دستگیری سارق حرفه‌ای خودرو و کشته شدن همدستش

دستگیری سارق حرفه‌ای خودرو و کشته شدن همدستش

به گزارش تالاب ، ماموران کلانتری تهرانپارس ساعت 13:30روز  20 بهمن حین گشت‌زنی در خیابان 164 به خودرو پژوپارس با دو سرنشین مشکوک شدند و دستور ایست دادند اما دو جوان فرار کردند. راننده پژوپارس در جریان تعقیب‌وگریز پس از تصادف با چندین خودرو وارد کوچه‌ای بن‌بست شد.

 

در همین هنگام فردی که در صندلی شاگرد پژو نشسته بود از خودرو بیرون پرید اما زمانی‌که قصد داشت بگریزد روی زمین افتاد و در همین زمان راننده پژو که کماکان قصد داشت راهی برای فرار پیدا کند، به‌صورت دنده‌عقب حرکت کرد و بعد از زیر گرفتن همدست خود فرار کرد.

 

ماموران کلانتری با مشاهده این صحنه از ادامه تعقیب پژوپارس نقره‌ای‌رنگ منصرف شدند و از اورژانس درخواست کمک کردند اما با حضور امدادگران مشخص شد مصدوم 22ساله که سعید نام داشت فوت شده است.

 

فردی چند ساعت بعد از این ماجرا با مرکز فوریت‌های پلیس 110 تماس گرفت و اعلام کرد خودرو پژوپارسی، در حالی‌که شیشه‌های جلوی آن شکسته و آثار ناشی از تصادف نیز روی آن وجود دارد، مقابل منزلش رها شده است. ماموران بعد از اطلاع از این موضوع به آنجا رفتند و فهمیدند این خودرو همان پژوی تحت تعقیب است. در ادامه کارآگاهان جنایی وظیفه رسیدگی به این پرونده را برعهده گرفتند و با مراجعه به محل سکونت سعید به تحقیق از خانواده او پرداختند و مشخص شد آنها از یک هفته قبل در مسافرت بودند و سعید طی این مدت در خانه تنها بود.

 

هویت یکی از دوستان سعید به نام محمد شناسایی ودر بررسی سوابق محمد مشخص شد وی یکی از مجرمان سابقه‌دار در زمینه سرقت به‌ویژه سرقت اتومبیل از نوع «پژوپارس» است و آخرین‌بار اواخر سال گذشته همراه گروهی از سارقان خودرو توسط پایگاه ششم پلیس آگاهی دستگیر شد، به ده‌ها فقره سرقت اتومبیل اعتراف کرد و روانه زندان شد و به‌تازگی با تامین قرار قانونی از زندان آزاد شده بود.

 

کارآگاهان وقتی به محل سکونت محمد رفتند فهمیدند او همزمان با مرگ سعید متواری شده است. این مرد همچنان تحت‌تعقیب قرار داشت تا اینکه ماموران کلانتری سلیمانیه محمد را ساعت 20:30روز 24تیر در حین گشت‌زنی سوار بر خودرو پراید سفیدرنگی شناسایی و او را دستگیر کردند.

 

محمد در همان مراحل اولیه تحقیقات، به سرقت خودرو پژوپارس با همدستی سعید اعتراف کرد اما مدعی شد دخالتی در مرگ سعید نداشت و سعید بر اثر برخورد با خودرو گشت کلانتری فوت شده است. ادعای محمد درخصوص بیگناهی در مرگ «سعید» در شرایطی توسط وی مطرح شده بود که برابر اظهارات صریح و کامل شاهدان صحنه فرار وی از داخل کوچه بن‌بست، ماشین گشت پلیس به هیچ عنوان برخوردی با سعید نداشت.

 

یکی از شاهدان در اظهاراتش به کارآگاهان گفت: «پژوی نقره‌ای با سرعت بسیار زیاد از جلوی ما عبور کرد و به بن‌بست رسید. بعد دنده‌عقب گرفت و در حالی‌که در حال فرار بود، سرنشین صندلی شاگرد راننده که می‌خواست پا به فرار بگذارد از ماشین به بیرون پرید که با در ماشین برخورد و پرشیای نقره‌ای از روی او عبور کرد.»

با توجه به اظهارات شاهدان حادثه که همگی آنها راننده خودرو پژوپارس نقره‌ای‌رنگ را به‌عنوان قاتل معرفی کرده بودند بازجویی‌ها از محمد ادامه پیدا کرد.  محمد سرانجام در اعترافات خود به کارآگاهان گفت: «روز حادثه در خانه سعید بودیم که تصمیم گرفتیم بیرون برویم و یک پژو سرقت کنیم. پژویی را در خیابان نیروی‌هوایی دیدم، در آن را باز و خودرو را روشن کردم و همراه سعید حرکت کردیم.

 

سعید پشت فرمان پژو نشست و در حال عبور از مقابل خودرو سمند پلیس بودیم که ناگهان سعید هول شد و ماشین را خاموش کرد. او دوباره ماشین را روشن کرد و ما جایمان را با هم عوض کردیم. در همین زمان، گشت پلیس به ما مشکوک شد و دستور ایست داد. من به حرکت ادامه دادم تا به بن‌بست رسیدیم سعید از ماشین پیاده شد و من هم از روی ترس دنده‌عقب گرفتم که در این زمان در ماشین به سعید برخورد کرد و او زیر ماشین رفت. چون ترسیده بودم، به‌سرعت فرار و خودرو را چند کوچه پایین‌تر رها کردم و به شهرستان رفتم و بعد از مدتی به تهران برگشتم.»

بنا بر این گزارش متهم که اعتیاد شدیدی به مصرف شیشه دارد، در حال حاضر در بازداشت به‌سر می‌برد.

 

جدیدترین مطالب سایت