مهیب ترین بمب اتمی جهان در روسیه (+عکس)

مهیب ترین بمب اتمی جهان در روسیه (+عکس)
این بمب اتمی که در اینجا ماکت ان به نمایش در آمده از خطرناک ترین و مرگ بار ترین سلاح های اتمی جهان میباشد.
 
جالب است بدانید قدرت تخریب این بمب 20 برابر تمامی بمب های استفاده شده در کل جنگ جهانی است.
 
ماکت مهیب ترین بمب اتمی جهان ساخته شده در زمان شوروی سابق با قدرت انفجاری تخمینی 20 برابر تمامی مهمات منفجر شده در جنگ دوم جهانی، در مسکو به نمایش در می آید.

به گزارش تالاب به نقل از ایرنا، در برنامه های نمایش یک ماهه نظامی که قرار است از روز سه شنبه آغاز شود، نمایش ماکت بمب تزار، بمب هیدروژنی AN-602 که قوی ترین بمب اتمی در جهان به شمار می آید، به مسکو رسانده شد.

 
بمب اتمی اصلی
 
مهیب ترین بمب اتمی جهان در روسیه (+عکس)

این ماکت در چارچوب نمایشگاهی با عنوان ’70 سالگی صنعت اتمی، واکنش زنجیره ای موفقیت’ در پایتخت روسیه در معرض دید عموم قرار می گیرد.

 

بمب AN-602 توسط طراحان شوروی تولید شده و میزان بازدهی آن حدود 100 مگاتن تی ان تی پیش بینی می شود که تنها یک بمب از این نوع ساخته شده است.

 

نمونه تضعیف شده این بمب با قدرت انفجاری 50 میلیون تن تی.ان .تی، سال 1962 توسط نیروهای شوروی در قطب شمال برای اعلام برتری قدرت شرق به غرب در زمان ریاست جمهوری ‘نیکیتا خروشچف’ آزمایش شد که امواج انفجار آن سه بار دور زمین را طی کرد و در فنلاند شیشه را شکست و موجودات زنده تا شعاع ۱۰۰ کیلومتری محل نابود شدند.

 
ماکت بمب اتمی
مهیب ترین بمب اتمی جهان در روسیه (+عکس)

بمب که بیش از 20 تن وزن داشت، پس از پرتاب توسط یک فروند بمب افکن توپولوف ۹۵ در فاصله ۳۵۰۰ متری زمین منفجر شد که حفره ای به قطر سه کیلومتر و قدرت تخریب 100 درصد موثر در ۵۰۰ کیلومترمربع ایجاد کرد و ارتفاع قارچ انفجاری آن به ۶۸ کیلومتر رسید.

 

کارشناسان غربی همان زمان پیش بینی کرده بودند که انفجار حتی آزمایشی بمب تزار اصلی می توانست زندگی بخش وسیعی را در کره زمین نابود کند.

 
منبع: ایرنا
جدیدترین مطالب سایت