چه تحریم هایی لغو می‌شوند؟!

چه تحریم هایی لغو می‌شوند؟!

با توافق هسته و قرائت بیانیه برجام چه تحریم هایی از لیست خارج شده و لغو می شوند؟ در این مطلب نگاهی می اندازیم.

 

با قرائت بیانیه برجام و رفع تحریم های بین المللی نظام اقتصادی کشور از تنگنای 10 ساله خارج خواهد شد.

 

با اجرایی شدن  برجام ، بخش های مختلف اقتصاد که بیشترین تاثیر از تحریم ها را گرفته بودند به دنیای روابط بین المللی باز خواهند گشت.

 

خبر اعلام لغو تحریم‌ها علیه ایران بازتاب گسترده‌ای در رسانه های داخلی و خارجی داشته و بسیاری از کارشناسان و تحلیلگران از آن به عنوان آغاز یک دوره جدید در اقتصاد کشور نام می برند.

 

تقویت و پیشرفت جایگاه و نقش ایران در معادلات جهانی بعد از اعلام لغو تحریم‌ها علیه ایران با رشد فزاینده ای ادامه خواهد داشت.

 

پیش از این صندوق بین‌المللی پول در گزارشی برآورده کرده است که در پی لغو تحریم‌ها علیه ایران، فعالیت‌های اقتصادی داخلی به‌طور چشمگیری افزایش خواهد یافت. این صندوق پیش‌بینی کرده است که اقتصاد ایران در سال 2015 رشد 0.8 درصدی و در سال 2016 رشد 4.4 درصدی را ثبت خواهد کرد.

 

در هر حال، جبران و بهبود شرایط کشور که در سال‌های گذشته براثر سیاست‌های نامناسب اقتصادی و همچنین تحریم‌های بین‌الملی، خسارات و آسیب‌های گسترده‌ای به کشورمان وارد شده است، در کوتاه‌‌مدت میسر نخواهد شد اما با اجرای برجام فصل جدیدی در اقتصاد کور رقم خواهد خورد که دولتمردان، اقتصاددانان و فعالان اقتصادی با بهره گیری از آن می توانند کاستی های سال های گذشته را در بازه زمانی مناسب جبران کنند.

 

منبع : خبر انلاین

 

بازتاب لغو تحریم‌ ایران چگونه بوده است؟

هندوانه شب یلدا را تحریم کنیم؟

رفع تحریم‌ها باعث بهبود اقتصاد کشور می شود

 

جدیدترین مطالب سایت