحریر، کیف و کوله، مهمترین ملزومات تحصیلی هستند، فرقی نمی کند دبستانی باشید یا دانشجوی سال آخر دانشگاه، همه ی ي بـه مواردی کـه ذکر کردیم نیاز دارند زیرا کـه این ها اصلی ترین ابزار تحصیل کنندگان هستند. اما برای خرید اینها چـه مولفه هایی را در نظر بگیریم؟ در ادامه به شما خواهیم گفت، اول از همه ی ي بـه این نکات توجه کنید:

 

= کارایی و انتظاری کـه شـما از این وسایل دارید

= توجه بـه برندها چـه ایرانی و چـه خارجی

= استانداردهای طراحی و ساخت

= توجه بـه سن مصرف کننده این ملزومات

 

در انتخاب خودکار دست باز تری دارید، خودکار نباید دست را اذیت کند، قبل از خرید یکبار خودکار را در دست بگیرید، خودکار را باید با نوک انگشتان شصت و اشاره نگه دارید و بند اول انگشت وسط هم حکم تکیه گاه را دارد، در این شرایط دست شـما نباید احساس درد کند و یا جای فشار خودکار نباید روی انگشت اشاره کـه تکیه گاه اسـت، بماند. مـا خودکار بیک، کیان، پلیکان و پنتر را پیشنهاد می دهیم.

 


 

ویژگی های لوازم تحریر مناسب

در انتخاب خط کش باید سن را در نظر بگیرید، برای کودکان دبستانی تا حد امکان خط کش های چوبی با گوشه های خمیده را انتخاب کنید، دبیرستانی ها و دانشگاهی ها هم بهتر اسـت خط کش فلزی 30 سانتی متری تهیه کنند، این خط کش ها طول عمر بالایی دارند و فوق العاده دقیق هستند و شـما فقط یک بار بابت ان هزینه میکنید و تا سالها از آن استفاده خواهید کرد.

آماده سازی کودکان برای سال تحصیلی جدید و بازگشایی مدارس

در انتخاب مداد طرز نوشتار شـما ملاک میباشد، اگر تند نویس هستید و با فشار کم می نویسید از مداد HB و یا B1 و B2 استفاده کنید، هر چـه بیشتر بـه سمت B بروید مداد پر رنگ تر و همچنین نرم تر میشود و هر چقدر بـه سمت H میل کنید، مداد شـما کم رنگ تر و همچنین نوک ان سخت تر میشود، برای نوک اتودها هم همین امر صدق میکند.

آماده سازی کودکان برای سال تحصیلی جدید و بازگشایی مدارس

در انتخاب دفتر تحریر، اول برند را در نظر بگیرید. پیشنهاد مـا دفترهایی هستند کـه توسط شرکت پاپکو ایران تولید میشوند، دفترهای تحریر پاپکو جنس خوب و راضی کننده ای دارند و در حال حاضر فقط این برند اسـت کـه محصولات خوبی در این بازه را تولید میکند. از خرید برندهای متفرقه دوری کنید، این نکته را هم در نظر داشته باشید کـه دفترهای چسبی از دفترهای سیمی بهتر اند.

 


 

میز تحریر کودک

دومین نکته این اسـت کـه: میز تحریر نباید لبه های تیز داشته باشد، این نکته بـه شدت مهم اسـت. لبه های میز کودک باید خمیده و نرم باشند، شـما باید لبه های میزهای را لمس کنید و از امنیت ان مطمئن شوید، همانطور کـه در بالا هم گفتیم، بچه ها بازیگوش هستند و باید احتمال بدهیم کـه شاید اطراف میز زمین بخورند، پس در مرحله دوم رعایت این نکته الزامی اسـت.

آماده سازی کودکان برای سال تحصیلی جدید و بازگشایی مدارس

نکته سوم این اسـت کـه:

باید متناسب با فضایی کـه در نظر دارید میز کودک تان را تهیه کنید، بـه اتاق کودک تان یا بخشی از خانه کـه برای کودک تان در نظر گرفته اید نگاهی بیاندازید و ببینید باید چـه میزی و در چـه سایزی را تهیه کنید، اینکار را از قبل انجام دهید چون وقتی برای خرید اقدام میکنید، اینقدر مدل های گوناگون میبینید کـه ممکن اسـت گیج شوید.

آماده سازی کودکان برای سال تحصیلی جدید و بازگشایی مدارس

نکته چهارم ارتفاع میز:

ارتفاع میز باید بـه گونه ای باش کـه وقتی کودک تان دستش را روی میز بگذارد میز و آرنج کودک در یک خط قرار گیرند، سعی نکنید با ارتفاع صندلی این فاصله را تنظیم کنید چرا کـه ان وقت پاهای کودک اذیت میشوند، در مورد پاها هم: کف پای کودک باید روی زمین باشد و زانوی کودک هم در زاویه 90 قرار گیرد.

آماده سازی کودکان برای سال تحصیلی جدید و بازگشایی مدارس

نکته پنجم:

در پرداخت هزینه زیاد سختی بـه خرج ندهید و مقاومت نکنید، شـما قرار نیست هر ماه یک میز تهیه کنید کمی بیشتر پول خرج کنید و میز بهتری رابخرید تا فرزندتان درنهایت آرامش تکالیف اش را انجام دهد اگر میز کودک را اذیت کند او از انجام صحیح تکالیف خود سر باز می‌زند و بـه مرور از اینکار زده میشود پس سعی کنید نکات سایت تالاب را مد نظر قرار دهید.

 


 

در انتخاب کوله پشتی

در انتخاب کوله پشتی باید خودتان دست به کار شوید، ملاک هایی کـه باید بـه ان توجه کنید بـه قرار زیر می باشند:

 

= هماهنگی بندهای کوله پشتی

= توجه بـه دوخت داخلی و خارجی کوله

= کیفیت زیپ کوله پشتی

= توجه بـه کیفیت ساخت و دوام کوله

 

بندهای کوله پشتی را در دو ست بگیرید و مطمئن شوید کـه بندها با هم تراز هستند، این موضوع فوق العاده مهم اسـت زیرا کـه: بندهای نابرابر بـه مرور زمان موجب افتادگی شانه میشوند و توازن شانه ها ممکن اسـت برای مدت خیلی طولانی بر هم بخورد. بندها باید نرم باشند و شانه ها را اذیت نکنند و در آخر وزن کوله پشتی را در نظر بگیرید، کوله نباید سنگین باشد.

آماده سازی کودکان برای سال تحصیلی جدید و بازگشایی مدارس

در انتخاب جامدادی هم اول نیاز خود را بررسی کنید. دانشجوها میتوانند از جامدادی ها فانتزی «دختر خانم ها» یا چوبی و جعبه ای «آقایان» استفاده کنند، اگر رشته شـما هنر و یا مهندسی باشد به زودی خواهید فهمید کـه چـه دختر باشید و چـه پسر، بـه جامدادی نیاز دارید تا نوشت افزارها را دسته بندی کنید.

آماده سازی کودکان برای سال تحصیلی جدید و بازگشایی مدارس

کودکان و نوجوانان هم میتوانند از جامدادی های زیپی، فانتزی، جعبه ای و یا جامدادی هایی کـه مادرهای مهربان و تاج سر و نور چشم برای شان درست میکنند استفاده کنند. تا حد امکان از خرید جامدادی های خارجی دوری کنید زیرا کـه اکثرا تولید چین هستند، ممکن اسـت برندهای اروپایی روی انها حک شده باشد اما گول نخورید زیرا کـه عمدتا چینی و فیک هستند.

 


 

و در آخر نیز میز تحریر مناسب برای کودک و نوجوان کدام است؟

اولین نکته در خرید میز تحریر کودک این اسـت کـه: باید استحکام میز را بسنجید، میز تحریر کودک نباید زیاد از حد فانتزی و ضعیف باشد.

آماده سازی کودکان برای سال تحصیلی جدید و بازگشایی مدارس

کودکان بازیگوش هستند، این اقتضای سن آن ها اسـت و حتی با میز خود نیز ممکن اسـت بازی کنند، میزی کـه قصد خرید اش را دارید با مستحکم و در عین حال سبک و بی خطر باشد.

 

امیدواریم دانش آموز شما با توجه به آموزش های یاد شده سال تحصیلی خوبی را آغاز کند . از دیگر مطالب مفید ما در مورد دانش آموزان حتما دیدن نمایید.

جدیدترین مطالب سایت